Természetes Nyelvfeldolgozás (NLP) – tartalomjegyzék:
De vajon a ChatGPT vagy a Google Bard a legjobb minden üzleti feladathoz? Természetesen nem! Mik a természetes nyelvfeldolgozás (NLP) egyéb üzleti alkalmazásai, és hogyan segíti a természetes nyelvfeldolgozó technológia az üzletet és formálja a jövőjét?
Mi a természetes nyelvfeldolgozás?
A természetes nyelvfeldolgozás (NLP) egy olyan technológia, amely lehetővé teszi a gépek számára, hogy megértsék, értelmezzék és generálják az emberi nyelvet. Fő célja, hogy lehetővé tegye az ember-gép kommunikációt a természetes emberi beszéden keresztül. A laza beszélgetés folytatásához az NLP modelleknek képesnek kell lenniük megérteni a kontextust, a nyelvi árnyalatokat, sőt még a vicceket és a szarkazmust is.
Csak a nagy nyelvi modellek (LLM) képesek elvégezni ezeket a legnehezebb feladatokat. A hatalmas mennyiségű adatoknak köszönhetően, amelyeken kiképezték őket, képesek megérteni a nyelv finomságait, és olyan válaszokat generálni, amelyek nemcsak technikailag helyesek, hanem természetesnek és emberinek is hangzanak.
Azonban az NLP nem csupán a nagy nyelvi modellekről szól. Valójában az NLP sok alkalmazása nem igényel ilyen erőteljes eszközöket. Ha az AI hitelkérelmeket dolgoz fel, a nyelvi készségeinek nem kell nagyszerűnek lennie. Csak annyira van szüksége, hogy megtanulja, hogyan keressen különböző típusú sablonokban és űrlapokban, és megtalálja azokat a mezőket, amelyek tartalmazzák a szükséges adatokat. Az ilyen modellek sokkal kisebbek, egyszerűbbek és kevesebb számítási teljesítményt igényelnek, mint az LLM.
Miért van szüksége a vállalatának NLP-re?
A vállalatának elsősorban azért van szüksége NLP-re, hogy adatok alapján tudja irányítani, és hogy az alkalmazottai ne végezzenek szükséges, de egyszerű és ismétlődő feladatokat, és inkább a fontos feladatokra tudjanak összpontosítani. De mit tehet konkrétan az mesterséges intelligencia az Ön számára?
- Figyeljen a vásárlóira. Elemezze a nyilatkozatok hangvételét és tartalmát
- Ne pazarolja az időt a keresésre. Információk keresése beolvasott dokumentumokban
- Gyorsan reagáljon a fenyegetésekre és észlelje az anomáliákat.
- Használja mások tapasztalatait. Tudásmenedzsment
- Hagyja ki az ismétlődő lépéseket. Automatizálja a dokumentumok természetes nyelvfeldolgozását
Az NLP lehetővé teszi a vásárlók jobb megértését a közösségi médiában közzétett szövegek elemzésével. A hangulati elemzés és a közösségi hallgatás, az NLP egyik alkalmazása, segít a vállalatoknak megérteni, mit gondolnak a vásárlók a termékeikről vagy szolgáltatásaikról. Erre a célra kipróbálhatja a következő eszközöket: Sentione, Brand24 vagy Hootsuite.
Bár hamarosan minden vállalati dokumentumnak digitálisnak kell lennie, még mindig sok vállalat küld papíralapú számlákat és gyűjt elhalványuló nyugtákat. Ezért az NLP második területe, ahol segíthet, az információk keresése a vállalati dokumentumokban. A gépi megértés fontos része a beolvasott anyagok releváns és irreleváns adatainak megkülönböztetése. Vagyis az alapvető információk felismerése, például a dokumentumot küldő cég márkázásából vagy véletlenszerű torzulásokból.
A felismert dokumentumok, vagy az azokból kiolvasott információk, ezután egy digitális adatbázisba kerülnek. Ily módon nagyon könnyen megtalálhatók. Sőt, további intézkedésekhez is szolgáltathatnak inputot, például:
A fényképezett nyugta költségeinek rögzítése, A jótékonysági koncertre meghívottak digitális naptáraiba a találkozó időpontjának beírása, vagy Személyre szabott e-mail küldése az ügyfélnek, hogy ösztönözze a visszajelzést a panaszkezelési folyamat befejezése után.A nyelvi elemzés képes azonosítani a zavaró mintákat, amelyek potenciális csalásra vagy támadásokra utalhatnak. Például egy bank figyelemmel kísérheti a beszélgetéseket, hogy észlelje az ügyfelek megcsalására tett kísérleteket, és a vállalata észlelheti a szokatlan eseményeket. Más hasonló példák közé tartozik:
Távmunka-jelentések – amikor valaki elfelejti leállítani az órát éjszaka, Közösségi média elemzés – amikor hirtelen szokatlanul magas számú említést kap a cége, vagy A jelentési fájlok (naplófájlok) elemzése – segít észlelni a szoftver működésében fellépő hibákat.Az NLP hozzájárulhat a szervezeten belüli jobb tudásmenedzsmenthez azáltal, hogy automatikusan létrehozza a találkozók összefoglalóit és jegyzeteit. Így az információk könnyebben hozzáférhetők minden csapattag számára. Ezenkívül a vállalati dokumentumok intraneten történő keresése, a termék tudásbázis, vagy az összes vásárlás és dokumentum megtalálása, amely egyetlen ügyfélhez kapcsolódik, meglepően egyszerű lehet az NLP használatával.
A természetes nyelvfeldolgozás lehetővé teszi a fárasztó feladatok, például a dokumentumok feldolgozásának automatizálását, ami időmegtakarításhoz és a termelékenység növekedéséhez vezet.
Ez azért van, mert az automatikus dokumentumfeldolgozás elsősorban időt takarít meg, és mentesíti az alkalmazottakat a fárasztó és ismétlődő feladatok elvégzése alól, amelyek magas precizitást igényelnek.
Kezdjük az adatok egyszerű átkonvertálásával papíralapú dokumentumokból az ügyfélszolgálati programokba. Ez sok órát jelenthet, amikor a szemét egy fekete-fehér táblázatról a monitor képernyőjére mozgatja, vagy korlátozódhat arra, hogy egy papíralapú szerződést egy szkennerbe helyez, és esetleg kezelnie kell a kétértelműségeket és kivételeket.
Azonban a természetes nyelvfeldolgozás automatizálása nem csupán írott dokumentumok kezeléséről szól. Az AI képes a beszédfelismerés (STT), a beszédről szövegre (speech-to-text) rendszerek használatával találkozók összefoglalóit és jegyzeteit létrehozni, ahogyan azt mások mellett az Otter, Rev vagy Descript is teszi.
Az AI és az NLP alkalmazási területei az üzletben
Az AI és a természetes nyelvfeldolgozás számos alkalmazással rendelkezik az üzletben. Az alábbi táblázatban láthatók ezeknek a technológiáknak a népszerű felhasználási módjai az üzletben:
Rögzített írott dokumentumok | Biztosítási kérelmek feldolgozása |
Személyre szabott automatizált levélkezelés | |
Rögzített beszélt nyelv | Automatikus feliratkészítés filmekhez |
Bibliográfiai javaslatok készítése | |
Chatbotok e-kereskedelmi oldalakon | |
Közösségi média tartalom moderálás | |
Hangvezérlésű gépüzemeltetés | |
Terápiás hangbotok | |
Számos írott nyelv | Mobilalkalmazások automatikus lokalizálása |
Számos beszélt nyelv | Nemzetközi konferenciák szinkronfordítása |

A természetes nyelvfeldolgozás a jövőben
A természetes nyelvfeldolgozás (NLP) és a mesterséges intelligencia (AI) számos előnyt kínál az üzlet számára, az automatizálástól és a hatékonyság növelésétől kezdve a vásárlók jobb megértéséig, a természetes felhasználói felületek létrehozásáig és a tudásmenedzsmentig. Ezek a technológiák nemcsak kulcsszerepet játszanak abban, hogyan működnek a vállalatok ma, hanem nagy potenciállal bírnak a jövőre nézve is, új lehetőségeket nyitva meg az innováció és a növekedés előtt.
A természetes nyelvfeldolgozás jövője ígéretesnek tűnik. Az LLM-ek hihetetlenül gyors fejlődése jellemzi, amelyek egyre erősebbek és multimodális megoldásokat használnak, vagyis megtanulják megérteni a képeket és a hangot.
Ennek eredményeként a technológia valószínűleg egyre fejlettebbé válik, lehetővé téve a gépek számára, hogy még jobban megértsék és generálják az emberi nyelvet. Figyelembe véve a Stanford Egyetem kutatóinak eredményeit, akik sikeresen kísérleteznek digitális ügynökökkel, amelyek önállóan tanulják meg a nyelvet egy digitális környezetben a céljaik elérése érdekében – az NLP jövője fényes és lenyűgözőnek tűnik.
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozzon aktív méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedIn-en, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en.
Robert Whitney
JavaScript szakértő és oktató, aki IT osztályokat mentorál. Fő célja, hogy növelje a csapat termelékenységét azáltal, hogy megtanítja másoknak, hogyan működjenek együtt hatékonyan a kódolás során.
AI in business:
- 6 nagyszerű ChatGTP bővítmény, amelyek megkönnyítik az életed
- Új üzleti lehetőségek feltérképezése a ChatGPT-4 segítségével
- 3 lenyűgöző AI író, amit ma ki kell próbálnod
- Szintetikus színészek. A 3 legjobb AI videógenerátor
- Mik a gyengeségei az üzleti ötletemnek? Egy ötletbörze a ChatGPT-vel
- A ChatGPT használata az üzletben
- Új, mesterséges intelligenciával működő szolgáltatások és termékek
- Automatizált közösségi média bejegyzések
- A közösségi média bejegyzések ütemezése. Hogyan segíthet az AI?
- A mesterséges intelligencia szerepe az üzleti döntéshozatalban
- A vállalati NLP ma és holnap
- AI-segített szöveges chatbotok
- AI alkalmazások az üzletben - áttekintés
- A mesterséges intelligencia fenyegetései és lehetőségei az üzleti életben (2. rész)
- Az AI fenyegetései és lehetőségei az üzletben (1. rész)
- Mi a mesterséges intelligencia jövője a McKinsey Global Institute szerint?
- Mesterséges intelligencia az üzletben - Bevezetés
- Mi az NLP, vagyis a természetes nyelvfeldolgozás az üzletben
- Google Fordító vs DeepL. 5 alkalmazás a gépi fordításra az üzleti életben
- Automatikus dokumentumfeldolgozás
- A hangrobotok működése és üzleti alkalmazásai
- Virtuális asszisztens technológia, vagy hogyan beszéljünk az AI-val?
- Mi az üzleti intelligencia?
- Hogyan segíthet a mesterséges intelligencia a BPM-ben?
- A mai és holnapi kreatív mesterséges intelligencia
- Mesterséges intelligencia a tartalomkezelésben
- Az AI erejének felfedezése a zenealkotásban
- 3 hasznos AI grafikai tervező eszköz. Generatív AI az üzletben
- MI és a közösségi média – mit mondanak rólunk?
- Vajon a mesterséges intelligencia helyettesíti a vállalati elemzőket?
- AI eszközök a menedzser számára
- A jövő munkaerőpiaca és a közelgő szakmák
- RPA és API-k egy digitális vállalatban
- Új interakciók. Hogyan változtatja meg a mesterséges intelligencia a készülékek működtetésének módját?
- Multimodális mesterséges intelligencia és annak alkalmazásai az üzleti életben
- Mesterséges intelligencia és a környezet. 3 AI megoldás, hogy segítsen fenntartható üzletet építeni.
- AI tartalomdetektorok. Érdemesek rájuk?
- ChatGPT vs Bard vs Bing. Melyik AI csevegőrobot vezeti a versenyt?
- A chatbot AI versenytársa a Google keresésnek?
- Hatékony ChatGPT kérdések HR és toborzás számára
- A prompt mérnökség. Mit csinál egy prompt mérnök?
- MI és mi még? A legfontosabb technológiai trendek az üzlet számára 2024-ben
- MI és üzleti etika. Miért érdemes etikus megoldásokba fektetni?
- Meta AI. Mit érdemes tudni a Facebook és az Instagram AI-támogatott funkcióiról?
- AI szabályozás. Mit kell tudnod vállalkozóként?
- 5 új felhasználási mód az AI számára az üzletben
- AI termékek és projektek - miben különböznek másoktól?
- AI mint szakértő a csapatodban
- AI csapat vs. szerepek megosztása
- Hogyan válasszunk karrierterületet az AI-ban?
- AI a HR-ben: Hogyan befolyásolja a toborzási automatizálás a HR-t és a csapatfejlesztést
- AI-vezérelt folyamatautomatikus. Hol kezdjük?
- 2023 legérdekesebb 6 AI eszköze
- Mi a cég mesterséges intelligencia érettségi elemzése?
- AI a B2B személyre szabásához
- ChatGPT felhasználási esetek. 18 példa arra, hogyan javíthatja vállalkozását a ChatGPT segítségével 2024-ben
- AI Mockup generátor. A 4 legjobb eszköz
- Mikrotanulás. Gyors módja az új készségek elsajátításának.
- A 2024-es év legérdekesebb mesterséges intelligencia alkalmazásai a vállalatoknál
- Milyen kihívásokat jelent az AI projekt?
- A 2024-es év legjobb 8 AI eszköze az üzleti életben
- AI a CRM-ben. Mit változtat az AI a CRM eszközökben?
- Az EU AI Törvény. Hogyan szabályozza Európa a mesterséges intelligencia használatát
- A 7 legjobb AI weboldalépítő
- No-code eszközök és AI újítások
- Mennyivel növeli a mesterséges intelligencia a csapatod termelékenységét?
- Hogyan használjuk a ChatGTP-t piackutatásra?
- Hogyan lehet szélesíteni az AI marketingkampányod elérését?
- Mesterséges intelligencia a szállításban és logisztikában
- Milyen üzleti problémákat tud megoldani a mesterséges intelligencia?
- Hogyan illeszted össze az AI megoldást egy üzleti problémával?
- Mesterséges intelligencia a médiában
- AI a banki és pénzügyi szektorban. Stripe, Monzo és Grab
- A mesterséges intelligencia az utazási iparban
- Hogyan segíti az AI az új technológiák születését
- AI a kereskedelemben. A globális vezetők áttekintése
- A 4 legjobb AI képkészítő eszköz
- A legjobb 5 AI eszköz az adatelemzéshez
- A mesterséges intelligencia forradalma a közösségi médiában
- Mindig megéri mesterséges intelligenciát hozzáadni a termékfejlesztési folyamathoz?
- 6 legnagyobb üzleti hiba, amit az AI okozott
- AI stratégia a vállalatodban - hogyan építsd fel?
- A legjobb AI tanfolyamok – 6 fantasztikus ajánlás
- A közösségi média figyelés optimalizálása AI eszközökkel
- IoT + AI, avagy hogyan csökkentsük az energia költségeket egy vállalatnál
- AI a logisztikában. 5 legjobb eszköz
- GPT Bolt – a legérdekesebb GPT-k áttekintése az üzleti életben
- LLM, GPT, RAG... Mit jelentenek az AI rövidítések?
- AI robotok – a jövő vagy a jelen az üzletben?
- Mennyi a költsége az AI bevezetésének egy vállalatnál?
- Mit csinálnak a mesterséges intelligencia szakértők?
- Hogyan segíthet a mesterséges intelligencia egy szabadúszó karrierjében?
- A munka automatizálása és a termelékenység növelése. Útmutató az AI-hoz szabadúszók számára
- AI a startupok számára – legjobb eszközök
- Weboldal építése mesterséges intelligenciával
- Eleven Labs és mi más? A legígéretesebb AI startupok
- OpenAI, Midjourney, Anthropic, Hugging Face. Ki kicsoda az AI világában?
- A szintetikus adatok és azok fontossága az üzleted fejlesztésében
- A legjobb AI keresőmotorok. Hol keressünk AI eszközöket?
- Videó AI. A legújabb AI videógenerátorok
- AI a menedzsereknek. Hogyan teheti könnyebbé a munkáját az AI
- Mi újság a Google Gemini-ben? Minden, amit tudni érdemes.
- Mesterséges intelligencia Lengyelországban. Cégek, találkozók és konferenciák
- AI naptár. Hogyan optimalizáld az idődet egy cégnél?
- MI és a munka jövője. Hogyan készítsük fel vállalkozásunkat a változásra?
- AI hangklónozás az üzlet számára. Hogyan lehet személyre szabott hangüzeneteket létrehozni mesterséges intelligenciával?
- "Mindannyian fejlesztők vagyunk." Hogyan segíthetnek a polgári fejlesztők a vállalatának?
- Tényellenőrzés és AI hallucinációk
- AI a toborzásban – toborzási anyagok lépésről lépésre történő kidolgozása
- Sora. Hogyan fogják a valósághű videók az OpenAI-tól megváltoztatni az üzletet?
- Midjourney v6. Innovációk az AI képgenerálásban
- MI a KKV-kban. Hogyan versenyezhetnek a KKV-k a nagyvállalatokkal az MI segítségével?
- Hogyan változtatja meg a mesterséges intelligencia az influenszer marketinget?
- Valóban fenyegetést jelent a mesterséges intelligencia a fejlesztők számára? Devin és a Microsoft AutoDev
- A legjobb AI chatbotok az e-kereskedelemhez. Platformok
- AI chatbotok az e-kereskedelemben. Esettanulmányok
- Hogyan maradjunk naprakészen az AI világában zajló eseményekkel kapcsolatban?
- Az AI megfékezése. Hogyan tegyük meg az első lépéseket az AI alkalmazásához az üzletünkben?
- Zavarodottság, Bing Copilot vagy You.com? Mesterséges intelligencia keresőmotorok összehasonlítása
- Lengyelországban működő mesterséges intelligencia szakértők
- ReALM. Egy úttörő nyelvi modell az Apple-től?
- Google Genie — egy generatív AI modell, amely képekből teljesen interaktív világokat hoz létre
- Automatizálás vagy kiegészítés? Két megközelítés az AI-ban egy vállalatnál
- LLMOps, avagy hogyan lehet hatékonyan kezelni a nyelvi modelleket egy szervezetben
- AI videógenerálás. Új horizontok a videótartalom előállításában a vállalkozások számára
- A legjobb AI átirati eszközök. Hogyan alakíthatjuk át a hosszú felvételeket tömör összefoglalókká?
- A sentiment-analízis mesterséges intelligenciával. Hogyan segít ez a változások előmozdításában az üzletben?
- A mesterséges intelligencia szerepe a tartalommoderálásban