Mivel a generatív mesterséges intelligencia egyszerűsíti a legjobban kereső szakemberek munkáját az ismétlődő feladatok alól való felmentésükkel, ezek a számok óriási nyereséget jelenthetnek a vállalatok számára. Ha az automatizálást ötvözzük a mesterséges intelligenciával, a hatékonyságnövekedés akár évi 3,3%-ot is elérhet, ami évente 2,6 és 4,4 trillió dollár közötti növekedést jelent. Ismerjük meg jobban a mesterséges intelligencia jövőjét és a legnagyobb mértékben érintett iparágakat. Olvass tovább.

A mesterséges intelligencia jövője

A McKinsey Global Institute által bemutatott növekedési előrejelzések a „A generatív mesterséges intelligencia gazdasági potenciálja. A következő termelékenységi határ” című jelentésében figyelembe veszik azt az időt, amelyre az embereknek szükségük van új készségek elsajátításához vagy iparágváltáshoz. És bár a mesterséges intelligencia fejlesztése az elmúlt néhány évben felgyorsult, a ChataGPT 2022. november 30-án a nagyközönség számára történő megjelenése óriási hatása szinte mindenkit meglepett. Tehát milyen változásokra számíthatnak a vállalatok a következő években? Mely iparágak várhatják a legmélyebb átalakulásokat?

Iparágak, amelyeket érint a változás a mesterséges intelligencia jövőjében

A generatív mesterséges intelligencia óriási változásokat kiváltó fő területek a következők:

  • ügyfélszolgálat,
  • értékesítés és marketing,
  • szoftverfejlesztés, és
  • kutatás és fejlesztés (K+F).

A kiskereskedelmi és fogyasztási cikkek ipara is egy földrengésszerű átalakulásnak van kitéve. Csak ebben az ágazatban a generatív mesterséges intelligencia bevezetése várhatóan évi 400 milliárd és 660 milliárd dollár közötti növekedést eredményez.

De honnan származnak ezek a változások? A McKinsey elemzői szerint a generatív mesterséges intelligencia nem a munka ütemét változtatja meg, hanem annak alapvető felépítését. Fokozza az egyes munkavállalók képességeit bizonyos feladatok automatizálásával. A mesterséges intelligencia és a hozzá kapcsolódó technológiák jelenlegi állapota képes automatizálni a munkát, amely most a munkavállalók idejének 60-70%-át teszi ki. Nézzük meg, milyen változások várnak a munkavállalókra a közeljövőben a különböző iparágakban.

Ügyfélszolgálat a mesterséges intelligencia jövőjében

Az ügyfélszolgálat az egyik olyan szektor, amely a legnagyobb hasznot húzza a generatív mesterséges intelligencia fejlődéséből. Becslések szerint a termelékenység 30-45%-kal nőhet a jelenlegi költségekhez képest, amelyek ezekkel a tevékenységekkel járnak. A fent említett jelentésben szereplő becslések szerint különösen ígéretes területek a következők:

  1. Önkiszolgálat – az ügyfél egy emberihez hasonló chatbot-tal kommunikál, amely azonnali, személyre szabott válaszokat ad a bonyolult kérdésekre, biztosítva a következetes hangnemet, függetlenül az ügyfél nyelvétől vagy helyétől.
  2. Ügyfélinterakció – az ügynök korábbi hívások AI által összefoglalt forgatókönyveit használhatja. Egy másik jelentős változás az ügyféladatokhoz, tudásbázisokhoz és valós idejű problémamegoldási információkhoz való hozzáférés lehetősége, amelyet az AI biztosít a telefonhívások során.
  3. Önfejlesztés – a kész forgatókönyv sablonoknak köszönhetően, amelyek javasolt megoldásokat és ajánlásokat tartalmaznak a gyakori ügyfélproblémák alapján, az ügynökök hatékonyabban tudják segíteni az ügyfeleket. Emellett személyre szabott útmutatást is kaphatnak a munkájuk javításához, beleértve a következő lépések leírását a pozitív ügyfélélmény biztosítása érdekében, sőt javaslatokat is a szükséges képzésekre.

A mesterséges intelligencia jövője az értékesítésben és marketingben

A mesterséges intelligenciával az értékesítés globálisan 3-5%-kal növekedhet. Íme néhány kulcsfontosságú szempont, amely illusztrálja a mesterséges intelligencia potenciálját az értékesítés és marketing jövőjének alakításában:

  • Stratégiák kidolgozása – a mesterséges intelligencia jelentősen megkönnyíti az értékesítési és marketing szakemberek számára, hogy strukturálatlan adatokat gyűjtsenek különböző forrásokból a marketing- és értékesítési kommunikációk hatékony tervezéséhez,
  • Termék- és márkaismertség növelése – a hirdetési kampányokat csak azoknak az ügyfeleknek mutatják be, akiknek igényei összhangban állnak a hirdetés tartalmával,
  • Vásárlási döntések meghozatala – az ügyfelek lehetőséget kapnak arra, hogy részletes információkat, összehasonlításokat és ajánlásokat olvassanak, amelyek segítik őket a vásárlási döntések meghozatalában,
  • Konverzió növelése – a fejlett mesterséges intelligencia technológiák lehetővé teszik a virtuális értékesítési képviselők számára, hogy bizalmat építsenek az emberi tulajdonságok, például az empátia és a természetes nyelv utánzásával,
  • Ügyfelek megtartása – a személyre szabott üzeneteknek és a kellemes interakcióknak köszönhetően az ügyfélszolgálati chatbotokkal az ügyfelek lojálisabbak lesznek a márkához.

AI-támogatott kódolás

A McKinsey elemzői szerint a mesterséges intelligencia óriási hatással lesz a szoftverházakra. Ennek oka, hogy megváltoztatja a szoftverfejlesztés módját a következő területeken:

  • Tervezés – a mérnökök szélesebb körben használják a mesterséges intelligenciát a nagy adathalmazok elemzésére és rendszerezésére,
  • Rendszertervezés – a generatív mesterséges intelligencia segít az IT architektúra tervek létrehozásában és optimalizálásában,
  • Kódolás – az AI-alapú eszközök jelentősen csökkentik a szoftverfejlesztési időt,
  • Tesztelés – itt a legjelentősebb változás az automatikus és hatékony szoftverfunkciók és képességek tesztelése lesz,
  • Karbantartás – a mesterséges intelligencia segít a problémák és hibák diagnosztizálásában, valamint a fejlesztési területek azonosításában.

Kutatás és fejlesztés mesterséges intelligenciával

A kutatás és fejlesztés (K+F) területe már most is profitál a generatív mesterséges intelligencia potenciáljából. Ennek ellenére a termelékenység növekedésének potenciálja még mindig magas, valahol 10 és 15% között. A legfontosabb területek, ahol a mesterséges intelligencia javulásokat hoz, a következők:

  1. Korai kutatás – a K+F elemzők generatív mesterséges intelligenciát fognak használni jelentések készítésére, új megoldások generálására és új termékek tervezésére.
  2. Virtuális szimulációk – a generatív mesterséges intelligencia jelentősen felgyorsítja az új technológiai megoldások létrehozását és optimalizálását, különösen, ha mélytanuláson alapuló generatív tervezési technikákkal kombinálják.
  3. Fizikai tesztek – a digitális ikrek használata lehetővé teszi a kutatók számára, hogy optimalizálják a termékeket anélkül, hogy minden paramétert fizikailag tesztelniük kellene, ami jelentősen csökkenti az időt, amely a koncepciótól a végső megoldásig vezet.
a mesterséges intelligencia jövője

A mesterséges intelligencia jövője – összefoglalás

A generatív mesterséges intelligencia óriási potenciállal bír a vállalatok átalakítására. Olyan előnyöket hoz, mint a megnövekedett termelékenység, a jobb ügyfélszolgálat, a hatékonyabb marketing- és értékesítési stratégiák, a gyorsabb szoftverfejlesztés és a javított K+F folyamatok. Hatása a vállalkozásokra fokozatosan növekedni fog a következő 10-20 évben. Milyen újításokat és változásokat hoz a generatív mesterséges intelligencia a különböző iparágakban? Milyen új kihívásokat és lehetőségeket fedezünk fel a mesterséges intelligencia üzleti alkalmazásakor?

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a nyüzsgő méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedIn-en, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en, TikTok-on.

Andy Nichols

Egy problémamegoldó, aki 5 különböző diplomával és végtelen motivációs tartalékkal rendelkezik. Ez teszi őt tökéletes vállalkozóvá és menedzserré. Amikor alkalmazottakat és partnereket keres, a világ iránti nyitottságot és kíváncsiságot tartja a legfontosabb tulajdonságoknak.

View all posts →

AI in business:

  1. 6 nagyszerű ChatGTP bővítmény, amelyek megkönnyítik az életed
  2. Új üzleti lehetőségek feltérképezése a ChatGPT-4 segítségével
  3. 3 lenyűgöző AI író, amit ma ki kell próbálnod
  4. Szintetikus színészek. A 3 legjobb AI videógenerátor
  5. Mik a gyengeségei az üzleti ötletemnek? Egy ötletbörze a ChatGPT-vel
  6. A ChatGPT használata az üzletben
  7. Új, mesterséges intelligenciával működő szolgáltatások és termékek
  8. Automatizált közösségi média bejegyzések
  9. A közösségi média bejegyzések ütemezése. Hogyan segíthet az AI?
  10. A mesterséges intelligencia szerepe az üzleti döntéshozatalban
  11. A vállalati NLP ma és holnap
  12. AI-segített szöveges chatbotok
  13. AI alkalmazások az üzletben - áttekintés
  14. A mesterséges intelligencia fenyegetései és lehetőségei az üzleti életben (2. rész)
  15. Az AI fenyegetései és lehetőségei az üzletben (1. rész)
  16. Mi a mesterséges intelligencia jövője a McKinsey Global Institute szerint?
  17. Mesterséges intelligencia az üzletben - Bevezetés
  18. Mi az NLP, vagyis a természetes nyelvfeldolgozás az üzletben
  19. Google Fordító vs DeepL. 5 alkalmazás a gépi fordításra az üzleti életben
  20. Automatikus dokumentumfeldolgozás
  21. A hangrobotok működése és üzleti alkalmazásai
  22. Virtuális asszisztens technológia, vagy hogyan beszéljünk az AI-val?
  23. Mi az üzleti intelligencia?
  24. Hogyan segíthet a mesterséges intelligencia a BPM-ben?
  25. A mai és holnapi kreatív mesterséges intelligencia
  26. Mesterséges intelligencia a tartalomkezelésben
  27. Az AI erejének felfedezése a zenealkotásban
  28. 3 hasznos AI grafikai tervező eszköz. Generatív AI az üzletben
  29. MI és a közösségi média – mit mondanak rólunk?
  30. Vajon a mesterséges intelligencia helyettesíti a vállalati elemzőket?
  31. AI eszközök a menedzser számára
  32. A jövő munkaerőpiaca és a közelgő szakmák
  33. RPA és API-k egy digitális vállalatban
  34. Új interakciók. Hogyan változtatja meg a mesterséges intelligencia a készülékek működtetésének módját?
  35. Multimodális mesterséges intelligencia és annak alkalmazásai az üzleti életben
  36. Mesterséges intelligencia és a környezet. 3 AI megoldás, hogy segítsen fenntartható üzletet építeni.
  37. AI tartalomdetektorok. Érdemesek rájuk?
  38. ChatGPT vs Bard vs Bing. Melyik AI csevegőrobot vezeti a versenyt?
  39. A chatbot AI versenytársa a Google keresésnek?
  40. Hatékony ChatGPT kérdések HR és toborzás számára
  41. A prompt mérnökség. Mit csinál egy prompt mérnök?
  42. MI és mi még? A legfontosabb technológiai trendek az üzlet számára 2024-ben
  43. MI és üzleti etika. Miért érdemes etikus megoldásokba fektetni?
  44. Meta AI. Mit érdemes tudni a Facebook és az Instagram AI-támogatott funkcióiról?
  45. AI szabályozás. Mit kell tudnod vállalkozóként?
  46. 5 új felhasználási mód az AI számára az üzletben
  47. AI termékek és projektek - miben különböznek másoktól?
  48. AI mint szakértő a csapatodban
  49. AI csapat vs. szerepek megosztása
  50. Hogyan válasszunk karrierterületet az AI-ban?
  51. AI a HR-ben: Hogyan befolyásolja a toborzási automatizálás a HR-t és a csapatfejlesztést
  52. AI-vezérelt folyamatautomatikus. Hol kezdjük?
  53. 2023 legérdekesebb 6 AI eszköze
  54. Mi a cég mesterséges intelligencia érettségi elemzése?
  55. AI a B2B személyre szabásához
  56. ChatGPT felhasználási esetek. 18 példa arra, hogyan javíthatja vállalkozását a ChatGPT segítségével 2024-ben
  57. AI Mockup generátor. A 4 legjobb eszköz
  58. Mikrotanulás. Gyors módja az új készségek elsajátításának.
  59. A 2024-es év legérdekesebb mesterséges intelligencia alkalmazásai a vállalatoknál
  60. Milyen kihívásokat jelent az AI projekt?
  61. A 2024-es év legjobb 8 AI eszköze az üzleti életben
  62. AI a CRM-ben. Mit változtat az AI a CRM eszközökben?
  63. Az EU AI Törvény. Hogyan szabályozza Európa a mesterséges intelligencia használatát
  64. A 7 legjobb AI weboldalépítő
  65. No-code eszközök és AI újítások
  66. Mennyivel növeli a mesterséges intelligencia a csapatod termelékenységét?
  67. Hogyan használjuk a ChatGTP-t piackutatásra?
  68. Hogyan lehet szélesíteni az AI marketingkampányod elérését?
  69. Mesterséges intelligencia a szállításban és logisztikában
  70. Milyen üzleti problémákat tud megoldani a mesterséges intelligencia?
  71. Hogyan illeszted össze az AI megoldást egy üzleti problémával?
  72. Mesterséges intelligencia a médiában
  73. AI a banki és pénzügyi szektorban. Stripe, Monzo és Grab
  74. A mesterséges intelligencia az utazási iparban
  75. Hogyan segíti az AI az új technológiák születését
  76. AI a kereskedelemben. A globális vezetők áttekintése
  77. A 4 legjobb AI képkészítő eszköz
  78. A legjobb 5 AI eszköz az adatelemzéshez
  79. A mesterséges intelligencia forradalma a közösségi médiában
  80. Mindig megéri mesterséges intelligenciát hozzáadni a termékfejlesztési folyamathoz?
  81. 6 legnagyobb üzleti hiba, amit az AI okozott
  82. AI stratégia a vállalatodban - hogyan építsd fel?
  83. A legjobb AI tanfolyamok – 6 fantasztikus ajánlás
  84. A közösségi média figyelés optimalizálása AI eszközökkel
  85. IoT + AI, avagy hogyan csökkentsük az energia költségeket egy vállalatnál
  86. AI a logisztikában. 5 legjobb eszköz
  87. GPT Bolt – a legérdekesebb GPT-k áttekintése az üzleti életben
  88. LLM, GPT, RAG... Mit jelentenek az AI rövidítések?
  89. AI robotok – a jövő vagy a jelen az üzletben?
  90. Mennyi a költsége az AI bevezetésének egy vállalatnál?
  91. Mit csinálnak a mesterséges intelligencia szakértők?
  92. Hogyan segíthet a mesterséges intelligencia egy szabadúszó karrierjében?
  93. A munka automatizálása és a termelékenység növelése. Útmutató az AI-hoz szabadúszók számára
  94. AI a startupok számára – legjobb eszközök
  95. Weboldal építése mesterséges intelligenciával
  96. Eleven Labs és mi más? A legígéretesebb AI startupok
  97. OpenAI, Midjourney, Anthropic, Hugging Face. Ki kicsoda az AI világában?
  98. A szintetikus adatok és azok fontossága az üzleted fejlesztésében
  99. A legjobb AI keresőmotorok. Hol keressünk AI eszközöket?
  100. Videó AI. A legújabb AI videógenerátorok
  101. AI a menedzsereknek. Hogyan teheti könnyebbé a munkáját az AI
  102. Mi újság a Google Gemini-ben? Minden, amit tudni érdemes.
  103. Mesterséges intelligencia Lengyelországban. Cégek, találkozók és konferenciák
  104. AI naptár. Hogyan optimalizáld az idődet egy cégnél?
  105. MI és a munka jövője. Hogyan készítsük fel vállalkozásunkat a változásra?
  106. AI hangklónozás az üzlet számára. Hogyan lehet személyre szabott hangüzeneteket létrehozni mesterséges intelligenciával?
  107. "Mindannyian fejlesztők vagyunk." Hogyan segíthetnek a polgári fejlesztők a vállalatának?
  108. Tényellenőrzés és AI hallucinációk
  109. AI a toborzásban – toborzási anyagok lépésről lépésre történő kidolgozása
  110. Sora. Hogyan fogják a valósághű videók az OpenAI-tól megváltoztatni az üzletet?
  111. Midjourney v6. Innovációk az AI képgenerálásban
  112. MI a KKV-kban. Hogyan versenyezhetnek a KKV-k a nagyvállalatokkal az MI segítségével?
  113. Hogyan változtatja meg a mesterséges intelligencia az influenszer marketinget?
  114. Valóban fenyegetést jelent a mesterséges intelligencia a fejlesztők számára? Devin és a Microsoft AutoDev
  115. A legjobb AI chatbotok az e-kereskedelemhez. Platformok
  116. AI chatbotok az e-kereskedelemben. Esettanulmányok
  117. Hogyan maradjunk naprakészen az AI világában zajló eseményekkel kapcsolatban?
  118. Az AI megfékezése. Hogyan tegyük meg az első lépéseket az AI alkalmazásához az üzletünkben?
  119. Zavarodottság, Bing Copilot vagy You.com? Mesterséges intelligencia keresőmotorok összehasonlítása
  120. Lengyelországban működő mesterséges intelligencia szakértők
  121. ReALM. Egy úttörő nyelvi modell az Apple-től?
  122. Google Genie — egy generatív AI modell, amely képekből teljesen interaktív világokat hoz létre
  123. Automatizálás vagy kiegészítés? Két megközelítés az AI-ban egy vállalatnál
  124. LLMOps, avagy hogyan lehet hatékonyan kezelni a nyelvi modelleket egy szervezetben
  125. AI videógenerálás. Új horizontok a videótartalom előállításában a vállalkozások számára
  126. A legjobb AI átirati eszközök. Hogyan alakíthatjuk át a hosszú felvételeket tömör összefoglalókká?
  127. A sentiment-analízis mesterséges intelligenciával. Hogyan segít ez a változások előmozdításában az üzletben?
  128. A mesterséges intelligencia szerepe a tartalommoderálásban