Tanúi vagyunk a negyedik ipari forradalomnak. Ez a mesterséges intelligencia (MI) fejlődésének fő mozgatórugója. Az MI növekvő alkalmazásai az üzleti életben nemcsak a gyártás módját változtatják meg, hanem új termékek vagy szolgáltatások létrehozását is generálják. Az előző ipari forradalmakhoz hasonlóan azonban a legnagyobb átalakulás a munkaerőpiacon és a munkaerő elosztásában zajlik.

MI alkalmazások az üzleti életben – tartalomjegyzék:

  1. Bevezetés
  2. MI és digitális átalakulás
  3. MI-hez kapcsolódó termékek és szolgáltatások
  4. MI és az emberi munka
  5. MI alkalmazások az üzleti életben – összefoglalás

Bevezetés

A mai bejegyzésben az üzleti élet azon területeire fogunk összpontosítani, ahol a mesterséges intelligencia forradalmi hatása a legnyilvánvalóbb. Különösen szeretnénk megvitatni az MI hatását a következőkre:

  • a vállalatok működésére,
  • a kínált termékek és szolgáltatások sajátosságaira és típusára, valamint,
  • az emberek által végzett munka típusára és természetére.

MI és digitális átalakulás

Az MI hatása a vállalatok működésére egy szélesebb trend része, amelyet az üzleti élet digitális átalakulásának neveznek, más szóval, a digitális technológiák bevezetése az üzleti élet minden területén.

A legtöbb esetben a vállalatok MI megoldásokat alkalmaznak kiválasztott feladatok automatizálására, például a megbízottaknak küldött e-mailek személyre szabására. Azonban az MI egyre inkább alkalmazásra kerül a monitorozásra, átfogó elemzésre és végső soron egész szervezetek átalakítására.

Ez a kiváló analitikai eszközök fejlesztésének köszönhető, amelyeket üzleti intelligencia megoldásoknak is neveznek. Ezek nemcsak az üzleti működésről, például a napi ügyfélszámról vagy a szolgáltatás teljesítési idejéről és költségéről gyűjtenek adatokat. Az MI-alapú üzleti eszközökkel emellett:

  • az adatokat olvasható formában vizualizálhatjuk,
  • javaslatokat tehetünk a fejlesztési területekre,
  • előre jelezhetjük a vállalat fejlődésének legkedvezőbb irányait
MI alkalmazások az üzleti életben áttekintés Megoldások, amiket tudnak_

Eddig felsoroltuk azokat a területeket, ahol az MI támogatja és felgyorsítja az üzleti hatékonyságon dolgozó emberek napi munkáját. Azonban az MI képes olyan problémák megoldására is, amelyek mértéke eddig meghaladta az emberi képességeket. Ez a gyors adat-elemzés és a rejtett szabályszerűségek észlelésének képessége révén lehetséges, amelyet a mai MI birtokol. Ezeknek a tulajdonságoknak köszönhetően a mesterséges intelligencia képes irányítani a forgalmat egy városban, vagy az ipari gépek kopási mintáit azonosítani.

Jól alkalmazott MI-alapú digitális eszközök képesek kezelni az automatizált, ismétlődő irodai feladatokat. Ezenkívül megkönnyítik a termelés, raktározás, értékesítés és szállítási folyamatok tervezését, optimalizálását és akár robotizálását.

MI-hez kapcsolódó termékek és szolgáltatások

A digitális átalakulási folyamatok nemcsak a megfelelő eszközök használatát igénylik. Ezek új termékek és szolgáltatások megjelenését is eredményezik, amelyek a vállalatok közötti (B2B) és közvetlenül a fogyasztók (B2C) felé irányulnak.

Az egyik teljesen új szolgáltatás, amely a mesterséges intelligencia fejlődésével jelent meg, az AIaaS, vagyis “mesterséges intelligencia bérlés,” amiről egy korábbi cikkben írtunk. A külön cikkekben fogunk beszélni az NLP szolgáltatásokról, mint például az automatikus fordítások, chatbotok és dokumentumfeldolgozás. Ma azonban csak azt a célt említjük meg, amely mindegyiket összeköti: a üzleti megoldások személyre szabása.

A személyre szabás azt jelenti, hogy olyan különleges ajánlatokat hozunk létre, amelyek pontosan a vásárló igényeihez vannak igazítva. Az MI egyik leggyakoribb alkalmazása a B2B megoldásokban olyan megoldások kifejlesztése és megvalósítása, amelyek egy adott vállalatnak szólnak, mint például:

  • specializált könyvelési szolgáltatások a felhőben – különböző típusú dokumentumok kezelése,
  • konzisztens márkázásra szolgáló szoftver – valamint kreatív megoldások javaslása a meglévő márkakönyv keretein belül,
  • e-kereskedelem támogatása – a digitális értékesítés összehangolása a meglévő papírbolt-hálózattal.

A szolgáltatások és termékek személyre szabása olcsóbbá teszi a kezelésüket – mert a vásárlók csak azért fizetnek, amire szükségük van. Másrészt ez megköveteli a beleegyezésüket az adatok gyűjtéséhez a termékről vagy szolgáltatásról, hogy a további pontos személyre szabás lehetséges legyen.

MI alkalmazások az üzleti életben

MI és az emberi munka

A legnagyobb aggodalom az MI alkalmazások üzleti életre gyakorolt hatása az emberek által végzett munkára. Az MI-nek köszönhetően pontos és ember nélküli rendszerek már egy ideje elérhetők, többek között:

  • távoli munka monitorozása,
  • fizikai boltok működésének automatizálása,
  • az ipar robotizálása.

Az MI helyettesíti azokat a munkavállalókat, akik egyszerű feladatokat végeznek, mint például az áruk polcokra pakolása? Ez nagyon valószínű. Jelenleg azonban az emberek számára nagyon egyszerű tevékenységek még mindig nagyon kihívást jelentenek a robotok számára. Ennek az az oka, hogy sok területet kell kombinálniuk a mesterséges intelligenciának, mint például a képfeldolgozást, a fizikai térben való mozgást és a tervezést. Más szavakkal, nagyon fejlett multimodális mesterséges intelligenciára van szükség ahhoz, hogy a különböző súlyú, méretű és törékeny termékeket pontosan elkapják és elhelyezzék a polcon.

Az MI helyettesíti azokat az embereket, akik a digitális területen dolgoznak? Jelenleg az MI-k intelligens válaszokat tudnak adni a természetes nyelven feltett kérdésekre. Szép képeket készítenek és személyre szabott szövegeket írnak. De az eredményeik – bár gyakran meglepőek és érdekesek – még mindig nem megismételhetők és emberi ellenőrzést igényelnek. Ezért egyelőre eszközként kezeljük őket a kreatív munkák támogatására, nem pedig fenyegetésként. Azonban a negyedik forradalom is egyre gyorsabb ütemben lép be a kreatív iparba – egy olyan területre, ahol az MI exponenciálisan növekszik.

Biztosan az MI egy csodálatos eszköz a következőkre:

  • a munka hatékonyságának javítása,
  • a kreatív munkára való összpontosítás ahelyett, hogy ismétlődő feladatokat végeznének,
  • tudásalapú növekedési stratégiák kidolgozása.

MI alkalmazások az üzleti életben – összefoglalás

A MI alkalmazások területe az üzleti életben napról napra bővül. A digitális átalakulástól az új termékek és szolgáltatások megjelenéséig, a munkahelyi mélyreható változásokig. A változás mértéke lehetővé teszi számunkra, hogy a negyedik ipari forradalomról beszéljünk – csak a kezdetén vagyunk.

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a szorgos méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedIn-en, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en.

Robert Whitney

JavaScript szakértő és oktató, aki IT osztályokat mentorál. Fő célja, hogy növelje a csapat termelékenységét azáltal, hogy megtanítja másoknak, hogyan működjenek együtt hatékonyan a kódolás során.

View all posts →

AI in business:

  1. 6 nagyszerű ChatGTP bővítmény, amelyek megkönnyítik az életed
  2. Új üzleti lehetőségek feltérképezése a ChatGPT-4 segítségével
  3. 3 lenyűgöző AI író, amit ma ki kell próbálnod
  4. Szintetikus színészek. A 3 legjobb AI videógenerátor
  5. Mik a gyengeségei az üzleti ötletemnek? Egy ötletbörze a ChatGPT-vel
  6. A ChatGPT használata az üzletben
  7. Új, mesterséges intelligenciával működő szolgáltatások és termékek
  8. Automatizált közösségi média bejegyzések
  9. A közösségi média bejegyzések ütemezése. Hogyan segíthet az AI?
  10. A mesterséges intelligencia szerepe az üzleti döntéshozatalban
  11. A vállalati NLP ma és holnap
  12. AI-segített szöveges chatbotok
  13. AI alkalmazások az üzletben - áttekintés
  14. A mesterséges intelligencia fenyegetései és lehetőségei az üzleti életben (2. rész)
  15. Az AI fenyegetései és lehetőségei az üzletben (1. rész)
  16. Mi a mesterséges intelligencia jövője a McKinsey Global Institute szerint?
  17. Mesterséges intelligencia az üzletben - Bevezetés
  18. Mi az NLP, vagyis a természetes nyelvfeldolgozás az üzletben
  19. Google Fordító vs DeepL. 5 alkalmazás a gépi fordításra az üzleti életben
  20. Automatikus dokumentumfeldolgozás
  21. A hangrobotok működése és üzleti alkalmazásai
  22. Virtuális asszisztens technológia, vagy hogyan beszéljünk az AI-val?
  23. Mi az üzleti intelligencia?
  24. Hogyan segíthet a mesterséges intelligencia a BPM-ben?
  25. A mai és holnapi kreatív mesterséges intelligencia
  26. Mesterséges intelligencia a tartalomkezelésben
  27. Az AI erejének felfedezése a zenealkotásban
  28. 3 hasznos AI grafikai tervező eszköz. Generatív AI az üzletben
  29. MI és a közösségi média – mit mondanak rólunk?
  30. Vajon a mesterséges intelligencia helyettesíti a vállalati elemzőket?
  31. AI eszközök a menedzser számára
  32. A jövő munkaerőpiaca és a közelgő szakmák
  33. RPA és API-k egy digitális vállalatban
  34. Új interakciók. Hogyan változtatja meg a mesterséges intelligencia a készülékek működtetésének módját?
  35. Multimodális mesterséges intelligencia és annak alkalmazásai az üzleti életben
  36. Mesterséges intelligencia és a környezet. 3 AI megoldás, hogy segítsen fenntartható üzletet építeni.
  37. AI tartalomdetektorok. Érdemesek rájuk?
  38. ChatGPT vs Bard vs Bing. Melyik AI csevegőrobot vezeti a versenyt?
  39. A chatbot AI versenytársa a Google keresésnek?
  40. Hatékony ChatGPT kérdések HR és toborzás számára
  41. A prompt mérnökség. Mit csinál egy prompt mérnök?
  42. MI és mi még? A legfontosabb technológiai trendek az üzlet számára 2024-ben
  43. MI és üzleti etika. Miért érdemes etikus megoldásokba fektetni?
  44. Meta AI. Mit érdemes tudni a Facebook és az Instagram AI-támogatott funkcióiról?
  45. AI szabályozás. Mit kell tudnod vállalkozóként?
  46. 5 új felhasználási mód az AI számára az üzletben
  47. AI termékek és projektek - miben különböznek másoktól?
  48. AI mint szakértő a csapatodban
  49. AI csapat vs. szerepek megosztása
  50. Hogyan válasszunk karrierterületet az AI-ban?
  51. AI a HR-ben: Hogyan befolyásolja a toborzási automatizálás a HR-t és a csapatfejlesztést
  52. AI-vezérelt folyamatautomatikus. Hol kezdjük?
  53. 2023 legérdekesebb 6 AI eszköze
  54. Mi a cég mesterséges intelligencia érettségi elemzése?
  55. AI a B2B személyre szabásához
  56. ChatGPT felhasználási esetek. 18 példa arra, hogyan javíthatja vállalkozását a ChatGPT segítségével 2024-ben
  57. AI Mockup generátor. A 4 legjobb eszköz
  58. Mikrotanulás. Gyors módja az új készségek elsajátításának.
  59. A 2024-es év legérdekesebb mesterséges intelligencia alkalmazásai a vállalatoknál
  60. Milyen kihívásokat jelent az AI projekt?
  61. A 2024-es év legjobb 8 AI eszköze az üzleti életben
  62. AI a CRM-ben. Mit változtat az AI a CRM eszközökben?
  63. Az EU AI Törvény. Hogyan szabályozza Európa a mesterséges intelligencia használatát
  64. A 7 legjobb AI weboldalépítő
  65. No-code eszközök és AI újítások
  66. Mennyivel növeli a mesterséges intelligencia a csapatod termelékenységét?
  67. Hogyan használjuk a ChatGTP-t piackutatásra?
  68. Hogyan lehet szélesíteni az AI marketingkampányod elérését?
  69. Mesterséges intelligencia a szállításban és logisztikában
  70. Milyen üzleti problémákat tud megoldani a mesterséges intelligencia?
  71. Hogyan illeszted össze az AI megoldást egy üzleti problémával?
  72. Mesterséges intelligencia a médiában
  73. AI a banki és pénzügyi szektorban. Stripe, Monzo és Grab
  74. A mesterséges intelligencia az utazási iparban
  75. Hogyan segíti az AI az új technológiák születését
  76. AI a kereskedelemben. A globális vezetők áttekintése
  77. A 4 legjobb AI képkészítő eszköz
  78. A legjobb 5 AI eszköz az adatelemzéshez
  79. A mesterséges intelligencia forradalma a közösségi médiában
  80. Mindig megéri mesterséges intelligenciát hozzáadni a termékfejlesztési folyamathoz?
  81. 6 legnagyobb üzleti hiba, amit az AI okozott
  82. AI stratégia a vállalatodban - hogyan építsd fel?
  83. A legjobb AI tanfolyamok – 6 fantasztikus ajánlás
  84. A közösségi média figyelés optimalizálása AI eszközökkel
  85. IoT + AI, avagy hogyan csökkentsük az energia költségeket egy vállalatnál
  86. AI a logisztikában. 5 legjobb eszköz
  87. GPT Bolt – a legérdekesebb GPT-k áttekintése az üzleti életben
  88. LLM, GPT, RAG... Mit jelentenek az AI rövidítések?
  89. AI robotok – a jövő vagy a jelen az üzletben?
  90. Mennyi a költsége az AI bevezetésének egy vállalatnál?
  91. Mit csinálnak a mesterséges intelligencia szakértők?
  92. Hogyan segíthet a mesterséges intelligencia egy szabadúszó karrierjében?
  93. A munka automatizálása és a termelékenység növelése. Útmutató az AI-hoz szabadúszók számára
  94. AI a startupok számára – legjobb eszközök
  95. Weboldal építése mesterséges intelligenciával
  96. Eleven Labs és mi más? A legígéretesebb AI startupok
  97. OpenAI, Midjourney, Anthropic, Hugging Face. Ki kicsoda az AI világában?
  98. A szintetikus adatok és azok fontossága az üzleted fejlesztésében
  99. A legjobb AI keresőmotorok. Hol keressünk AI eszközöket?
  100. Videó AI. A legújabb AI videógenerátorok
  101. AI a menedzsereknek. Hogyan teheti könnyebbé a munkáját az AI
  102. Mi újság a Google Gemini-ben? Minden, amit tudni érdemes.
  103. Mesterséges intelligencia Lengyelországban. Cégek, találkozók és konferenciák
  104. AI naptár. Hogyan optimalizáld az idődet egy cégnél?
  105. MI és a munka jövője. Hogyan készítsük fel vállalkozásunkat a változásra?
  106. AI hangklónozás az üzlet számára. Hogyan lehet személyre szabott hangüzeneteket létrehozni mesterséges intelligenciával?
  107. "Mindannyian fejlesztők vagyunk." Hogyan segíthetnek a polgári fejlesztők a vállalatának?
  108. Tényellenőrzés és AI hallucinációk
  109. AI a toborzásban – toborzási anyagok lépésről lépésre történő kidolgozása
  110. Sora. Hogyan fogják a valósághű videók az OpenAI-tól megváltoztatni az üzletet?
  111. Midjourney v6. Innovációk az AI képgenerálásban
  112. MI a KKV-kban. Hogyan versenyezhetnek a KKV-k a nagyvállalatokkal az MI segítségével?
  113. Hogyan változtatja meg a mesterséges intelligencia az influenszer marketinget?
  114. Valóban fenyegetést jelent a mesterséges intelligencia a fejlesztők számára? Devin és a Microsoft AutoDev
  115. A legjobb AI chatbotok az e-kereskedelemhez. Platformok
  116. AI chatbotok az e-kereskedelemben. Esettanulmányok
  117. Hogyan maradjunk naprakészen az AI világában zajló eseményekkel kapcsolatban?
  118. Az AI megfékezése. Hogyan tegyük meg az első lépéseket az AI alkalmazásához az üzletünkben?
  119. Zavarodottság, Bing Copilot vagy You.com? Mesterséges intelligencia keresőmotorok összehasonlítása
  120. Lengyelországban működő mesterséges intelligencia szakértők
  121. ReALM. Egy úttörő nyelvi modell az Apple-től?
  122. Google Genie — egy generatív AI modell, amely képekből teljesen interaktív világokat hoz létre
  123. Automatizálás vagy kiegészítés? Két megközelítés az AI-ban egy vállalatnál
  124. LLMOps, avagy hogyan lehet hatékonyan kezelni a nyelvi modelleket egy szervezetben
  125. AI videógenerálás. Új horizontok a videótartalom előállításában a vállalkozások számára
  126. A legjobb AI átirati eszközök. Hogyan alakíthatjuk át a hosszú felvételeket tömör összefoglalókká?
  127. A sentiment-analízis mesterséges intelligenciával. Hogyan segít ez a változások előmozdításában az üzletben?
  128. A mesterséges intelligencia szerepe a tartalommoderálásban