A korábbi cikkben a UX kutatás toborzására összpontosítottunk, megvitatva, hogy hány válaszadót kell tesztelnünk, hogyan válasszuk ki őket, valamint hogyan toborozzuk őket. Ma bemutatjuk a UX kutatási résztvevők megtalálásának lehetséges csatornáit és eszközeit, így ha ideális UX kutatási minta megtalálásának módjait keresed, ne keress tovább, szánj egy percet és nézd meg a bejegyzésünket!
Eszközök UX kutatási résztvevők megtalálásához – tartalomjegyzék:
- Minta profil
- Saját adatbázis
- Toborzási platformok
- Toborzó ügynökségek
- Saját weboldal
- Csatornák és eszközök UX kutatási résztvevők megtalálásához – összefoglaló
Minta profil
Az ideális felhasználónk profiljának (jellemzőinek) meghatározásakor előnyösen kezdjük azzal, hogy eldöntjük, hogy létező ügyfeleket vagy a cégünkhöz nem kapcsolódó, a vizsgált termékkel nem ismerkedő embereket szeretnénk-e megvizsgálni. Ez kulcsfontosságú a megfelelő eszközök kiválasztásában a UX kutatási résztvevők megtalálásához és a kutatás ösztönzőjének meghatározásához.
Ügyfeleink bevonása előnyös olyan helyzetekben, amikor fejlesztünk egy javítást, egy új funkciót egy meglévő terméknél, amikor egy felmérés széleskörű tudást és tapasztalatot igényel a termékkel kapcsolatban, vagy amikor “szakértőket” szeretnénk megkérdezni, nem pedig újoncokat (mivel pl. az alkalmazás bővítését, PRO verziót, fejlett funkciókat stb. teszteljük). Ilyen esetekben olyan egyénekre van szükség, akik jól ismerik a terméket, és elegendő tapasztalattal rendelkeznek ahhoz, hogy ezt egy felmérésben kifejezzék. Ilyen intézkedésekkel hatékonyan végezhetjük el a megkérdezést, anélkül, hogy aggódnunk kellene a válaszadók kiválasztása miatt.
Továbbá, a vásárlóink bevonása a felmérésbe növeli a márkahűséget és a termékhez való kötődést.
Ugyanakkor vannak olyan helyzetek, amikor jobb, ha olyan embereket hívunk meg, akik nem kapcsolódnak a szállított termékhez. Például, amikor egy vadonatúj termék fejlesztésekor a használhatóságot egy kezdőkből álló csoporton teszteljük (ők könnyebben találkoznak akadályokkal és hozzáférhetőségi problémákkal, mint a tapasztaltabbak), amikor egy potenciálisan új fogyasztói csoportot tesztelünk, vagy a versenytársaink megkérdezésekor. Így a minta meghatározása javítja a megfelelő toborzási csatornák kiválasztását a szűréshez.
Saját adatbázis
Ügyfeleink bevonásával megtakarítjuk a költségvetést, valamint elkerüljük a külső ügynökségeket vagy a hirdetések finanszírozását. A belső cégbázis elérése egy belső vállalati erőforrás, amelyet itt ki lehet használni. Számos módja van annak, hogy ilyen belső megkérdezést végezzünk a vásárlóink körében.
Az egyik módja, hogy a cég közösségi média csatornáit (LinkedIn, Twitter, Facebook, Instagram) használjuk – különösen, ha aktív és elkötelezett követőink vannak, akik szintén a cég vásárlói. Közvetlen üzenetek, zárt Facebook csoportokban közzétett bejegyzések, valamint célzott hirdetések révén is bevonhatjuk őket.
Amikor a mintát a már ismert fogyasztóink köréből választjuk ki, a vevőszolgálati osztályunk hasznos lehet – az ott dolgozók minden nap kapcsolatban állnak velük. Ezenkívül azok a vásárlók, akik kapcsolatba lépnek az osztállyal, gyakran nyitott gondolkodású emberek, sok kérdéssel és széleskörű véleményekkel, így ideális jelöltek a kvalitatív kutatásban való részvételre. A hátránya ennek a megközelítésnek, hogy a vevőszolgálati osztály bevonását igényli – mi van, ha megtagadják az együttműködést?
Egyszerű, de hatékony módja a vásárlóink toborzásának az e-mail. Egyszerűen alakítsd át az e-mail listádat toborzási eszközzé. Azok az emberek, akik már valamilyen mértékben (időt és pénzt) fektettek a termékedbe, értékes meglátásokkal rendelkezhetnek, amelyeket szívesen megosztanak.

Toborzási platformok
Ha olyan résztvevőket keresel, akik nem feltétlenül kapcsolódnak a termékhez, és nem számít a konkrét helyszín, kihasználhatod az egyik bevált toborzási platformot. Íme néhány, amely UX kutatást biztosít és hatékonyan kezeli azokat:
- User Interviews – Ezen a platformon egy helyen toborozhatod a válaszadókat (akár a saját listádat szeretnéd belefoglalni, akár az ő széles adatbázisukból választanál potenciális válaszadókat több országból). Ráadásul a platform lehetővé teszi a pontos célzást, mivel több mint 140 különböző iparágból, munkakörből, demográfiai adatokból, valamint más testreszabott szűrési kritériumokból kínál mintákat.
- TestingTime – A TestingTime platform azoknak való, akik a megkérdezésüket európaiakra szeretnék összpontosítani. Emellett UX tesztelési szolgáltatást is kínál olyan cégeknek, akik az egész UX tesztelési folyamatot ki szeretnék szervezni.
- Askable – Ez az ausztrál Askable platform ésszerű választás azok számára, akik az ausztráliai és új-zélandi csoportokat szeretnék megkérdezni. Távoli tesztelési csomagot is kínálnak videóval, szöveges csevegéssel, képernyőmegosztással és az egész ülés rögzítésével.
- Respondent – Népszerű lehetőség azok számára, akik üzleti szakembereket szeretnének tanulmányozni.
- UserZoom – A weboldal UX eszközök széles választékát kínál a használhatósági teszteléshez, valamint egy nagy potenciális résztvevői bázist.
Toborzó ügynökségek
Ha úgy érzed, hogy nincs elég tudásod és tapasztalatod a UX kutatás toborzásában és lebonyolításában, vagy egyszerűen csak szeretnéd megspórolni a saját idődet, alkalmazhatsz egy szakosodott felmérési toborzó ügynökséget. Ezek az ügynökségek hatékonyak, bár drágák. Az ilyen toborzás átlagos költsége 107 dollár egy mintavételi egyénre – és ne feledd, általában legalább öt ilyen személyre van szükséged a felmérés befejezéséhez. Ez nem vonatkozik a kisvállalkozásokra, mivel elegendő költségvetésre van szükség. Mégis, megéri az árát, ha van rá kereted, mivel értékes segítséget kapsz a szakértőktől.
Saját weboldal
A UX kutatási résztvevők megszerzésének utolsó módja a weboldalad látogatóinak bevonása. Ez sem időigényes, sem drága, és kevés erőfeszítést igényel. Jól működik ügyfeleink, valamint újoncok toborzására – bárki az interneten meglátogathatja a weboldalt. Nincs szükség külön toborzási panel létrehozására.
A legtöbb esetben elegendő egy új elem, amely információt tartalmaz a folyamatban lévő toborzásról, rövid információt a vizsgált termékről, valamint a javasolt ösztönzőt, együtt egy regisztrációs űrlappal vagy közvetlen kapcsolattal a UX kutatási csapattal. Ez a módszer nemcsak gyorsan megvalósítható, hanem hatékony is – amíg a weboldalunk működik, rendszeresen frissítjük, és foglalkozunk a tartalmával és a SEO-val.
Csatornák és eszközök UX kutatási résztvevők megtalálásához – összefoglaló
Összességében sokféle mód, csatorna és eszköz áll rendelkezésre UX kutatási résztvevők megtalálásához. Szakosodott platformok, professzionális ügynökség alkalmazása, a fogyasztóink között való keresés, a cég közösségi médiájának vagy weboldalának kihasználása – mindez a kérdés típusától, méretétől, az ideális személyprofilodtól és természetesen az egyéni projektigényektől függ. A lehetőségek és módszerek köre exponenciálisan nő, így sokat nyerhetsz, ha lépést tartasz az iparágban zajló eseményekkel, hogy a legtöbbet hozd ki a UX kutatásodból.
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a szorgos méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedIn-en, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en,
Klaudia Kowalczyk
Egy grafikai és UX tervező, aki a tervezésbe átülteti azt, ami szavakkal nem kifejezhető. Számára minden használt szín, vonal vagy betűtípus jelentéssel bír. Szenvedélyes a grafikai és webtervezés iránt.
UX research:
- Mi az UX kutatás?
- A UX-kutatás típusai
- Mik a kutatási kérdések és hogyan kell őket megfogalmazni?
- Hogyan használjuk ki az összegyűjtött ügyféladatainkat?
- Miért kulcsfontosságúak a résztvevői interjúk a tervezési folyamatban?
- Hogyan készítsünk jó UX kutatási tervet?
- Hogyan javíthatja a pilóta tesztelés a felhasználói élmény kutatást?
- Hogyan válasszunk kutatási módszert?
- UX tanulmány résztvevői toborzása
- UX Kutatás screener kérdőív
- Gyermekekkel végzett UX kutatás
- Felfedező kutatási módszerek
- UX Kutatási Juttatások
- Csatornák és eszközök UX kutatási résztvevők kereséséhez
- Mi az értékelő kutatás?
- Mi a kártya rendezés a felhasználói élményben?
- Mi az etnográfiai kutatás?
- Mik a fókuszcsoportok a kutatásban?
- Hogyan végezzünk felhasználói interjúkat?
- Mi az asztali kutatás?
- Hogyan végezzünk használhatósági tesztelést?
- Mi az A/B tesztelés a felhasználói élményben?
- Szemkövetés a felhasználói élmény tesztelésében
- Mi az a fa tesztelés?
- Első kattintás tesztelése
- Mi a feladat-elemzés a UX kutatásban?
- Az érzelmek értékelése a felhasználói élményben
- Folyamatos kutatás a felhasználói élményben
- Vásárlói Út Térkép – mi az és hogyan készítsük el?
- Hogyan készítsünk UX kutatási jelentést?
- Hogyan végezzünk naplókutatásokat?
- Felmérési kutatás
- Adat elemzés a UX kutatásban
- A követelmények összegyűjtésének folyamata UI/UX projektekhez
- Mikor és hogyan végezzünk preferenciatesztelést?