Gyakran mondják, hogy egy erős üzleti ötlet a csata fele. A valóságban azonban nem minden koncepció kínál nagy potenciált a további fejlesztésre. Hogyan ellenőrizhetjük, hogy működni fog-e? Van-e mód a hitelesítésére? A következő cikkben elmagyarázzuk, hogyan érvényesítheted az üzleti ötletedet 3 egyszerű lépésben. Olvass tovább.
Hogyan érvényesítsd az üzleti ötletedet? – tartalomjegyzék:
Piackutatás végezni
Az üzleti ötleted érvényesítése 3 szakaszra osztható. Mielőtt továbblépnél a vállalkozásoddal, végezz piackutatást, hogy kiderítsd, van-e hely a terméked számára. Ez egyszerűen annyit jelent, hogy ellenőrizd a potenciális ügyfelek számát, akik érdeklődhetnek a szolgáltatásaid iránt. Számos kulcskérdést kell elemezni ebben a szakaszban.
Először is, fel kell mérned, hány ügyfélre van szükséged ahhoz, hogy a jövőbeli vállalkozásod nyereséges legyen. Gondolj a körülbelül szükséges tranzakciók számára, amelyek profitot generálnak. Ezután figyelembe kell venned, hogy van-e elegendő potenciális ügyfél. Határozd meg a célcsoportodat, és készíts egy vásárlói személyiséget. Elemezd a statisztikákat, hogy meghatározd a piaci részesedésedet.
Az üzleti ötleted érvényesítésének másik lépése, hogy ellenőrizd, kik a versenytársaid. Számos versenytárs azt jelentheti, hogy a piac már telített, és el kell gondolkodnod, hogyan tűnhetsz ki közülük. Mit tehetsz, hogy ösztönözd a versenytársaid ügyfeleit, hogy a te termékedet használják? Ha nincs verseny, feltételezheted, hogy a szóban forgó piac még nem alakult ki, így az üzleti koncepciód nagy potenciállal bír a további fejlesztésre.
Az üzleti ötleted érvényesítésekor érdemes különböző információforrásokat használni. Érdemes elemezni a kiválasztott iparágban elérhető piaci jelentéseket és az statisztikai hivatalok adatait.
Visszajelzést kapni a célközönségedtől
Miután elvégezted a piackutatást, itt az ideje, hogy a potenciális ügyfelekre összpontosíts. Ebben a szakaszban visszajelzést kell kapnod a célcsoportod képviselőitől. Ez az egyetlen módja annak, hogy megtudd, hogy a tervezett vállalkozás megfelel-e az ügyfelek igényeinek. Egyébként érdemes új értékesítési ötleteket is keresni. Érdemes kideríteni, hogy a termék mely jellemzőit értékelik a legjobban, és melyeket a legrosszabbul. A potenciális ügyfeleket arról is meg kell kérdezni, hogy melyik vásárlási csatornát részesítik előnyben.
Azonban mielőtt feltennéd a fenti kérdéseket, meg kell határoznod, hogy kinek tedd fel őket. Itt kezdődik a munka a fókuszcsoportokkal és interjúkkal. Hol érdemes kezdeni? A legjobb, ha a barátokkal és a családdal kezded. Kérd meg őket, hogy lépjenek kapcsolatba a barátaikkal, akik illeszkednek a célcsoportodba. A közösségi média és az online fórumok szintén erőteljes eszközök.
Van néhány módja annak, hogy visszajelzést kapj a potenciális ügyfeleidtől. Kapcsolatba léphetsz velük személyesen, és közvetlenül kérdezhetsz. Más megoldások a közösségi média felmérések és a hagyományos kérdőívek. Meg kell jegyezni, hogy a felmérések fontosak, de nem mindig megbízhatóak. Sajnos az emberek hajlamosak egyet mondani és mást tenni. Ezen nem tudsz változtatni, de figyelembe kell venned.

Teszteld a termékedet
Ha pontosan szeretnéd érvényesíteni az üzleti ötletedet, először teszteld. Valójában ez egyáltalán nem igényel sok pénzt. Ha új terméket vezetsz be, nem szükséges, hogy azonnal rendelkezzen minden funkcióval. Elég, ha kifejlesztesz egy Minimális Fenntartható Terméket (MVP). Bár az MVP a fejlesztés korai fázisában lévő termék, vonzhatja az első ügyfeleidet.
Ebben a lépésben el kell indítanod az értékesítési csatornáidat is. Tesztelj különböző verziókat a termékedből, és ellenőrizd a keresletet iránta. Visszajelzést kell kapnod az első ügyfeleidtől is, akik elmondják, hogy az üzleti ötleted érdemes-e folytatni, és hogy merre kellene haladnia a cégednek.
Hogyan érvényesítsd az üzleti ötletedet – összefoglalás
A startup fejlesztés korai szakaszaiban alaposan elemezni és értékelni kell az üzleti ötletedet. Még ha jónak is tűnik számodra, ez nem jelenti azt, hogy sikeres lesz. Először végezz piackutatást, ismerd meg az ügyfeleid igényeit, majd teszteld a felkínált megoldásokat.
Most megtanultad, hogyan érvényesítsd az üzleti ötletedet. Más cikkek, amelyek érdekelhetnek: 7 kérdés, hogy meghatározd, érdemes-e folytatni az üzleti ötletedet.
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a nyüzsgő méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedInen, Instagramon, YouTube-on, Pinteresten.
Andy Nichols
Egy problémamegoldó, aki 5 különböző diplomával és végtelen motivációs tartalékkal rendelkezik. Ez teszi őt tökéletes vállalkozóvá és menedzserré. Amikor alkalmazottakat és partnereket keres, a világ iránti nyitottságot és kíváncsiságot tartja a legfontosabb tulajdonságoknak.
Launch your startup:
- Hogyan indítsunk el egy startupot? 7 egyszerű és könnyű lépés
- Startup vs. vállalati munka. Melyik a megfelelő számodra?
- A startup létrehozásának előnyei és hátrányai
- Általános indulási statisztikák, amelyeket tudnod kell
- Hogyan lehet létrehozni egy startup növekedési stratégiát?
- Hogyan nevezzünk el egy startupot? Hasznos tippek és stratégiák
- Hogyan szerezhetünk üzleti tudást gyorsan? 5 legjobb gyakorlat
- Miért buknak el a startupok? 6 startup ötlet, amelyet érdemes elkerülni
- A 6 legprofibb kisvállalkozás
- 7 kérdés, hogy meghatározzuk, érdemes-e folytatni az üzleti ötletedet
- Hogyan érvényesítsd az üzleti ötletedet? 3 egyszerű lépés
- Kövesd a szenvedélyedet? A szenvedély fontossága az üzletben
- Mi az a vásárlói személyiség? 5 előny a vásárlói személyiség létrehozásából
- Hogyan találjunk üzleti ötletet?
- 5 hihetetlen cég, amely garázsban indult
- Mi a piackutatás és miért fontos?
- Hogyan teszteld valójában az üzleti ötletedet?
- Hogyan készítsünk prototípust egy termékhez?
- Hogyan építsünk MVP-t?
- Hogyan használjuk a felméréseket az üzleti ötletünk tesztelésére?
- Mi az üzleti terv? 4 típusú üzleti terv
- Mit kell tartalmaznia egy üzleti tervnek?
- Minek kell szerepelnie egy termékleírásban?
- Megvalósítási terv. Mi az, és hogyan kell létrehozni?
- Versenytárs elemzés
- Marketing stratégia
- Minden, amit a szabadalmakról tudni érdemes
- Milyen engedélyekre és licenszekre van szüksége a startupomnak?
- Mi az átlagos startup alapító fizetése?
- 4 startup adó, amit meg kell fizetned
- Melyik jogi struktúra a legjobb az Ön vállalkozása számára?
- Induló költségek. Mennyire lesz szükséged?
- A szellemi tulajdon védelme egy startupban
- Családi finanszírozás vs. önfinanszírozás
- Mi az a részvényesi megállapodás?
- Minek kell szerepelnie egy üzleti terv pénzügyi szekciójában?
- Pénzügyi menedzsment induló vállalkozások számára
- Mi az a startup?
- 8 legjobb iparág a startupok számára
- 10 hasznos eszköz az üzleti ötleted érvényesítéséhez
- A 5 legfontosabb készség, amire minden rendkívül sikeres startup alapítónak szüksége van
- Hagyományos üzleti terv vs. lean startup terv
- 6 alapvető startup fejlesztési szakasz
- 5 furcsa üzleti ötlet, ami milliókat hozott
- Hogyan ellenőrizheted, hogy a startup ötleted már létezik-e?
- Hogyan írjunk jó problémameghatározást a startupunk számára?