Sokan azt gondolják, hogy egy startup akkor lesz sikeres, amikor az alapítója előáll egy zseniális ötlettel. Van benne valami. A probléma az, hogy nem minden üzleti koncepció jó és van piaci potenciálja. Ezért érdemes kutatást végezni egy ilyen üzleti ötlet érvényesítésére. Hogyan használhatók a felmérések ehhez? Olvasd el cikkünket, és tudd meg.
Hogyan használj felméréseket az üzleti ötleted tesztelésére? – tartalomjegyzék:
- Miért szükséges érvényesíteni az üzleti ötletedet?
- Miért használj felméréseket?
- Hogyan használj felméréseket?
- Mi a felmérés célja?
- Kit kell meginterjúvolni a felmérésekben?
- Hogyan készíts felmérést az üzleti koncepciód ellenőrzésére?
Miért szükséges érvényesíteni az üzleti ötletedet?
Először is, egy gyors emlékeztető arról, miért fontos az üzleti ötletek érvényesítése. Ez megóv minket attól, hogy időt pazaroljunk, és ami a legfontosabb, hogy pénzt veszítsünk. Nyilvánvaló, hogy mindig érzelmi hozzáállásunk van az általunk kitalált ötlethez. Ez különböző élethelyzetekre vonatkozik, beleértve az üzletet is.
Tehát gondolhatod, hogy a startup ötleted igazán jó, sőt forradalmi. Azonban ez egyáltalán nem biztos, hogy igaz. Valójában egy üzleti koncepció csak akkor jó, ha vannak vásárlók a termékhez vagy szolgáltatáshoz, és ha az ötlet megoldja a problémájukat. Ellenkező esetben kár energiát, időt és pénzt pazarolni egy kudarcra ítélt projektre.
Miért használj felméréseket?
Mindig szükséges ellenőrizni az üzleti koncepciódat. Az üzleti érvényesítés egyik módszere a felmérések használata. Ez egy nagyon jó megoldás, amikor meg akarod ismerni a célpiacodat. A felmérések segítenek visszajelzést kapni, de információt is nyújtanak a vásárlói igényekről. Természetesen egy felmérés csak akkor működik, ha megfelelően van elkészítve, mivel az ilyen felmérések célja változó lehet.
Néhány kérdőív a márkaismertség szintjét ellenőrzi, másokat új vásárlók vonzására használnak, és megint mások az üzleti ötlet érvényesítésére és annak meghatározására szolgálnak, hogy van-e potenciális piac egy startup számára. Érdemes felméréseket használni, mert hatékony ellenőrző eszközök, és ráadásul egyáltalán nem drágák.
Kétféle felmérési kutatási módszer létezik: egy kérdőív (kérdések listája, amelyeket a válaszadók egyénileg válaszolnak meg) és egy interjú (a válaszadónak egy sor kérdést teszünk fel, és a megadott válaszok alapján következő kérdéseket teszünk fel).
Hogyan használj felméréseket?
Hogyan használj felméréseket? Furcsán hangozhat, de a legjobb, ha a végéről kezded. Fontos figyelembe venni, hogy mit fogsz valójában tenni az adatokkal, amelyeket megszerezel. Ily módon meghatározod, hogy milyen kérdéseket tegyél fel, és mit szeretnél valójában megtudni. A felmérés célja egyetlen kérdésre kell, hogy összpontosítson. Ha nem kapsz átfogó képet a helyzetről, akkor végezhetsz egy másik felmérést, ezúttal a vállalkozásod ötletének egy másik aspektusára összpontosítva.
Mi a felmérés célja?
Fontos, hogy világosan meghatározd a felmérés céljait. A célod az, hogy ellenőrizd, van-e potenciális piac a terméked számára. Ez viszont néhány fontos pont ellenőrzését igényli. Meg kell tudnod, hogy milyen típusú vásárlók érdeklődnek a terméked iránt és miért. Érdemes ellenőrizni, hogy a potenciális piac hogyan érti a termékedet, és hogy a vásárlók valódi megoldásként látják-e azt egy konkrét problémára.
Meg kell tudnod, hogy milyen gyakran valószínű, hogy a terméket megvásárolják, és mennyit hajlandók a vásárlók fizetni érte. Érdemes azt is megkérdezni, hogy a közönség ismeri-e a hasonló megoldásokat, és ha használják, mik a versenytárs termékének előnyei és hátrányai.
Kit kell meginterjúvolni a felmérésekben?
Ahhoz, hogy egy felmérés értékes és megbízható információkat nyújtson, tudnod kell, kit kell meginterjúvolni. Ez azt jelenti, hogy meg kell határoznod a célcsoportodat. Ezért szükséges átgondolni, hogy kinek szánod valójában a termékedet, és egy kicsit megismerni a választott csoportot.
Érdemes figyelembe venni a közönség nemét. Ha a terméked univerzális, a mintádnak ugyanannyi nőt és férfit kell tartalmaznia. Amikor a termék egy adott nemnek szól, akkor a képviselőikre érdemes fogadni. Egy jó minta mérete általában 1000 ember.
Hogyan készíts felmérést az üzleti koncepciód ellenőrzésére?
Ahhoz, hogy értékes kérdőívet készíts az üzleti koncepciód ellenőrzésére, pontos kérdéseket kell feltenned. Végül is fontos, hogy megbízható válaszokat kapj, hogy üzleti döntést hozhass. Amikor felmérést készítesz, ügyelj arra, hogy világos és egyértelmű legyen.
Kerüld a zsargont, hacsak nem tudod, hogy a vásárlóid használják, ügyelj arra, hogy semleges legyél – ne tegyél fel olyan kérdéseket, amelyek sugallják a választ. Hagyj helyet a megjegyzéseknek, hogy a válaszadók szabadon kifejezhessék véleményüket.
Mit kell tenned a felmérés elvégzése után? Természetesen fontos, hogy alaposan elemezd a kapott válaszokat, és értelmes következtetéseket vonj le.
Most megtanultad, hogyan használj felméréseket az üzleti ötleted tesztelésére. További források: Crowdfunding startupok számára.
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a nyüzsgő méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedInen, Instagramon, YouTube-on, Pinteresten.
Andy Nichols
Egy problémamegoldó, aki 5 különböző diplomával és végtelen motivációs tartalékkal rendelkezik. Ez teszi őt tökéletes vállalkozóvá és menedzserré. Amikor alkalmazottakat és partnereket keres, a világ iránti nyitottságot és kíváncsiságot tartja a legfontosabb tulajdonságoknak.
Launch your startup:
- Hogyan indítsunk el egy startupot? 7 egyszerű és könnyű lépés
- Startup vs. vállalati munka. Melyik a megfelelő számodra?
- A startup létrehozásának előnyei és hátrányai
- Általános indulási statisztikák, amelyeket tudnod kell
- Hogyan lehet létrehozni egy startup növekedési stratégiát?
- Hogyan nevezzünk el egy startupot? Hasznos tippek és stratégiák
- Hogyan szerezhetünk üzleti tudást gyorsan? 5 legjobb gyakorlat
- Miért buknak el a startupok? 6 startup ötlet, amelyet érdemes elkerülni
- A 6 legprofibb kisvállalkozás
- 7 kérdés, hogy meghatározzuk, érdemes-e folytatni az üzleti ötletedet
- Hogyan érvényesítsd az üzleti ötletedet? 3 egyszerű lépés
- Kövesd a szenvedélyedet? A szenvedély fontossága az üzletben
- Mi az a vásárlói személyiség? 5 előny a vásárlói személyiség létrehozásából
- Hogyan találjunk üzleti ötletet?
- 5 hihetetlen cég, amely garázsban indult
- Mi a piackutatás és miért fontos?
- Hogyan teszteld valójában az üzleti ötletedet?
- Hogyan készítsünk prototípust egy termékhez?
- Hogyan építsünk MVP-t?
- Hogyan használjuk a felméréseket az üzleti ötletünk tesztelésére?
- Mi az üzleti terv? 4 típusú üzleti terv
- Mit kell tartalmaznia egy üzleti tervnek?
- Minek kell szerepelnie egy termékleírásban?
- Megvalósítási terv. Mi az, és hogyan kell létrehozni?
- Versenytárs elemzés
- Marketing stratégia
- Minden, amit a szabadalmakról tudni érdemes
- Milyen engedélyekre és licenszekre van szüksége a startupomnak?
- Mi az átlagos startup alapító fizetése?
- 4 startup adó, amit meg kell fizetned
- Melyik jogi struktúra a legjobb az Ön vállalkozása számára?
- Induló költségek. Mennyire lesz szükséged?
- A szellemi tulajdon védelme egy startupban
- Családi finanszírozás vs. önfinanszírozás
- Mi az a részvényesi megállapodás?
- Minek kell szerepelnie egy üzleti terv pénzügyi szekciójában?
- Pénzügyi menedzsment induló vállalkozások számára
- Mi az a startup?
- 8 legjobb iparág a startupok számára
- 10 hasznos eszköz az üzleti ötleted érvényesítéséhez
- A 5 legfontosabb készség, amire minden rendkívül sikeres startup alapítónak szüksége van
- Hagyományos üzleti terv vs. lean startup terv
- 6 alapvető startup fejlesztési szakasz
- 5 furcsa üzleti ötlet, ami milliókat hozott