Jól megírt üzleti tervnek tartalmaznia kell egy termék- vagy szolgáltatásleírást. Ennek a szakasznak átfogó módon kell bemutatnia a termékét és annak különböző aspektusait. Mit kell tartalmaznia egy termék leírásának? Olvassa el cikkünket, és tudja meg!

Mit kell tartalmaznia egy termék leírásának? – tartalomjegyzék:

  1. Mi az üzleti leírás?
  2. A termék jellemzői és előnyei
  3. Termékek vagy szolgáltatások – kulcskérdések
  4. Mit kell tartalmaznia egy termék leírásának?
  5. Hogyan készítsünk termék leírást az üzleti tervünkben?
  6. Összefoglalás

Mi az üzleti leírás?

Az üzleti terv több részből áll, amelyeknek egy integrált részt kell alkotniuk, amely bemutatja az üzleti vállalkozását. Miután megírta a végrehajtási összefoglalót és az üzleti leírást, itt az ideje, hogy megírja a termék vagy szolgáltatás leírását.

Itt a lehető legvonzóbb módon kell leírnia egy terméket vagy szolgáltatást. Ne koncentráljon a technikai részletekre. Egy ilyen szakasznak nem szabad túl hosszúnak lennie, tele divatos ipari zsargonnal. Használjon egyszerű és világos szavakat. Koncentráljon a termékre vagy szolgáltatásra, és annak piacra juttatására.

A termékkel kapcsolatos különböző szabadalmakat, szerzői jogokat, védjegyeket is említhet. Itt kell elmagyaráznia, hogy a terméke miben különbözik a piacon, és milyen problémát old meg.

mit kell tartalmaznia egy termék leírásának

A termék jellemzői és előnyei

Mit kell tartalmaznia egy termék leírásának? Természetesen a legfontosabb információkat róluk. De mit is jelent ez? Bizonyára a kiindulópont a termék vagy szolgáltatás leírása, amelyet az Ön startupja kínálni fog. Írja le, mi a terméke, hogyan működik, és mennyibe fog kerülni. Ezenkívül néhány szóban össze kell hasonlítania a versenytársai által kínált alternatívákat.

Hasznos lesz információt adni a hirdetési és marketing anyagokról is, amelyek szerepet játszanak az értékesítési stratégiában, valamint az internet és a közösségi média használatáról e célból. Hasznos lesz tájékoztatni arról is, hogyan fogják feldolgozni a vásárlói megrendeléseket.

És ne felejtse el leírni azokat az eszközöket és megoldásokat, amelyek lehetővé teszik a termék vagy szolgáltatás bevezetését. Érdemes megemlíteni a jogi kérdéseket, hogyan lehet biztosítani a szerzői jogokat stb. Végül említheti azokat a termékeket vagy szolgáltatásokat is, amelyeket a jövőben tervez megvalósítani.

Termékek vagy szolgáltatások – kulcskérdések

Jól fel kell készülnie a termék vagy szolgáltatás leírásának megírására. Logikus információkat kell tartalmaznia, amelyek a termékével kapcsolatos legfontosabb kérdéseket célozzák meg. Azonban ahhoz, hogy egy ilyen üzleti tervet írjon, először meg kell válaszolnia néhány kulcskérdést:

  • Milyen fejlesztési szakaszban van a termék vagy szolgáltatás?
  • Milyen időkeret áll rendelkezésre a termék vagy szolgáltatás piacra juttatására?
  • Mi a termék vagy szolgáltatás versenyelőnye?
  • Vannak-e nehézségek, amelyeket le kell küzdeni a termék piacra juttatásakor?
  • Mik lesznek a termelési költségek?
  • Hogyan készül el a termék vagy szolgáltatás? Külső entitás fogja kezelni, vagy sem?
mit kell tartalmaznia egy termék leírásának

Mit kell tartalmaznia egy termék leírásának?

Termék- vagy szolgáltatásleírás készítése előtt a legjobb, ha ír egy rövid tervet arról, hogy mi fog szerepelni ebben a szakaszban. Egy ilyen szövegnek a következő elemeket kell tartalmaznia:

  • a termék/szolgáltatás jellemzői – írja le, mi a termék/szolgáltatás, hogyan működik, milyen előnyöket nyújt a felhasználóknak, milyen problémát old meg,
  • a termék/szolgáltatás összehasonlítása a versennyel – hasonlítsa össze hasonló megoldásokkal, amelyek már a piacon vannak, és határozza meg, miért jobb a termék/szolgáltatás,
  • árlista – határozza meg a termék/szolgáltatás árát, és hasonlítsa össze a már a piacon lévő termékek árával,
  • szellemi tulajdon – készítsen listát a birtokolt tanúsítványokról, szerzői jogokról és szabadalmakról,
  • termék életciklusa – írja le a folyamatot, amelyen a terméke átmegy, amikor először bevezetik a piacra, egészen addig, amíg csökken vagy eltávolítják,
  • terjesztés és értékesítés – írja le, hol fogják kínálni a termék/szolgáltatást,
  • termék/szolgáltatás megvalósítása – mutassa be a termék/szolgáltatás ügyfelekhez való eljuttatásának tervét, határidőit és módszereit,
  • termelési követelmények – határozza meg a termék/szolgáltatás előállításához szükséges technológiákat, anyagokat és berendezéseket,
  • bővítési lehetőségek – vázolja fel a tervet további termékek/szolgáltatások fejlesztésére és bevezetésére,
  • termékfotók – adja hozzá őket, ha léteznek.

Hogyan készítsünk termék leírást az üzleti tervünkben?

Az üzleti terv hatékony termék- vagy szolgáltatásleírást igényel. Mindenekelőtt a termék leírásának meg kell ragadnia az olvasó figyelmét, és nem hagyhatja közömbösen. Itt ki kell emelnie a legfontosabb információkat a termékről. Gondoskodnia kell arról, hogy a készített leírás világos és érthető legyen.

Meg kell mutatnia a termék iránti keresletet, vagyis tudatnia kell az olvasóval, hogy miért fog a fogyasztó ehhez nyúlni. Ne felejtse el kiemelni a termék egyedi jellemzőit és előnyeit.

A jól elkészített termék- vagy szolgáltatásleírás az üzleti tervben kulcsfontosságú. Intrigálónak, érdekesnek kell lennie az olvasó számára, és meg kell mutatnia a termék egyediségét. Ha jól végzi a dolgát, a finanszírozás megszerzésének és a startup fejlesztésének esélyei növekedni fognak.

Most válaszoltunk a kérdésre: Mit kell tartalmaznia egy termék leírásának? Egyéb források: Hogyan népszerűsítsünk egy startupot?

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozzon aktív méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedInen, Instagramon, YouTube-on, Pinteresten.

Andy Nichols

Egy problémamegoldó, aki 5 különböző diplomával és végtelen motivációs tartalékkal rendelkezik. Ez teszi őt tökéletes vállalkozóvá és menedzserré. Amikor alkalmazottakat és partnereket keres, a világ iránti nyitottságot és kíváncsiságot tartja a legfontosabb tulajdonságoknak.

View all posts →

Launch your startup:

  1. Hogyan indítsunk el egy startupot? 7 egyszerű és könnyű lépés
  2. Startup vs. vállalati munka. Melyik a megfelelő számodra?
  3. A startup létrehozásának előnyei és hátrányai
  4. Általános indulási statisztikák, amelyeket tudnod kell
  5. Hogyan lehet létrehozni egy startup növekedési stratégiát?
  6. Hogyan nevezzünk el egy startupot? Hasznos tippek és stratégiák
  7. Hogyan szerezhetünk üzleti tudást gyorsan? 5 legjobb gyakorlat
  8. Miért buknak el a startupok? 6 startup ötlet, amelyet érdemes elkerülni
  9. A 6 legprofibb kisvállalkozás
  10. 7 kérdés, hogy meghatározzuk, érdemes-e folytatni az üzleti ötletedet
  11. Hogyan érvényesítsd az üzleti ötletedet? 3 egyszerű lépés
  12. Kövesd a szenvedélyedet? A szenvedély fontossága az üzletben
  13. Mi az a vásárlói személyiség? 5 előny a vásárlói személyiség létrehozásából
  14. Hogyan találjunk üzleti ötletet?
  15. 5 hihetetlen cég, amely garázsban indult
  16. Mi a piackutatás és miért fontos?
  17. Hogyan teszteld valójában az üzleti ötletedet?
  18. Hogyan készítsünk prototípust egy termékhez?
  19. Hogyan építsünk MVP-t?
  20. Hogyan használjuk a felméréseket az üzleti ötletünk tesztelésére?
  21. Mi az üzleti terv? 4 típusú üzleti terv
  22. Mit kell tartalmaznia egy üzleti tervnek?
  23. Minek kell szerepelnie egy termékleírásban?
  24. Megvalósítási terv. Mi az, és hogyan kell létrehozni?
  25. Versenytárs elemzés
  26. Marketing stratégia
  27. Minden, amit a szabadalmakról tudni érdemes
  28. Milyen engedélyekre és licenszekre van szüksége a startupomnak?
  29. Mi az átlagos startup alapító fizetése?
  30. 4 startup adó, amit meg kell fizetned
  31. Melyik jogi struktúra a legjobb az Ön vállalkozása számára?
  32. Induló költségek. Mennyire lesz szükséged?
  33. A szellemi tulajdon védelme egy startupban
  34. Családi finanszírozás vs. önfinanszírozás
  35. Mi az a részvényesi megállapodás?
  36. Minek kell szerepelnie egy üzleti terv pénzügyi szekciójában?
  37. Pénzügyi menedzsment induló vállalkozások számára
  38. Mi az a startup?
  39. 8 legjobb iparág a startupok számára
  40. 10 hasznos eszköz az üzleti ötleted érvényesítéséhez
  41. A 5 legfontosabb készség, amire minden rendkívül sikeres startup alapítónak szüksége van
  42. Hagyományos üzleti terv vs. lean startup terv
  43. 6 alapvető startup fejlesztési szakasz
  44. 5 furcsa üzleti ötlet, ami milliókat hozott
  45. Hogyan ellenőrizheted, hogy a startup ötleted már létezik-e?
  46. Hogyan írjunk jó problémameghatározást a startupunk számára?