Így az online hírnév, vagyis “amit az emberek mondanak rólunk az Interneten”, egyre fontosabbá válik – mind személyes, mind szakmai kontextusban. Hogyan építheted fel, és ami még fontosabb, hogyan tarthatod fenn a pozitív képet az online világban? Íme öt gyakorlati tipp, amelyek biztosan segítenek ebben a nehéz feladatban.

Online hírnév – miért számít ez ennyire?

Az online hírnév alatt azt az imázst (vélemény, észlelés) értjük, amelyet az internetezők egy adott személyről, cégről vagy szervezetről alkotnak. Ez a fajta értékelés különböző forrásokból (közösségi média, keresőmotor, hírportálok stb.) származó adatok alapján alakult ki.

Jelentősen befolyásolja, hogy a vásárlók megvásárolják-e termékeinket vagy igénybe veszik-e szolgáltatásainkat, a jelöltek érdeklődnek-e a rendelkezésre álló állásajánlatok iránt, a potenciális partnerek szeretnének-e üzleti együttműködést kialakítani, stb. A közösségi bizonyíték és a márkáról elérhető információk tehát stratégiai jelentőséggel bírnak a folytatott üzlet szempontjából – és különböző területeken belül.

Mi építi az online hírnevet?

A lényeg az, hogy az online hírnevet kétféle tevékenység hozhatja létre – belső és külső. A belső tevékenységek közé tartoznak például a közösségi média publikációk a folyamatban lévő projektekről. Ennek az az oka, hogy az önállóan létrehozott tartalom a fő forrása a márkáról való tudásnak az internetezők számára, lehetővé téve számukra, hogy azonosuljanak vele.

Ugyanakkor a külső tevékenységek fontossága sem elhanyagolható, azaz a márkáról megjelent cikkek (amelyek negatív felhangúak is lehetnek), a vásárlók és jelöltek véleményei, amelyek ezen a területen specializált platformokon jelennek meg, vagy a márkáról folytatott diskurzus a céghez nem kapcsolódó entitások közösségi médiájában.

Hogyan javítható az online hírnév?

A fontos dolog az, hogy a hírnév nem egy állandó dolog, ami soha nem változhat. Éppen ellenkezőleg, különböző típusú tevékenységekkel dolgozhatsz a javításán, amelyek a márka pozitív külső képének építésére irányulnak. Az alábbiakban bemutatjuk a legjobb 5 tippet ennek megvalósításához.

  1. Biztosítsd a folyamatos nyomon követést
  2. Ami a márkádról elmondottakat illeti, a folyamatos nyomon követés a legfontosabb lépés az online hírnév építés területén – nélküle bármelyik következő lépés értelmetlen lesz, mivel csak szelektív vélemények és értékelések jutnak el hozzád. E tekintetben a legjobb ötlet egy professzionális eszközbe fektetni, amely a nyomon követésre van tervezve, lehetőleg különböző csatornákra (nemcsak közösségi médiára, hanem blogokra, értékesítési platformokra stb.). Így mindig naprakész leszel a márkával kapcsolatos új információkkal és véleményekkel, és így – időben tudsz reagálni rájuk, helyesbítő intézkedéseket hozva. Végül is, az ilyen típusú helyzetekben a reakcióidő jelentős.

  3. Válaszolj minden kommentre
  4. Akár pozitív, akár negatív a közzétett vélemény, mindig érdemes biztosítani, hogy ne maradjon válasz nélkül. Pozitív megjegyzések esetén a kedves szavakkal való köszönetnyilvánítással pozitív kapcsolatot építesz ki a közönségeddel, míg negatív vélemények esetén így megmutathatod, hogy a közönséged véleménye fontos számodra.

    Ugyanakkor ügyelj arra, hogy a válaszaid professzionális és kiegyensúlyozott hangvételűek legyenek (megfelelő szavak kiválasztása szükséges). Ezenkívül ne felejtsd el elkerülni a szükségtelen vitákat. Minden alkalommal a probléma megoldására kell összpontosítanod, miközben megmutatod nyitottságodat a konstruktív kritikára és a helyesbítő intézkedések iránti hajlandóságodat.

  5. Partnerségek kialakítása influencerekkel
  6. Ha találsz egy influencert, aki illik a vállalati vagy személyes márkádhoz (pl. azonos értékek betartása szempontjából), egy ilyen partnerség hozzájárulhat az általad végrehajtott tevékenységek pozitív fogadtatásához.

    Végül is az influencerek olyan egyének, akik nemcsak egy olyan közönséget gyűjtenek köréjük, amely bízik bennük, hanem, ami a legfontosabb, magas befolyásoló képességgel rendelkeznek. Ajánlásaik jelentősen növelhetik a márkád iránti bizalmat, és így például javíthatják az értékesítési eredményeket. Most már láthatod, hogy az ilyen emberekkel való együttműködés előnyei nemcsak a marketing (imázs) dimenzióban jelentkeznek.

  7. Teremtsd meg online jelenlétedet
  8. Nemcsak azt tudod irányítani, hogy milyen információk jelennek meg a márkádról online – a jelenlétedet is meg kell teremtened. A közösségi médiában végzett tevékenység (például Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn vagy Tik-Tok) jelentősen befolyásolja a hírnevedet. E tekintetben nemcsak az számít, hogy milyen típusú tartalmat publikálsz, hanem a legfontosabb, hogy hogyan kommunikálsz a közönségeddel. Ezért ügyelj arra, hogy minden publikációd a lehető legátgondoltabb és csiszoltabb legyen, a folyamatos elköteleződés látható legyen. Így építheted fel a szakértő és professzionális imázsodat az iparágban.

  9. Figyelj az adatbiztonságra
  10. Az Internet esetében a közönség különösen érzékeny a magánéletük és személyes adataik védelmével kapcsolatos bármilyen incidensre. Ezért bármilyen hiba ezen a területen (különösen adatlopás, személyazonosság-lopás stb.) nemcsak pénzügyi veszteségeknek teszi ki a céget vagy a felhasználókat, hanem jelentősen károsíthatja a márka online hírnevét is. Az ilyen negatív következmények elkerülése érdekében érdemes megfelelő kiberbiztonsági eljárásokat bevezetni (beleértve a jelszavakat és a kétfaktoros hitelesítést, vírusirtó szoftver telepítését vagy rendszeres frissítéseket).

Online Hírnév

Online hírnév – összefoglalás

A fent említett tippek hasznosak lehetnek az online hírnév javításában (a pozitív online kép ápolása) mind az egyének számára, akik a márkájukat építik, mind a kisebb és nagyobb vállalkozások számára. Végül is, függetlenül a vállalkozás típusától, fontos, hogy foglalkozzunk azzal, hogy mit lehet találni az Interneten a témáról.

Az online hírnév a digitális társadalom szerves részévé vált, és jelentősége a technológia és a közösségi média további fejlődésével csak növekedni fog. Mégis, ne felejtsd el, hogy a pozitív kép építése nemcsak arról szól, hogy irányítsuk az online rólunk keringő információkat, hanem értékes tartalom létrehozásáról és pozitív kapcsolatok kialakításáról is más felhasználókkal.

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a szorgos méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedInen, Instagramon, YouTube-on, Pinteresten, TikTokon.

Zofia Lipska

Több mint 10 éves tapasztalattal a digitális marketing területén Sophia nemcsak ismeri ennek az iparágnak a szabályait, hanem ami a legfontosabb, tudja, hogyan lehet azokat megszegni a kiemelkedő és kreatív eredmények elérése érdekében.

View all posts →