A mesterséges intelligencia már most is növeli a különböző gépek, például az automatikus fűnyírók, szélerőművek működésének hatékonyságát, valamint a promóciós üzenetek kezelését, amelyek éppen akkor jelennek meg az e-mail fiókjában, amikor le szeretne iratkozni egy kicsit túl drága szolgáltatásról. Milyen más új és meglepő alkalmazásai vannak a mindenütt jelenlévő mesterséges intelligenciának? Olvasson tovább, hogy megtudja, milyen új szolgáltatások és termékek működnek mesterséges intelligenciával!
Új szolgáltatások és termékek, amelyek mesterséges intelligenciával működnek – tartalomjegyzék:
- Bevezetés
- Új szolgáltatások mesterséges intelligenciát használva
- Új termékek, amelyek mesterséges intelligenciával működnek
- Új szolgáltatások és termékek, amelyek mesterséges intelligenciával működnek – Összefoglalás
Bevezetés
A mesterséges intelligencia alapja a piacon elérhető új szolgáltatások és termékek többségének teljesítménye. Végfelhasználóként és üzleti ügyfélként gyakran nem is vagyunk tudatában, hogy mennyire függ a konkrét céggel való elégedettségünk a mesterséges intelligencia teljesítményétől. Olyan, mint egy árnyék, amely láthatatlanul támogat sok megoldást. A chatbotok, amelyek szinte minden weboldalon üdvözölnek minket, vagy a közösségi média közönség elégedettségi elemzése, személyre szabott javaslatokat kínálnak, amikor e-mail üzenetet készítünk, valamint folyamatosan fejlődő fordítók, amelyek valós időben értelmezik a hangbeszélgetéseket, hogy csak néhányat említsünk.
Új szolgáltatások mesterséges intelligenciát használva
Sok mesterséges intelligenciát alkalmazó szolgáltatás rendkívül összetett, mivel különböző képességeit kombinálja. Az Amazon vásárlási szolgáltatásai vagy a legmodernebb call centerek működése kiváló példái az interaktív rendszereknek, amelyek egy testreszabott, személyre szabott szolgáltatást alkotnak.
Prediktív vásárlás
A világ egyik legértékesebb márkájának, az Amazonnak a mesterséges intelligenciája a vásárlói szándék előrejelzésével működik (szándékolvasás). A prediktív vásárlási technológia alapja:
- korábbi vásárlási választások
- keresési kifejezések elemzése
- idő, amelyet az egyes termékoldalakon töltöttek
- marketing anyagok által javasolt műveletek megnyitása és végrehajtása
Ezekre a tényezőkre alapozva az Amazon szabadalmaztatott egy rendszert, amely felismeri azokat az árukat, amelyeket a vásárló rendszeresen rendel, és a rendelésük előtt már a raktárból kiszállítja őket (anticipáló szállítás). Más szavakkal, olyan termékeket küld a vásárlóknak, amelyeket még meg sem gondoltak, hogy megvásárolják. Ez lehetővé teszi, hogy a szállítmány a beszállító furgonjában várakozzon, és akár egy órával a vásárlás véglegesítése után elérje a vásárlót.
A prediktív vásárlás jövőbeli következő lépése az, hogy nemcsak a megrendelt áruk csomagolását és szállítását, hanem a megrendelések leadását is automatizálja. Más szavakkal, a mesterséges intelligencia automatikusan vásárlásokat generál azok számára, akik rendszeresen rendelnek az Amazonon. A következő szállítmányukat megkapnák, még akkor is, ha elfelejtették megrendelni.
Az Egyesült Államokban az Amazon vásárlói akár olyan csomagot is kaphatnak, amely olyan termékeket tartalmaz, amelyeket még nem vásároltak meg, de egyszerűen csak érdeklődtek irántuk. Lehetőségük van arra, hogy ingyen visszaküldjék, vagy kedvezményt kapjanak, ha nem teljesen elégedettek a házhoz szállított termékkel.
Integrált call centerek
Nemrég még a call centerek működése végtelen várakozással járt a kapcsolatra. Miután kapcsolatba lépett egy tanácsadóval, egyesével kellett megerősítenie a személyes adatokat, titkos kódokat kellett megadnia az azonosításhoz, majd el kellett magyaráznia a problémát, gyakran több embernek egymás után.
A mesterséges intelligencia segítségével virágzó szolgáltatási szektor pontosan a hangalapú ügyfélszolgálat. A legmodernebb természetes nyelvfeldolgozó technológiák, hangbotok és analitikai eszközök kombinációjával a call centerek által megoldott tipikus problémák többsége automatizálható. Ez elsősorban az alábbi iparágakat segíti:
- Berendezések szervizelése az ügyfél otthonában – a kérések automatizálása és az ügyfél jogosultságainak ellenőrzése, valamint a feladatok kiosztása és a szerviztechnikus látogatásainak naptárának megszervezése
- Biztosítási szektor – a biztosítás megvásárlásától kezdve a kárigények benyújtásáig hangbot beszélgetésen keresztül
- Banki szektor – az ügyfél azonosításának ellenőrzése fejlett hangfelismerési módszerekkel és szinte minden banki tevékenység végrehajtásának képessége, beleértve a mesterséges intelligencia által támogatott hiteldöntéseket
Érdekes módon a mesterséges intelligencia valós idejű támogatást is nyújt a call centerekben dolgozó tanácsadóknak, akik olyan ügyfelekkel beszélgetnek, akiknek a problémáit a hangbotok nem tudták kezelni. A Cresta, amely a 2022-es “unicornok” között szerepel, azaz olyan magán startupok, amelyek több mint 1 milliárd dollárt kerestek, ezt a célt szolgálja. A Cresta az ügyfelek érzelmeinek elemzését nyújtja a beszédfelismerés alapján. Ennek eredményeként segít a beszéd hangnemének összehangolásában, és a problémamegoldás hatékonyságát 50%-ról akár 100%-ra is növelheti.
A call center működésének és az üzleti működés integrációja a Robotic Process Automation (RPA) és az Alkalmazásprogramozási interfészek (APIs) révén lehetséges, amelyek zökkenőmentes adatáramlást biztosítanak a különböző rendszerek között, amelyek támogatják az üzleti működést. Az ügyfél szolgáltatási terület integrációját lehetővé tevő megoldások között egy másik unicorn – Invoca. Ez az eszköz kombinálja az adatgyűjtést, a folyamatautomatizálást és a beszélgetéselemzést. Lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy zökkenőmentesen váltsanak a digitális eszközök és a tanácsadóval való beszélgetés között.
Új termékek, amelyek mesterséges intelligenciával működnek
A szigorúan digitális területen kívül a mesterséges intelligencia optimalizálja az Internet of Things (IoT) területéhez tartozó eszközök teljesítményét. Olyan megoldásokat foglal magában, amelyek a fizikai világban működnek, hogy optimalizálják a mindennapi berendezések teljesítményét mesterséges intelligencia segítségével. Ezek közé tartoznak például az okos otthoni komponensek. A kis háztartási gépektől, mint például egy vasaló, amely a gőz mennyiségét a szövet típusához igazítja, a bonyolultabb alkalmazásokig, mint például:
- fűtésvezérlők
- napkollektorok teljesítményének optimalizálása
- nagy energiafogyasztású eszközök ideiglenes aktiválása
- árnyékoló redőnyvezérlők
- kertöntözési vezérlések
A mesterséges intelligenciának itt legalább két alkalmazása van. Egyrészt segít kiválasztani az optimális működési módot egy adott eszköz számára. Például a páratartalom, a hőmérséklet és a napsütés mértékének mérésével képes kiválasztani a megfelelő időt és intenzitást a kert öntözésére.
Továbbá, a mesterséges intelligencia lehetővé teszi számunkra, hogy általános otthoni menedzsment rendszereket hozzunk létre, amelyek egyetlen vezérlőpulton keresztül biztosítják a házban telepített összes okos eszközhöz való hozzáférést.
Mindkét alkalmazás hatalmas üzleti potenciállal bír. Egyre több eszköz végzi el a rutin feladatainkat, miközben adatokat elemez a szokásainkról. Ezért folyamatosan növekvő kereslet mutatkozik az optimalizált háztartási gépek iránt, amelyek “önállóan működnek”, és még a gyártót is értesítik, amikor szervizre van szükségük.
Ha hozzáadjuk a személyes eszközöket, mint például a viselhető technológiákat vagy az egészségmonitorozást és szokáselemzést lehetővé tevő berendezéseket, különösen az idősek esetében, egy fantasztikus innovációs terület nyílik meg. Ez magában foglalja az adatalapú tudás építését a technológiai fejlesztési célok, valamint a biztosítási ipar számára, hogy csak néhányat említsünk.
Új szolgáltatások és termékek, amelyek mesterséges intelligenciával működnek – Összefoglalás
Az új szolgáltatások és termékek, amelyek mesterséges intelligenciával működnek, adatokat gyűjtenek és elemeznek az ügyfél elégedettségének javítása érdekében, valamint fokozatosan növelik a teljesítményüket. A digitális és analóg valóság rétegei egyre mélyebben áthatják egymást, így a szenzorok és szoftverfejlesztések már a legegyszerűbb háztartási gépekben sem meglepőek. De ami továbbra is a legjobban lenyűgöz, az a mesterséges intelligencia alkalmazása olyan rendszerekben, amelyek az egész napi élet területeit szervezik – vásárlás, tömegközlekedés, személyes pénzügyek kezelése vagy háztartási gépek irányítása – és hogy az egyik kulcsfontosságú prioritás a mesterséges intelligenciával támogatott eszközök tervezésében az, hogy megkönnyítse az életet, így a technikai támogatás a lehető legkevésbé legyen észlelhető.
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozzon a szorgos méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedInen, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en, TikTok-on.
Robert Whitney
JavaScript szakértő és oktató, aki IT osztályokat mentorál. Fő célja, hogy növelje a csapat termelékenységét azáltal, hogy megtanítja másoknak, hogyan működjenek együtt hatékonyan a kódolás során.
AI in business:
- 6 nagyszerű ChatGTP bővítmény, amelyek megkönnyítik az életed
- Új üzleti lehetőségek feltérképezése a ChatGPT-4 segítségével
- 3 lenyűgöző AI író, amit ma ki kell próbálnod
- Szintetikus színészek. A 3 legjobb AI videógenerátor
- Mik a gyengeségei az üzleti ötletemnek? Egy ötletbörze a ChatGPT-vel
- A ChatGPT használata az üzletben
- Új, mesterséges intelligenciával működő szolgáltatások és termékek
- Automatizált közösségi média bejegyzések
- A közösségi média bejegyzések ütemezése. Hogyan segíthet az AI?
- A mesterséges intelligencia szerepe az üzleti döntéshozatalban
- A vállalati NLP ma és holnap
- AI-segített szöveges chatbotok
- AI alkalmazások az üzletben - áttekintés
- A mesterséges intelligencia fenyegetései és lehetőségei az üzleti életben (2. rész)
- Az AI fenyegetései és lehetőségei az üzletben (1. rész)
- Mi a mesterséges intelligencia jövője a McKinsey Global Institute szerint?
- Mesterséges intelligencia az üzletben - Bevezetés
- Mi az NLP, vagyis a természetes nyelvfeldolgozás az üzletben
- Google Fordító vs DeepL. 5 alkalmazás a gépi fordításra az üzleti életben
- Automatikus dokumentumfeldolgozás
- A hangrobotok működése és üzleti alkalmazásai
- Virtuális asszisztens technológia, vagy hogyan beszéljünk az AI-val?
- Mi az üzleti intelligencia?
- Hogyan segíthet a mesterséges intelligencia a BPM-ben?
- A mai és holnapi kreatív mesterséges intelligencia
- Mesterséges intelligencia a tartalomkezelésben
- Az AI erejének felfedezése a zenealkotásban
- 3 hasznos AI grafikai tervező eszköz. Generatív AI az üzletben
- MI és a közösségi média – mit mondanak rólunk?
- Vajon a mesterséges intelligencia helyettesíti a vállalati elemzőket?
- AI eszközök a menedzser számára
- A jövő munkaerőpiaca és a közelgő szakmák
- RPA és API-k egy digitális vállalatban
- Új interakciók. Hogyan változtatja meg a mesterséges intelligencia a készülékek működtetésének módját?
- Multimodális mesterséges intelligencia és annak alkalmazásai az üzleti életben
- Mesterséges intelligencia és a környezet. 3 AI megoldás, hogy segítsen fenntartható üzletet építeni.
- AI tartalomdetektorok. Érdemesek rájuk?
- ChatGPT vs Bard vs Bing. Melyik AI csevegőrobot vezeti a versenyt?
- A chatbot AI versenytársa a Google keresésnek?
- Hatékony ChatGPT kérdések HR és toborzás számára
- A prompt mérnökség. Mit csinál egy prompt mérnök?
- MI és mi még? A legfontosabb technológiai trendek az üzlet számára 2024-ben
- MI és üzleti etika. Miért érdemes etikus megoldásokba fektetni?
- Meta AI. Mit érdemes tudni a Facebook és az Instagram AI-támogatott funkcióiról?
- AI szabályozás. Mit kell tudnod vállalkozóként?
- 5 új felhasználási mód az AI számára az üzletben
- AI termékek és projektek - miben különböznek másoktól?
- AI mint szakértő a csapatodban
- AI csapat vs. szerepek megosztása
- Hogyan válasszunk karrierterületet az AI-ban?
- AI a HR-ben: Hogyan befolyásolja a toborzási automatizálás a HR-t és a csapatfejlesztést
- AI-vezérelt folyamatautomatikus. Hol kezdjük?
- 2023 legérdekesebb 6 AI eszköze
- Mi a cég mesterséges intelligencia érettségi elemzése?
- AI a B2B személyre szabásához
- ChatGPT felhasználási esetek. 18 példa arra, hogyan javíthatja vállalkozását a ChatGPT segítségével 2024-ben
- AI Mockup generátor. A 4 legjobb eszköz
- Mikrotanulás. Gyors módja az új készségek elsajátításának.
- A 2024-es év legérdekesebb mesterséges intelligencia alkalmazásai a vállalatoknál
- Milyen kihívásokat jelent az AI projekt?
- A 2024-es év legjobb 8 AI eszköze az üzleti életben
- AI a CRM-ben. Mit változtat az AI a CRM eszközökben?
- Az EU AI Törvény. Hogyan szabályozza Európa a mesterséges intelligencia használatát
- A 7 legjobb AI weboldalépítő
- No-code eszközök és AI újítások
- Mennyivel növeli a mesterséges intelligencia a csapatod termelékenységét?
- Hogyan használjuk a ChatGTP-t piackutatásra?
- Hogyan lehet szélesíteni az AI marketingkampányod elérését?
- Mesterséges intelligencia a szállításban és logisztikában
- Milyen üzleti problémákat tud megoldani a mesterséges intelligencia?
- Hogyan illeszted össze az AI megoldást egy üzleti problémával?
- Mesterséges intelligencia a médiában
- AI a banki és pénzügyi szektorban. Stripe, Monzo és Grab
- A mesterséges intelligencia az utazási iparban
- Hogyan segíti az AI az új technológiák születését
- AI a kereskedelemben. A globális vezetők áttekintése
- A 4 legjobb AI képkészítő eszköz
- A legjobb 5 AI eszköz az adatelemzéshez
- A mesterséges intelligencia forradalma a közösségi médiában
- Mindig megéri mesterséges intelligenciát hozzáadni a termékfejlesztési folyamathoz?
- 6 legnagyobb üzleti hiba, amit az AI okozott
- AI stratégia a vállalatodban - hogyan építsd fel?
- A legjobb AI tanfolyamok – 6 fantasztikus ajánlás
- A közösségi média figyelés optimalizálása AI eszközökkel
- IoT + AI, avagy hogyan csökkentsük az energia költségeket egy vállalatnál
- AI a logisztikában. 5 legjobb eszköz
- GPT Bolt – a legérdekesebb GPT-k áttekintése az üzleti életben
- LLM, GPT, RAG... Mit jelentenek az AI rövidítések?
- AI robotok – a jövő vagy a jelen az üzletben?
- Mennyi a költsége az AI bevezetésének egy vállalatnál?
- Mit csinálnak a mesterséges intelligencia szakértők?
- Hogyan segíthet a mesterséges intelligencia egy szabadúszó karrierjében?
- A munka automatizálása és a termelékenység növelése. Útmutató az AI-hoz szabadúszók számára
- AI a startupok számára – legjobb eszközök
- Weboldal építése mesterséges intelligenciával
- Eleven Labs és mi más? A legígéretesebb AI startupok
- OpenAI, Midjourney, Anthropic, Hugging Face. Ki kicsoda az AI világában?
- A szintetikus adatok és azok fontossága az üzleted fejlesztésében
- A legjobb AI keresőmotorok. Hol keressünk AI eszközöket?
- Videó AI. A legújabb AI videógenerátorok
- AI a menedzsereknek. Hogyan teheti könnyebbé a munkáját az AI
- Mi újság a Google Gemini-ben? Minden, amit tudni érdemes.
- Mesterséges intelligencia Lengyelországban. Cégek, találkozók és konferenciák
- AI naptár. Hogyan optimalizáld az idődet egy cégnél?
- MI és a munka jövője. Hogyan készítsük fel vállalkozásunkat a változásra?
- AI hangklónozás az üzlet számára. Hogyan lehet személyre szabott hangüzeneteket létrehozni mesterséges intelligenciával?
- "Mindannyian fejlesztők vagyunk." Hogyan segíthetnek a polgári fejlesztők a vállalatának?
- Tényellenőrzés és AI hallucinációk
- AI a toborzásban – toborzási anyagok lépésről lépésre történő kidolgozása
- Sora. Hogyan fogják a valósághű videók az OpenAI-tól megváltoztatni az üzletet?
- Midjourney v6. Innovációk az AI képgenerálásban
- MI a KKV-kban. Hogyan versenyezhetnek a KKV-k a nagyvállalatokkal az MI segítségével?
- Hogyan változtatja meg a mesterséges intelligencia az influenszer marketinget?
- Valóban fenyegetést jelent a mesterséges intelligencia a fejlesztők számára? Devin és a Microsoft AutoDev
- A legjobb AI chatbotok az e-kereskedelemhez. Platformok
- AI chatbotok az e-kereskedelemben. Esettanulmányok
- Hogyan maradjunk naprakészen az AI világában zajló eseményekkel kapcsolatban?
- Az AI megfékezése. Hogyan tegyük meg az első lépéseket az AI alkalmazásához az üzletünkben?
- Zavarodottság, Bing Copilot vagy You.com? Mesterséges intelligencia keresőmotorok összehasonlítása
- Lengyelországban működő mesterséges intelligencia szakértők
- ReALM. Egy úttörő nyelvi modell az Apple-től?
- Google Genie — egy generatív AI modell, amely képekből teljesen interaktív világokat hoz létre
- Automatizálás vagy kiegészítés? Két megközelítés az AI-ban egy vállalatnál
- LLMOps, avagy hogyan lehet hatékonyan kezelni a nyelvi modelleket egy szervezetben
- AI videógenerálás. Új horizontok a videótartalom előállításában a vállalkozások számára
- A legjobb AI átirati eszközök. Hogyan alakíthatjuk át a hosszú felvételeket tömör összefoglalókká?
- A sentiment-analízis mesterséges intelligenciával. Hogyan segít ez a változások előmozdításában az üzletben?
- A mesterséges intelligencia szerepe a tartalommoderálásban