Javítsa Online Hírnevét – tartalomjegyzék:
Így az online hírnév, vagyis “amit az emberek mondanak rólunk az Interneten”, egyre fontosabbá válik – mind személyes, mind szakmai kontextusban. Hogyan építheted fel, és ami még fontosabb, hogyan tarthatod fenn a pozitív képet az online világban? Íme öt gyakorlati tipp, amelyek biztosan segítenek ebben a nehéz feladatban.
Online hírnév – miért számít ez ennyire?
Az online hírnév alatt azt az imázst (vélemény, észlelés) értjük, amelyet az internetezők egy adott személyről, cégről vagy szervezetről alkotnak. Ez a fajta értékelés különböző forrásokból (közösségi média, keresőmotor, hírportálok stb.) származó adatok alapján alakult ki.
Jelentősen befolyásolja, hogy a vásárlók megvásárolják-e termékeinket vagy igénybe veszik-e szolgáltatásainkat, a jelöltek érdeklődnek-e a rendelkezésre álló állásajánlatok iránt, a potenciális partnerek szeretnének-e üzleti együttműködést kialakítani, stb. A közösségi bizonyíték és a márkáról elérhető információk tehát stratégiai jelentőséggel bírnak a folytatott üzlet szempontjából – és különböző területeken belül.
Mi építi az online hírnevet?
A lényeg az, hogy az online hírnevet kétféle tevékenység hozhatja létre – belső és külső. A belső tevékenységek közé tartoznak például a közösségi média publikációk a folyamatban lévő projektekről. Ennek az az oka, hogy az önállóan létrehozott tartalom a fő forrása a márkáról való tudásnak az internetezők számára, lehetővé téve számukra, hogy azonosuljanak vele.
Ugyanakkor a külső tevékenységek fontossága sem elhanyagolható, azaz a márkáról megjelent cikkek (amelyek negatív felhangúak is lehetnek), a vásárlók és jelöltek véleményei, amelyek ezen a területen specializált platformokon jelennek meg, vagy a márkáról folytatott diskurzus a céghez nem kapcsolódó entitások közösségi médiájában.
Hogyan javítható az online hírnév?
A fontos dolog az, hogy a hírnév nem egy állandó dolog, ami soha nem változhat. Éppen ellenkezőleg, különböző típusú tevékenységekkel dolgozhatsz a javításán, amelyek a márka pozitív külső képének építésére irányulnak. Az alábbiakban bemutatjuk a legjobb 5 tippet ennek megvalósításához.
- Biztosítsd a folyamatos nyomon követést
- Válaszolj minden kommentre
- Partnerségek kialakítása influencerekkel Ha találsz egy influencert, aki illik a vállalati vagy személyes márkádhoz (pl. azonos értékek betartása szempontjából), egy ilyen partnerség hozzájárulhat az általad végrehajtott tevékenységek pozitív fogadtatásához.
- Teremtsd meg online jelenlétedet
- Figyelj az adatbiztonságra
Ami a márkádról elmondottakat illeti, a folyamatos nyomon követés a legfontosabb lépés az online hírnév építés területén – nélküle bármelyik következő lépés értelmetlen lesz, mivel csak szelektív vélemények és értékelések jutnak el hozzád. E tekintetben a legjobb ötlet egy professzionális eszközbe fektetni, amely a nyomon követésre van tervezve, lehetőleg különböző csatornákra (nemcsak közösségi médiára, hanem blogokra, értékesítési platformokra stb.). Így mindig naprakész leszel a márkával kapcsolatos új információkkal és véleményekkel, és így – időben tudsz reagálni rájuk, helyesbítő intézkedéseket hozva. Végül is, az ilyen típusú helyzetekben a reakcióidő jelentős.
Akár pozitív, akár negatív a közzétett vélemény, mindig érdemes biztosítani, hogy ne maradjon válasz nélkül. Pozitív megjegyzések esetén a kedves szavakkal való köszönetnyilvánítással pozitív kapcsolatot építesz ki a közönségeddel, míg negatív vélemények esetén így megmutathatod, hogy a közönséged véleménye fontos számodra.
Ugyanakkor ügyelj arra, hogy a válaszaid professzionális és kiegyensúlyozott hangvételűek legyenek (megfelelő szavak kiválasztása szükséges). Ezenkívül ne felejtsd el elkerülni a szükségtelen vitákat. Minden alkalommal a probléma megoldására kell összpontosítanod, miközben megmutatod nyitottságodat a konstruktív kritikára és a helyesbítő intézkedések iránti hajlandóságodat.
Végül is az influencerek olyan egyének, akik nemcsak egy olyan közönséget gyűjtenek köréjük, amely bízik bennük, hanem, ami a legfontosabb, magas befolyásoló képességgel rendelkeznek. Ajánlásaik jelentősen növelhetik a márkád iránti bizalmat, és így például javíthatják az értékesítési eredményeket. Most már láthatod, hogy az ilyen emberekkel való együttműködés előnyei nemcsak a marketing (imázs) dimenzióban jelentkeznek.
Nemcsak azt tudod irányítani, hogy milyen információk jelennek meg a márkádról online – a jelenlétedet is meg kell teremtened. A közösségi médiában végzett tevékenység (például Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn vagy Tik-Tok) jelentősen befolyásolja a hírnevedet. E tekintetben nemcsak az számít, hogy milyen típusú tartalmat publikálsz, hanem a legfontosabb, hogy hogyan kommunikálsz a közönségeddel. Ezért ügyelj arra, hogy minden publikációd a lehető legátgondoltabb és csiszoltabb legyen, a folyamatos elköteleződés látható legyen. Így építheted fel a szakértő és professzionális imázsodat az iparágban.
Az Internet esetében a közönség különösen érzékeny a magánéletük és személyes adataik védelmével kapcsolatos bármilyen incidensre. Ezért bármilyen hiba ezen a területen (különösen adatlopás, személyazonosság-lopás stb.) nemcsak pénzügyi veszteségeknek teszi ki a céget vagy a felhasználókat, hanem jelentősen károsíthatja a márka online hírnevét is. Az ilyen negatív következmények elkerülése érdekében érdemes megfelelő kiberbiztonsági eljárásokat bevezetni (beleértve a jelszavakat és a kétfaktoros hitelesítést, vírusirtó szoftver telepítését vagy rendszeres frissítéseket).
Online hírnév – összefoglalás
A fent említett tippek hasznosak lehetnek az online hírnév javításában (a pozitív online kép ápolása) mind az egyének számára, akik a márkájukat építik, mind a kisebb és nagyobb vállalkozások számára. Végül is, függetlenül a vállalkozás típusától, fontos, hogy foglalkozzunk azzal, hogy mit lehet találni az Interneten a témáról.
Az online hírnév a digitális társadalom szerves részévé vált, és jelentősége a technológia és a közösségi média további fejlődésével csak növekedni fog. Mégis, ne felejtsd el, hogy a pozitív kép építése nemcsak arról szól, hogy irányítsuk az online rólunk keringő információkat, hanem értékes tartalom létrehozásáról és pozitív kapcsolatok kialakításáról is más felhasználókkal.
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a szorgos méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedInen, Instagramon, YouTube-on, Pinteresten, TikTokon.
Zofia Lipska
Több mint 10 éves tapasztalattal a digitális marketing területén Sophia nemcsak ismeri ennek az iparágnak a szabályait, hanem ami a legfontosabb, tudja, hogyan lehet azokat megszegni a kiemelkedő és kreatív eredmények elérése érdekében.