A vállalati terv egyik eleme a marketingstratégia. Bár a startup alapítók nem mindig értékelik, valójában kulcsfontosságú a cég fejlődésében és üzleti céljainak elérésében. A következő cikkben elmagyarázzuk, mi a marketingstratégia, mit kell tartalmaznia és hogyan lehet létrehozni. Olvass tovább.

Marketingstratégia – tartalomjegyzék:

  1. Miért fontos a marketingstratégia?
  2. A marketing 4P-je
  3. Hogyan készítsünk marketingstratégiát?
  4. A marketingstratégia előnyei

Miért fontos a marketingstratégia?

Miért jelenik meg egyáltalán a marketingstratégia egy üzleti tervben, és miért olyan fontos? Ez a stratégia lehetővé teszi, hogy azonosítsd és megtervezd azokat a tevékenységeket, amelyek segítenek új ügyfelek megtalálásában és terméked vagy szolgáltatásod népszerűsítésében, ami végül megnövekedett eladásokhoz vezet. Az üzleti tervben a marketingstratégia a piaci elemzésen alapul. Meghatározza, hogy a céged hol helyezkedik el a piacon, és hogyan népszerűsíti és értékesíti termékét vagy szolgáltatását.

marketing stratégia

A marketing 4P-je

A négy P a termék vagy szolgáltatás nyilvános marketingjében részt vevő négy alapvető tényező. A négy P a termék, ár, hely és promóció. Ez egy gyakran használt keverék a marketingstratégiák felépítéséhez. Nézzük meg közelebbről ezeket az elemeket.

A termék esetében olyan szempontokra kell összpontosítanod, mint a kereskedelmi név, a kapcsolódó termékek, a funkcionalitás, a csomagolás, a minőség és a garancia. Egy másik dolog a termék promóciója. Itt figyelembe kell venni olyan kérdéseket, mint a rendelkezésre álló marketingköltségvetés, a hirdetés és annak formái, a promóciós stratégia, az értékesítés, a közönségkapcsolatok stb.

Másik kérdés, hogy hogyan tervezed árazni a termékedet. Ebben az esetben olyan szempontokra kell összpontosítanod, mint a kiskereskedelmi és nagykereskedelmi árak, a szezonális árképzés, az árképzési politika, az ár rugalmassága és esetleg a termékek összekapcsolása.

A hely az a megfontolás, hogy hol kell elérhetővé tenni a terméket. Ebben az esetben szükséges megvitatni olyan kérdéseket, mint a szállítás és logisztika, a raktározás és készletkezelés, a forgalmazási csatornák és elosztóközpontok, valamint a rendelésfeldolgozás.

marketing stratégia

Hogyan készítsünk marketingstratégiát?

Ahhoz, hogy a marketingstratégia a lehető leghatékonyabb és relevánsabb legyen, megfelelően kell elkészíteni. Ezért érdemes több fontos pontra is figyelni. Ennek a stratégiának az alapja egy egyedi értékajánlat (USP) kell, hogy legyen. Készíts egy leírást, amely bemutatja a céged egyediségét, és emeld ki mindazt, ami megkülönböztet a versenytársaktól.

Győződj meg róla, hogy ismered az ügyfeleidet, amikor marketingstratégiát készítesz. Meg kell értened, mit várnak el és mit szeretnek. Ez lehetővé teszi, hogy olyan tervet készíts, amely megfelelő a célközönséged számára. Ezen a ponton felhasználhatod a piackutatás során összegyűjtött információkat is. Jó ötlet különböző vizualizációk, például diagramok, grafikonok stb. bevezetése az üzleti terved ezen szakaszában.

A marketingterv kulcsfontosságú eleme a költségvetés, mivel meghatározza, mennyit kell költened a marketingtevékenységeidre. A megfelelő költségvetés megkönnyíti az üzleti célok elérését, és a teljes stratégiát reálisabbá teszi. Ennek a szakasznak a végén érdemes különböző marketingbrosúrákat vagy marketingvideókat is beilleszteni. Ez mindig jó benyomást kelt.

A marketingstratégia előnyei

Mik a marketingstratégia előnyei? Amikor megjelenik egy üzleti tervben, azt a célt szolgálja, hogy megmutassa a potenciális befektetőknek, hogy tudod, mit kell tenned a siker eléréséhez, és hogy van egy tervezett ütemezésed a promóciós tevékenységekre.

Az is célja, hogy megmutassa, hogyan szerzel versenyelőnyt, és hogyan fogod tudni kielégíteni az ügyfeleid igényeit és elvárásait. Nem szabad elfelejteni, hogy a marketing és a kapcsolódó tevékenységek célja, hogy kommunikálják a céged értékét a piacon. Minél hatékonyabb a kommunikáció, annál nagyobb a siker esélye.

Olvasd el ezt is: 7 fontos startup szerep.

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a nyüzsgő méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedIn-en, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en.

Andy Nichols

Egy problémamegoldó, aki 5 különböző diplomával és végtelen motivációs tartalékkal rendelkezik. Ez teszi őt tökéletes vállalkozóvá és menedzserré. Amikor alkalmazottakat és partnereket keres, a világ iránti nyitottságot és kíváncsiságot tartja a legfontosabb tulajdonságoknak.

View all posts →

Launch your startup:

  1. Hogyan indítsunk el egy startupot? 7 egyszerű és könnyű lépés
  2. Startup vs. vállalati munka. Melyik a megfelelő számodra?
  3. A startup létrehozásának előnyei és hátrányai
  4. Általános indulási statisztikák, amelyeket tudnod kell
  5. Hogyan lehet létrehozni egy startup növekedési stratégiát?
  6. Hogyan nevezzünk el egy startupot? Hasznos tippek és stratégiák
  7. Hogyan szerezhetünk üzleti tudást gyorsan? 5 legjobb gyakorlat
  8. Miért buknak el a startupok? 6 startup ötlet, amelyet érdemes elkerülni
  9. A 6 legprofibb kisvállalkozás
  10. 7 kérdés, hogy meghatározzuk, érdemes-e folytatni az üzleti ötletedet
  11. Hogyan érvényesítsd az üzleti ötletedet? 3 egyszerű lépés
  12. Kövesd a szenvedélyedet? A szenvedély fontossága az üzletben
  13. Mi az a vásárlói személyiség? 5 előny a vásárlói személyiség létrehozásából
  14. Hogyan találjunk üzleti ötletet?
  15. 5 hihetetlen cég, amely garázsban indult
  16. Mi a piackutatás és miért fontos?
  17. Hogyan teszteld valójában az üzleti ötletedet?
  18. Hogyan készítsünk prototípust egy termékhez?
  19. Hogyan építsünk MVP-t?
  20. Hogyan használjuk a felméréseket az üzleti ötletünk tesztelésére?
  21. Mi az üzleti terv? 4 típusú üzleti terv
  22. Mit kell tartalmaznia egy üzleti tervnek?
  23. Minek kell szerepelnie egy termékleírásban?
  24. Megvalósítási terv. Mi az, és hogyan kell létrehozni?
  25. Versenytárs elemzés
  26. Marketing stratégia
  27. Minden, amit a szabadalmakról tudni érdemes
  28. Milyen engedélyekre és licenszekre van szüksége a startupomnak?
  29. Mi az átlagos startup alapító fizetése?
  30. 4 startup adó, amit meg kell fizetned
  31. Melyik jogi struktúra a legjobb az Ön vállalkozása számára?
  32. Induló költségek. Mennyire lesz szükséged?
  33. A szellemi tulajdon védelme egy startupban
  34. Családi finanszírozás vs. önfinanszírozás
  35. Mi az a részvényesi megállapodás?
  36. Minek kell szerepelnie egy üzleti terv pénzügyi szekciójában?
  37. Pénzügyi menedzsment induló vállalkozások számára
  38. Mi az a startup?
  39. 8 legjobb iparág a startupok számára
  40. 10 hasznos eszköz az üzleti ötleted érvényesítéséhez
  41. A 5 legfontosabb készség, amire minden rendkívül sikeres startup alapítónak szüksége van
  42. Hagyományos üzleti terv vs. lean startup terv
  43. 6 alapvető startup fejlesztési szakasz
  44. 5 furcsa üzleti ötlet, ami milliókat hozott
  45. Hogyan ellenőrizheted, hogy a startup ötleted már létezik-e?
  46. Hogyan írjunk jó problémameghatározást a startupunk számára?