A GPT-3 nevű AI modell valószínűleg nem igényel bemutatást. Az OpenAI által kiadott, önfejlesztésre képes nagy nyelvi modell áttörő technológia. Nemcsak azért, mert bármilyen üzleti kérdést feltehetsz neki, vagy használhatod mint sparring partnert a kulcsfontosságú döntések meghozatalakor. A ChatGPT, vagy inkább az alapjául szolgáló nyelvi modell forradalmasítja az üzletet, mivel integrálható a meglévő alkalmazásokkal és testre szabható a saját céljaidra. Olvass tovább, hogy többet megtudj.

A ChatGPT üzleti felhasználása – tartalomjegyzék:

  1. Mi az a ChatGPT?
  2. Jó ChatGPT promptok írása
  3. ChatGPT vs OpenAI API
  4. Összegzés

Mi az a ChatGPT?

A Generative Pre-trained Transformer (GPT-3) egy csúcsminőségű nyelvi modell, amely képes emberihez hasonló szövegeket generálni. Az OpenAI által végzett kutatások szerint a GPT-3 legújabb verziója a kérdések 67%-ára helyes választ tud adni. Ennek az az oka, hogy nem mindig képes megérteni a kérdés kontextusát. Ez pedig téves válaszokhoz vezethet. Bár a ChatGPT által adott válaszok jó kiindulópontot jelenthetnek, mindig ellenőrizned kell az általa megadott információk pontosságát. Tehát hogyan beszéljünk a ChatGPT-vel, hogy a válaszai hasznosak és inspirálóak legyenek?

chatGPT

A ChatGPT lenyűgöző funkcióinak kihasználásához először meg kell tanulnod, hogyan beszélj vele, azaz hogyan készítsd el a megfelelő promptokat. Ily módon az AI modell megérti, hogy milyen válaszokat várunk tőle. Ha megkérdezed a ChatGPT-t, mit gondol a projektmenedzsment szoftver bevezetéséről egy közepes méretű cégnél, homályos választ fogsz kapni:

“Az ilyen szoftver segít integrálni a projektmenedzsment folyamatokat, javítja a kommunikációt a cégen belül, jobban tervezni és nyomon követni a projekt előrehaladását, és megkönnyíti a projekt erőforrásainak és költségeinek kezelését.”

Ugyanakkor egy olyan személytől, aki nem ismeri a cégedet, annak valódi igényeit és a új szoftver bevezetésével megoldandó problémákat, hasonlóan homályos válaszra lehet számítani. Próbáljuk meg átfogalmazni a kérdést. Így kellene hangoznia:

  • konkrét – világosan meg kell határozni, milyen választ vársz,
  • részletes – ki kell emelni, milyen szoftvert szeretnél bevezetni és milyen problémát kell megoldania,
  • kontekxtusérzékeny – meg kell adni a válaszhoz szükséges konkrét adatokat, például, hogy mekkora a cég és milyen iparágban működik,
  • lehetőleg a lehető legrövidebb.

A második kérdés, amelyet a fenti szabályok szerint fogalmaztunk meg, a következőképpen hangzik:

“SWOT elemzést végezni a Firmbee bevezetéséről, hogy megoldja a női ügyfelek egyéni terveinek hatékonytalan ütemezésével és árazásával kapcsolatos problémát egy 25 fős cégnél, amely személyi edzést és rehabilitációt nyújt.”

A ChatGPT a következő választ adta:

  • “Erősségek:
    • A Firmbee bevezetése lehetővé teszi a cég számára, hogy hatékonyan tervezze és árazza az egyéni terveket női ügyfelek számára.
    • A tool nyomon követi az ügyfelek előrehaladását, és segít jobban testre szabni az edzési terveket az igényeikhez.
  • Gyengeségek:
    • A Firmbee bevezetése további időt és pénzt igényel.
    • Az új eszköz bevezetése képzést igényelhet az alkalmazottak számára, és időt a új készségek elsajátítására.
  • Lehetőségek:
    • A Firmbee bevezetése lehetővé teszi az idő és az erőforrások hatékonyabb kezelését, ami hozzájárul a cég termelékenységéhez.
    • A hatékony ütemezés és árazás az egyéni edzési tervek vonzhat új ügyfeleket és növelheti az ügyfelek elégedettségét a cég szolgáltatásaival.
    • A tool megkönnyíti az ügyfelek előrehaladásának nyomon követését és a terveik rendszeres módosítását.
  • Fenyegetések:
    • Az új eszköz bevezetése további nehézségeket okozhat esetleges technikai problémák esetén.”

A ChatGPT által bemutatott SWOT elemzés nem mélyreható, de tökéletes kiindulópont a további elemzéshez, amelyet követő kérdések feltevésével vagy a ChatGPT-től kritikákat kérve a saját véleményeidről végezhetsz el.

Jó ChatGPT promptok írása

Ha olyan eszközöket keresel, amelyek segítenek konkrét üzleti problémák elemzésében, a ChatGPT alapinformációkat tud nyújtani a következő mintázat szerint feltett kérdésekre válaszolva:

chatGPT

A ChatGPT másik érdekes felhasználási módja, ha kérdéseket teszel fel az üzleted bővítésével vagy az üzleti modelled megváltoztatásával kapcsolatban. Ha azt szeretnéd, hogy a ChatGPT hatékonyan segítsen, akkor először kontextust kell adnod, azaz leírnod az üzletedet.

A legjobb módja ennek az, ha a weboldalad vagy profiloldalad leírását használod. És ha már évek óta működik a vállalkozásod, elegendő lehet megkérdezni a ChatGPT-t, hogy mit csinál a céged, a teljes nevének megadásával. Miután a ChatGPT tudja, mit csinál a céged, érdemes pontosítani a kérdést, például a következő kifejezések hozzáadásával:

  • A céged leírása alapján adj három módot az üzleted bővítésére.
  • Milyen termékeket érdemes hozzáadni a cégem ajánlatához?
  • Milyen extra szolgáltatásokat tudok nyújtani a meglévő üzleti profilom felhasználásával?
  • Hogyan tűzzek ki célokat a következő évre a heves verseny figyelembevételével?

Fontos emlékezni arra, hogy egyetlen szálon belül a ChatGPT emlékszik a megadott válaszokra. Ezért érdemes további kérdéseket feltenni a legérdekesebb javaslatokkal kapcsolatban.

ChatGPT vs OpenAI API

Ha a ChatGPT képességei elégtelennek tűnnek, vagy képeket és több nyelvet kell használnod, az OpenAI API segít. Bár ez egy olyan eszköz, amely némi programozási készséget igényel, különböző modelleket kínál, amelyek nemcsak mint partner a beszélgetéshez vagy ötleteléshez működnek. Íme néhány példa, ahol az OpenAI API előnyösebb lehet a vállalkozásod számára, mint a chat használata:

  • valós idejű fordítások – nagyon hasznos lehet olyan cégek számára, amelyek nemzetközi üzletet folytatnak és különböző országokból származó ügyfelekkel kommunikálnak, vagy lokalizálják a termékeiket.
  • szövegklasszifikáció – az OpenAI API képes a szövegeket különböző kategóriák szerint leírni, például:
    • érzelmi, például pozitív vagy negatív,
    • ténybeli, például igaz vagy hamis, és mások, amelyek specifikus üzleti célokhoz szükségesek. Az ilyen klasszifikáció segíthet a cégeknek az ügyfél-visszajelzések elemzésében, a versenytársak elemzésében vagy a kockázatok felmérésében.
  • képazonosítás – az OpenAI API olyan modelleket kínál, amelyek képesek azonosítani a képeket és azokat a felhasználó által meghatározott kategóriákba sorolni. Ez az alkalmazás hasznos lehet olyan cégek számára, amelyek nagy mennyiségű képet kell feldolgozniuk, például az e-kereskedelem, az orvosi vagy a marketing iparban.

Érdekes módon az API-n keresztül elérhető modellek tovább testre szabhatók a úgynevezett “few-shot learning” segítségével. Arról van szó, hogy fejlett promptokkal megmutatod, milyen megoldást vársz. Például az API-t használhatod a modell válaszainak helyesnek jelölésére. A modell a megadott minta szerint folytatni tudja, de új, korábban ismeretlen példákkal.

Összegzés

Bár a ChatGPT nem mindig ad helyes válaszokat, lehetővé teszi, hogy más perspektívából nézd az üzleti problémákat. Inspirálhat új eszközök használatára és ösztönözhet arra, hogy a céged problémás területeit másképp lásd. Azonban érdemes emlékezni arra, hogy a ChatGPT csak egy eszköz, amely kiegészíti a tudásodat és tapasztalataidat.

Olvasd el ezt is: A QUEST elemzés használata a piaci változások tanulmányozására.

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a nyüzsgő méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedIn-en, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en, TikTok-on.

Robert Whitney

JavaScript szakértő és oktató, aki IT osztályokat mentorál. Fő célja, hogy növelje a csapat termelékenységét azáltal, hogy megtanítja másoknak, hogyan működjenek együtt hatékonyan a kódolás során.

View all posts →

AI in business:

  1. 6 nagyszerű ChatGTP bővítmény, amelyek megkönnyítik az életed
  2. Új üzleti lehetőségek feltérképezése a ChatGPT-4 segítségével
  3. 3 lenyűgöző AI író, amit ma ki kell próbálnod
  4. Szintetikus színészek. A 3 legjobb AI videógenerátor
  5. Mik a gyengeségei az üzleti ötletemnek? Egy ötletbörze a ChatGPT-vel
  6. A ChatGPT használata az üzletben
  7. Új, mesterséges intelligenciával működő szolgáltatások és termékek
  8. Automatizált közösségi média bejegyzések
  9. A közösségi média bejegyzések ütemezése. Hogyan segíthet az AI?
  10. A mesterséges intelligencia szerepe az üzleti döntéshozatalban
  11. A vállalati NLP ma és holnap
  12. AI-segített szöveges chatbotok
  13. AI alkalmazások az üzletben - áttekintés
  14. A mesterséges intelligencia fenyegetései és lehetőségei az üzleti életben (2. rész)
  15. Az AI fenyegetései és lehetőségei az üzletben (1. rész)
  16. Mi a mesterséges intelligencia jövője a McKinsey Global Institute szerint?
  17. Mesterséges intelligencia az üzletben - Bevezetés
  18. Mi az NLP, vagyis a természetes nyelvfeldolgozás az üzletben
  19. Google Fordító vs DeepL. 5 alkalmazás a gépi fordításra az üzleti életben
  20. Automatikus dokumentumfeldolgozás
  21. A hangrobotok működése és üzleti alkalmazásai
  22. Virtuális asszisztens technológia, vagy hogyan beszéljünk az AI-val?
  23. Mi az üzleti intelligencia?
  24. Hogyan segíthet a mesterséges intelligencia a BPM-ben?
  25. A mai és holnapi kreatív mesterséges intelligencia
  26. Mesterséges intelligencia a tartalomkezelésben
  27. Az AI erejének felfedezése a zenealkotásban
  28. 3 hasznos AI grafikai tervező eszköz. Generatív AI az üzletben
  29. MI és a közösségi média – mit mondanak rólunk?
  30. Vajon a mesterséges intelligencia helyettesíti a vállalati elemzőket?
  31. AI eszközök a menedzser számára
  32. A jövő munkaerőpiaca és a közelgő szakmák
  33. RPA és API-k egy digitális vállalatban
  34. Új interakciók. Hogyan változtatja meg a mesterséges intelligencia a készülékek működtetésének módját?
  35. Multimodális mesterséges intelligencia és annak alkalmazásai az üzleti életben
  36. Mesterséges intelligencia és a környezet. 3 AI megoldás, hogy segítsen fenntartható üzletet építeni.
  37. AI tartalomdetektorok. Érdemesek rájuk?
  38. ChatGPT vs Bard vs Bing. Melyik AI csevegőrobot vezeti a versenyt?
  39. A chatbot AI versenytársa a Google keresésnek?
  40. Hatékony ChatGPT kérdések HR és toborzás számára
  41. A prompt mérnökség. Mit csinál egy prompt mérnök?
  42. MI és mi még? A legfontosabb technológiai trendek az üzlet számára 2024-ben
  43. MI és üzleti etika. Miért érdemes etikus megoldásokba fektetni?
  44. Meta AI. Mit érdemes tudni a Facebook és az Instagram AI-támogatott funkcióiról?
  45. AI szabályozás. Mit kell tudnod vállalkozóként?
  46. 5 új felhasználási mód az AI számára az üzletben
  47. AI termékek és projektek - miben különböznek másoktól?
  48. AI mint szakértő a csapatodban
  49. AI csapat vs. szerepek megosztása
  50. Hogyan válasszunk karrierterületet az AI-ban?
  51. AI a HR-ben: Hogyan befolyásolja a toborzási automatizálás a HR-t és a csapatfejlesztést
  52. AI-vezérelt folyamatautomatikus. Hol kezdjük?
  53. 2023 legérdekesebb 6 AI eszköze
  54. Mi a cég mesterséges intelligencia érettségi elemzése?
  55. AI a B2B személyre szabásához
  56. ChatGPT felhasználási esetek. 18 példa arra, hogyan javíthatja vállalkozását a ChatGPT segítségével 2024-ben
  57. AI Mockup generátor. A 4 legjobb eszköz
  58. Mikrotanulás. Gyors módja az új készségek elsajátításának.
  59. A 2024-es év legérdekesebb mesterséges intelligencia alkalmazásai a vállalatoknál
  60. Milyen kihívásokat jelent az AI projekt?
  61. A 2024-es év legjobb 8 AI eszköze az üzleti életben
  62. AI a CRM-ben. Mit változtat az AI a CRM eszközökben?
  63. Az EU AI Törvény. Hogyan szabályozza Európa a mesterséges intelligencia használatát
  64. A 7 legjobb AI weboldalépítő
  65. No-code eszközök és AI újítások
  66. Mennyivel növeli a mesterséges intelligencia a csapatod termelékenységét?
  67. Hogyan használjuk a ChatGTP-t piackutatásra?
  68. Hogyan lehet szélesíteni az AI marketingkampányod elérését?
  69. Mesterséges intelligencia a szállításban és logisztikában
  70. Milyen üzleti problémákat tud megoldani a mesterséges intelligencia?
  71. Hogyan illeszted össze az AI megoldást egy üzleti problémával?
  72. Mesterséges intelligencia a médiában
  73. AI a banki és pénzügyi szektorban. Stripe, Monzo és Grab
  74. A mesterséges intelligencia az utazási iparban
  75. Hogyan segíti az AI az új technológiák születését
  76. AI a kereskedelemben. A globális vezetők áttekintése
  77. A 4 legjobb AI képkészítő eszköz
  78. A legjobb 5 AI eszköz az adatelemzéshez
  79. A mesterséges intelligencia forradalma a közösségi médiában
  80. Mindig megéri mesterséges intelligenciát hozzáadni a termékfejlesztési folyamathoz?
  81. 6 legnagyobb üzleti hiba, amit az AI okozott
  82. AI stratégia a vállalatodban - hogyan építsd fel?
  83. A legjobb AI tanfolyamok – 6 fantasztikus ajánlás
  84. A közösségi média figyelés optimalizálása AI eszközökkel
  85. IoT + AI, avagy hogyan csökkentsük az energia költségeket egy vállalatnál
  86. AI a logisztikában. 5 legjobb eszköz
  87. GPT Bolt – a legérdekesebb GPT-k áttekintése az üzleti életben
  88. LLM, GPT, RAG... Mit jelentenek az AI rövidítések?
  89. AI robotok – a jövő vagy a jelen az üzletben?
  90. Mennyi a költsége az AI bevezetésének egy vállalatnál?
  91. Mit csinálnak a mesterséges intelligencia szakértők?
  92. Hogyan segíthet a mesterséges intelligencia egy szabadúszó karrierjében?
  93. A munka automatizálása és a termelékenység növelése. Útmutató az AI-hoz szabadúszók számára
  94. AI a startupok számára – legjobb eszközök
  95. Weboldal építése mesterséges intelligenciával
  96. Eleven Labs és mi más? A legígéretesebb AI startupok
  97. OpenAI, Midjourney, Anthropic, Hugging Face. Ki kicsoda az AI világában?
  98. A szintetikus adatok és azok fontossága az üzleted fejlesztésében
  99. A legjobb AI keresőmotorok. Hol keressünk AI eszközöket?
  100. Videó AI. A legújabb AI videógenerátorok
  101. AI a menedzsereknek. Hogyan teheti könnyebbé a munkáját az AI
  102. Mi újság a Google Gemini-ben? Minden, amit tudni érdemes.
  103. Mesterséges intelligencia Lengyelországban. Cégek, találkozók és konferenciák
  104. AI naptár. Hogyan optimalizáld az idődet egy cégnél?
  105. MI és a munka jövője. Hogyan készítsük fel vállalkozásunkat a változásra?
  106. AI hangklónozás az üzlet számára. Hogyan lehet személyre szabott hangüzeneteket létrehozni mesterséges intelligenciával?
  107. "Mindannyian fejlesztők vagyunk." Hogyan segíthetnek a polgári fejlesztők a vállalatának?
  108. Tényellenőrzés és AI hallucinációk
  109. AI a toborzásban – toborzási anyagok lépésről lépésre történő kidolgozása
  110. Sora. Hogyan fogják a valósághű videók az OpenAI-tól megváltoztatni az üzletet?
  111. Midjourney v6. Innovációk az AI képgenerálásban
  112. MI a KKV-kban. Hogyan versenyezhetnek a KKV-k a nagyvállalatokkal az MI segítségével?
  113. Hogyan változtatja meg a mesterséges intelligencia az influenszer marketinget?
  114. Valóban fenyegetést jelent a mesterséges intelligencia a fejlesztők számára? Devin és a Microsoft AutoDev
  115. A legjobb AI chatbotok az e-kereskedelemhez. Platformok
  116. AI chatbotok az e-kereskedelemben. Esettanulmányok
  117. Hogyan maradjunk naprakészen az AI világában zajló eseményekkel kapcsolatban?
  118. Az AI megfékezése. Hogyan tegyük meg az első lépéseket az AI alkalmazásához az üzletünkben?
  119. Zavarodottság, Bing Copilot vagy You.com? Mesterséges intelligencia keresőmotorok összehasonlítása
  120. Lengyelországban működő mesterséges intelligencia szakértők
  121. ReALM. Egy úttörő nyelvi modell az Apple-től?
  122. Google Genie — egy generatív AI modell, amely képekből teljesen interaktív világokat hoz létre
  123. Automatizálás vagy kiegészítés? Két megközelítés az AI-ban egy vállalatnál
  124. LLMOps, avagy hogyan lehet hatékonyan kezelni a nyelvi modelleket egy szervezetben
  125. AI videógenerálás. Új horizontok a videótartalom előállításában a vállalkozások számára
  126. A legjobb AI átirati eszközök. Hogyan alakíthatjuk át a hosszú felvételeket tömör összefoglalókká?
  127. A sentiment-analízis mesterséges intelligenciával. Hogyan segít ez a változások előmozdításában az üzletben?
  128. A mesterséges intelligencia szerepe a tartalommoderálásban