Megköveteli minden projekt megvalósítása a szoftver használatát? Valószínűleg nem. Azonban megéri bonyolult számításokat végezni a memóriádban, amikor a kezedben van egy számológép, ha az idő és az eredmény pontossága fontos? Megéri egy találkozóra egy mappával tele jegyzetekkel érkezni, amikor a résztvevők érdekes és tömör bemutatót szeretnének olvasni?

Projektmenedzsment szoftver – tartalomjegyzék:

  1. Bevezetés
  2. Időmegtakarítás
  3. A projekt állapotának nyomon követése
  4. Információk elérhetősége
  5. A projekt folytonosságának biztosítása
  6. Összegzés

Miért használjunk projektmenedzsment szoftvert? Bevezetés

Valószínűleg senkinek sem kell meggyőzni a projektmenedzsment szoftver használatáról. Különösen, ha nagy és összetett projektekről van szó, amelyeket egyszerűen nem lehet papíron lebonyolítani. Azonban érdemes tisztázni, hogy mik a projektmenedzsment szoftver használatának előnyei. Először is, érdemes megfontolni, hogy a PM gyakorlatunkban mindezeket a területeket ellenőrzés alatt tartjuk-e. Másodszor, választhatjuk a szoftvert, amely a legjobban illeszkedik projektjeink és csapatmunkánk sajátosságaihoz.

Szeretnénk kiemelni négy területet, amelyek javítása kulcsfontosságú a projektmenedzsment szoftver felhasználói számára. Ezek a következők:

  • időmegtakarítás
  • a projekt állapotának nyomon követése
  • az információk elérhetőségének biztosítása
  • a projekt folytonosságának biztosítása

Ezután egyesével megvizsgáljuk őket, majd beszélünk a figyelemre méltó szoftverfunkciókról, valamint a piacon elérhető legnépszerűbb megoldásokról.

Időmegtakarítás

A szoftver időmegtakarító előnyei elsősorban a projekt szervezésének javításában rejlenek. Ez azért van, mert egyszerű tervezést és rugalmas vázlatkészítést jelent a projekt keretein belül. A projekt alapító okiratának vagy Gantt-diagramjának elkészítése sokkal egyszerűbb és praktikusabb, ha azt azonnal abban a programban végezzük, amelyet később a projekt kezelésére fogunk használni.

Valójában ahelyett, hogy külső eszközöket alkalmaznánk, a tervek a projekt előrehaladtával kiegészíthetők részletes feladatokkal, amelyeket Kanban táblákon vagy a projekt backlogjában teszünk közzé. Ez teljesen reális mérést biztosít az egyes feladatokra fordított időről, konkrét projektcsapattagok által.

Azonban, amikor a projekt időkezeléséről van szó, a szoftver kiválasztása és az, hogy a csapat már ismeri-e, jelentős fontossággal bír. Végül is a projektmenedzsment programok jelentősen eltérnek a bonyolultságban, és a tanulási görbe nehezen navigálhatóvá válhat. Míg a Firmbee egy átlátható környezet, amely tartalmazza a projekt kezeléséhez szükséges összes eszközt, a Jira egy hatalmas és nagyon összetett eszköz, amely lehetővé teszi a feladatok automatizálását és integrációkat külső programokkal.

projektmenedzsment szoftver 1

A projekt állapotának nyomon követése

A projektmenedzsment szoftver második fókuszterülete a projekt állapotának valós idejű nyomon követése. Minden program tartalmaz analitikai eszközöket a statisztikák vizualizálására. Ezek többek között a következőket mutatják:

  • a feladatok végrehajtásának aktuális állapota – hány feladatot teljesítettek és mikor, ki teljesítette a feladatokat,
  • a valós eredmények összehasonlítása a feltételezésekkel – például egy diagram segítségével, amely a feladat átlagos idejét a valós lefolyásával hasonlítja össze,
  • a költségvetés végrehajtásának állapota, valamint
  • előrejelző eszközök az értékeléshez hogy a dolgok a megfelelő irányba haladnak-e.
projektmenedzsment szoftver 2

Információk elérhetősége

Another issue that the software helps to solve is the real-time availability of project information for the team and stakeholders. A projektmenedzsment szoftver fő előnyei közé tartozik, hogy bármikor be lehet jelentkezni, valamint a jogosultságok megkülönböztetése – például a feladatok szerkesztésére vagy az egyes csapattagok teljesítménystatisztikáinak megtekintésére. Például egy ügyfél számára biztosítható, hogy megtekinthesse az adott héten teljesített feladatokat, de nem rendelkezik jogosultsággal a következő napokban elvégzendő feladatok listájának szerkesztésére.

Egyszóval a harmadik fontos terület a megfelelő rend fenntartásának megkönnyítése a projektben, valamint a kommunikáció átláthatósága. Nem utolsósorban, az azonnal szerkesztett, közös projekt dokumentum használata segít a csapattagság és a projekt céljához hozzájáruló feladatok elvégzéséért való felelősségérzet kialakításában.

A projekt folytonosságának biztosítása

Fontos, de gyakran figyelmen kívül hagyott előnye a projektmenedzsment szoftver használatának, hogy fenntartja a folytonosságot a személyzeti változások esetén. Ezek hatással lehetnek a Projektmenedzserre és más csapattagokra is. A történeti projektadatok és analitikai eszközök elérhetőségének köszönhetően egy új személy viszonylag könnyen képet kaphat a helyzetről, és gyorsan bevezethető az új feladatokba. Anélkül, hogy átnézné a teljes projekt dokumentációt, megtudhatja többek között, hogy mi történt már, mely feladatok okoznak nehézséget a csapatnak, és hogy a projekt a tervek és a költségvetés szerint halad-e.

Összegzés

A projektmenedzsment szoftver csökkenti a projektek befejezéséhez szükséges időt. A tervezéstől a feladatok delegálásáig, a csapattagok általi teljesítés ellenőrzéséig, amelyet nem kell minden alkalommal a Projektmenedzsernek rögzítenie. Mindezek a lépések hatékonyabban zajlanak. Tehát érdemes időt fektetni a megfelelő program megtanulásába.

Ez megkönnyíti a jelenlegi helyzet nyomon követését, és biztosítja, hogy minden érdekelt fél bármikor hozzáférjen a projektükkel kapcsolatos információkhoz. Ehhez hozzájárul az is, hogy minden adat egy helyen van összegyűjtve, ahol könnyen kezelhető. Ezek a funkciók szintén megkönnyítik a projekt folytonosságának biztosítását, még radikális személyzeti változások esetén is.

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a szorgos méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedInen, Instagramon, YouTube-on, Pinteresten, TikTokon.

Caroline Becker

Projektmenedzserként Caroline szakértő az új módszerek megtalálásában, amelyek a legjobb munkafolyamatok megtervezésére és a folyamatok optimalizálására szolgálnak. Szervezési készségei és a nyomás alatt végzett munka iránti képessége teszik őt a legalkalmasabb személyré, aki bonyolult projekteket valóra tud váltani.

View all posts →

The most important questions

  1. Lehetséges egy projektet kizárólag papíron kezelni?

    Feltételezhető, hogy léteznek iparágak, ahol a projektmenedzserek még mindig digitális eszközök segítsége nélkül irányítanak projekteket. Ez rövid, kezelhető projektek esetén lehetséges. Azonban az olyan eszközök, mint a Firmbee használhatósága, hozzáférhetősége és elsősorban hatékonysága miatt ez egy meglehetősen példa nélküli megközelítés.

Getting started with project management:

  1. Mi a projektmenedzsment?
  2. Mi az a projekt?
  3. A projektek priorizálása
  4. A projekt tevékenységi területei
  5. A projektmenedzsment sikerének meghatározása
  6. Miért használjunk projektmenedzsment szoftvert?
  7. A projektmenedzsment szoftver áttekintése
  8. Projekt életciklus
  9. A projekt célja. Mi az, és hogyan lehet jól meghatározni?
  10. Mi a projekt víziója?
  11. A projektindítási fázis - mire érdemes figyelni?
  12. A tervezés területe a projektmenedzsmentben
  13. Mi az a projekt ütemterv és mire való?
  14. Hogyan használjuk a mérföldköveket egy projektben?
  15. Projekt kudarc. 5 ok, amiért a projektek megbuknak
  16. A projektlezárás fontossága
  17. Projekt végrehajtás
  18. Projektmenedzsment módszerek
  19. Projekt típusok
  20. A leghasznosabb projektmenedzseri készségek
  21. Hogyan válj projektmenedzserré?
  22. Hogyan készítsünk sikeres projektkockázati tervet?
  23. 5 könyv, amit minden projektmenedzsernek el kell olvasnia
  24. Hogyan állítsunk fel egy projektcsapatot?
  25. Munkamegosztási struktúra - hogyan delegáljunk munkát egy projektben?
  26. A projektmenedzser legfontosabb feladatai és felelősségei
  27. Hogyan kell projekteket kezelni?
  28. Hogyan válasszuk ki a legjobb projektmenedzsment szoftvert?
  29. Hogyan vezessünk egy csapatot hibrid munkavégzés során?
  30. A projektmenedzserek által a csapatmunkában felmerülő kihívások
  31. Projektmegbeszélések típusai
  32. 4 példa projektekre
  33. Hogyan írjunk meggyőzőt
  34. Megvalósíthatósági tanulmány – meg tudjuk valósítani ezt a projektet?
  35. Hogyan határozzuk meg egy projekt terjedelmét és kerüljük el a terjedelem növekedését?
  36. Kockázatelemzés a projektekben és az azt segítő eszközök
  37. Hogyan készítsünk projekt költségvetést?
  38. Projekt időgazdálkodás
  39. Mi az a stakeholder nyilvántartás?
  40. Gantt-diagram a projektmenedzsment tervezésében
  41. Hogyan lehet projektkockázati nyilvántartást készíteni?
  42. A projekt forrásai és változási területei
  43. Projektmenedzsment változási modellek
  44. Projektmarketing
  45. Projektkockázat-kezelési stratégiák
  46. Hogyan készítsünk projektalapító okiratot?
  47. A menedzsment 4P-je: projekt, termék, program és portfólió
  48. Projektfigyelés. Milyen paramétereket érdemes figyelni?
  49. Mi jön az Agilis után? Módszerek a projektmenedzsmentben