Mesterséges intelligencia az üzletben

A mesterséges intelligencia teljes potenciáljának kihasználásához az üzletében stratégiai megközelítés szükséges. Először is, alaposan elemezze üzleti igényeit, és válaszoljon a következő kérdésekre:

  • Milyen célokat szeretnék elérni az MI segítségével?
  • Hol fog a technológia a legnagyobb hasznot hozni a cégemben, és hol takaríthatok meg a legtöbb időt vagy pénzt?
  • Hogyan fogom mérni a megvalósítás hatásait?

Ily módon könnyebb lesz a megfelelő MI eszközök és alkalmazások kiválasztása, amelyek segítenek javítani a vállalati eredményeket. De mely megoldásokat válassza?

4 példa az MI alkalmazására az üzletben

Az üzleti kontextusban a mesterséges intelligenciát leggyakrabban a következőkre használják:

  • A vásárlói élmény javítása,
  • A marketing személyre szabása,
  • folyamatok automatizálása, és
  • Adatok elemzése üzleti döntések meghozatalához.

Tehát nézzük meg közelebbről mindegyiket.

Javítsa az ügyfélszolgálatot mesterséges intelligenciával

A mesterséges intelligencia egyik legnépszerűbb alkalmazása az üzletben az ügyfélszolgálat. Az MI alkalmazható chatbotok és virtuális asszisztensek létrehozására, amelyek: válaszolnak az ügyfelek kérdéseire, megoldják a problémákat, és új érdeklődőket szereznek azáltal, hogy válaszolnak a potenciális ügyfelek kérdéseire.

Tehát ha a célja az ügyfélszolgálat javítása, akkor dönthet úgy, hogy chatbotot valósít meg. Ezek 24/7 elérhetők, és részletes, átfogó válaszokat tudnak adni.

De megkönnyítik az interakciókat az ügyfél és az ügyfélszolgálati képviselő között azáltal, hogy összefoglalják a korábbi beszélgetéseket, javasolnak cikkeket egy segítségnyújtó adatbázisból, vagy javaslatokat tesznek egy problémára, amellyel az ügyfél szembesül.

A mesterséges intelligenciát használó legnépszerűbb megoldások az üzletben az ügyfélszolgálat terén a következők:

  • Intercom,
  • Sentione, és
  • InteliWISE / Efecte.

Ezek a megoldások beépített analitikai modulokkal rendelkeznek a lekérdezések és megoldott esetek számának nyomon követésére, így az ilyen mesterséges intelligencia üzleti alkalmazásának hatásait viszonylag könnyen mérhetjük.

A marketing egyszerűsítése MI segítségével

A mesterséges intelligencia az üzletben lehetővé teszi a személyre szabott marketingkampányok létrehozását, amelyek jobban megfelelnek az ügyfelek igényeinek és preferenciáinak. A gépi tanulási algoritmusok adatokat elemeznek és a fogyasztói viselkedés mintáit keresik, így a vállalat betekintést nyer az ügyfelek érdeklődési köreibe. Az MI lehetővé teszi számukra, hogy a számukra legrelevánsabb ajánlásokat és hirdetéseket jelenítsenek meg.

Ezt olyan platformok végzik, mint:

  • Sembot, amely a ChatGPT-hez is plugin formájában működik,
  • Hubspot, amely az MI-t használja az adatkezelés, SEO elemzés vagy a megjelenített tartalom személyre szabásának javítására.

Azonban az MI a marketingben nem csupán a fogyasztói viselkedés elemzéséről, a személyre szabásról és az ajánlásokról szól. Ha a közzétett tartalom minőségének javítását vagy a márka szakértői imázsának kiépítését tervezi az iparágban, fontolja meg a generatív mesterséges intelligencia használatát az üzletben. Ennek az az oka, hogy támogatja a marketingtartalom készítőinek munkáját. Már létezik egy új szakma, a prompt mérnökök, akik szöveges utasításokat írnak a generáláshoz:

  • képek – a Midjourney, Dall-E vagy Stable Diffusion segítségével,
  • hirdetési szövegek – akár a ChatGPT, mint a Jasper vagy a Copy.ai, és
  • videók – a Colossyan-tól a Gen-2-ig.

Viszont a mesterséges intelligencia egy másik jövőbeli alkalmazása az üzletben a tartalomkészítési folyamatok fejlesztése, amelyek kihasználják az emberek és a mesterséges intelligencia együttműködését, és lehetővé teszik multimédiás egységek létrehozását.

Gyorsabb munka automatizálással

Cége sok ismétlődő feladatot végez, és a projektek alig különböznek egymástól? A folyamatok automatizálása egy másik terület, ahol a mesterséges intelligencia kiemelkedően teljesít. Kezdjük egyszerű feladatokkal, mint például:

  • Helyesírás-ellenőrzés, például a Grammarly-ban,
  • Személyre szabott hírlevelek küldése, mint a MailerLite-ban,
  • Software tesztelés, például a Catalon-ban.

És fejezzük be a bonyolultakkal, amelyek közé tartozik az Amazon ellátási lánc optimalizálása, ahol a mesterséges intelligencia elemzi a keresletet és a kínálatot, tervezi az útvonalakat és az ütemezéseket a költségek és a hulladék minimalizálása érdekében. És a toborzás, ahol az AI rendszerek, mint a Skillate, előzetesen elemezhetik a százakat önéletrajzokat, és kiválaszthatják a legjobb jelölteket, akik megfelelnek a konkrét kritériumoknak.

Hatékony üzleti adatelemzés

A McKinsey Global Institute “A generatív MI gazdasági potenciálja. A következő termelékenységi határ” című jelentése szerint a mesterséges intelligencia üzleti alkalmazásának egyik legfontosabb előnye a üzleti stratégiák fejlesztése. Ez azért van, mert lehetővé teszi különböző, akár látszólag nem kapcsolódó forrásokból származó adatok gyűjtését és kombinálását egy hatékony üzletfejlesztési terv kidolgozásához. Például segíthet:

  • pontos árazás a feladatok megvalósításához a projektben,
  • adatvizualizáció előkészítése,
  • jelentés írása strukturálatlan információk alapján.

Olyan eszközök, mint:

  • Microsoft Power BI,
  • Tableau, és
  • Google Bard, amely lehetővé teszi a táblázat közvetlen exportálását a Google Dokumentumokba.

Ezekkel az eszközökkel javíthatja cége működésének hatékonyságát havi vagy éves szinten.

Új termékek és szolgáltatások MI alapú

De a mesterséges intelligencia az üzletben nem csupán a meglévő eszközök verzióinak javításáról és a cégek működésének egyszerűsítéséről szól. Teljesen új, MI-alapú termékek és szolgáltatások is léteznek:

  • Autonóm autók – még fejlesztés alatt állnak, de forradalmasíthatják a közlekedési ipart. A képfelismerés és a valós idejű adatelemzés áll a technológia középpontjában, amely lehetővé teszi az autonóm autók biztonságos és hatékony vezetését,
  • AI as a Service (AIaaS) – mivel a mesterséges intelligencia technológiák az üzletben drágák, a cégek bérelhetnek konkrét MI-alapú megoldásokat ahelyett, hogy sajátba fektetnének be. Ez még a kisvállalkozások számára is hozzáférést biztosít a fejlett megoldásokhoz.
  • Okos készülékek – a mesterséges intelligenciának köszönhetően nemcsak a hűtők vagy mosógépek, hanem az ipari gépek is optimalizálhatják teljesítményüket, és adatokat küldhetnek a gyártónak vagy a vezérlőpanelnek.

A mesterséges intelligencia lehetőségei és fenyegetései az üzletben

Az MI egy zavaró technológia, vagyis olyan, amelynek potenciálja van arra, hogy sok iparágat felforgasson. Bizonyos kockázatokat jelent, de egyúttal új és váratlan lehetőségeket is kínál. Az MI előnyei közé tartozik elsősorban:

  • digiális biztonság,
  • fejlett megfigyelés,
  • gyors hozzáférés az információkhoz,
  • intuitív hang- és képkutatás.

Az MI megoldások lehetővé teszik az adatok jobb elemzését és az ügyféligények megértését. Ezen alapjában a vállalat javíthatja termékeit vagy pontosabban célozhatja meg a hirdetéseket.

Ugyanakkor aggodalmak merülnek fel az MI algoritmusok által használt érzékeny adatok biztonságával kapcsolatban. Ennek az az oka, hogy az MI-t hamis hírek generálására, deepfake-ek létrehozására és más manipulációs formákra is felhasználhatják, ami különösen veszélyes az üzleti alkalmazás esetén.

Továbbá, az ismétlődő feladatok automatizálásának potenciálja aggodalmat kelt a munkaerőpiacon. A cégeknek ezért felelősségteljesen kell tervezniük az MI megvalósítását, figyelembe véve mind a előnyöket, a potenciális kockázatokat, mind a megvalósított megoldások megfelelőségét a felmerülő szabályozásoknak.

Hogyan használjuk a mesterséges intelligenciát az üzletben?

A mesterséges intelligencia (MI) a modern üzlet szerves részét képezi, átalakítva a vállalat működésének számos aspektusát, az ügyfélszolgálattól a marketingig, az automatizálástól az adatelemzésig.

A mesterséges intelligencia üzleti alkalmazása nem csupán a meglévő folyamatok javításáról szól, hanem új termékek és szolgáltatások létrehozásáról is. Azonban ahhoz, hogy teljes mértékben kihasználhassa az MI potenciálját, stratégiai megközelítésre és alapos üzleti igények elemzésére van szükség. Tehát gondolja át, milyen célokat szeretne elérni az MI segítségével, hol fog a technológia a legnagyobb hasznot hozni a cégében, és hogyan mérheti a megvalósítás hatásait.

Mesterséges intelligencia az üzletben

Olvassa el ezt is: Digitális ikrek. Amikor a Black Mirror valósággá válik

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozzon a nyüzsgő méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedIn-en, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en.

Robert Whitney

JavaScript szakértő és oktató, aki IT osztályokat mentorál. Fő célja, hogy növelje a csapat termelékenységét azáltal, hogy megtanítja másoknak, hogyan működjenek együtt hatékonyan a kódolás során.

View all posts →

AI in business:

  1. 6 nagyszerű ChatGTP bővítmény, amelyek megkönnyítik az életed
  2. Új üzleti lehetőségek feltérképezése a ChatGPT-4 segítségével
  3. 3 lenyűgöző AI író, amit ma ki kell próbálnod
  4. Szintetikus színészek. A 3 legjobb AI videógenerátor
  5. Mik a gyengeségei az üzleti ötletemnek? Egy ötletbörze a ChatGPT-vel
  6. A ChatGPT használata az üzletben
  7. Új, mesterséges intelligenciával működő szolgáltatások és termékek
  8. Automatizált közösségi média bejegyzések
  9. A közösségi média bejegyzések ütemezése. Hogyan segíthet az AI?
  10. A mesterséges intelligencia szerepe az üzleti döntéshozatalban
  11. A vállalati NLP ma és holnap
  12. AI-segített szöveges chatbotok
  13. AI alkalmazások az üzletben - áttekintés
  14. A mesterséges intelligencia fenyegetései és lehetőségei az üzleti életben (2. rész)
  15. Az AI fenyegetései és lehetőségei az üzletben (1. rész)
  16. Mi a mesterséges intelligencia jövője a McKinsey Global Institute szerint?
  17. Mesterséges intelligencia az üzletben - Bevezetés
  18. Mi az NLP, vagyis a természetes nyelvfeldolgozás az üzletben
  19. Google Fordító vs DeepL. 5 alkalmazás a gépi fordításra az üzleti életben
  20. Automatikus dokumentumfeldolgozás
  21. A hangrobotok működése és üzleti alkalmazásai
  22. Virtuális asszisztens technológia, vagy hogyan beszéljünk az AI-val?
  23. Mi az üzleti intelligencia?
  24. Hogyan segíthet a mesterséges intelligencia a BPM-ben?
  25. A mai és holnapi kreatív mesterséges intelligencia
  26. Mesterséges intelligencia a tartalomkezelésben
  27. Az AI erejének felfedezése a zenealkotásban
  28. 3 hasznos AI grafikai tervező eszköz. Generatív AI az üzletben
  29. MI és a közösségi média – mit mondanak rólunk?
  30. Vajon a mesterséges intelligencia helyettesíti a vállalati elemzőket?
  31. AI eszközök a menedzser számára
  32. A jövő munkaerőpiaca és a közelgő szakmák
  33. RPA és API-k egy digitális vállalatban
  34. Új interakciók. Hogyan változtatja meg a mesterséges intelligencia a készülékek működtetésének módját?
  35. Multimodális mesterséges intelligencia és annak alkalmazásai az üzleti életben
  36. Mesterséges intelligencia és a környezet. 3 AI megoldás, hogy segítsen fenntartható üzletet építeni.
  37. AI tartalomdetektorok. Érdemesek rájuk?
  38. ChatGPT vs Bard vs Bing. Melyik AI csevegőrobot vezeti a versenyt?
  39. A chatbot AI versenytársa a Google keresésnek?
  40. Hatékony ChatGPT kérdések HR és toborzás számára
  41. A prompt mérnökség. Mit csinál egy prompt mérnök?
  42. MI és mi még? A legfontosabb technológiai trendek az üzlet számára 2024-ben
  43. MI és üzleti etika. Miért érdemes etikus megoldásokba fektetni?
  44. Meta AI. Mit érdemes tudni a Facebook és az Instagram AI-támogatott funkcióiról?
  45. AI szabályozás. Mit kell tudnod vállalkozóként?
  46. 5 új felhasználási mód az AI számára az üzletben
  47. AI termékek és projektek - miben különböznek másoktól?
  48. AI mint szakértő a csapatodban
  49. AI csapat vs. szerepek megosztása
  50. Hogyan válasszunk karrierterületet az AI-ban?
  51. AI a HR-ben: Hogyan befolyásolja a toborzási automatizálás a HR-t és a csapatfejlesztést
  52. AI-vezérelt folyamatautomatikus. Hol kezdjük?
  53. 2023 legérdekesebb 6 AI eszköze
  54. Mi a cég mesterséges intelligencia érettségi elemzése?
  55. AI a B2B személyre szabásához
  56. ChatGPT felhasználási esetek. 18 példa arra, hogyan javíthatja vállalkozását a ChatGPT segítségével 2024-ben
  57. AI Mockup generátor. A 4 legjobb eszköz
  58. Mikrotanulás. Gyors módja az új készségek elsajátításának.
  59. A 2024-es év legérdekesebb mesterséges intelligencia alkalmazásai a vállalatoknál
  60. Milyen kihívásokat jelent az AI projekt?
  61. A 2024-es év legjobb 8 AI eszköze az üzleti életben
  62. AI a CRM-ben. Mit változtat az AI a CRM eszközökben?
  63. Az EU AI Törvény. Hogyan szabályozza Európa a mesterséges intelligencia használatát
  64. A 7 legjobb AI weboldalépítő
  65. No-code eszközök és AI újítások
  66. Mennyivel növeli a mesterséges intelligencia a csapatod termelékenységét?
  67. Hogyan használjuk a ChatGTP-t piackutatásra?
  68. Hogyan lehet szélesíteni az AI marketingkampányod elérését?
  69. Mesterséges intelligencia a szállításban és logisztikában
  70. Milyen üzleti problémákat tud megoldani a mesterséges intelligencia?
  71. Hogyan illeszted össze az AI megoldást egy üzleti problémával?
  72. Mesterséges intelligencia a médiában
  73. AI a banki és pénzügyi szektorban. Stripe, Monzo és Grab
  74. A mesterséges intelligencia az utazási iparban
  75. Hogyan segíti az AI az új technológiák születését
  76. AI a kereskedelemben. A globális vezetők áttekintése
  77. A 4 legjobb AI képkészítő eszköz
  78. A legjobb 5 AI eszköz az adatelemzéshez
  79. A mesterséges intelligencia forradalma a közösségi médiában
  80. Mindig megéri mesterséges intelligenciát hozzáadni a termékfejlesztési folyamathoz?
  81. 6 legnagyobb üzleti hiba, amit az AI okozott
  82. AI stratégia a vállalatodban - hogyan építsd fel?
  83. A legjobb AI tanfolyamok – 6 fantasztikus ajánlás
  84. A közösségi média figyelés optimalizálása AI eszközökkel
  85. IoT + AI, avagy hogyan csökkentsük az energia költségeket egy vállalatnál
  86. AI a logisztikában. 5 legjobb eszköz
  87. GPT Bolt – a legérdekesebb GPT-k áttekintése az üzleti életben
  88. LLM, GPT, RAG... Mit jelentenek az AI rövidítések?
  89. AI robotok – a jövő vagy a jelen az üzletben?
  90. Mennyi a költsége az AI bevezetésének egy vállalatnál?
  91. Mit csinálnak a mesterséges intelligencia szakértők?
  92. Hogyan segíthet a mesterséges intelligencia egy szabadúszó karrierjében?
  93. A munka automatizálása és a termelékenység növelése. Útmutató az AI-hoz szabadúszók számára
  94. AI a startupok számára – legjobb eszközök
  95. Weboldal építése mesterséges intelligenciával
  96. Eleven Labs és mi más? A legígéretesebb AI startupok
  97. OpenAI, Midjourney, Anthropic, Hugging Face. Ki kicsoda az AI világában?
  98. A szintetikus adatok és azok fontossága az üzleted fejlesztésében
  99. A legjobb AI keresőmotorok. Hol keressünk AI eszközöket?
  100. Videó AI. A legújabb AI videógenerátorok
  101. AI a menedzsereknek. Hogyan teheti könnyebbé a munkáját az AI
  102. Mi újság a Google Gemini-ben? Minden, amit tudni érdemes.
  103. Mesterséges intelligencia Lengyelországban. Cégek, találkozók és konferenciák
  104. AI naptár. Hogyan optimalizáld az idődet egy cégnél?
  105. MI és a munka jövője. Hogyan készítsük fel vállalkozásunkat a változásra?
  106. AI hangklónozás az üzlet számára. Hogyan lehet személyre szabott hangüzeneteket létrehozni mesterséges intelligenciával?
  107. "Mindannyian fejlesztők vagyunk." Hogyan segíthetnek a polgári fejlesztők a vállalatának?
  108. Tényellenőrzés és AI hallucinációk
  109. AI a toborzásban – toborzási anyagok lépésről lépésre történő kidolgozása
  110. Sora. Hogyan fogják a valósághű videók az OpenAI-tól megváltoztatni az üzletet?
  111. Midjourney v6. Innovációk az AI képgenerálásban
  112. MI a KKV-kban. Hogyan versenyezhetnek a KKV-k a nagyvállalatokkal az MI segítségével?
  113. Hogyan változtatja meg a mesterséges intelligencia az influenszer marketinget?
  114. Valóban fenyegetést jelent a mesterséges intelligencia a fejlesztők számára? Devin és a Microsoft AutoDev
  115. A legjobb AI chatbotok az e-kereskedelemhez. Platformok
  116. AI chatbotok az e-kereskedelemben. Esettanulmányok
  117. Hogyan maradjunk naprakészen az AI világában zajló eseményekkel kapcsolatban?
  118. Az AI megfékezése. Hogyan tegyük meg az első lépéseket az AI alkalmazásához az üzletünkben?
  119. Zavarodottság, Bing Copilot vagy You.com? Mesterséges intelligencia keresőmotorok összehasonlítása
  120. Lengyelországban működő mesterséges intelligencia szakértők
  121. ReALM. Egy úttörő nyelvi modell az Apple-től?
  122. Google Genie — egy generatív AI modell, amely képekből teljesen interaktív világokat hoz létre
  123. Automatizálás vagy kiegészítés? Két megközelítés az AI-ban egy vállalatnál
  124. LLMOps, avagy hogyan lehet hatékonyan kezelni a nyelvi modelleket egy szervezetben
  125. AI videógenerálás. Új horizontok a videótartalom előállításában a vállalkozások számára
  126. A legjobb AI átirati eszközök. Hogyan alakíthatjuk át a hosszú felvételeket tömör összefoglalókká?
  127. A sentiment-analízis mesterséges intelligenciával. Hogyan segít ez a változások előmozdításában az üzletben?
  128. A mesterséges intelligencia szerepe a tartalommoderálásban