Jól megírt üzleti tervnek tartalmaznia kell egy termék- vagy szolgáltatásleírást. Ennek a szakasznak átfogó módon kell bemutatnia a termékét és annak különböző aspektusait. Mit kell tartalmaznia egy termék leírásának? Olvassa el cikkünket, és tudja meg!
Mit kell tartalmaznia egy termék leírásának? – tartalomjegyzék:
- Mi az üzleti leírás?
- A termék jellemzői és előnyei
- Termékek vagy szolgáltatások – kulcskérdések
- Mit kell tartalmaznia egy termék leírásának?
- Hogyan készítsünk termék leírást az üzleti tervünkben?
- Összefoglalás
Mi az üzleti leírás?
Az üzleti terv több részből áll, amelyeknek egy integrált részt kell alkotniuk, amely bemutatja az üzleti vállalkozását. Miután megírta a végrehajtási összefoglalót és az üzleti leírást, itt az ideje, hogy megírja a termék vagy szolgáltatás leírását.
Itt a lehető legvonzóbb módon kell leírnia egy terméket vagy szolgáltatást. Ne koncentráljon a technikai részletekre. Egy ilyen szakasznak nem szabad túl hosszúnak lennie, tele divatos ipari zsargonnal. Használjon egyszerű és világos szavakat. Koncentráljon a termékre vagy szolgáltatásra, és annak piacra juttatására.
A termékkel kapcsolatos különböző szabadalmakat, szerzői jogokat, védjegyeket is említhet. Itt kell elmagyaráznia, hogy a terméke miben különbözik a piacon, és milyen problémát old meg.

A termék jellemzői és előnyei
Mit kell tartalmaznia egy termék leírásának? Természetesen a legfontosabb információkat róluk. De mit is jelent ez? Bizonyára a kiindulópont a termék vagy szolgáltatás leírása, amelyet az Ön startupja kínálni fog. Írja le, mi a terméke, hogyan működik, és mennyibe fog kerülni. Ezenkívül néhány szóban össze kell hasonlítania a versenytársai által kínált alternatívákat.
Hasznos lesz információt adni a hirdetési és marketing anyagokról is, amelyek szerepet játszanak az értékesítési stratégiában, valamint az internet és a közösségi média használatáról e célból. Hasznos lesz tájékoztatni arról is, hogyan fogják feldolgozni a vásárlói megrendeléseket.
És ne felejtse el leírni azokat az eszközöket és megoldásokat, amelyek lehetővé teszik a termék vagy szolgáltatás bevezetését. Érdemes megemlíteni a jogi kérdéseket, hogyan lehet biztosítani a szerzői jogokat stb. Végül említheti azokat a termékeket vagy szolgáltatásokat is, amelyeket a jövőben tervez megvalósítani.
Termékek vagy szolgáltatások – kulcskérdések
Jól fel kell készülnie a termék vagy szolgáltatás leírásának megírására. Logikus információkat kell tartalmaznia, amelyek a termékével kapcsolatos legfontosabb kérdéseket célozzák meg. Azonban ahhoz, hogy egy ilyen üzleti tervet írjon, először meg kell válaszolnia néhány kulcskérdést:
- Milyen fejlesztési szakaszban van a termék vagy szolgáltatás?
- Milyen időkeret áll rendelkezésre a termék vagy szolgáltatás piacra juttatására?
- Mi a termék vagy szolgáltatás versenyelőnye?
- Vannak-e nehézségek, amelyeket le kell küzdeni a termék piacra juttatásakor?
- Mik lesznek a termelési költségek?
- Hogyan készül el a termék vagy szolgáltatás? Külső entitás fogja kezelni, vagy sem?

Mit kell tartalmaznia egy termék leírásának?
Termék- vagy szolgáltatásleírás készítése előtt a legjobb, ha ír egy rövid tervet arról, hogy mi fog szerepelni ebben a szakaszban. Egy ilyen szövegnek a következő elemeket kell tartalmaznia:
- a termék/szolgáltatás jellemzői – írja le, mi a termék/szolgáltatás, hogyan működik, milyen előnyöket nyújt a felhasználóknak, milyen problémát old meg,
- a termék/szolgáltatás összehasonlítása a versennyel – hasonlítsa össze hasonló megoldásokkal, amelyek már a piacon vannak, és határozza meg, miért jobb a termék/szolgáltatás,
- árlista – határozza meg a termék/szolgáltatás árát, és hasonlítsa össze a már a piacon lévő termékek árával,
- szellemi tulajdon – készítsen listát a birtokolt tanúsítványokról, szerzői jogokról és szabadalmakról,
- termék életciklusa – írja le a folyamatot, amelyen a terméke átmegy, amikor először bevezetik a piacra, egészen addig, amíg csökken vagy eltávolítják,
- terjesztés és értékesítés – írja le, hol fogják kínálni a termék/szolgáltatást,
- termék/szolgáltatás megvalósítása – mutassa be a termék/szolgáltatás ügyfelekhez való eljuttatásának tervét, határidőit és módszereit,
- termelési követelmények – határozza meg a termék/szolgáltatás előállításához szükséges technológiákat, anyagokat és berendezéseket,
- bővítési lehetőségek – vázolja fel a tervet további termékek/szolgáltatások fejlesztésére és bevezetésére,
- termékfotók – adja hozzá őket, ha léteznek.
Hogyan készítsünk termék leírást az üzleti tervünkben?
Az üzleti terv hatékony termék- vagy szolgáltatásleírást igényel. Mindenekelőtt a termék leírásának meg kell ragadnia az olvasó figyelmét, és nem hagyhatja közömbösen. Itt ki kell emelnie a legfontosabb információkat a termékről. Gondoskodnia kell arról, hogy a készített leírás világos és érthető legyen.
Meg kell mutatnia a termék iránti keresletet, vagyis tudatnia kell az olvasóval, hogy miért fog a fogyasztó ehhez nyúlni. Ne felejtse el kiemelni a termék egyedi jellemzőit és előnyeit.
A jól elkészített termék- vagy szolgáltatásleírás az üzleti tervben kulcsfontosságú. Intrigálónak, érdekesnek kell lennie az olvasó számára, és meg kell mutatnia a termék egyediségét. Ha jól végzi a dolgát, a finanszírozás megszerzésének és a startup fejlesztésének esélyei növekedni fognak.
Most válaszoltunk a kérdésre: Mit kell tartalmaznia egy termék leírásának? Egyéb források: Hogyan népszerűsítsünk egy startupot?
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozzon aktív méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedInen, Instagramon, YouTube-on, Pinteresten.
Andy Nichols
Egy problémamegoldó, aki 5 különböző diplomával és végtelen motivációs tartalékkal rendelkezik. Ez teszi őt tökéletes vállalkozóvá és menedzserré. Amikor alkalmazottakat és partnereket keres, a világ iránti nyitottságot és kíváncsiságot tartja a legfontosabb tulajdonságoknak.
Launch your startup:
- Hogyan indítsunk el egy startupot? 7 egyszerű és könnyű lépés
- Startup vs. vállalati munka. Melyik a megfelelő számodra?
- A startup létrehozásának előnyei és hátrányai
- Általános indulási statisztikák, amelyeket tudnod kell
- Hogyan lehet létrehozni egy startup növekedési stratégiát?
- Hogyan nevezzünk el egy startupot? Hasznos tippek és stratégiák
- Hogyan szerezhetünk üzleti tudást gyorsan? 5 legjobb gyakorlat
- Miért buknak el a startupok? 6 startup ötlet, amelyet érdemes elkerülni
- A 6 legprofibb kisvállalkozás
- 7 kérdés, hogy meghatározzuk, érdemes-e folytatni az üzleti ötletedet
- Hogyan érvényesítsd az üzleti ötletedet? 3 egyszerű lépés
- Kövesd a szenvedélyedet? A szenvedély fontossága az üzletben
- Mi az a vásárlói személyiség? 5 előny a vásárlói személyiség létrehozásából
- Hogyan találjunk üzleti ötletet?
- 5 hihetetlen cég, amely garázsban indult
- Mi a piackutatás és miért fontos?
- Hogyan teszteld valójában az üzleti ötletedet?
- Hogyan készítsünk prototípust egy termékhez?
- Hogyan építsünk MVP-t?
- Hogyan használjuk a felméréseket az üzleti ötletünk tesztelésére?
- Mi az üzleti terv? 4 típusú üzleti terv
- Mit kell tartalmaznia egy üzleti tervnek?
- Minek kell szerepelnie egy termékleírásban?
- Megvalósítási terv. Mi az, és hogyan kell létrehozni?
- Versenytárs elemzés
- Marketing stratégia
- Minden, amit a szabadalmakról tudni érdemes
- Milyen engedélyekre és licenszekre van szüksége a startupomnak?
- Mi az átlagos startup alapító fizetése?
- 4 startup adó, amit meg kell fizetned
- Melyik jogi struktúra a legjobb az Ön vállalkozása számára?
- Induló költségek. Mennyire lesz szükséged?
- A szellemi tulajdon védelme egy startupban
- Családi finanszírozás vs. önfinanszírozás
- Mi az a részvényesi megállapodás?
- Minek kell szerepelnie egy üzleti terv pénzügyi szekciójában?
- Pénzügyi menedzsment induló vállalkozások számára
- Mi az a startup?
- 8 legjobb iparág a startupok számára
- 10 hasznos eszköz az üzleti ötleted érvényesítéséhez
- A 5 legfontosabb készség, amire minden rendkívül sikeres startup alapítónak szüksége van
- Hagyományos üzleti terv vs. lean startup terv
- 6 alapvető startup fejlesztési szakasz
- 5 furcsa üzleti ötlet, ami milliókat hozott
- Hogyan ellenőrizheted, hogy a startup ötleted már létezik-e?
- Hogyan írjunk jó problémameghatározást a startupunk számára?