A mesterséges intelligencia már most is növeli a különböző gépek, például az automatikus fűnyírók, szélerőművek működésének hatékonyságát, valamint a promóciós üzenetek kezelését, amelyek éppen akkor jelennek meg az e-mail fiókjában, amikor le szeretne iratkozni egy kicsit túl drága szolgáltatásról. Milyen más új és meglepő alkalmazásai vannak a mindenütt jelenlévő mesterséges intelligenciának? Olvasson tovább, hogy megtudja, milyen új szolgáltatások és termékek működnek mesterséges intelligenciával!

Új szolgáltatások és termékek, amelyek mesterséges intelligenciával működnek – tartalomjegyzék:

  1. Bevezetés
  2. Új szolgáltatások mesterséges intelligenciát használva
  3. Új termékek, amelyek mesterséges intelligenciával működnek
  4. Új szolgáltatások és termékek, amelyek mesterséges intelligenciával működnek – Összefoglalás

Bevezetés

A mesterséges intelligencia alapja a piacon elérhető új szolgáltatások és termékek többségének teljesítménye. Végfelhasználóként és üzleti ügyfélként gyakran nem is vagyunk tudatában, hogy mennyire függ a konkrét céggel való elégedettségünk a mesterséges intelligencia teljesítményétől. Olyan, mint egy árnyék, amely láthatatlanul támogat sok megoldást. A chatbotok, amelyek szinte minden weboldalon üdvözölnek minket, vagy a közösségi média közönség elégedettségi elemzése, személyre szabott javaslatokat kínálnak, amikor e-mail üzenetet készítünk, valamint folyamatosan fejlődő fordítók, amelyek valós időben értelmezik a hangbeszélgetéseket, hogy csak néhányat említsünk.

Új szolgáltatások mesterséges intelligenciát használva

Sok mesterséges intelligenciát alkalmazó szolgáltatás rendkívül összetett, mivel különböző képességeit kombinálja. Az Amazon vásárlási szolgáltatásai vagy a legmodernebb call centerek működése kiváló példái az interaktív rendszereknek, amelyek egy testreszabott, személyre szabott szolgáltatást alkotnak.

Prediktív vásárlás

A világ egyik legértékesebb márkájának, az Amazonnak a mesterséges intelligenciája a vásárlói szándék előrejelzésével működik (szándékolvasás). A prediktív vásárlási technológia alapja:

  • korábbi vásárlási választások
  • keresési kifejezések elemzése
  • idő, amelyet az egyes termékoldalakon töltöttek
  • marketing anyagok által javasolt műveletek megnyitása és végrehajtása

Ezekre a tényezőkre alapozva az Amazon szabadalmaztatott egy rendszert, amely felismeri azokat az árukat, amelyeket a vásárló rendszeresen rendel, és a rendelésük előtt már a raktárból kiszállítja őket (anticipáló szállítás). Más szavakkal, olyan termékeket küld a vásárlóknak, amelyeket még meg sem gondoltak, hogy megvásárolják. Ez lehetővé teszi, hogy a szállítmány a beszállító furgonjában várakozzon, és akár egy órával a vásárlás véglegesítése után elérje a vásárlót.

A prediktív vásárlás jövőbeli következő lépése az, hogy nemcsak a megrendelt áruk csomagolását és szállítását, hanem a megrendelések leadását is automatizálja. Más szavakkal, a mesterséges intelligencia automatikusan vásárlásokat generál azok számára, akik rendszeresen rendelnek az Amazonon. A következő szállítmányukat megkapnák, még akkor is, ha elfelejtették megrendelni.

Az Egyesült Államokban az Amazon vásárlói akár olyan csomagot is kaphatnak, amely olyan termékeket tartalmaz, amelyeket még nem vásároltak meg, de egyszerűen csak érdeklődtek irántuk. Lehetőségük van arra, hogy ingyen visszaküldjék, vagy kedvezményt kapjanak, ha nem teljesen elégedettek a házhoz szállított termékkel.

Integrált call centerek

Nemrég még a call centerek működése végtelen várakozással járt a kapcsolatra. Miután kapcsolatba lépett egy tanácsadóval, egyesével kellett megerősítenie a személyes adatokat, titkos kódokat kellett megadnia az azonosításhoz, majd el kellett magyaráznia a problémát, gyakran több embernek egymás után.

A mesterséges intelligencia segítségével virágzó szolgáltatási szektor pontosan a hangalapú ügyfélszolgálat. A legmodernebb természetes nyelvfeldolgozó technológiák, hangbotok és analitikai eszközök kombinációjával a call centerek által megoldott tipikus problémák többsége automatizálható. Ez elsősorban az alábbi iparágakat segíti:

  • Berendezések szervizelése az ügyfél otthonában – a kérések automatizálása és az ügyfél jogosultságainak ellenőrzése, valamint a feladatok kiosztása és a szerviztechnikus látogatásainak naptárának megszervezése
  • Biztosítási szektor – a biztosítás megvásárlásától kezdve a kárigények benyújtásáig hangbot beszélgetésen keresztül
  • Banki szektor – az ügyfél azonosításának ellenőrzése fejlett hangfelismerési módszerekkel és szinte minden banki tevékenység végrehajtásának képessége, beleértve a mesterséges intelligencia által támogatott hiteldöntéseket

Érdekes módon a mesterséges intelligencia valós idejű támogatást is nyújt a call centerekben dolgozó tanácsadóknak, akik olyan ügyfelekkel beszélgetnek, akiknek a problémáit a hangbotok nem tudták kezelni. A Cresta, amely a 2022-es “unicornok” között szerepel, azaz olyan magán startupok, amelyek több mint 1 milliárd dollárt kerestek, ezt a célt szolgálja. A Cresta az ügyfelek érzelmeinek elemzését nyújtja a beszédfelismerés alapján. Ennek eredményeként segít a beszéd hangnemének összehangolásában, és a problémamegoldás hatékonyságát 50%-ról akár 100%-ra is növelheti.

A call center működésének és az üzleti működés integrációja a Robotic Process Automation (RPA) és az Alkalmazásprogramozási interfészek (APIs) révén lehetséges, amelyek zökkenőmentes adatáramlást biztosítanak a különböző rendszerek között, amelyek támogatják az üzleti működést. Az ügyfél szolgáltatási terület integrációját lehetővé tevő megoldások között egy másik unicorn – Invoca. Ez az eszköz kombinálja az adatgyűjtést, a folyamatautomatizálást és a beszélgetéselemzést. Lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy zökkenőmentesen váltsanak a digitális eszközök és a tanácsadóval való beszélgetés között.

Új termékek, amelyek mesterséges intelligenciával működnek

A szigorúan digitális területen kívül a mesterséges intelligencia optimalizálja az Internet of Things (IoT) területéhez tartozó eszközök teljesítményét. Olyan megoldásokat foglal magában, amelyek a fizikai világban működnek, hogy optimalizálják a mindennapi berendezések teljesítményét mesterséges intelligencia segítségével. Ezek közé tartoznak például az okos otthoni komponensek. A kis háztartási gépektől, mint például egy vasaló, amely a gőz mennyiségét a szövet típusához igazítja, a bonyolultabb alkalmazásokig, mint például:

  • fűtésvezérlők
  • napkollektorok teljesítményének optimalizálása
  • nagy energiafogyasztású eszközök ideiglenes aktiválása
  • árnyékoló redőnyvezérlők
  • kertöntözési vezérlések

A mesterséges intelligenciának itt legalább két alkalmazása van. Egyrészt segít kiválasztani az optimális működési módot egy adott eszköz számára. Például a páratartalom, a hőmérséklet és a napsütés mértékének mérésével képes kiválasztani a megfelelő időt és intenzitást a kert öntözésére.

Továbbá, a mesterséges intelligencia lehetővé teszi számunkra, hogy általános otthoni menedzsment rendszereket hozzunk létre, amelyek egyetlen vezérlőpulton keresztül biztosítják a házban telepített összes okos eszközhöz való hozzáférést.

Mindkét alkalmazás hatalmas üzleti potenciállal bír. Egyre több eszköz végzi el a rutin feladatainkat, miközben adatokat elemez a szokásainkról. Ezért folyamatosan növekvő kereslet mutatkozik az optimalizált háztartási gépek iránt, amelyek “önállóan működnek”, és még a gyártót is értesítik, amikor szervizre van szükségük.

Ha hozzáadjuk a személyes eszközöket, mint például a viselhető technológiákat vagy az egészségmonitorozást és szokáselemzést lehetővé tevő berendezéseket, különösen az idősek esetében, egy fantasztikus innovációs terület nyílik meg. Ez magában foglalja az adatalapú tudás építését a technológiai fejlesztési célok, valamint a biztosítási ipar számára, hogy csak néhányat említsünk.

Új szolgáltatások és termékek, amelyek mesterséges intelligenciával működnek – Összefoglalás

Az új szolgáltatások és termékek, amelyek mesterséges intelligenciával működnek, adatokat gyűjtenek és elemeznek az ügyfél elégedettségének javítása érdekében, valamint fokozatosan növelik a teljesítményüket. A digitális és analóg valóság rétegei egyre mélyebben áthatják egymást, így a szenzorok és szoftverfejlesztések már a legegyszerűbb háztartási gépekben sem meglepőek. De ami továbbra is a legjobban lenyűgöz, az a mesterséges intelligencia alkalmazása olyan rendszerekben, amelyek az egész napi élet területeit szervezik – vásárlás, tömegközlekedés, személyes pénzügyek kezelése vagy háztartási gépek irányítása – és hogy az egyik kulcsfontosságú prioritás a mesterséges intelligenciával támogatott eszközök tervezésében az, hogy megkönnyítse az életet, így a technikai támogatás a lehető legkevésbé legyen észlelhető.

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozzon a szorgos méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedInen, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en, TikTok-on.

Robert Whitney

JavaScript szakértő és oktató, aki IT osztályokat mentorál. Fő célja, hogy növelje a csapat termelékenységét azáltal, hogy megtanítja másoknak, hogyan működjenek együtt hatékonyan a kódolás során.

View all posts →

AI in business:

  1. 6 nagyszerű ChatGTP bővítmény, amelyek megkönnyítik az életed
  2. Új üzleti lehetőségek feltérképezése a ChatGPT-4 segítségével
  3. 3 lenyűgöző AI író, amit ma ki kell próbálnod
  4. Szintetikus színészek. A 3 legjobb AI videógenerátor
  5. Mik a gyengeségei az üzleti ötletemnek? Egy ötletbörze a ChatGPT-vel
  6. A ChatGPT használata az üzletben
  7. Új, mesterséges intelligenciával működő szolgáltatások és termékek
  8. Automatizált közösségi média bejegyzések
  9. A közösségi média bejegyzések ütemezése. Hogyan segíthet az AI?
  10. A mesterséges intelligencia szerepe az üzleti döntéshozatalban
  11. A vállalati NLP ma és holnap
  12. AI-segített szöveges chatbotok
  13. AI alkalmazások az üzletben - áttekintés
  14. A mesterséges intelligencia fenyegetései és lehetőségei az üzleti életben (2. rész)
  15. Az AI fenyegetései és lehetőségei az üzletben (1. rész)
  16. Mi a mesterséges intelligencia jövője a McKinsey Global Institute szerint?
  17. Mesterséges intelligencia az üzletben - Bevezetés
  18. Mi az NLP, vagyis a természetes nyelvfeldolgozás az üzletben
  19. Google Fordító vs DeepL. 5 alkalmazás a gépi fordításra az üzleti életben
  20. Automatikus dokumentumfeldolgozás
  21. A hangrobotok működése és üzleti alkalmazásai
  22. Virtuális asszisztens technológia, vagy hogyan beszéljünk az AI-val?
  23. Mi az üzleti intelligencia?
  24. Hogyan segíthet a mesterséges intelligencia a BPM-ben?
  25. A mai és holnapi kreatív mesterséges intelligencia
  26. Mesterséges intelligencia a tartalomkezelésben
  27. Az AI erejének felfedezése a zenealkotásban
  28. 3 hasznos AI grafikai tervező eszköz. Generatív AI az üzletben
  29. MI és a közösségi média – mit mondanak rólunk?
  30. Vajon a mesterséges intelligencia helyettesíti a vállalati elemzőket?
  31. AI eszközök a menedzser számára
  32. A jövő munkaerőpiaca és a közelgő szakmák
  33. RPA és API-k egy digitális vállalatban
  34. Új interakciók. Hogyan változtatja meg a mesterséges intelligencia a készülékek működtetésének módját?
  35. Multimodális mesterséges intelligencia és annak alkalmazásai az üzleti életben
  36. Mesterséges intelligencia és a környezet. 3 AI megoldás, hogy segítsen fenntartható üzletet építeni.
  37. AI tartalomdetektorok. Érdemesek rájuk?
  38. ChatGPT vs Bard vs Bing. Melyik AI csevegőrobot vezeti a versenyt?
  39. A chatbot AI versenytársa a Google keresésnek?
  40. Hatékony ChatGPT kérdések HR és toborzás számára
  41. A prompt mérnökség. Mit csinál egy prompt mérnök?
  42. MI és mi még? A legfontosabb technológiai trendek az üzlet számára 2024-ben
  43. MI és üzleti etika. Miért érdemes etikus megoldásokba fektetni?
  44. Meta AI. Mit érdemes tudni a Facebook és az Instagram AI-támogatott funkcióiról?
  45. AI szabályozás. Mit kell tudnod vállalkozóként?
  46. 5 új felhasználási mód az AI számára az üzletben
  47. AI termékek és projektek - miben különböznek másoktól?
  48. AI mint szakértő a csapatodban
  49. AI csapat vs. szerepek megosztása
  50. Hogyan válasszunk karrierterületet az AI-ban?
  51. AI a HR-ben: Hogyan befolyásolja a toborzási automatizálás a HR-t és a csapatfejlesztést
  52. AI-vezérelt folyamatautomatikus. Hol kezdjük?
  53. 2023 legérdekesebb 6 AI eszköze
  54. Mi a cég mesterséges intelligencia érettségi elemzése?
  55. AI a B2B személyre szabásához
  56. ChatGPT felhasználási esetek. 18 példa arra, hogyan javíthatja vállalkozását a ChatGPT segítségével 2024-ben
  57. AI Mockup generátor. A 4 legjobb eszköz
  58. Mikrotanulás. Gyors módja az új készségek elsajátításának.
  59. A 2024-es év legérdekesebb mesterséges intelligencia alkalmazásai a vállalatoknál
  60. Milyen kihívásokat jelent az AI projekt?
  61. A 2024-es év legjobb 8 AI eszköze az üzleti életben
  62. AI a CRM-ben. Mit változtat az AI a CRM eszközökben?
  63. Az EU AI Törvény. Hogyan szabályozza Európa a mesterséges intelligencia használatát
  64. A 7 legjobb AI weboldalépítő
  65. No-code eszközök és AI újítások
  66. Mennyivel növeli a mesterséges intelligencia a csapatod termelékenységét?
  67. Hogyan használjuk a ChatGTP-t piackutatásra?
  68. Hogyan lehet szélesíteni az AI marketingkampányod elérését?
  69. Mesterséges intelligencia a szállításban és logisztikában
  70. Milyen üzleti problémákat tud megoldani a mesterséges intelligencia?
  71. Hogyan illeszted össze az AI megoldást egy üzleti problémával?
  72. Mesterséges intelligencia a médiában
  73. AI a banki és pénzügyi szektorban. Stripe, Monzo és Grab
  74. A mesterséges intelligencia az utazási iparban
  75. Hogyan segíti az AI az új technológiák születését
  76. AI a kereskedelemben. A globális vezetők áttekintése
  77. A 4 legjobb AI képkészítő eszköz
  78. A legjobb 5 AI eszköz az adatelemzéshez
  79. A mesterséges intelligencia forradalma a közösségi médiában
  80. Mindig megéri mesterséges intelligenciát hozzáadni a termékfejlesztési folyamathoz?
  81. 6 legnagyobb üzleti hiba, amit az AI okozott
  82. AI stratégia a vállalatodban - hogyan építsd fel?
  83. A legjobb AI tanfolyamok – 6 fantasztikus ajánlás
  84. A közösségi média figyelés optimalizálása AI eszközökkel
  85. IoT + AI, avagy hogyan csökkentsük az energia költségeket egy vállalatnál
  86. AI a logisztikában. 5 legjobb eszköz
  87. GPT Bolt – a legérdekesebb GPT-k áttekintése az üzleti életben
  88. LLM, GPT, RAG... Mit jelentenek az AI rövidítések?
  89. AI robotok – a jövő vagy a jelen az üzletben?
  90. Mennyi a költsége az AI bevezetésének egy vállalatnál?
  91. Mit csinálnak a mesterséges intelligencia szakértők?
  92. Hogyan segíthet a mesterséges intelligencia egy szabadúszó karrierjében?
  93. A munka automatizálása és a termelékenység növelése. Útmutató az AI-hoz szabadúszók számára
  94. AI a startupok számára – legjobb eszközök
  95. Weboldal építése mesterséges intelligenciával
  96. Eleven Labs és mi más? A legígéretesebb AI startupok
  97. OpenAI, Midjourney, Anthropic, Hugging Face. Ki kicsoda az AI világában?
  98. A szintetikus adatok és azok fontossága az üzleted fejlesztésében
  99. A legjobb AI keresőmotorok. Hol keressünk AI eszközöket?
  100. Videó AI. A legújabb AI videógenerátorok
  101. AI a menedzsereknek. Hogyan teheti könnyebbé a munkáját az AI
  102. Mi újság a Google Gemini-ben? Minden, amit tudni érdemes.
  103. Mesterséges intelligencia Lengyelországban. Cégek, találkozók és konferenciák
  104. AI naptár. Hogyan optimalizáld az idődet egy cégnél?
  105. MI és a munka jövője. Hogyan készítsük fel vállalkozásunkat a változásra?
  106. AI hangklónozás az üzlet számára. Hogyan lehet személyre szabott hangüzeneteket létrehozni mesterséges intelligenciával?
  107. "Mindannyian fejlesztők vagyunk." Hogyan segíthetnek a polgári fejlesztők a vállalatának?
  108. Tényellenőrzés és AI hallucinációk
  109. AI a toborzásban – toborzási anyagok lépésről lépésre történő kidolgozása
  110. Sora. Hogyan fogják a valósághű videók az OpenAI-tól megváltoztatni az üzletet?
  111. Midjourney v6. Innovációk az AI képgenerálásban
  112. MI a KKV-kban. Hogyan versenyezhetnek a KKV-k a nagyvállalatokkal az MI segítségével?
  113. Hogyan változtatja meg a mesterséges intelligencia az influenszer marketinget?
  114. Valóban fenyegetést jelent a mesterséges intelligencia a fejlesztők számára? Devin és a Microsoft AutoDev
  115. A legjobb AI chatbotok az e-kereskedelemhez. Platformok
  116. AI chatbotok az e-kereskedelemben. Esettanulmányok
  117. Hogyan maradjunk naprakészen az AI világában zajló eseményekkel kapcsolatban?
  118. Az AI megfékezése. Hogyan tegyük meg az első lépéseket az AI alkalmazásához az üzletünkben?
  119. Zavarodottság, Bing Copilot vagy You.com? Mesterséges intelligencia keresőmotorok összehasonlítása
  120. Lengyelországban működő mesterséges intelligencia szakértők
  121. ReALM. Egy úttörő nyelvi modell az Apple-től?
  122. Google Genie — egy generatív AI modell, amely képekből teljesen interaktív világokat hoz létre
  123. Automatizálás vagy kiegészítés? Két megközelítés az AI-ban egy vállalatnál
  124. LLMOps, avagy hogyan lehet hatékonyan kezelni a nyelvi modelleket egy szervezetben
  125. AI videógenerálás. Új horizontok a videótartalom előállításában a vállalkozások számára
  126. A legjobb AI átirati eszközök. Hogyan alakíthatjuk át a hosszú felvételeket tömör összefoglalókká?
  127. A sentiment-analízis mesterséges intelligenciával. Hogyan segít ez a változások előmozdításában az üzletben?
  128. A mesterséges intelligencia szerepe a tartalommoderálásban