A mesterséges intelligenciával támogatott szöveges chatbotok megjelentek az e-kereskedelem és az online szolgáltatások világában. Segítséget nyújtanak banki és aukciós oldalakon, válaszolnak a Messenger-en a vendéglátóhelyek menüivel kapcsolatos kérdésekre, szórakoztatnak, sőt, még az egészségünkre is vigyáznak. Hogyan változtak meg a chatbotok a mesterséges intelligencia elterjedésével?

A mesterséges intelligenciával támogatott szöveges chatbotok – tartalomjegyzék:

  1. Bevezetés
  2. Hogyan működnek a mesterséges intelligenciával támogatott szöveges chatbotok?
  3. A mesterséges intelligenciával támogatott szöveges chatbotok használatának példái
  4. Összegzés

Bevezetés

A mesterséges intelligencia nélküli chatbotok manuálisan, programozók által megadott szabályokon alapulnak. A megfelelő szövegeket a kulcsszavakra válaszként jelenítik meg. A probléma akkor merül fel, ha az ügyfél nem a megfelelő szót használja, vagy ha a chatbot nem tartalmaz olyan algoritmust, amely megérti a kontextuális kérdést, például: “Nyitva lesz a papírbolt holnapután?”. Ilyen helyzetben a chatbot folyamatosan ismétli a kérdést, hogy módosítsa a lekérdezést, vagy több próbálkozás után átirányítja az ügyfelet, hogy beszéljen egy tanácsadóval. Az ilyen problémákat az új típusú chatbotok esetében a mesterséges intelligencia alkalmazásával oldják meg.

Hogyan működnek a mesterséges intelligenciával támogatott szöveges chatbotok?

A mesterséges intelligenciával támogatott szöveges chatbotok teljesen más elveken működnek, mint elődeik. A új chatbotok a vásárlókkal való interakció révén tanulnak az új technológiák alkalmazásával:

Ennek következtében az interakciók természetesebbek az ügyfelek számára, míg a chatbotok maguk is egyre tökéletesebbé válnak alkalmazásukkal. Idővel megtanulják az ügyfelek által használt nyelvet, például felismerik és értik a rövidítéseket vagy a köznyelvi termékneveket. A mesterséges intelligencián alapuló chatbotok helyesen értelmezik a gépelési hibákat tartalmazó szavakat is.

A mesterséges intelligenciát használó új chatbotot a régi bot által folytatott beszélgetések feljegyzéseivel is meg lehet tanítani. Ez nagyon fontos a vállalati és ügyfélkommunikáció folytonossága és következetessége szempontjából. Másrészt a chatbot ügyfelekkel való interakciói már az elejétől fogva értékes anyagot biztosítanak a felhasználói élmény kutatásához, köszönhetően a beszélgetés érzelmi árnyalatainak elemzésére való képességének (Sentiment Analysis).

Ez a megoldás, bár nagyon modern, egyáltalán nem kell, hogy megterhelje egy cég költségvetését. Ez azért lehetséges, mert nem szükséges külön technológiai megoldást létrehozni minden cég számára. Mesterséges intelligenciával támogatott chatbotokat használhat az AIaaS modell segítségével, és megtaníthatja őket a saját adatbázisán dolgozni.

Természetesen a mesterséges intelligencián alapuló chatbot bevezetése is időt és szakember munkáját igényli. Azonban működése nagyon kézzelfogható üzleti eredményeket hozhat, amelyeket nehéz összehasonlítani a szabályalapú botokéval. A szabályalapú chatbot működése és a mesterséges intelligenciát használó chatbot közötti különbséget a következő párbeszéd részlet illusztrálja:

AI-assisted text chatbots

A hivatkozott párbeszéd bemutatja a mesterséges intelligenciát használó chatbot rugalmasságát – a “Mikor zárnak?” rövid kérdésből a kontextusból kitalálja, hogy a kérdés az üzlet nyitvatartási idejére és a mai napra vonatkozik. Egy ilyen chatbotot arra is meg lehet tanítani, hogy egy adott stílusban válaszoljon, amely fenntartja a beszélgetés benyomását egy adott személlyel.

A mesterséges intelligenciával támogatott szöveges chatbotok használatának példái

A chatbotok szerepe az üzleti környezetben növekszik. Leggyakrabban virtuális értékesítőkként működnek, akik üdvözlik az ügyfeleket, amint belépnek egy e-kereskedelmi oldalra. Emellett javítják a nagy léptékű weboldalakat használó ügyfelek élményét, amelyek elérhetősége miatt túl drága lenne asszisztensek által kiszolgálni őket. A szöveges chatbotok még fejlettebb alkalmazása a részletes, személyre szabott termékbemutatók használata.

A mesterséges intelligenciával támogatott chatbotokat a WhatsApp-on, Messenger-en és más népszerű üzenetküldőkön folytatott beszélgetésekre is használják, valamint önálló alkalmazásként is. Különösen figyelemre méltó a chatbotok használata a következőkben:

  • előzetes orvosi diagnózis – a tünetek leírása után a chatbot további kérdéseket tesz fel, amelyek lehetővé teszik, hogy egy orvos vagy gyógyszerész gyorsan kiválassza a megfelelő kezelést
  • képzés és tanulás támogatása – egy érdekes példa a SimbiBot, amely segít a diákoknak felkészülni a vizsgákra kérdések feltevésével, válaszok javításával és tanulási tanácsok adásával
  • az idősek segítése – hogy informális beszélgetéseket folytassanak, de emlékeztessék őket fontos dátumokra és tevékenységekre is.

Összegzés

A mesterséges intelligenciával működő chatbotok nagyon különböznek szabályalapú elődeiktől. Képesek kontekstuális kérdésekre válaszolni, következtetéseket levonni hiányos adatok alapján, és szakértői gondoskodást és tanácsot nyújtani az ügyfeleknek, például e-kereskedelem használata során. Azonban alkalmazási potenciáljuk sokkal szélesebb – képesek az ügyféligények felmérésére, képzés biztosítására vagy asszisztensként működni.

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozzon aktív közösségünkhöz a Facebookon, Twitteren, LinkedIn-en, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en.

Robert Whitney

JavaScript szakértő és oktató, aki IT osztályokat mentorál. Fő célja, hogy növelje a csapat termelékenységét azáltal, hogy megtanítja másoknak, hogyan működjenek együtt hatékonyan a kódolás során.

View all posts →

AI in business:

  1. 6 nagyszerű ChatGTP bővítmény, amelyek megkönnyítik az életed
  2. Új üzleti lehetőségek feltérképezése a ChatGPT-4 segítségével
  3. 3 lenyűgöző AI író, amit ma ki kell próbálnod
  4. Szintetikus színészek. A 3 legjobb AI videógenerátor
  5. Mik a gyengeségei az üzleti ötletemnek? Egy ötletbörze a ChatGPT-vel
  6. A ChatGPT használata az üzletben
  7. Új, mesterséges intelligenciával működő szolgáltatások és termékek
  8. Automatizált közösségi média bejegyzések
  9. A közösségi média bejegyzések ütemezése. Hogyan segíthet az AI?
  10. A mesterséges intelligencia szerepe az üzleti döntéshozatalban
  11. A vállalati NLP ma és holnap
  12. AI-segített szöveges chatbotok
  13. AI alkalmazások az üzletben - áttekintés
  14. A mesterséges intelligencia fenyegetései és lehetőségei az üzleti életben (2. rész)
  15. Az AI fenyegetései és lehetőségei az üzletben (1. rész)
  16. Mi a mesterséges intelligencia jövője a McKinsey Global Institute szerint?
  17. Mesterséges intelligencia az üzletben - Bevezetés
  18. Mi az NLP, vagyis a természetes nyelvfeldolgozás az üzletben
  19. Google Fordító vs DeepL. 5 alkalmazás a gépi fordításra az üzleti életben
  20. Automatikus dokumentumfeldolgozás
  21. A hangrobotok működése és üzleti alkalmazásai
  22. Virtuális asszisztens technológia, vagy hogyan beszéljünk az AI-val?
  23. Mi az üzleti intelligencia?
  24. Hogyan segíthet a mesterséges intelligencia a BPM-ben?
  25. A mai és holnapi kreatív mesterséges intelligencia
  26. Mesterséges intelligencia a tartalomkezelésben
  27. Az AI erejének felfedezése a zenealkotásban
  28. 3 hasznos AI grafikai tervező eszköz. Generatív AI az üzletben
  29. MI és a közösségi média – mit mondanak rólunk?
  30. Vajon a mesterséges intelligencia helyettesíti a vállalati elemzőket?
  31. AI eszközök a menedzser számára
  32. A jövő munkaerőpiaca és a közelgő szakmák
  33. RPA és API-k egy digitális vállalatban
  34. Új interakciók. Hogyan változtatja meg a mesterséges intelligencia a készülékek működtetésének módját?
  35. Multimodális mesterséges intelligencia és annak alkalmazásai az üzleti életben
  36. Mesterséges intelligencia és a környezet. 3 AI megoldás, hogy segítsen fenntartható üzletet építeni.
  37. AI tartalomdetektorok. Érdemesek rájuk?
  38. ChatGPT vs Bard vs Bing. Melyik AI csevegőrobot vezeti a versenyt?
  39. A chatbot AI versenytársa a Google keresésnek?
  40. Hatékony ChatGPT kérdések HR és toborzás számára
  41. A prompt mérnökség. Mit csinál egy prompt mérnök?
  42. MI és mi még? A legfontosabb technológiai trendek az üzlet számára 2024-ben
  43. MI és üzleti etika. Miért érdemes etikus megoldásokba fektetni?
  44. Meta AI. Mit érdemes tudni a Facebook és az Instagram AI-támogatott funkcióiról?
  45. AI szabályozás. Mit kell tudnod vállalkozóként?
  46. 5 új felhasználási mód az AI számára az üzletben
  47. AI termékek és projektek - miben különböznek másoktól?
  48. AI mint szakértő a csapatodban
  49. AI csapat vs. szerepek megosztása
  50. Hogyan válasszunk karrierterületet az AI-ban?
  51. AI a HR-ben: Hogyan befolyásolja a toborzási automatizálás a HR-t és a csapatfejlesztést
  52. AI-vezérelt folyamatautomatikus. Hol kezdjük?
  53. 2023 legérdekesebb 6 AI eszköze
  54. Mi a cég mesterséges intelligencia érettségi elemzése?
  55. AI a B2B személyre szabásához
  56. ChatGPT felhasználási esetek. 18 példa arra, hogyan javíthatja vállalkozását a ChatGPT segítségével 2024-ben
  57. AI Mockup generátor. A 4 legjobb eszköz
  58. Mikrotanulás. Gyors módja az új készségek elsajátításának.
  59. A 2024-es év legérdekesebb mesterséges intelligencia alkalmazásai a vállalatoknál
  60. Milyen kihívásokat jelent az AI projekt?
  61. A 2024-es év legjobb 8 AI eszköze az üzleti életben
  62. AI a CRM-ben. Mit változtat az AI a CRM eszközökben?
  63. Az EU AI Törvény. Hogyan szabályozza Európa a mesterséges intelligencia használatát
  64. A 7 legjobb AI weboldalépítő
  65. No-code eszközök és AI újítások
  66. Mennyivel növeli a mesterséges intelligencia a csapatod termelékenységét?
  67. Hogyan használjuk a ChatGTP-t piackutatásra?
  68. Hogyan lehet szélesíteni az AI marketingkampányod elérését?
  69. Mesterséges intelligencia a szállításban és logisztikában
  70. Milyen üzleti problémákat tud megoldani a mesterséges intelligencia?
  71. Hogyan illeszted össze az AI megoldást egy üzleti problémával?
  72. Mesterséges intelligencia a médiában
  73. AI a banki és pénzügyi szektorban. Stripe, Monzo és Grab
  74. A mesterséges intelligencia az utazási iparban
  75. Hogyan segíti az AI az új technológiák születését
  76. AI a kereskedelemben. A globális vezetők áttekintése
  77. A 4 legjobb AI képkészítő eszköz
  78. A legjobb 5 AI eszköz az adatelemzéshez
  79. A mesterséges intelligencia forradalma a közösségi médiában
  80. Mindig megéri mesterséges intelligenciát hozzáadni a termékfejlesztési folyamathoz?
  81. 6 legnagyobb üzleti hiba, amit az AI okozott
  82. AI stratégia a vállalatodban - hogyan építsd fel?
  83. A legjobb AI tanfolyamok – 6 fantasztikus ajánlás
  84. A közösségi média figyelés optimalizálása AI eszközökkel
  85. IoT + AI, avagy hogyan csökkentsük az energia költségeket egy vállalatnál
  86. AI a logisztikában. 5 legjobb eszköz
  87. GPT Bolt – a legérdekesebb GPT-k áttekintése az üzleti életben
  88. LLM, GPT, RAG... Mit jelentenek az AI rövidítések?
  89. AI robotok – a jövő vagy a jelen az üzletben?
  90. Mennyi a költsége az AI bevezetésének egy vállalatnál?
  91. Mit csinálnak a mesterséges intelligencia szakértők?
  92. Hogyan segíthet a mesterséges intelligencia egy szabadúszó karrierjében?
  93. A munka automatizálása és a termelékenység növelése. Útmutató az AI-hoz szabadúszók számára
  94. AI a startupok számára – legjobb eszközök
  95. Weboldal építése mesterséges intelligenciával
  96. Eleven Labs és mi más? A legígéretesebb AI startupok
  97. OpenAI, Midjourney, Anthropic, Hugging Face. Ki kicsoda az AI világában?
  98. A szintetikus adatok és azok fontossága az üzleted fejlesztésében
  99. A legjobb AI keresőmotorok. Hol keressünk AI eszközöket?
  100. Videó AI. A legújabb AI videógenerátorok
  101. AI a menedzsereknek. Hogyan teheti könnyebbé a munkáját az AI
  102. Mi újság a Google Gemini-ben? Minden, amit tudni érdemes.
  103. Mesterséges intelligencia Lengyelországban. Cégek, találkozók és konferenciák
  104. AI naptár. Hogyan optimalizáld az idődet egy cégnél?
  105. MI és a munka jövője. Hogyan készítsük fel vállalkozásunkat a változásra?
  106. AI hangklónozás az üzlet számára. Hogyan lehet személyre szabott hangüzeneteket létrehozni mesterséges intelligenciával?
  107. "Mindannyian fejlesztők vagyunk." Hogyan segíthetnek a polgári fejlesztők a vállalatának?
  108. Tényellenőrzés és AI hallucinációk
  109. AI a toborzásban – toborzási anyagok lépésről lépésre történő kidolgozása
  110. Sora. Hogyan fogják a valósághű videók az OpenAI-tól megváltoztatni az üzletet?
  111. Midjourney v6. Innovációk az AI képgenerálásban
  112. MI a KKV-kban. Hogyan versenyezhetnek a KKV-k a nagyvállalatokkal az MI segítségével?
  113. Hogyan változtatja meg a mesterséges intelligencia az influenszer marketinget?
  114. Valóban fenyegetést jelent a mesterséges intelligencia a fejlesztők számára? Devin és a Microsoft AutoDev
  115. A legjobb AI chatbotok az e-kereskedelemhez. Platformok
  116. AI chatbotok az e-kereskedelemben. Esettanulmányok
  117. Hogyan maradjunk naprakészen az AI világában zajló eseményekkel kapcsolatban?
  118. Az AI megfékezése. Hogyan tegyük meg az első lépéseket az AI alkalmazásához az üzletünkben?
  119. Zavarodottság, Bing Copilot vagy You.com? Mesterséges intelligencia keresőmotorok összehasonlítása
  120. Lengyelországban működő mesterséges intelligencia szakértők
  121. ReALM. Egy úttörő nyelvi modell az Apple-től?
  122. Google Genie — egy generatív AI modell, amely képekből teljesen interaktív világokat hoz létre
  123. Automatizálás vagy kiegészítés? Két megközelítés az AI-ban egy vállalatnál
  124. LLMOps, avagy hogyan lehet hatékonyan kezelni a nyelvi modelleket egy szervezetben
  125. AI videógenerálás. Új horizontok a videótartalom előállításában a vállalkozások számára
  126. A legjobb AI átirati eszközök. Hogyan alakíthatjuk át a hosszú felvételeket tömör összefoglalókká?
  127. A sentiment-analízis mesterséges intelligenciával. Hogyan segít ez a változások előmozdításában az üzletben?
  128. A mesterséges intelligencia szerepe a tartalommoderálásban