Mi a mesterséges intelligencia jövője – tartalomjegyzék:
Mivel a generatív mesterséges intelligencia egyszerűsíti a legjobban kereső szakemberek munkáját az ismétlődő feladatok alól való felmentésükkel, ezek a számok óriási nyereséget jelenthetnek a vállalatok számára. Ha az automatizálást ötvözzük a mesterséges intelligenciával, a hatékonyságnövekedés akár évi 3,3%-ot is elérhet, ami évente 2,6 és 4,4 trillió dollár közötti növekedést jelent. Ismerjük meg jobban a mesterséges intelligencia jövőjét és a legnagyobb mértékben érintett iparágakat. Olvass tovább.
A mesterséges intelligencia jövője
A McKinsey Global Institute által bemutatott növekedési előrejelzések a „A generatív mesterséges intelligencia gazdasági potenciálja. A következő termelékenységi határ” című jelentésében figyelembe veszik azt az időt, amelyre az embereknek szükségük van új készségek elsajátításához vagy iparágváltáshoz. És bár a mesterséges intelligencia fejlesztése az elmúlt néhány évben felgyorsult, a ChataGPT 2022. november 30-án a nagyközönség számára történő megjelenése óriási hatása szinte mindenkit meglepett. Tehát milyen változásokra számíthatnak a vállalatok a következő években? Mely iparágak várhatják a legmélyebb átalakulásokat?
Iparágak, amelyeket érint a változás a mesterséges intelligencia jövőjében
A generatív mesterséges intelligencia óriási változásokat kiváltó fő területek a következők:
- ügyfélszolgálat,
- értékesítés és marketing,
- szoftverfejlesztés, és
- kutatás és fejlesztés (K+F).
A kiskereskedelmi és fogyasztási cikkek ipara is egy földrengésszerű átalakulásnak van kitéve. Csak ebben az ágazatban a generatív mesterséges intelligencia bevezetése várhatóan évi 400 milliárd és 660 milliárd dollár közötti növekedést eredményez.
De honnan származnak ezek a változások? A McKinsey elemzői szerint a generatív mesterséges intelligencia nem a munka ütemét változtatja meg, hanem annak alapvető felépítését. Fokozza az egyes munkavállalók képességeit bizonyos feladatok automatizálásával. A mesterséges intelligencia és a hozzá kapcsolódó technológiák jelenlegi állapota képes automatizálni a munkát, amely most a munkavállalók idejének 60-70%-át teszi ki. Nézzük meg, milyen változások várnak a munkavállalókra a közeljövőben a különböző iparágakban.
Ügyfélszolgálat a mesterséges intelligencia jövőjében
Az ügyfélszolgálat az egyik olyan szektor, amely a legnagyobb hasznot húzza a generatív mesterséges intelligencia fejlődéséből. Becslések szerint a termelékenység 30-45%-kal nőhet a jelenlegi költségekhez képest, amelyek ezekkel a tevékenységekkel járnak. A fent említett jelentésben szereplő becslések szerint különösen ígéretes területek a következők:
- Önkiszolgálat – az ügyfél egy emberihez hasonló chatbot-tal kommunikál, amely azonnali, személyre szabott válaszokat ad a bonyolult kérdésekre, biztosítva a következetes hangnemet, függetlenül az ügyfél nyelvétől vagy helyétől.
- Ügyfélinterakció – az ügynök korábbi hívások AI által összefoglalt forgatókönyveit használhatja. Egy másik jelentős változás az ügyféladatokhoz, tudásbázisokhoz és valós idejű problémamegoldási információkhoz való hozzáférés lehetősége, amelyet az AI biztosít a telefonhívások során.
- Önfejlesztés – a kész forgatókönyv sablonoknak köszönhetően, amelyek javasolt megoldásokat és ajánlásokat tartalmaznak a gyakori ügyfélproblémák alapján, az ügynökök hatékonyabban tudják segíteni az ügyfeleket. Emellett személyre szabott útmutatást is kaphatnak a munkájuk javításához, beleértve a következő lépések leírását a pozitív ügyfélélmény biztosítása érdekében, sőt javaslatokat is a szükséges képzésekre.
A mesterséges intelligencia jövője az értékesítésben és marketingben
A mesterséges intelligenciával az értékesítés globálisan 3-5%-kal növekedhet. Íme néhány kulcsfontosságú szempont, amely illusztrálja a mesterséges intelligencia potenciálját az értékesítés és marketing jövőjének alakításában:
- Stratégiák kidolgozása – a mesterséges intelligencia jelentősen megkönnyíti az értékesítési és marketing szakemberek számára, hogy strukturálatlan adatokat gyűjtsenek különböző forrásokból a marketing- és értékesítési kommunikációk hatékony tervezéséhez,
- Termék- és márkaismertség növelése – a hirdetési kampányokat csak azoknak az ügyfeleknek mutatják be, akiknek igényei összhangban állnak a hirdetés tartalmával,
- Vásárlási döntések meghozatala – az ügyfelek lehetőséget kapnak arra, hogy részletes információkat, összehasonlításokat és ajánlásokat olvassanak, amelyek segítik őket a vásárlási döntések meghozatalában,
- Konverzió növelése – a fejlett mesterséges intelligencia technológiák lehetővé teszik a virtuális értékesítési képviselők számára, hogy bizalmat építsenek az emberi tulajdonságok, például az empátia és a természetes nyelv utánzásával,
- Ügyfelek megtartása – a személyre szabott üzeneteknek és a kellemes interakcióknak köszönhetően az ügyfélszolgálati chatbotokkal az ügyfelek lojálisabbak lesznek a márkához.
AI-támogatott kódolás
A McKinsey elemzői szerint a mesterséges intelligencia óriási hatással lesz a szoftverházakra. Ennek oka, hogy megváltoztatja a szoftverfejlesztés módját a következő területeken:
- Tervezés – a mérnökök szélesebb körben használják a mesterséges intelligenciát a nagy adathalmazok elemzésére és rendszerezésére,
- Rendszertervezés – a generatív mesterséges intelligencia segít az IT architektúra tervek létrehozásában és optimalizálásában,
- Kódolás – az AI-alapú eszközök jelentősen csökkentik a szoftverfejlesztési időt,
- Tesztelés – itt a legjelentősebb változás az automatikus és hatékony szoftverfunkciók és képességek tesztelése lesz,
- Karbantartás – a mesterséges intelligencia segít a problémák és hibák diagnosztizálásában, valamint a fejlesztési területek azonosításában.
Kutatás és fejlesztés mesterséges intelligenciával
A kutatás és fejlesztés (K+F) területe már most is profitál a generatív mesterséges intelligencia potenciáljából. Ennek ellenére a termelékenység növekedésének potenciálja még mindig magas, valahol 10 és 15% között. A legfontosabb területek, ahol a mesterséges intelligencia javulásokat hoz, a következők:
- Korai kutatás – a K+F elemzők generatív mesterséges intelligenciát fognak használni jelentések készítésére, új megoldások generálására és új termékek tervezésére.
- Virtuális szimulációk – a generatív mesterséges intelligencia jelentősen felgyorsítja az új technológiai megoldások létrehozását és optimalizálását, különösen, ha mélytanuláson alapuló generatív tervezési technikákkal kombinálják.
- Fizikai tesztek – a digitális ikrek használata lehetővé teszi a kutatók számára, hogy optimalizálják a termékeket anélkül, hogy minden paramétert fizikailag tesztelniük kellene, ami jelentősen csökkenti az időt, amely a koncepciótól a végső megoldásig vezet.

A mesterséges intelligencia jövője – összefoglalás
A generatív mesterséges intelligencia óriási potenciállal bír a vállalatok átalakítására. Olyan előnyöket hoz, mint a megnövekedett termelékenység, a jobb ügyfélszolgálat, a hatékonyabb marketing- és értékesítési stratégiák, a gyorsabb szoftverfejlesztés és a javított K+F folyamatok. Hatása a vállalkozásokra fokozatosan növekedni fog a következő 10-20 évben. Milyen újításokat és változásokat hoz a generatív mesterséges intelligencia a különböző iparágakban? Milyen új kihívásokat és lehetőségeket fedezünk fel a mesterséges intelligencia üzleti alkalmazásakor?
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a nyüzsgő méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedIn-en, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en, TikTok-on.
Andy Nichols
Egy problémamegoldó, aki 5 különböző diplomával és végtelen motivációs tartalékkal rendelkezik. Ez teszi őt tökéletes vállalkozóvá és menedzserré. Amikor alkalmazottakat és partnereket keres, a világ iránti nyitottságot és kíváncsiságot tartja a legfontosabb tulajdonságoknak.
AI in business:
- 6 nagyszerű ChatGTP bővítmény, amelyek megkönnyítik az életed
- Új üzleti lehetőségek feltérképezése a ChatGPT-4 segítségével
- 3 lenyűgöző AI író, amit ma ki kell próbálnod
- Szintetikus színészek. A 3 legjobb AI videógenerátor
- Mik a gyengeségei az üzleti ötletemnek? Egy ötletbörze a ChatGPT-vel
- A ChatGPT használata az üzletben
- Új, mesterséges intelligenciával működő szolgáltatások és termékek
- Automatizált közösségi média bejegyzések
- A közösségi média bejegyzések ütemezése. Hogyan segíthet az AI?
- A mesterséges intelligencia szerepe az üzleti döntéshozatalban
- A vállalati NLP ma és holnap
- AI-segített szöveges chatbotok
- AI alkalmazások az üzletben - áttekintés
- A mesterséges intelligencia fenyegetései és lehetőségei az üzleti életben (2. rész)
- Az AI fenyegetései és lehetőségei az üzletben (1. rész)
- Mi a mesterséges intelligencia jövője a McKinsey Global Institute szerint?
- Mesterséges intelligencia az üzletben - Bevezetés
- Mi az NLP, vagyis a természetes nyelvfeldolgozás az üzletben
- Google Fordító vs DeepL. 5 alkalmazás a gépi fordításra az üzleti életben
- Automatikus dokumentumfeldolgozás
- A hangrobotok működése és üzleti alkalmazásai
- Virtuális asszisztens technológia, vagy hogyan beszéljünk az AI-val?
- Mi az üzleti intelligencia?
- Hogyan segíthet a mesterséges intelligencia a BPM-ben?
- A mai és holnapi kreatív mesterséges intelligencia
- Mesterséges intelligencia a tartalomkezelésben
- Az AI erejének felfedezése a zenealkotásban
- 3 hasznos AI grafikai tervező eszköz. Generatív AI az üzletben
- MI és a közösségi média – mit mondanak rólunk?
- Vajon a mesterséges intelligencia helyettesíti a vállalati elemzőket?
- AI eszközök a menedzser számára
- A jövő munkaerőpiaca és a közelgő szakmák
- RPA és API-k egy digitális vállalatban
- Új interakciók. Hogyan változtatja meg a mesterséges intelligencia a készülékek működtetésének módját?
- Multimodális mesterséges intelligencia és annak alkalmazásai az üzleti életben
- Mesterséges intelligencia és a környezet. 3 AI megoldás, hogy segítsen fenntartható üzletet építeni.
- AI tartalomdetektorok. Érdemesek rájuk?
- ChatGPT vs Bard vs Bing. Melyik AI csevegőrobot vezeti a versenyt?
- A chatbot AI versenytársa a Google keresésnek?
- Hatékony ChatGPT kérdések HR és toborzás számára
- A prompt mérnökség. Mit csinál egy prompt mérnök?
- MI és mi még? A legfontosabb technológiai trendek az üzlet számára 2024-ben
- MI és üzleti etika. Miért érdemes etikus megoldásokba fektetni?
- Meta AI. Mit érdemes tudni a Facebook és az Instagram AI-támogatott funkcióiról?
- AI szabályozás. Mit kell tudnod vállalkozóként?
- 5 új felhasználási mód az AI számára az üzletben
- AI termékek és projektek - miben különböznek másoktól?
- AI mint szakértő a csapatodban
- AI csapat vs. szerepek megosztása
- Hogyan válasszunk karrierterületet az AI-ban?
- AI a HR-ben: Hogyan befolyásolja a toborzási automatizálás a HR-t és a csapatfejlesztést
- AI-vezérelt folyamatautomatikus. Hol kezdjük?
- 2023 legérdekesebb 6 AI eszköze
- Mi a cég mesterséges intelligencia érettségi elemzése?
- AI a B2B személyre szabásához
- ChatGPT felhasználási esetek. 18 példa arra, hogyan javíthatja vállalkozását a ChatGPT segítségével 2024-ben
- AI Mockup generátor. A 4 legjobb eszköz
- Mikrotanulás. Gyors módja az új készségek elsajátításának.
- A 2024-es év legérdekesebb mesterséges intelligencia alkalmazásai a vállalatoknál
- Milyen kihívásokat jelent az AI projekt?
- A 2024-es év legjobb 8 AI eszköze az üzleti életben
- AI a CRM-ben. Mit változtat az AI a CRM eszközökben?
- Az EU AI Törvény. Hogyan szabályozza Európa a mesterséges intelligencia használatát
- A 7 legjobb AI weboldalépítő
- No-code eszközök és AI újítások
- Mennyivel növeli a mesterséges intelligencia a csapatod termelékenységét?
- Hogyan használjuk a ChatGTP-t piackutatásra?
- Hogyan lehet szélesíteni az AI marketingkampányod elérését?
- Mesterséges intelligencia a szállításban és logisztikában
- Milyen üzleti problémákat tud megoldani a mesterséges intelligencia?
- Hogyan illeszted össze az AI megoldást egy üzleti problémával?
- Mesterséges intelligencia a médiában
- AI a banki és pénzügyi szektorban. Stripe, Monzo és Grab
- A mesterséges intelligencia az utazási iparban
- Hogyan segíti az AI az új technológiák születését
- AI a kereskedelemben. A globális vezetők áttekintése
- A 4 legjobb AI képkészítő eszköz
- A legjobb 5 AI eszköz az adatelemzéshez
- A mesterséges intelligencia forradalma a közösségi médiában
- Mindig megéri mesterséges intelligenciát hozzáadni a termékfejlesztési folyamathoz?
- 6 legnagyobb üzleti hiba, amit az AI okozott
- AI stratégia a vállalatodban - hogyan építsd fel?
- A legjobb AI tanfolyamok – 6 fantasztikus ajánlás
- A közösségi média figyelés optimalizálása AI eszközökkel
- IoT + AI, avagy hogyan csökkentsük az energia költségeket egy vállalatnál
- AI a logisztikában. 5 legjobb eszköz
- GPT Bolt – a legérdekesebb GPT-k áttekintése az üzleti életben
- LLM, GPT, RAG... Mit jelentenek az AI rövidítések?
- AI robotok – a jövő vagy a jelen az üzletben?
- Mennyi a költsége az AI bevezetésének egy vállalatnál?
- Mit csinálnak a mesterséges intelligencia szakértők?
- Hogyan segíthet a mesterséges intelligencia egy szabadúszó karrierjében?
- A munka automatizálása és a termelékenység növelése. Útmutató az AI-hoz szabadúszók számára
- AI a startupok számára – legjobb eszközök
- Weboldal építése mesterséges intelligenciával
- Eleven Labs és mi más? A legígéretesebb AI startupok
- OpenAI, Midjourney, Anthropic, Hugging Face. Ki kicsoda az AI világában?
- A szintetikus adatok és azok fontossága az üzleted fejlesztésében
- A legjobb AI keresőmotorok. Hol keressünk AI eszközöket?
- Videó AI. A legújabb AI videógenerátorok
- AI a menedzsereknek. Hogyan teheti könnyebbé a munkáját az AI
- Mi újság a Google Gemini-ben? Minden, amit tudni érdemes.
- Mesterséges intelligencia Lengyelországban. Cégek, találkozók és konferenciák
- AI naptár. Hogyan optimalizáld az idődet egy cégnél?
- MI és a munka jövője. Hogyan készítsük fel vállalkozásunkat a változásra?
- AI hangklónozás az üzlet számára. Hogyan lehet személyre szabott hangüzeneteket létrehozni mesterséges intelligenciával?
- "Mindannyian fejlesztők vagyunk." Hogyan segíthetnek a polgári fejlesztők a vállalatának?
- Tényellenőrzés és AI hallucinációk
- AI a toborzásban – toborzási anyagok lépésről lépésre történő kidolgozása
- Sora. Hogyan fogják a valósághű videók az OpenAI-tól megváltoztatni az üzletet?
- Midjourney v6. Innovációk az AI képgenerálásban
- MI a KKV-kban. Hogyan versenyezhetnek a KKV-k a nagyvállalatokkal az MI segítségével?
- Hogyan változtatja meg a mesterséges intelligencia az influenszer marketinget?
- Valóban fenyegetést jelent a mesterséges intelligencia a fejlesztők számára? Devin és a Microsoft AutoDev
- A legjobb AI chatbotok az e-kereskedelemhez. Platformok
- AI chatbotok az e-kereskedelemben. Esettanulmányok
- Hogyan maradjunk naprakészen az AI világában zajló eseményekkel kapcsolatban?
- Az AI megfékezése. Hogyan tegyük meg az első lépéseket az AI alkalmazásához az üzletünkben?
- Zavarodottság, Bing Copilot vagy You.com? Mesterséges intelligencia keresőmotorok összehasonlítása
- Lengyelországban működő mesterséges intelligencia szakértők
- ReALM. Egy úttörő nyelvi modell az Apple-től?
- Google Genie — egy generatív AI modell, amely képekből teljesen interaktív világokat hoz létre
- Automatizálás vagy kiegészítés? Két megközelítés az AI-ban egy vállalatnál
- LLMOps, avagy hogyan lehet hatékonyan kezelni a nyelvi modelleket egy szervezetben
- AI videógenerálás. Új horizontok a videótartalom előállításában a vállalkozások számára
- A legjobb AI átirati eszközök. Hogyan alakíthatjuk át a hosszú felvételeket tömör összefoglalókká?
- A sentiment-analízis mesterséges intelligenciával. Hogyan segít ez a változások előmozdításában az üzletben?
- A mesterséges intelligencia szerepe a tartalommoderálásban