A természetes nyelvfeldolgozás (NLP) alkalmazása az üzleti életben óriási lehetőségeket kínál a fejlődésre és az automatizálásra. Olyan különböző területekre vonatkozik, mint a közösségi médiában megjelenő érzelmi reakciók elemzése, ahol utalhat arra, hogyan érzékelik a márkát, a hang- és intuitív működésű ipari gépekig. Milyen kilátások vannak az NLP alkalmazásokra a közeljövőben?
Üzleti NLP ma és holnap – tartalomjegyzék:
Bevezetés
Írtunk arról, hogyan működik a természetes nyelvfeldolgozás, vagy arról, hogyan érthetik meg a gépek és a mesterséges intelligencia a nyelvet, ebben a cikkben. Már említettük, hogyan működik az automatikus dokumentumfeldolgozás, közösségi média elemzés, automatikus fordítás és chatbotok, mind szöveges, mind hangalapú. Ma azonban egy rövid áttekintésre összpontosítunk az NLP (Természetes Nyelvfeldolgozás) más üzleti érdeklődésű alkalmazásairól. Arról, ami ma elérhető. És arról is, hogy milyen lehetőségek nyílnak meg az NLP előtt a közeljövőben.
NLP az üzleti életben – mit tud ma?
Az NLP egyik izgalmas alkalmazása, amely valóban hasznos az e-kereskedelem működtetésében, a szövegelemzés. Például a vásárlói visszajelző oldalakon közzétett termékértékelések elemzése értékes javaslatokat tehet a bolt ajánlataira vagy a termékek javítására. A vásárlói vélemények tanulmányozása lehetővé teszi, hogy hatékonyabban hozzunk üzleti döntéseket, valamint olyan stratégiákat dolgozzunk ki, amelyek reagálnak a vásárlói elvárásokra.
A szövegelemzést szövegbányászatnak is nevezik. Mert a mesterséges intelligencia használatával lehetséges “kiásni” adatokat és viselkedési mintákat a laza, természetes módon írt szövegből. Ezek lehetnek például minták a konkrét termékek vásárlásának gyakoriságáról, vagy a választás utáni elégedettség mértékéről, amelyeket az emberek, akik elemzik a megjegyzéseket, nem látnak. Ehelyett értékes tudást nyújthatnak a vásárlókról. Ez a tudás pedig lehetővé teszi a személyre szabás, vagy az adatalapú marketing stratégiák és a mesterséges intelligencia alkalmazását egy adott vásárló igényeihez.
A mesterséges intelligencia, amely ötvözi az elemzési és szövegbányászati képességeket, szintén képes pontos és tényszerű összefoglalók készítésére. Ez magában foglalja az üzleti találkozók tartalmát, amely után minden résztvevő kaphat egy szöveges jegyzetet, amely a legfontosabb megállapításokat tartalmazza. A szövegek összefoglalásának és a forrásanyagokból való következtetések levonásának képessége jelentősen felgyorsítja a piaci és versenykutatást, mivel az AI által készített jegyzetek segítségével gyorsan áttekinthető egy nagyobb jelentés, kihasználva a természetes nyelvfeldolgozás által nyújtott lehetőségeket.
Érdemes megemlíteni nemcsak a megértést, hanem a beszédgenerálást is üzleti kontextusban. Különböző típusú chatbotok és voicebotok elterjedtek a szálloda- és turizmusiparban, többek között. Az automatikus fordítás és a természetes hangú kommunikáció révén az NLP használata kiváló vásárlói elégedettséget biztosít. A szálloda kiválasztásától, a repülőjegy foglalásáig, a valós időben lekérdezett helyalapú turista információkig. Mindezek a lehetőségek a természetes nyelvfeldolgozásnak köszönhetően valósulnak meg.
Az NLP jövője az üzleti életben
Egy mosógép, amely udvarias hangon emlékeztet, hogy fejezze be a programot, vagy egy hűtőszekrény, amely emlékeztet, hogy töltse fel a narancslé készletét, ma elérhető megoldások. A körülöttünk lévő világ egyre inkább beszélni fog: az Internet of Things (IoT) és a mesterséges intelligencia gyors fejlődése a szenzorok és a hangalapú interakciók elterjedtségét eredményezi.
A természetes nyelv jövőbeli elemzése nemcsak írott és beszélt kifejezéseket, hanem az érzelmeket kifejező kísérő jeleket is magában foglalhat. A beszélt nyelvben ez magában foglalja a hangerejét és a hangszínét, valamint a beszéd tempóját. A köznyelvi írott nyelvben pedig – a közzétett emotikonok, mémek vagy képek elemzését. Még nagyobb terület nyílik meg az elemzésre, amikor egy kifejezést egy videofelvétel alapján elemeznek, ahol a beszélő személy vagy személyek láthatók.
Ha a nem verbális kommunikáció elemzése, amelyet a mesterséges intelligencia támogat, az NLP része, akkor lehetőség nyílik nemcsak a kifejezés jelentésének, hanem annak szándékának megértésére is. A nem verbális kommunikáció teret nyit a viselkedések és attitűdök értelmezésére, amelyek jelentést közvetítenek, kísérő érzelmekkel, és jelzik az üzenet célját. A NLP és a képelemzés (számítógépes látás) kombinációja lehetővé teszi az arckifejezések, mozgások és gesztusok jelentésének értelmezését. A mesterséges intelligenciával támogatott elemző eszközök további következtetéseket vonnak le arról, hogy mikor és hol érdeklődnek a vásárlók egy termék vagy szolgáltatás iránt.

Összefoglalás
Albert Mehrabian szavai kísérik a természetes nyelvfeldolgozás elemzését: Az emberi kommunikáció csupán 7%-ban alapul a szavakkal közvetített információn. A hang tónusa 38%-ban határozza meg, és 55%-ban a nem verbális kommunikáció. Azok, akik a természetes nyelvfeldolgozással és annak más mesterséges intelligencia ágazatokkal való kapcsolataival foglalkoznak, ezt jól tudják. Biztosan csodálkozni fogunk, hogy a gyorsan tanuló AI milyen következtetéseket von le hamarosan a viselkedésünkből és gesztusainkból.
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozzon aktív méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedIn-en, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en.
Robert Whitney
JavaScript szakértő és oktató, aki IT osztályokat mentorál. Fő célja, hogy növelje a csapat termelékenységét azáltal, hogy megtanítja másoknak, hogyan működjenek együtt hatékonyan a kódolás során.
AI in business:
- 6 nagyszerű ChatGTP bővítmény, amelyek megkönnyítik az életed
- Új üzleti lehetőségek feltérképezése a ChatGPT-4 segítségével
- 3 lenyűgöző AI író, amit ma ki kell próbálnod
- Szintetikus színészek. A 3 legjobb AI videógenerátor
- Mik a gyengeségei az üzleti ötletemnek? Egy ötletbörze a ChatGPT-vel
- A ChatGPT használata az üzletben
- Új, mesterséges intelligenciával működő szolgáltatások és termékek
- Automatizált közösségi média bejegyzések
- A közösségi média bejegyzések ütemezése. Hogyan segíthet az AI?
- A mesterséges intelligencia szerepe az üzleti döntéshozatalban
- A vállalati NLP ma és holnap
- AI-segített szöveges chatbotok
- AI alkalmazások az üzletben - áttekintés
- A mesterséges intelligencia fenyegetései és lehetőségei az üzleti életben (2. rész)
- Az AI fenyegetései és lehetőségei az üzletben (1. rész)
- Mi a mesterséges intelligencia jövője a McKinsey Global Institute szerint?
- Mesterséges intelligencia az üzletben - Bevezetés
- Mi az NLP, vagyis a természetes nyelvfeldolgozás az üzletben
- Google Fordító vs DeepL. 5 alkalmazás a gépi fordításra az üzleti életben
- Automatikus dokumentumfeldolgozás
- A hangrobotok működése és üzleti alkalmazásai
- Virtuális asszisztens technológia, vagy hogyan beszéljünk az AI-val?
- Mi az üzleti intelligencia?
- Hogyan segíthet a mesterséges intelligencia a BPM-ben?
- A mai és holnapi kreatív mesterséges intelligencia
- Mesterséges intelligencia a tartalomkezelésben
- Az AI erejének felfedezése a zenealkotásban
- 3 hasznos AI grafikai tervező eszköz. Generatív AI az üzletben
- MI és a közösségi média – mit mondanak rólunk?
- Vajon a mesterséges intelligencia helyettesíti a vállalati elemzőket?
- AI eszközök a menedzser számára
- A jövő munkaerőpiaca és a közelgő szakmák
- RPA és API-k egy digitális vállalatban
- Új interakciók. Hogyan változtatja meg a mesterséges intelligencia a készülékek működtetésének módját?
- Multimodális mesterséges intelligencia és annak alkalmazásai az üzleti életben
- Mesterséges intelligencia és a környezet. 3 AI megoldás, hogy segítsen fenntartható üzletet építeni.
- AI tartalomdetektorok. Érdemesek rájuk?
- ChatGPT vs Bard vs Bing. Melyik AI csevegőrobot vezeti a versenyt?
- A chatbot AI versenytársa a Google keresésnek?
- Hatékony ChatGPT kérdések HR és toborzás számára
- A prompt mérnökség. Mit csinál egy prompt mérnök?
- MI és mi még? A legfontosabb technológiai trendek az üzlet számára 2024-ben
- MI és üzleti etika. Miért érdemes etikus megoldásokba fektetni?
- Meta AI. Mit érdemes tudni a Facebook és az Instagram AI-támogatott funkcióiról?
- AI szabályozás. Mit kell tudnod vállalkozóként?
- 5 új felhasználási mód az AI számára az üzletben
- AI termékek és projektek - miben különböznek másoktól?
- AI mint szakértő a csapatodban
- AI csapat vs. szerepek megosztása
- Hogyan válasszunk karrierterületet az AI-ban?
- AI a HR-ben: Hogyan befolyásolja a toborzási automatizálás a HR-t és a csapatfejlesztést
- AI-vezérelt folyamatautomatikus. Hol kezdjük?
- 2023 legérdekesebb 6 AI eszköze
- Mi a cég mesterséges intelligencia érettségi elemzése?
- AI a B2B személyre szabásához
- ChatGPT felhasználási esetek. 18 példa arra, hogyan javíthatja vállalkozását a ChatGPT segítségével 2024-ben
- AI Mockup generátor. A 4 legjobb eszköz
- Mikrotanulás. Gyors módja az új készségek elsajátításának.
- A 2024-es év legérdekesebb mesterséges intelligencia alkalmazásai a vállalatoknál
- Milyen kihívásokat jelent az AI projekt?
- A 2024-es év legjobb 8 AI eszköze az üzleti életben
- AI a CRM-ben. Mit változtat az AI a CRM eszközökben?
- Az EU AI Törvény. Hogyan szabályozza Európa a mesterséges intelligencia használatát
- A 7 legjobb AI weboldalépítő
- No-code eszközök és AI újítások
- Mennyivel növeli a mesterséges intelligencia a csapatod termelékenységét?
- Hogyan használjuk a ChatGTP-t piackutatásra?
- Hogyan lehet szélesíteni az AI marketingkampányod elérését?
- Mesterséges intelligencia a szállításban és logisztikában
- Milyen üzleti problémákat tud megoldani a mesterséges intelligencia?
- Hogyan illeszted össze az AI megoldást egy üzleti problémával?
- Mesterséges intelligencia a médiában
- AI a banki és pénzügyi szektorban. Stripe, Monzo és Grab
- A mesterséges intelligencia az utazási iparban
- Hogyan segíti az AI az új technológiák születését
- AI a kereskedelemben. A globális vezetők áttekintése
- A 4 legjobb AI képkészítő eszköz
- A legjobb 5 AI eszköz az adatelemzéshez
- A mesterséges intelligencia forradalma a közösségi médiában
- Mindig megéri mesterséges intelligenciát hozzáadni a termékfejlesztési folyamathoz?
- 6 legnagyobb üzleti hiba, amit az AI okozott
- AI stratégia a vállalatodban - hogyan építsd fel?
- A legjobb AI tanfolyamok – 6 fantasztikus ajánlás
- A közösségi média figyelés optimalizálása AI eszközökkel
- IoT + AI, avagy hogyan csökkentsük az energia költségeket egy vállalatnál
- AI a logisztikában. 5 legjobb eszköz
- GPT Bolt – a legérdekesebb GPT-k áttekintése az üzleti életben
- LLM, GPT, RAG... Mit jelentenek az AI rövidítések?
- AI robotok – a jövő vagy a jelen az üzletben?
- Mennyi a költsége az AI bevezetésének egy vállalatnál?
- Mit csinálnak a mesterséges intelligencia szakértők?
- Hogyan segíthet a mesterséges intelligencia egy szabadúszó karrierjében?
- A munka automatizálása és a termelékenység növelése. Útmutató az AI-hoz szabadúszók számára
- AI a startupok számára – legjobb eszközök
- Weboldal építése mesterséges intelligenciával
- Eleven Labs és mi más? A legígéretesebb AI startupok
- OpenAI, Midjourney, Anthropic, Hugging Face. Ki kicsoda az AI világában?
- A szintetikus adatok és azok fontossága az üzleted fejlesztésében
- A legjobb AI keresőmotorok. Hol keressünk AI eszközöket?
- Videó AI. A legújabb AI videógenerátorok
- AI a menedzsereknek. Hogyan teheti könnyebbé a munkáját az AI
- Mi újság a Google Gemini-ben? Minden, amit tudni érdemes.
- Mesterséges intelligencia Lengyelországban. Cégek, találkozók és konferenciák
- AI naptár. Hogyan optimalizáld az idődet egy cégnél?
- MI és a munka jövője. Hogyan készítsük fel vállalkozásunkat a változásra?
- AI hangklónozás az üzlet számára. Hogyan lehet személyre szabott hangüzeneteket létrehozni mesterséges intelligenciával?
- "Mindannyian fejlesztők vagyunk." Hogyan segíthetnek a polgári fejlesztők a vállalatának?
- Tényellenőrzés és AI hallucinációk
- AI a toborzásban – toborzási anyagok lépésről lépésre történő kidolgozása
- Sora. Hogyan fogják a valósághű videók az OpenAI-tól megváltoztatni az üzletet?
- Midjourney v6. Innovációk az AI képgenerálásban
- MI a KKV-kban. Hogyan versenyezhetnek a KKV-k a nagyvállalatokkal az MI segítségével?
- Hogyan változtatja meg a mesterséges intelligencia az influenszer marketinget?
- Valóban fenyegetést jelent a mesterséges intelligencia a fejlesztők számára? Devin és a Microsoft AutoDev
- A legjobb AI chatbotok az e-kereskedelemhez. Platformok
- AI chatbotok az e-kereskedelemben. Esettanulmányok
- Hogyan maradjunk naprakészen az AI világában zajló eseményekkel kapcsolatban?
- Az AI megfékezése. Hogyan tegyük meg az első lépéseket az AI alkalmazásához az üzletünkben?
- Zavarodottság, Bing Copilot vagy You.com? Mesterséges intelligencia keresőmotorok összehasonlítása
- Lengyelországban működő mesterséges intelligencia szakértők
- ReALM. Egy úttörő nyelvi modell az Apple-től?
- Google Genie — egy generatív AI modell, amely képekből teljesen interaktív világokat hoz létre
- Automatizálás vagy kiegészítés? Két megközelítés az AI-ban egy vállalatnál
- LLMOps, avagy hogyan lehet hatékonyan kezelni a nyelvi modelleket egy szervezetben
- AI videógenerálás. Új horizontok a videótartalom előállításában a vállalkozások számára
- A legjobb AI átirati eszközök. Hogyan alakíthatjuk át a hosszú felvételeket tömör összefoglalókká?
- A sentiment-analízis mesterséges intelligenciával. Hogyan segít ez a változások előmozdításában az üzletben?
- A mesterséges intelligencia szerepe a tartalommoderálásban