A gyártási összeszerelő vonalak a vállalat üzleti folyamatai. Az üzleti folyamatok menedzsmentje, vagy BPM, egy olyan tudományág, amely segít optimalizálni ezeket a vonalakat és szinkronizálni működésüket, azaz egyszerűsíteni a vállalat munkafolyamatát. A BPM segítségével a vállalatok elemzik kulcsfontosságú üzleti folyamataikat, azonosítják a szűk keresztmetszeteket vagy a pazarlást, majd fejlesztéseket terveznek. Ilyen segítséggel hatékonyabban működhetnek és elérhetik stratégiai céljaikat. Végül is, ki pazarolhatna csokoládét?

Mi az üzleti folyamatok menedzsmentje (BPM)?

Az üzleti folyamatok példái a következők:

  • A termék ügyfél általi megrendelése – magában foglalja az összes lépést a termék kosárba helyezésétől a fizetésen át a szállításig és az értékesítés utáni szolgáltatásig,
  • Számla kiállítása és követelésbehajtás – számla kiállítása, ellenőrzés, könyvelés, ügyfélhez való elküldés és követelések behajtása,
  • Munkavállalók toborzása és képzése – hirdetés, jelöltek kiválasztása, szűrés, szerződéskötés, a munkavállaló beillesztése és fejlesztése,
  • Műszaki problémák elhárítása – kérések fogadása, diagnosztizálás, javítás, tesztelés és az ügyfél tájékoztatása.

A BPM első feladata mindig az adatok gyűjtése, a meglévő folyamat elemzése, majd az összes szükséges lépés azonosítása, amely a végrehajtásához szükséges. A második feladat az olyan pillanatok azonosítása, amelyek akadályozzák a végrehajtást. A harmadik pedig a változtatás tervezése a hatékonyság javítása érdekében. Bonyolultabb folyamatok esetén ez gyakran emberi képességeken túli feladat. A mesterséges intelligencia segíthet a végrehajtásukban.

A mesterséges intelligencia szerepe az üzleti folyamatok menedzsmentjében

A modern BPM megoldások mesterséges intelligenciát (AI) alkalmaznak, hogy teljesen új képességeket biztosítsanak. Íme 4 fő alkalmazás az AI területén az üzleti folyamatok menedzsmentjében.

  1. Folyamat térképezés
  2. A BPM sikerének kulcsa, más néven “folyamatoptimalizálás”, az összes lépés előrejelezhetősége, amely a cél eléréséhez szükséges. Ezért a hatékony folyamat végrehajtásának alapja a folyamat térképének, vagy folyamatvizualizációnak a létrehozása.

    A folyamat térkép leggyakrabban grafikon formájában jelenik meg, amely tartalmazza az összes szakaszt és a közöttük lévő átmeneteket. Szerepe az is, hogy figyelembe vegye a bifurkáló lehetőségeket, azaz feltérképezze a különböző eseményeket, amelyek a folyamat következő szakaszaiban felmerülhetnek.

    A hagyományos folyamat térképezési módszerek időigényesek és hajlamosak az emberi hibákra. Az AI viszont automatizálhatja a folyamat térképezést, gyorsabbá és pontosabbá téve azt.

  3. A folyamat rugalmasságának növelése
  4. A mesterséges intelligencia alapú folyamatbányászat jelentős előnye a folyamatok valós idejű nyomon követésének képessége, nem csupán azok elemzése a befejezésük után. A valós idejű nyomon követéssel a vállalatok naprakész információkat kaphatnak a folyamat állapotáról, és azonnal beavatkozhatnak, ha szükséges, a problémák megoldása vagy a lehetőségek kihasználása érdekében.

    A folyamatos adatelemzés révén az AI dinamikusan is alkalmazkodhat a változó körülményekhez. Például egy rendeléskezelési folyamatban automatikusan átrendezheti a lépéseket, vagy új utakat vezethet be, amikor a munkaterhelés növekszik.

  5. Adatokban rejlő minták elemzése
  6. Az AI azonnal észleli az adatokban rejlő rejtett mintákat, például a folyamatok késlekedésének visszatérő okait. A toborzás során jelezheti, hogy a jelöltek melyik szakaszban valószínűbb, hogy kiesnek.

    Közben a mesterséges intelligencia egyik legérdekesebb alkalmazása a BPM-ekben az automatikus folyamatfelfedezés. Az AI segíthet automatikusan azonosítani és modellezni a folyamatokat, különböző forrásszolgáltatások (pl. CRM vagy ERP) adatai elemzésével. A napló- vagy eseményadatok elemzésével az AI szintén azonosítja a mintákat és a kapcsolatokat, hogy vizualizálja a folyamat áramlását és azonosítsa az egyes lépéseket.

  7. Ismétlődő feladatok automatizálása

    Az AI-alapú botok autonóm módon végzik el a rutin folyamatlépéseket – számlák kiállítása, ügyféladatok frissítése és dokumentumok átkonvertálása a rendszerek között. Ez lehetővé teszi a munkavállalók számára, hogy a kreativitást és a stratégiai gondolkodást igénylő feladatokra összpontosítsanak.

    Az AI különböző üzleti folyamatokat támogathat – az automatizálástól a fejlett elemzésig. Használata lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy drámaian növeljék a kulcsfontosságú folyamatok hatékonyságát és rugalmasságát. De milyen eszközöket érdemes használni a vállalat folyamatai egyszerűsítésére és az AI-alapú BPM megvalósítására?

AI-támogatott BPM eszközök

BPM eszközök keresésekor először azt kell figyelembe venni, hogy milyen típusú szoftver működik a legjobban a vállalat számára.

  • Egy adott BPM szakasz támogatása – például a folyamatok vizualizálásához érdemes kipróbálni a Flowstert vagy a Lucidchartot, míg a különböző típusú feladatok automatizálásához – a Kissflow-t. Az ilyen megoldások választásának kétségtelen előnye az alacsonyabb ár és a jól megtervezett felhasználói élmény.
  • Holistic BPM platform – a vállalat teljes üzleti folyamatait egyetlen eszközzel kezelni és optimalizálni. Itt lépünk be azoknak az eszközöknek a világába, amelyek bonyolultabbak és nehezebben kezelhetők, de nagyobb kontrollt adnak a folyamatok felett. Ezeket leggyakrabban nagyobb vállalatok alkalmazzák.
  • üzleti folyamatok menedzsmentje

    ADONIS, egy AI-támogatott üzleti folyamatok menedzsment eszköz.

    Forrás: boc-group.com

A leggyakrabban használt BPM eszközök közé tartozik:

  • Appian BPM Suite – mesterséges intelligenciát (AI) alkalmaz a üzleti folyamatok optimalizálására és automatizálására. Az Appian egy AI Skill Designer eszközt kínál, amely lehetővé teszi a biztonságos, nagyszabású tartalomfeldolgozást mesterséges intelligencia segítségével,
  • ADONIS BPM Suite – az Ella chatbotját a program futtatásának kezdetétől biztosítja a folyamatok térképezésekor, és
  • Nintex Workflow Cloud – az üzleti folyamatok kezelésére és automatizálására. Mások mellett támogatást nyújt az ismétlődő adatokhoz, azaz interaktív dokumentum sablonok generálásához, amelyek táblázatokat és szakaszokat tartalmaznak, dinamikusan létrehozva az adatok és objektumgyűjtemények alapján.
üzleti folyamatok menedzsmentje

Összegzés

A munkafolyamatok, mint például a szabadságkérelmek benyújtása, számlák feldolgozása, munkavállalói belépési folyamatok előkészítése és vásárlási kérelmek felülvizsgálata, automatizálhatók AI-támogatott üzleti folyamatok menedzsmentjével (BPM). A mesterséges intelligencia és a gépi tanulás folyamatos fejlődésének köszönhetően nemcsak egyszerű, egydimenziós folyamatok, hanem összetett feladatok is, amelyek több érdekelt felet, osztályt és különböző rendszereket érintenek, elemezhetők, optimalizálhatók és akár automatizálhatók is AI segítségével.

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a mi szorgos méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedIn-en, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en.

Robert Whitney

JavaScript szakértő és oktató, aki IT osztályokat mentorál. Fő célja, hogy növelje a csapat termelékenységét azáltal, hogy megtanítja másoknak, hogyan működjenek együtt hatékonyan a kódolás során.

View all posts →

AI in business:

  1. 6 nagyszerű ChatGTP bővítmény, amelyek megkönnyítik az életed
  2. Új üzleti lehetőségek feltérképezése a ChatGPT-4 segítségével
  3. 3 lenyűgöző AI író, amit ma ki kell próbálnod
  4. Szintetikus színészek. A 3 legjobb AI videógenerátor
  5. Mik a gyengeségei az üzleti ötletemnek? Egy ötletbörze a ChatGPT-vel
  6. A ChatGPT használata az üzletben
  7. Új, mesterséges intelligenciával működő szolgáltatások és termékek
  8. Automatizált közösségi média bejegyzések
  9. A közösségi média bejegyzések ütemezése. Hogyan segíthet az AI?
  10. A mesterséges intelligencia szerepe az üzleti döntéshozatalban
  11. A vállalati NLP ma és holnap
  12. AI-segített szöveges chatbotok
  13. AI alkalmazások az üzletben - áttekintés
  14. A mesterséges intelligencia fenyegetései és lehetőségei az üzleti életben (2. rész)
  15. Az AI fenyegetései és lehetőségei az üzletben (1. rész)
  16. Mi a mesterséges intelligencia jövője a McKinsey Global Institute szerint?
  17. Mesterséges intelligencia az üzletben - Bevezetés
  18. Mi az NLP, vagyis a természetes nyelvfeldolgozás az üzletben
  19. Google Fordító vs DeepL. 5 alkalmazás a gépi fordításra az üzleti életben
  20. Automatikus dokumentumfeldolgozás
  21. A hangrobotok működése és üzleti alkalmazásai
  22. Virtuális asszisztens technológia, vagy hogyan beszéljünk az AI-val?
  23. Mi az üzleti intelligencia?
  24. Hogyan segíthet a mesterséges intelligencia a BPM-ben?
  25. A mai és holnapi kreatív mesterséges intelligencia
  26. Mesterséges intelligencia a tartalomkezelésben
  27. Az AI erejének felfedezése a zenealkotásban
  28. 3 hasznos AI grafikai tervező eszköz. Generatív AI az üzletben
  29. MI és a közösségi média – mit mondanak rólunk?
  30. Vajon a mesterséges intelligencia helyettesíti a vállalati elemzőket?
  31. AI eszközök a menedzser számára
  32. A jövő munkaerőpiaca és a közelgő szakmák
  33. RPA és API-k egy digitális vállalatban
  34. Új interakciók. Hogyan változtatja meg a mesterséges intelligencia a készülékek működtetésének módját?
  35. Multimodális mesterséges intelligencia és annak alkalmazásai az üzleti életben
  36. Mesterséges intelligencia és a környezet. 3 AI megoldás, hogy segítsen fenntartható üzletet építeni.
  37. AI tartalomdetektorok. Érdemesek rájuk?
  38. ChatGPT vs Bard vs Bing. Melyik AI csevegőrobot vezeti a versenyt?
  39. A chatbot AI versenytársa a Google keresésnek?
  40. Hatékony ChatGPT kérdések HR és toborzás számára
  41. A prompt mérnökség. Mit csinál egy prompt mérnök?
  42. MI és mi még? A legfontosabb technológiai trendek az üzlet számára 2024-ben
  43. MI és üzleti etika. Miért érdemes etikus megoldásokba fektetni?
  44. Meta AI. Mit érdemes tudni a Facebook és az Instagram AI-támogatott funkcióiról?
  45. AI szabályozás. Mit kell tudnod vállalkozóként?
  46. 5 új felhasználási mód az AI számára az üzletben
  47. AI termékek és projektek - miben különböznek másoktól?
  48. AI mint szakértő a csapatodban
  49. AI csapat vs. szerepek megosztása
  50. Hogyan válasszunk karrierterületet az AI-ban?
  51. AI a HR-ben: Hogyan befolyásolja a toborzási automatizálás a HR-t és a csapatfejlesztést
  52. AI-vezérelt folyamatautomatikus. Hol kezdjük?
  53. 2023 legérdekesebb 6 AI eszköze
  54. Mi a cég mesterséges intelligencia érettségi elemzése?
  55. AI a B2B személyre szabásához
  56. ChatGPT felhasználási esetek. 18 példa arra, hogyan javíthatja vállalkozását a ChatGPT segítségével 2024-ben
  57. AI Mockup generátor. A 4 legjobb eszköz
  58. Mikrotanulás. Gyors módja az új készségek elsajátításának.
  59. A 2024-es év legérdekesebb mesterséges intelligencia alkalmazásai a vállalatoknál
  60. Milyen kihívásokat jelent az AI projekt?
  61. A 2024-es év legjobb 8 AI eszköze az üzleti életben
  62. AI a CRM-ben. Mit változtat az AI a CRM eszközökben?
  63. Az EU AI Törvény. Hogyan szabályozza Európa a mesterséges intelligencia használatát
  64. A 7 legjobb AI weboldalépítő
  65. No-code eszközök és AI újítások
  66. Mennyivel növeli a mesterséges intelligencia a csapatod termelékenységét?
  67. Hogyan használjuk a ChatGTP-t piackutatásra?
  68. Hogyan lehet szélesíteni az AI marketingkampányod elérését?
  69. Mesterséges intelligencia a szállításban és logisztikában
  70. Milyen üzleti problémákat tud megoldani a mesterséges intelligencia?
  71. Hogyan illeszted össze az AI megoldást egy üzleti problémával?
  72. Mesterséges intelligencia a médiában
  73. AI a banki és pénzügyi szektorban. Stripe, Monzo és Grab
  74. A mesterséges intelligencia az utazási iparban
  75. Hogyan segíti az AI az új technológiák születését
  76. AI a kereskedelemben. A globális vezetők áttekintése
  77. A 4 legjobb AI képkészítő eszköz
  78. A legjobb 5 AI eszköz az adatelemzéshez
  79. A mesterséges intelligencia forradalma a közösségi médiában
  80. Mindig megéri mesterséges intelligenciát hozzáadni a termékfejlesztési folyamathoz?
  81. 6 legnagyobb üzleti hiba, amit az AI okozott
  82. AI stratégia a vállalatodban - hogyan építsd fel?
  83. A legjobb AI tanfolyamok – 6 fantasztikus ajánlás
  84. A közösségi média figyelés optimalizálása AI eszközökkel
  85. IoT + AI, avagy hogyan csökkentsük az energia költségeket egy vállalatnál
  86. AI a logisztikában. 5 legjobb eszköz
  87. GPT Bolt – a legérdekesebb GPT-k áttekintése az üzleti életben
  88. LLM, GPT, RAG... Mit jelentenek az AI rövidítések?
  89. AI robotok – a jövő vagy a jelen az üzletben?
  90. Mennyi a költsége az AI bevezetésének egy vállalatnál?
  91. Mit csinálnak a mesterséges intelligencia szakértők?
  92. Hogyan segíthet a mesterséges intelligencia egy szabadúszó karrierjében?
  93. A munka automatizálása és a termelékenység növelése. Útmutató az AI-hoz szabadúszók számára
  94. AI a startupok számára – legjobb eszközök
  95. Weboldal építése mesterséges intelligenciával
  96. Eleven Labs és mi más? A legígéretesebb AI startupok
  97. OpenAI, Midjourney, Anthropic, Hugging Face. Ki kicsoda az AI világában?
  98. A szintetikus adatok és azok fontossága az üzleted fejlesztésében
  99. A legjobb AI keresőmotorok. Hol keressünk AI eszközöket?
  100. Videó AI. A legújabb AI videógenerátorok
  101. AI a menedzsereknek. Hogyan teheti könnyebbé a munkáját az AI
  102. Mi újság a Google Gemini-ben? Minden, amit tudni érdemes.
  103. Mesterséges intelligencia Lengyelországban. Cégek, találkozók és konferenciák
  104. AI naptár. Hogyan optimalizáld az idődet egy cégnél?
  105. MI és a munka jövője. Hogyan készítsük fel vállalkozásunkat a változásra?
  106. AI hangklónozás az üzlet számára. Hogyan lehet személyre szabott hangüzeneteket létrehozni mesterséges intelligenciával?
  107. "Mindannyian fejlesztők vagyunk." Hogyan segíthetnek a polgári fejlesztők a vállalatának?
  108. Tényellenőrzés és AI hallucinációk
  109. AI a toborzásban – toborzási anyagok lépésről lépésre történő kidolgozása
  110. Sora. Hogyan fogják a valósághű videók az OpenAI-tól megváltoztatni az üzletet?
  111. Midjourney v6. Innovációk az AI képgenerálásban
  112. MI a KKV-kban. Hogyan versenyezhetnek a KKV-k a nagyvállalatokkal az MI segítségével?
  113. Hogyan változtatja meg a mesterséges intelligencia az influenszer marketinget?
  114. Valóban fenyegetést jelent a mesterséges intelligencia a fejlesztők számára? Devin és a Microsoft AutoDev
  115. A legjobb AI chatbotok az e-kereskedelemhez. Platformok
  116. AI chatbotok az e-kereskedelemben. Esettanulmányok
  117. Hogyan maradjunk naprakészen az AI világában zajló eseményekkel kapcsolatban?
  118. Az AI megfékezése. Hogyan tegyük meg az első lépéseket az AI alkalmazásához az üzletünkben?
  119. Zavarodottság, Bing Copilot vagy You.com? Mesterséges intelligencia keresőmotorok összehasonlítása
  120. Lengyelországban működő mesterséges intelligencia szakértők
  121. ReALM. Egy úttörő nyelvi modell az Apple-től?
  122. Google Genie — egy generatív AI modell, amely képekből teljesen interaktív világokat hoz létre
  123. Automatizálás vagy kiegészítés? Két megközelítés az AI-ban egy vállalatnál
  124. LLMOps, avagy hogyan lehet hatékonyan kezelni a nyelvi modelleket egy szervezetben
  125. AI videógenerálás. Új horizontok a videótartalom előállításában a vállalkozások számára
  126. A legjobb AI átirati eszközök. Hogyan alakíthatjuk át a hosszú felvételeket tömör összefoglalókká?
  127. A sentiment-analízis mesterséges intelligenciával. Hogyan segít ez a változások előmozdításában az üzletben?
  128. A mesterséges intelligencia szerepe a tartalommoderálásban