A korábbi cikkben a UX kutatás toborzására összpontosítottunk, megvitatva, hogy hány válaszadót kell tesztelnünk, hogyan válasszuk ki őket, valamint hogyan toborozzuk őket. Ma bemutatjuk a UX kutatási résztvevők megtalálásának lehetséges csatornáit és eszközeit, így ha ideális UX kutatási minta megtalálásának módjait keresed, ne keress tovább, szánj egy percet és nézd meg a bejegyzésünket!

Eszközök UX kutatási résztvevők megtalálásához – tartalomjegyzék:

  1. Minta profil
  2. Saját adatbázis
  3. Toborzási platformok
  4. Toborzó ügynökségek
  5. Saját weboldal
  6. Csatornák és eszközök UX kutatási résztvevők megtalálásához – összefoglaló

Minta profil

Az ideális felhasználónk profiljának (jellemzőinek) meghatározásakor előnyösen kezdjük azzal, hogy eldöntjük, hogy létező ügyfeleket vagy a cégünkhöz nem kapcsolódó, a vizsgált termékkel nem ismerkedő embereket szeretnénk-e megvizsgálni. Ez kulcsfontosságú a megfelelő eszközök kiválasztásában a UX kutatási résztvevők megtalálásához és a kutatás ösztönzőjének meghatározásához.

Ügyfeleink bevonása előnyös olyan helyzetekben, amikor fejlesztünk egy javítást, egy új funkciót egy meglévő terméknél, amikor egy felmérés széleskörű tudást és tapasztalatot igényel a termékkel kapcsolatban, vagy amikor “szakértőket” szeretnénk megkérdezni, nem pedig újoncokat (mivel pl. az alkalmazás bővítését, PRO verziót, fejlett funkciókat stb. teszteljük). Ilyen esetekben olyan egyénekre van szükség, akik jól ismerik a terméket, és elegendő tapasztalattal rendelkeznek ahhoz, hogy ezt egy felmérésben kifejezzék. Ilyen intézkedésekkel hatékonyan végezhetjük el a megkérdezést, anélkül, hogy aggódnunk kellene a válaszadók kiválasztása miatt.

Továbbá, a vásárlóink bevonása a felmérésbe növeli a márkahűséget és a termékhez való kötődést.

Ugyanakkor vannak olyan helyzetek, amikor jobb, ha olyan embereket hívunk meg, akik nem kapcsolódnak a szállított termékhez. Például, amikor egy vadonatúj termék fejlesztésekor a használhatóságot egy kezdőkből álló csoporton teszteljük (ők könnyebben találkoznak akadályokkal és hozzáférhetőségi problémákkal, mint a tapasztaltabbak), amikor egy potenciálisan új fogyasztói csoportot tesztelünk, vagy a versenytársaink megkérdezésekor. Így a minta meghatározása javítja a megfelelő toborzási csatornák kiválasztását a szűréshez.

Saját adatbázis

Ügyfeleink bevonásával megtakarítjuk a költségvetést, valamint elkerüljük a külső ügynökségeket vagy a hirdetések finanszírozását. A belső cégbázis elérése egy belső vállalati erőforrás, amelyet itt ki lehet használni. Számos módja van annak, hogy ilyen belső megkérdezést végezzünk a vásárlóink körében.

Az egyik módja, hogy a cég közösségi média csatornáit (LinkedIn, Twitter, Facebook, Instagram) használjuk – különösen, ha aktív és elkötelezett követőink vannak, akik szintén a cég vásárlói. Közvetlen üzenetek, zárt Facebook csoportokban közzétett bejegyzések, valamint célzott hirdetések révén is bevonhatjuk őket.

Amikor a mintát a már ismert fogyasztóink köréből választjuk ki, a vevőszolgálati osztályunk hasznos lehet – az ott dolgozók minden nap kapcsolatban állnak velük. Ezenkívül azok a vásárlók, akik kapcsolatba lépnek az osztállyal, gyakran nyitott gondolkodású emberek, sok kérdéssel és széleskörű véleményekkel, így ideális jelöltek a kvalitatív kutatásban való részvételre. A hátránya ennek a megközelítésnek, hogy a vevőszolgálati osztály bevonását igényli – mi van, ha megtagadják az együttműködést?

Egyszerű, de hatékony módja a vásárlóink toborzásának az e-mail. Egyszerűen alakítsd át az e-mail listádat toborzási eszközzé. Azok az emberek, akik már valamilyen mértékben (időt és pénzt) fektettek a termékedbe, értékes meglátásokkal rendelkezhetnek, amelyeket szívesen megosztanak.

Csatornák és eszközök UX kutatási résztvevők megtalálásához

Toborzási platformok

Ha olyan résztvevőket keresel, akik nem feltétlenül kapcsolódnak a termékhez, és nem számít a konkrét helyszín, kihasználhatod az egyik bevált toborzási platformot. Íme néhány, amely UX kutatást biztosít és hatékonyan kezeli azokat:

  • User Interviews – Ezen a platformon egy helyen toborozhatod a válaszadókat (akár a saját listádat szeretnéd belefoglalni, akár az ő széles adatbázisukból választanál potenciális válaszadókat több országból). Ráadásul a platform lehetővé teszi a pontos célzást, mivel több mint 140 különböző iparágból, munkakörből, demográfiai adatokból, valamint más testreszabott szűrési kritériumokból kínál mintákat.
  • TestingTime – A TestingTime platform azoknak való, akik a megkérdezésüket európaiakra szeretnék összpontosítani. Emellett UX tesztelési szolgáltatást is kínál olyan cégeknek, akik az egész UX tesztelési folyamatot ki szeretnék szervezni.
  • Askable – Ez az ausztrál Askable platform ésszerű választás azok számára, akik az ausztráliai és új-zélandi csoportokat szeretnék megkérdezni. Távoli tesztelési csomagot is kínálnak videóval, szöveges csevegéssel, képernyőmegosztással és az egész ülés rögzítésével.
  • Respondent – Népszerű lehetőség azok számára, akik üzleti szakembereket szeretnének tanulmányozni.
  • UserZoom – A weboldal UX eszközök széles választékát kínál a használhatósági teszteléshez, valamint egy nagy potenciális résztvevői bázist.

Toborzó ügynökségek

Ha úgy érzed, hogy nincs elég tudásod és tapasztalatod a UX kutatás toborzásában és lebonyolításában, vagy egyszerűen csak szeretnéd megspórolni a saját idődet, alkalmazhatsz egy szakosodott felmérési toborzó ügynökséget. Ezek az ügynökségek hatékonyak, bár drágák. Az ilyen toborzás átlagos költsége 107 dollár egy mintavételi egyénre – és ne feledd, általában legalább öt ilyen személyre van szükséged a felmérés befejezéséhez. Ez nem vonatkozik a kisvállalkozásokra, mivel elegendő költségvetésre van szükség. Mégis, megéri az árát, ha van rá kereted, mivel értékes segítséget kapsz a szakértőktől.

Saját weboldal

A UX kutatási résztvevők megszerzésének utolsó módja a weboldalad látogatóinak bevonása. Ez sem időigényes, sem drága, és kevés erőfeszítést igényel. Jól működik ügyfeleink, valamint újoncok toborzására – bárki az interneten meglátogathatja a weboldalt. Nincs szükség külön toborzási panel létrehozására.

A legtöbb esetben elegendő egy új elem, amely információt tartalmaz a folyamatban lévő toborzásról, rövid információt a vizsgált termékről, valamint a javasolt ösztönzőt, együtt egy regisztrációs űrlappal vagy közvetlen kapcsolattal a UX kutatási csapattal. Ez a módszer nemcsak gyorsan megvalósítható, hanem hatékony is – amíg a weboldalunk működik, rendszeresen frissítjük, és foglalkozunk a tartalmával és a SEO-val.

Csatornák és eszközök UX kutatási résztvevők megtalálásához – összefoglaló

Összességében sokféle mód, csatorna és eszköz áll rendelkezésre UX kutatási résztvevők megtalálásához. Szakosodott platformok, professzionális ügynökség alkalmazása, a fogyasztóink között való keresés, a cég közösségi médiájának vagy weboldalának kihasználása – mindez a kérdés típusától, méretétől, az ideális személyprofilodtól és természetesen az egyéni projektigényektől függ. A lehetőségek és módszerek köre exponenciálisan nő, így sokat nyerhetsz, ha lépést tartasz az iparágban zajló eseményekkel, hogy a legtöbbet hozd ki a UX kutatásodból.

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a szorgos méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedIn-en, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en, TikTok-on.

Klaudia Kowalczyk

Egy grafikai és UX tervező, aki a tervezésbe átülteti azt, ami szavakkal nem kifejezhető. Számára minden használt szín, vonal vagy betűtípus jelentéssel bír. Szenvedélyes a grafikai és webtervezés iránt.

View all posts →

UX research:

  1. Mi az UX kutatás?
  2. A UX-kutatás típusai
  3. Mik a kutatási kérdések és hogyan kell őket megfogalmazni?
  4. Hogyan használjuk ki az összegyűjtött ügyféladatainkat?
  5. Miért kulcsfontosságúak a résztvevői interjúk a tervezési folyamatban?
  6. Hogyan készítsünk jó UX kutatási tervet?
  7. Hogyan javíthatja a pilóta tesztelés a felhasználói élmény kutatást?
  8. Hogyan válasszunk kutatási módszert?
  9. UX tanulmány résztvevői toborzása
  10. UX Kutatás screener kérdőív
  11. Gyermekekkel végzett UX kutatás
  12. Felfedező kutatási módszerek
  13. UX Kutatási Juttatások
  14. Csatornák és eszközök UX kutatási résztvevők kereséséhez
  15. Mi az értékelő kutatás?
  16. Mi a kártya rendezés a felhasználói élményben?
  17. Mi az etnográfiai kutatás?
  18. Mik a fókuszcsoportok a kutatásban?
  19. Hogyan végezzünk felhasználói interjúkat?
  20. Mi az asztali kutatás?
  21. Hogyan végezzünk használhatósági tesztelést?
  22. Mi az A/B tesztelés a felhasználói élményben?
  23. Szemkövetés a felhasználói élmény tesztelésében
  24. Mi az a fa tesztelés?
  25. Első kattintás tesztelése
  26. Mi a feladat-elemzés a UX kutatásban?
  27. Az érzelmek értékelése a felhasználói élményben
  28. Folyamatos kutatás a felhasználói élményben
  29. Vásárlói Út Térkép – mi az és hogyan készítsük el?
  30. Hogyan készítsünk UX kutatási jelentést?
  31. Hogyan végezzünk naplókutatásokat?
  32. Felmérési kutatás
  33. Adat elemzés a UX kutatásban
  34. A követelmények összegyűjtésének folyamata UI/UX projektekhez
  35. Mikor és hogyan végezzünk preferenciatesztelést?