Minden komoly startup a gyors fejlődésére összpontosít. Azonban ahhoz, hogy megtudd, merre kell haladnia az új vállalkozásodnak, hatékony sikertervet kell készítened. Íme néhány tipp a startup növekedési stratégiád kidolgozásához. Olvass tovább.

Startup növekedési stratégia – tartalomjegyzék:

  1. Mi az a startup növekedési stratégia?
  2. Elemezd a startup értékajánlatát
  3. Határozd meg a célközönségedet
  4. Határozd meg a KPI-kat
  5. Figyeld a versenytársaidat
  6. Új munkatársakat alkalmazz
  7. Hosszú távú célokat tűzz ki
  8. Felelősségteljesen bővítsd a vállalkozást
  9. Összegzés

Mi az a startup növekedési stratégia?

Először is fontos tisztázni, hogy mi a növekedési stratégia. A klasszikus definíció szerint ez az az irány, amelyet egy szervezet követ a jövőbeli üzleti siker elérése érdekében. A növekedési stratégiának meg kell határoznia, hogy a cég hogyan fogja felhasználni erőforrásait (pl. eszközök, munkavállalói tudás, eszközök) a céljai elérésére.

A startup növekedési stratégia kidolgozása során különböző stratégiai lehetőségeket kell elemezni, és a legjobbat kell választani. Meg kell határoznod, hogy milyen erőforrásokat kell allokálni a cél eléréséhez. Egy jó startup növekedési stratégiának kreatívnak, rugalmasnak, reagálónak, kihívást jelentőnek, vonzónak és mindenekelőtt reálisnak kell lennie. Ahhoz, hogy ilyen tervet készíthess, számos fontos kérdésre kell összpontosítanod. Kövesd hasznos tippjeinket.

Elemezd a startup értékajánlatát

Jó ötlet azzal kezdeni, hogy elemezed a startupod értékajánlatát. Ez megkönnyíti, hogy elmagyarázd az ügyfeleknek, miért van szükségük a cégedre és a termékeidre. Kérdezd meg magadtól, mi az, ami egyedivé teszi a startupodat, és ami megfelel vagy akár felülmúlja az ügyfeleid elvárásait.

Az értékajánlat vonzó meghatározása alapvető fontosságú a vállalkozásod növekedéséhez. Ha feladod ezt, nehézségekbe ütközhetsz az ügyfelek és befektetők vonzásában. Nehéz piacvezetővé válni, ha nem tudsz konkrét értékajánlatot felállítani a vállalkozásod mögött.

Határozd meg a célközönségedet

A következő lépés a reális startup növekedési stratégia kidolgozása felé a célközönséged azonosítása kell, hogy legyen. Ha nem érted a célpiacodat, nem fogod tudni, hogyan javíthatod a termékeidet és hogyan építheted fel a marketingüzeneteidet. A célközönségeddel kapcsolatos betekintések megszerzéséhez gyűjthetsz felmérési adatokat, használhatod a Google Analytics-t, és megnézheted a közösségi médiát.

startup növekedési stratégia

Határozd meg a KPI-kat

A sikeres startup növekedési stratégia kidolgozása során fontos, hogy nyomon kövess különböző kulcs teljesítménymutatókat (KPI-k). Ezeknek a mutatóknak a nyomon követése segíthet olyan döntések meghozatalában, amelyek elősegítik a vállalkozásod növekedését. Olyan mutatókat kell választanod, amelyek a legnagyobb hatással vannak a startupod növekedésére, például:

  • Ügyfélszerzési költség (CAC). Ez a KPI méri azt az árat, amelyet új ügyfél megszerzéséért fizetsz. Fontos, hogy a CAC-t a lehető legalacsonyabban tartsd.
  • Ügyfél élettartam értéke (CLV). Az ügyfél élettartam értéke egy másik kulcsfontosságú mutató, amelyet a startupoknak nyomon kell követniük. Ez az összes nettó profit, amely egy ügyfélhez kapcsolódik a cégeddel való kapcsolatuk során.
  • Burn Rate. Ez a mutató a vállalat pénzfelhasználásának ütemét jelzi.
  • Bruttó árrés. A bruttó árrés a teljes bevétel azon százaléka, amely a eladott áruk költségeinek levonása után marad. Ez a mutató megmutatja, mennyire nyereséges a startupod.
  • Konverziós arány. A konverziós arány a felhasználók azon százalékát jelenti, akik végrehajtották a kívánt cselekvést.

Figyeld a versenytársaidat

A startup növekedési stratégiájának fontos része a verseny figyelemmel kísérése. A versenytársaid nyomon követése számos okból értelmes. Először is, felbecsülhetetlen betekintést nyújt a stratégiáikba. Másodszor, lehet, hogy kiderül, hogy a versenytársaid már megoldották azokat a problémákat, amelyek még mindig kihívást jelentenek számodra.

A megoldásaik elemzése egyfajta rövidítést jelenthet a céged számára. A verseny figyelmen kívül hagyása gyakori hiba, amelyet a startupok elkövetnek, és amely gyakran a kudarcukhoz vezet.

Új munkatársakat alkalmazz

Jó ötlet, ha a munkavállalói tervezést is beépíted a startup fejlesztési stratégiádba. A megfelelő emberek megtalálása, akik csatlakoznak a csapatodhoz, kulcsfontosságú a teljes vállalkozás sikeréhez és a céged növekedési üteméhez. Ha a startupod kezdeti szakaszában rossz emberekbe fektetsz, később nehéz lesz bővíteni. Ezért érdemes olyan képzett munkatársakat keresni, akik készen állnak a vállalkozásod támogatására.

Hosszú távú célokat tűzz ki

Nem tudsz erőteljes fejlesztési stratégiát készíteni hosszú távú célok meghatározása nélkül. A célok segítenek a koncentrálásban, és megakadályozhatják a vállalkozásod stagnálását. A hosszú távú célok egyfajta utat jelentenek a startup számára, amelyet a cégnek követnie kell. Ezek erős motivációt is nyújtanak a vezetőség és a munkavállalók számára. Ezeknek a céloknak mérhetőnek, specifikusnak, időalapúnak és a vállalkozásod víziójához relevánsnak kell lenniük.

Felelősségteljesen bővítsd a vállalkozást

A korai bővítés tönkreteheti a vállalkozásodat. Ezért nem szabad szélsőséges lépéseket tenned, és túl korán próbálkoznod új piacokra lépni. Mindennek a saját ütemében kell történnie. Például nincs szükség hatalmas és drága irodai helyiség bérlésére, vagy arra, hogy már az elején súlyos adósságba kerülj. Mindazonáltal a bővítés fontos, és figyelembe kell venni minden startup fejlesztésében.

Startup növekedési stratégia – összegzés

Jól megtervezett startup növekedési stratégia nemcsak azt vázolja fel, hogy milyen irányba kell haladnod a hosszú távú céljaid eléréséhez, hanem lehetővé teszi, hogy mérd a cselekedeteid hatékonyságát. Ez egy üzleti térkép, amely megmutatja, hová tart a szervezeted, és hogyan jutsz el oda.

Más források: 5 bevált üzleti modell startupok számára. Nézd meg a projektmenedzsment rendszerünket is értékesítési csapatok számára!

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a nyüzsgő méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedIn-en, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en.

Andy Nichols

Egy problémamegoldó, aki 5 különböző diplomával és végtelen motivációs tartalékkal rendelkezik. Ez teszi őt tökéletes vállalkozóvá és menedzserré. Amikor alkalmazottakat és partnereket keres, a világ iránti nyitottságot és kíváncsiságot tartja a legfontosabb tulajdonságoknak.

View all posts →

Launch your startup:

  1. Hogyan indítsunk el egy startupot? 7 egyszerű és könnyű lépés
  2. Startup vs. vállalati munka. Melyik a megfelelő számodra?
  3. A startup létrehozásának előnyei és hátrányai
  4. Általános indulási statisztikák, amelyeket tudnod kell
  5. Hogyan lehet létrehozni egy startup növekedési stratégiát?
  6. Hogyan nevezzünk el egy startupot? Hasznos tippek és stratégiák
  7. Hogyan szerezhetünk üzleti tudást gyorsan? 5 legjobb gyakorlat
  8. Miért buknak el a startupok? 6 startup ötlet, amelyet érdemes elkerülni
  9. A 6 legprofibb kisvállalkozás
  10. 7 kérdés, hogy meghatározzuk, érdemes-e folytatni az üzleti ötletedet
  11. Hogyan érvényesítsd az üzleti ötletedet? 3 egyszerű lépés
  12. Kövesd a szenvedélyedet? A szenvedély fontossága az üzletben
  13. Mi az a vásárlói személyiség? 5 előny a vásárlói személyiség létrehozásából
  14. Hogyan találjunk üzleti ötletet?
  15. 5 hihetetlen cég, amely garázsban indult
  16. Mi a piackutatás és miért fontos?
  17. Hogyan teszteld valójában az üzleti ötletedet?
  18. Hogyan készítsünk prototípust egy termékhez?
  19. Hogyan építsünk MVP-t?
  20. Hogyan használjuk a felméréseket az üzleti ötletünk tesztelésére?
  21. Mi az üzleti terv? 4 típusú üzleti terv
  22. Mit kell tartalmaznia egy üzleti tervnek?
  23. Minek kell szerepelnie egy termékleírásban?
  24. Megvalósítási terv. Mi az, és hogyan kell létrehozni?
  25. Versenytárs elemzés
  26. Marketing stratégia
  27. Minden, amit a szabadalmakról tudni érdemes
  28. Milyen engedélyekre és licenszekre van szüksége a startupomnak?
  29. Mi az átlagos startup alapító fizetése?
  30. 4 startup adó, amit meg kell fizetned
  31. Melyik jogi struktúra a legjobb az Ön vállalkozása számára?
  32. Induló költségek. Mennyire lesz szükséged?
  33. A szellemi tulajdon védelme egy startupban
  34. Családi finanszírozás vs. önfinanszírozás
  35. Mi az a részvényesi megállapodás?
  36. Minek kell szerepelnie egy üzleti terv pénzügyi szekciójában?
  37. Pénzügyi menedzsment induló vállalkozások számára
  38. Mi az a startup?
  39. 8 legjobb iparág a startupok számára
  40. 10 hasznos eszköz az üzleti ötleted érvényesítéséhez
  41. A 5 legfontosabb készség, amire minden rendkívül sikeres startup alapítónak szüksége van
  42. Hagyományos üzleti terv vs. lean startup terv
  43. 6 alapvető startup fejlesztési szakasz
  44. 5 furcsa üzleti ötlet, ami milliókat hozott
  45. Hogyan ellenőrizheted, hogy a startup ötleted már létezik-e?
  46. Hogyan írjunk jó problémameghatározást a startupunk számára?