A mesterséges intelligenciával támogatott szöveges chatbotok megjelentek az e-kereskedelem és az online szolgáltatások világában. Segítséget nyújtanak banki és aukciós oldalakon, válaszolnak a Messenger-en a vendéglátóhelyek menüivel kapcsolatos kérdésekre, szórakoztatnak, sőt, még az egészségünkre is vigyáznak. Hogyan változtak meg a chatbotok a mesterséges intelligencia elterjedésével?
A mesterséges intelligenciával támogatott szöveges chatbotok – tartalomjegyzék:
- Bevezetés
- Hogyan működnek a mesterséges intelligenciával támogatott szöveges chatbotok?
- A mesterséges intelligenciával támogatott szöveges chatbotok használatának példái
- Összegzés
Bevezetés
A mesterséges intelligencia nélküli chatbotok manuálisan, programozók által megadott szabályokon alapulnak. A megfelelő szövegeket a kulcsszavakra válaszként jelenítik meg. A probléma akkor merül fel, ha az ügyfél nem a megfelelő szót használja, vagy ha a chatbot nem tartalmaz olyan algoritmust, amely megérti a kontextuális kérdést, például: “Nyitva lesz a papírbolt holnapután?”. Ilyen helyzetben a chatbot folyamatosan ismétli a kérdést, hogy módosítsa a lekérdezést, vagy több próbálkozás után átirányítja az ügyfelet, hogy beszéljen egy tanácsadóval. Az ilyen problémákat az új típusú chatbotok esetében a mesterséges intelligencia alkalmazásával oldják meg.
Hogyan működnek a mesterséges intelligenciával támogatott szöveges chatbotok?
A mesterséges intelligenciával támogatott szöveges chatbotok teljesen más elveken működnek, mint elődeik. A új chatbotok a vásárlókkal való interakció révén tanulnak az új technológiák alkalmazásával:
- Természetes nyelvfeldolgozás (NLP),
- Gépi tanulás (ML),
- Mélytanulás (DL)
Ennek következtében az interakciók természetesebbek az ügyfelek számára, míg a chatbotok maguk is egyre tökéletesebbé válnak alkalmazásukkal. Idővel megtanulják az ügyfelek által használt nyelvet, például felismerik és értik a rövidítéseket vagy a köznyelvi termékneveket. A mesterséges intelligencián alapuló chatbotok helyesen értelmezik a gépelési hibákat tartalmazó szavakat is.
A mesterséges intelligenciát használó új chatbotot a régi bot által folytatott beszélgetések feljegyzéseivel is meg lehet tanítani. Ez nagyon fontos a vállalati és ügyfélkommunikáció folytonossága és következetessége szempontjából. Másrészt a chatbot ügyfelekkel való interakciói már az elejétől fogva értékes anyagot biztosítanak a felhasználói élmény kutatásához, köszönhetően a beszélgetés érzelmi árnyalatainak elemzésére való képességének (Sentiment Analysis).
Ez a megoldás, bár nagyon modern, egyáltalán nem kell, hogy megterhelje egy cég költségvetését. Ez azért lehetséges, mert nem szükséges külön technológiai megoldást létrehozni minden cég számára. Mesterséges intelligenciával támogatott chatbotokat használhat az AIaaS modell segítségével, és megtaníthatja őket a saját adatbázisán dolgozni.
Természetesen a mesterséges intelligencián alapuló chatbot bevezetése is időt és szakember munkáját igényli. Azonban működése nagyon kézzelfogható üzleti eredményeket hozhat, amelyeket nehéz összehasonlítani a szabályalapú botokéval. A szabályalapú chatbot működése és a mesterséges intelligenciát használó chatbot közötti különbséget a következő párbeszéd részlet illusztrálja:

A hivatkozott párbeszéd bemutatja a mesterséges intelligenciát használó chatbot rugalmasságát – a “Mikor zárnak?” rövid kérdésből a kontextusból kitalálja, hogy a kérdés az üzlet nyitvatartási idejére és a mai napra vonatkozik. Egy ilyen chatbotot arra is meg lehet tanítani, hogy egy adott stílusban válaszoljon, amely fenntartja a beszélgetés benyomását egy adott személlyel.
A mesterséges intelligenciával támogatott szöveges chatbotok használatának példái
A chatbotok szerepe az üzleti környezetben növekszik. Leggyakrabban virtuális értékesítőkként működnek, akik üdvözlik az ügyfeleket, amint belépnek egy e-kereskedelmi oldalra. Emellett javítják a nagy léptékű weboldalakat használó ügyfelek élményét, amelyek elérhetősége miatt túl drága lenne asszisztensek által kiszolgálni őket. A szöveges chatbotok még fejlettebb alkalmazása a részletes, személyre szabott termékbemutatók használata.
A mesterséges intelligenciával támogatott chatbotokat a WhatsApp-on, Messenger-en és más népszerű üzenetküldőkön folytatott beszélgetésekre is használják, valamint önálló alkalmazásként is. Különösen figyelemre méltó a chatbotok használata a következőkben:
- előzetes orvosi diagnózis – a tünetek leírása után a chatbot további kérdéseket tesz fel, amelyek lehetővé teszik, hogy egy orvos vagy gyógyszerész gyorsan kiválassza a megfelelő kezelést
- képzés és tanulás támogatása – egy érdekes példa a SimbiBot, amely segít a diákoknak felkészülni a vizsgákra kérdések feltevésével, válaszok javításával és tanulási tanácsok adásával
- az idősek segítése – hogy informális beszélgetéseket folytassanak, de emlékeztessék őket fontos dátumokra és tevékenységekre is.
Összegzés
A mesterséges intelligenciával működő chatbotok nagyon különböznek szabályalapú elődeiktől. Képesek kontekstuális kérdésekre válaszolni, következtetéseket levonni hiányos adatok alapján, és szakértői gondoskodást és tanácsot nyújtani az ügyfeleknek, például e-kereskedelem használata során. Azonban alkalmazási potenciáljuk sokkal szélesebb – képesek az ügyféligények felmérésére, képzés biztosítására vagy asszisztensként működni.
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozzon aktív közösségünkhöz a Facebookon, Twitteren, LinkedIn-en, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en.
Robert Whitney
JavaScript szakértő és oktató, aki IT osztályokat mentorál. Fő célja, hogy növelje a csapat termelékenységét azáltal, hogy megtanítja másoknak, hogyan működjenek együtt hatékonyan a kódolás során.
AI in business:
- 6 nagyszerű ChatGTP bővítmény, amelyek megkönnyítik az életed
- Új üzleti lehetőségek feltérképezése a ChatGPT-4 segítségével
- 3 lenyűgöző AI író, amit ma ki kell próbálnod
- Szintetikus színészek. A 3 legjobb AI videógenerátor
- Mik a gyengeségei az üzleti ötletemnek? Egy ötletbörze a ChatGPT-vel
- A ChatGPT használata az üzletben
- Új, mesterséges intelligenciával működő szolgáltatások és termékek
- Automatizált közösségi média bejegyzések
- A közösségi média bejegyzések ütemezése. Hogyan segíthet az AI?
- A mesterséges intelligencia szerepe az üzleti döntéshozatalban
- A vállalati NLP ma és holnap
- AI-segített szöveges chatbotok
- AI alkalmazások az üzletben - áttekintés
- A mesterséges intelligencia fenyegetései és lehetőségei az üzleti életben (2. rész)
- Az AI fenyegetései és lehetőségei az üzletben (1. rész)
- Mi a mesterséges intelligencia jövője a McKinsey Global Institute szerint?
- Mesterséges intelligencia az üzletben - Bevezetés
- Mi az NLP, vagyis a természetes nyelvfeldolgozás az üzletben
- Google Fordító vs DeepL. 5 alkalmazás a gépi fordításra az üzleti életben
- Automatikus dokumentumfeldolgozás
- A hangrobotok működése és üzleti alkalmazásai
- Virtuális asszisztens technológia, vagy hogyan beszéljünk az AI-val?
- Mi az üzleti intelligencia?
- Hogyan segíthet a mesterséges intelligencia a BPM-ben?
- A mai és holnapi kreatív mesterséges intelligencia
- Mesterséges intelligencia a tartalomkezelésben
- Az AI erejének felfedezése a zenealkotásban
- 3 hasznos AI grafikai tervező eszköz. Generatív AI az üzletben
- MI és a közösségi média – mit mondanak rólunk?
- Vajon a mesterséges intelligencia helyettesíti a vállalati elemzőket?
- AI eszközök a menedzser számára
- A jövő munkaerőpiaca és a közelgő szakmák
- RPA és API-k egy digitális vállalatban
- Új interakciók. Hogyan változtatja meg a mesterséges intelligencia a készülékek működtetésének módját?
- Multimodális mesterséges intelligencia és annak alkalmazásai az üzleti életben
- Mesterséges intelligencia és a környezet. 3 AI megoldás, hogy segítsen fenntartható üzletet építeni.
- AI tartalomdetektorok. Érdemesek rájuk?
- ChatGPT vs Bard vs Bing. Melyik AI csevegőrobot vezeti a versenyt?
- A chatbot AI versenytársa a Google keresésnek?
- Hatékony ChatGPT kérdések HR és toborzás számára
- A prompt mérnökség. Mit csinál egy prompt mérnök?
- MI és mi még? A legfontosabb technológiai trendek az üzlet számára 2024-ben
- MI és üzleti etika. Miért érdemes etikus megoldásokba fektetni?
- Meta AI. Mit érdemes tudni a Facebook és az Instagram AI-támogatott funkcióiról?
- AI szabályozás. Mit kell tudnod vállalkozóként?
- 5 új felhasználási mód az AI számára az üzletben
- AI termékek és projektek - miben különböznek másoktól?
- AI mint szakértő a csapatodban
- AI csapat vs. szerepek megosztása
- Hogyan válasszunk karrierterületet az AI-ban?
- AI a HR-ben: Hogyan befolyásolja a toborzási automatizálás a HR-t és a csapatfejlesztést
- AI-vezérelt folyamatautomatikus. Hol kezdjük?
- 2023 legérdekesebb 6 AI eszköze
- Mi a cég mesterséges intelligencia érettségi elemzése?
- AI a B2B személyre szabásához
- ChatGPT felhasználási esetek. 18 példa arra, hogyan javíthatja vállalkozását a ChatGPT segítségével 2024-ben
- AI Mockup generátor. A 4 legjobb eszköz
- Mikrotanulás. Gyors módja az új készségek elsajátításának.
- A 2024-es év legérdekesebb mesterséges intelligencia alkalmazásai a vállalatoknál
- Milyen kihívásokat jelent az AI projekt?
- A 2024-es év legjobb 8 AI eszköze az üzleti életben
- AI a CRM-ben. Mit változtat az AI a CRM eszközökben?
- Az EU AI Törvény. Hogyan szabályozza Európa a mesterséges intelligencia használatát
- A 7 legjobb AI weboldalépítő
- No-code eszközök és AI újítások
- Mennyivel növeli a mesterséges intelligencia a csapatod termelékenységét?
- Hogyan használjuk a ChatGTP-t piackutatásra?
- Hogyan lehet szélesíteni az AI marketingkampányod elérését?
- Mesterséges intelligencia a szállításban és logisztikában
- Milyen üzleti problémákat tud megoldani a mesterséges intelligencia?
- Hogyan illeszted össze az AI megoldást egy üzleti problémával?
- Mesterséges intelligencia a médiában
- AI a banki és pénzügyi szektorban. Stripe, Monzo és Grab
- A mesterséges intelligencia az utazási iparban
- Hogyan segíti az AI az új technológiák születését
- AI a kereskedelemben. A globális vezetők áttekintése
- A 4 legjobb AI képkészítő eszköz
- A legjobb 5 AI eszköz az adatelemzéshez
- A mesterséges intelligencia forradalma a közösségi médiában
- Mindig megéri mesterséges intelligenciát hozzáadni a termékfejlesztési folyamathoz?
- 6 legnagyobb üzleti hiba, amit az AI okozott
- AI stratégia a vállalatodban - hogyan építsd fel?
- A legjobb AI tanfolyamok – 6 fantasztikus ajánlás
- A közösségi média figyelés optimalizálása AI eszközökkel
- IoT + AI, avagy hogyan csökkentsük az energia költségeket egy vállalatnál
- AI a logisztikában. 5 legjobb eszköz
- GPT Bolt – a legérdekesebb GPT-k áttekintése az üzleti életben
- LLM, GPT, RAG... Mit jelentenek az AI rövidítések?
- AI robotok – a jövő vagy a jelen az üzletben?
- Mennyi a költsége az AI bevezetésének egy vállalatnál?
- Mit csinálnak a mesterséges intelligencia szakértők?
- Hogyan segíthet a mesterséges intelligencia egy szabadúszó karrierjében?
- A munka automatizálása és a termelékenység növelése. Útmutató az AI-hoz szabadúszók számára
- AI a startupok számára – legjobb eszközök
- Weboldal építése mesterséges intelligenciával
- Eleven Labs és mi más? A legígéretesebb AI startupok
- OpenAI, Midjourney, Anthropic, Hugging Face. Ki kicsoda az AI világában?
- A szintetikus adatok és azok fontossága az üzleted fejlesztésében
- A legjobb AI keresőmotorok. Hol keressünk AI eszközöket?
- Videó AI. A legújabb AI videógenerátorok
- AI a menedzsereknek. Hogyan teheti könnyebbé a munkáját az AI
- Mi újság a Google Gemini-ben? Minden, amit tudni érdemes.
- Mesterséges intelligencia Lengyelországban. Cégek, találkozók és konferenciák
- AI naptár. Hogyan optimalizáld az idődet egy cégnél?
- MI és a munka jövője. Hogyan készítsük fel vállalkozásunkat a változásra?
- AI hangklónozás az üzlet számára. Hogyan lehet személyre szabott hangüzeneteket létrehozni mesterséges intelligenciával?
- "Mindannyian fejlesztők vagyunk." Hogyan segíthetnek a polgári fejlesztők a vállalatának?
- Tényellenőrzés és AI hallucinációk
- AI a toborzásban – toborzási anyagok lépésről lépésre történő kidolgozása
- Sora. Hogyan fogják a valósághű videók az OpenAI-tól megváltoztatni az üzletet?
- Midjourney v6. Innovációk az AI képgenerálásban
- MI a KKV-kban. Hogyan versenyezhetnek a KKV-k a nagyvállalatokkal az MI segítségével?
- Hogyan változtatja meg a mesterséges intelligencia az influenszer marketinget?
- Valóban fenyegetést jelent a mesterséges intelligencia a fejlesztők számára? Devin és a Microsoft AutoDev
- A legjobb AI chatbotok az e-kereskedelemhez. Platformok
- AI chatbotok az e-kereskedelemben. Esettanulmányok
- Hogyan maradjunk naprakészen az AI világában zajló eseményekkel kapcsolatban?
- Az AI megfékezése. Hogyan tegyük meg az első lépéseket az AI alkalmazásához az üzletünkben?
- Zavarodottság, Bing Copilot vagy You.com? Mesterséges intelligencia keresőmotorok összehasonlítása
- Lengyelországban működő mesterséges intelligencia szakértők
- ReALM. Egy úttörő nyelvi modell az Apple-től?
- Google Genie — egy generatív AI modell, amely képekből teljesen interaktív világokat hoz létre
- Automatizálás vagy kiegészítés? Két megközelítés az AI-ban egy vállalatnál
- LLMOps, avagy hogyan lehet hatékonyan kezelni a nyelvi modelleket egy szervezetben
- AI videógenerálás. Új horizontok a videótartalom előállításában a vállalkozások számára
- A legjobb AI átirati eszközök. Hogyan alakíthatjuk át a hosszú felvételeket tömör összefoglalókká?
- A sentiment-analízis mesterséges intelligenciával. Hogyan segít ez a változások előmozdításában az üzletben?
- A mesterséges intelligencia szerepe a tartalommoderálásban