A vállalati terv egyik eleme a marketingstratégia. Bár a startup alapítók nem mindig értékelik, valójában kulcsfontosságú a cég fejlődésében és üzleti céljainak elérésében. A következő cikkben elmagyarázzuk, mi a marketingstratégia, mit kell tartalmaznia és hogyan lehet létrehozni. Olvass tovább.
Marketingstratégia – tartalomjegyzék:
- Miért fontos a marketingstratégia?
- A marketing 4P-je
- Hogyan készítsünk marketingstratégiát?
- A marketingstratégia előnyei
Miért fontos a marketingstratégia?
Miért jelenik meg egyáltalán a marketingstratégia egy üzleti tervben, és miért olyan fontos? Ez a stratégia lehetővé teszi, hogy azonosítsd és megtervezd azokat a tevékenységeket, amelyek segítenek új ügyfelek megtalálásában és terméked vagy szolgáltatásod népszerűsítésében, ami végül megnövekedett eladásokhoz vezet. Az üzleti tervben a marketingstratégia a piaci elemzésen alapul. Meghatározza, hogy a céged hol helyezkedik el a piacon, és hogyan népszerűsíti és értékesíti termékét vagy szolgáltatását.

A marketing 4P-je
A négy P a termék vagy szolgáltatás nyilvános marketingjében részt vevő négy alapvető tényező. A négy P a termék, ár, hely és promóció. Ez egy gyakran használt keverék a marketingstratégiák felépítéséhez. Nézzük meg közelebbről ezeket az elemeket.
A termék esetében olyan szempontokra kell összpontosítanod, mint a kereskedelmi név, a kapcsolódó termékek, a funkcionalitás, a csomagolás, a minőség és a garancia. Egy másik dolog a termék promóciója. Itt figyelembe kell venni olyan kérdéseket, mint a rendelkezésre álló marketingköltségvetés, a hirdetés és annak formái, a promóciós stratégia, az értékesítés, a közönségkapcsolatok stb.
Másik kérdés, hogy hogyan tervezed árazni a termékedet. Ebben az esetben olyan szempontokra kell összpontosítanod, mint a kiskereskedelmi és nagykereskedelmi árak, a szezonális árképzés, az árképzési politika, az ár rugalmassága és esetleg a termékek összekapcsolása.
A hely az a megfontolás, hogy hol kell elérhetővé tenni a terméket. Ebben az esetben szükséges megvitatni olyan kérdéseket, mint a szállítás és logisztika, a raktározás és készletkezelés, a forgalmazási csatornák és elosztóközpontok, valamint a rendelésfeldolgozás.

Hogyan készítsünk marketingstratégiát?
Ahhoz, hogy a marketingstratégia a lehető leghatékonyabb és relevánsabb legyen, megfelelően kell elkészíteni. Ezért érdemes több fontos pontra is figyelni. Ennek a stratégiának az alapja egy egyedi értékajánlat (USP) kell, hogy legyen. Készíts egy leírást, amely bemutatja a céged egyediségét, és emeld ki mindazt, ami megkülönböztet a versenytársaktól.
Győződj meg róla, hogy ismered az ügyfeleidet, amikor marketingstratégiát készítesz. Meg kell értened, mit várnak el és mit szeretnek. Ez lehetővé teszi, hogy olyan tervet készíts, amely megfelelő a célközönséged számára. Ezen a ponton felhasználhatod a piackutatás során összegyűjtött információkat is. Jó ötlet különböző vizualizációk, például diagramok, grafikonok stb. bevezetése az üzleti terved ezen szakaszában.
A marketingterv kulcsfontosságú eleme a költségvetés, mivel meghatározza, mennyit kell költened a marketingtevékenységeidre. A megfelelő költségvetés megkönnyíti az üzleti célok elérését, és a teljes stratégiát reálisabbá teszi. Ennek a szakasznak a végén érdemes különböző marketingbrosúrákat vagy marketingvideókat is beilleszteni. Ez mindig jó benyomást kelt.
A marketingstratégia előnyei
Mik a marketingstratégia előnyei? Amikor megjelenik egy üzleti tervben, azt a célt szolgálja, hogy megmutassa a potenciális befektetőknek, hogy tudod, mit kell tenned a siker eléréséhez, és hogy van egy tervezett ütemezésed a promóciós tevékenységekre.
Az is célja, hogy megmutassa, hogyan szerzel versenyelőnyt, és hogyan fogod tudni kielégíteni az ügyfeleid igényeit és elvárásait. Nem szabad elfelejteni, hogy a marketing és a kapcsolódó tevékenységek célja, hogy kommunikálják a céged értékét a piacon. Minél hatékonyabb a kommunikáció, annál nagyobb a siker esélye.
Olvasd el ezt is: 7 fontos startup szerep.
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a nyüzsgő méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedIn-en, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en.
Andy Nichols
Egy problémamegoldó, aki 5 különböző diplomával és végtelen motivációs tartalékkal rendelkezik. Ez teszi őt tökéletes vállalkozóvá és menedzserré. Amikor alkalmazottakat és partnereket keres, a világ iránti nyitottságot és kíváncsiságot tartja a legfontosabb tulajdonságoknak.
Launch your startup:
- Hogyan indítsunk el egy startupot? 7 egyszerű és könnyű lépés
- Startup vs. vállalati munka. Melyik a megfelelő számodra?
- A startup létrehozásának előnyei és hátrányai
- Általános indulási statisztikák, amelyeket tudnod kell
- Hogyan lehet létrehozni egy startup növekedési stratégiát?
- Hogyan nevezzünk el egy startupot? Hasznos tippek és stratégiák
- Hogyan szerezhetünk üzleti tudást gyorsan? 5 legjobb gyakorlat
- Miért buknak el a startupok? 6 startup ötlet, amelyet érdemes elkerülni
- A 6 legprofibb kisvállalkozás
- 7 kérdés, hogy meghatározzuk, érdemes-e folytatni az üzleti ötletedet
- Hogyan érvényesítsd az üzleti ötletedet? 3 egyszerű lépés
- Kövesd a szenvedélyedet? A szenvedély fontossága az üzletben
- Mi az a vásárlói személyiség? 5 előny a vásárlói személyiség létrehozásából
- Hogyan találjunk üzleti ötletet?
- 5 hihetetlen cég, amely garázsban indult
- Mi a piackutatás és miért fontos?
- Hogyan teszteld valójában az üzleti ötletedet?
- Hogyan készítsünk prototípust egy termékhez?
- Hogyan építsünk MVP-t?
- Hogyan használjuk a felméréseket az üzleti ötletünk tesztelésére?
- Mi az üzleti terv? 4 típusú üzleti terv
- Mit kell tartalmaznia egy üzleti tervnek?
- Minek kell szerepelnie egy termékleírásban?
- Megvalósítási terv. Mi az, és hogyan kell létrehozni?
- Versenytárs elemzés
- Marketing stratégia
- Minden, amit a szabadalmakról tudni érdemes
- Milyen engedélyekre és licenszekre van szüksége a startupomnak?
- Mi az átlagos startup alapító fizetése?
- 4 startup adó, amit meg kell fizetned
- Melyik jogi struktúra a legjobb az Ön vállalkozása számára?
- Induló költségek. Mennyire lesz szükséged?
- A szellemi tulajdon védelme egy startupban
- Családi finanszírozás vs. önfinanszírozás
- Mi az a részvényesi megállapodás?
- Minek kell szerepelnie egy üzleti terv pénzügyi szekciójában?
- Pénzügyi menedzsment induló vállalkozások számára
- Mi az a startup?
- 8 legjobb iparág a startupok számára
- 10 hasznos eszköz az üzleti ötleted érvényesítéséhez
- A 5 legfontosabb készség, amire minden rendkívül sikeres startup alapítónak szüksége van
- Hagyományos üzleti terv vs. lean startup terv
- 6 alapvető startup fejlesztési szakasz
- 5 furcsa üzleti ötlet, ami milliókat hozott
- Hogyan ellenőrizheted, hogy a startup ötleted már létezik-e?
- Hogyan írjunk jó problémameghatározást a startupunk számára?