Termék fejlesztése gyakran rendkívül összetett folyamat, amely időt igényel és költségeket generál. Az érvényesítési szakaszban jobb, ha prototípust készítünk, ellenőrizzük a piacon való potenciálját, és kiderítjük, hogy mire van szüksége a leendő vásárlóinknak. A következő cikkben elmagyarázzuk, hogyan lehet prototípust készíteni egy termékhez és hogyan lehet ellenőrizni az üzleti ötletünket. Olvass tovább.

Hogyan készítsünk prototípust egy termékhez? – tartalomjegyzék:

  1. Mi az a prototípus?
  2. Miért olyan előnyös a prototípus készítése?
  3. Hogyan kezdjünk neki?
  4. Hogyan határozzuk meg a célokat?
  5. Hogyan teszteljünk egy prototípust?
  6. Elemzés és döntés
  7. Összegzés

Mi az a prototípus?

Először is, szükséges tisztázni, hogy mi is az a prototípus. Röviden, ez egy termék másolata, amely messze van a végső formájától. Ez egy korai modell, amelyet visszajelzés gyűjtésére lehet használni. Valójában a prototípusokat arra használják, hogy az ötleteket kézzelfogható formákba alakítsák, amelyek alkalmasak tesztelésre.

A prototípusok rendelkeznek a termék minden funkciójával, de felesleges kiegészítések nélkül. Ne feledd, hogy a prototípusok különböző hűségszintekkel rendelkeznek. Ezek egyszerű papíralapú vázlattól kezdve a funkcionális digitális prototípusig terjedhetnek. Ez a te igényeidtől függ. Ha éppen most kezded el a termék fejlesztését, nincs szükség magas hűségű, interaktív prototípusra.

Miért olyan előnyös a prototípus készítése?

Sok startup alapító nem érti, miért kellene prototípust készíteni, ami hatalmas hiba. Időpazarlásnak tekinteni teljes félreértés. A prototípus használata a legolcsóbb módja a termék tesztelésének. Ez lehetővé teszi a kockázatok minimalizálását az első helyen. A prototípus készítésének köszönhetően viszonylag gyorsan felfedezheted a termék hibáit és gyengeségeit, és jobban megértheted, hogy a felhasználók valójában mit keresnek.

A prototípus lehetővé teszi különböző termékfunkciók és kapcsolódó ötletek gyors tesztelését, valamint azonnali visszajelzés megszerzését a felhasználóktól. Ezenkívül a prototípus jól működik a potenciális befektetőkkel folytatott tárgyalások során. Egy termék látása és tapasztalása, még prototípus formájában is, teljesen más benyomást kelt, mint csupán hallani róla.

Ráadásul, mivel a célfelhasználók tesztelik a prototípusodat, értékes betekintéseket adhatnak, amelyeket más módon nem lehetne összegyűjteni. Ne feledd, hogy a prototípus készítése nemcsak az üzleti ötlet tesztelésére, hanem jobb termékek létrehozására is lehetőséget ad. Végül is, nem ez a lényeg?

hogyan készítsünk prototípust

Hogyan kezdjünk neki?

Érdemes alaposan felkészülni a prototípus készítésére. A kérdéssel kell kezdened, hogy a termékötleted hogyan tud segíteni a felhasználóknak. Itt világos választ kell találnod, mivel ez létfontosságú lesz a további munkához és a koncepció piaci potenciáljának értékeléséhez.

A következő lépés az, hogy elemezd, milyen hasonló termékek állnak már rendelkezésre a piacon. Ha léteznek, ellenőrizd, miben különböznek a tiédtől és kiknek szólnak pontosan. Gondolj arra, hogy a leendő vásárlód mit szeretne és mit vár el. A célfelhasználó megismerése meghatározza a termék típusáról hozott döntést. Például kiderülhet, hogy a termék mobil eszközökre kell, hogy fókuszáljon. Mindezekkel a tudással elkezdheted a prototípusod létrehozását.

Hogyan határozzuk meg a célokat?

A validálási folyamat elsődleges célja természetesen a startup ötletének ellenőrzése, de a termék különböző aspektusainak vizsgálata is. Fontos, hogy átgondold, mit kellene valójában bizonyítania a tanulmánynak. Ez egy lehetőség különböző feltételezések tesztelésére. Gondosan határozd meg a célokat és prioritásokat, és világosan állapítsd meg a metrikákat az eredmények objektív értékeléséhez.

Hogyan teszteljünk egy prototípust?

Amikor a prototípus kész, elkezdheted a tesztelését. A módszert az előre meghatározott célok szerint kell kiválasztani. Először is, egy gyors tesztet végezhetsz, hogy azonnal azonosítsd azokat az embereket a közvetlen környezetedben, akik részt vehetnek a további kutatásban. A mennyiségi visszajelzéshez jó ötlet prototípust és kérdőíveket küldeni azoknak az embereknek, akik illeszkednek a célcsoportodhoz.

A kvalitatív visszajelzés viszont mélyinterjúkat vagy egyéni mélyinterjúkat (IDI) igényel. Sajnos ez több időt vesz igénybe és nagyobb költségekkel jár. Kezdheted kisebb tesztekkel is, különböző eszközök (pl. HotJar) és egy weboldal használatával.

hogyan készítsünk prototípust

Elemzés és döntés

A validálási folyamat befejezése után itt az ideje az elemzésnek. A teszt eredményeit alaposan meg kell beszélni és különböző szempontokból át kell nézni. Egyértelmű következtetésnek kell születnie az ilyen elemzésből, hogy döntést lehessen hozni az ötlet további fejlesztéséről. Ez adja az alapot a poszt-validálási fázis előkészítéséhez, amely során a koncepciódat javítják és piacra hozzák.

Hogyan készítsünk prototípust – összegzés

A prototípus használata az üzleti ötleted ellenőrzésére rendkívül hatékony megközelítés. Ily módon sok értékes információt nyerhetsz. Ha alaposan elemzed, lehetővé teszi, hogy következtetéseket vonj le a további lépéseiddel kapcsolatban.

Most megtanultad, hogyan készítsünk prototípust egy termékhez. További információra van szükséged? Olvasd el ezt is: Hogyan népszerűsítsünk egy startupot?

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a szorgos méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedInen, Instagramon, YouTube-on, Pinteresten.

Andy Nichols

Egy problémamegoldó, aki 5 különböző diplomával és végtelen motivációs tartalékkal rendelkezik. Ez teszi őt tökéletes vállalkozóvá és menedzserré. Amikor alkalmazottakat és partnereket keres, a világ iránti nyitottságot és kíváncsiságot tartja a legfontosabb tulajdonságoknak.

View all posts →

Launch your startup:

  1. Hogyan indítsunk el egy startupot? 7 egyszerű és könnyű lépés
  2. Startup vs. vállalati munka. Melyik a megfelelő számodra?
  3. A startup létrehozásának előnyei és hátrányai
  4. Általános indulási statisztikák, amelyeket tudnod kell
  5. Hogyan lehet létrehozni egy startup növekedési stratégiát?
  6. Hogyan nevezzünk el egy startupot? Hasznos tippek és stratégiák
  7. Hogyan szerezhetünk üzleti tudást gyorsan? 5 legjobb gyakorlat
  8. Miért buknak el a startupok? 6 startup ötlet, amelyet érdemes elkerülni
  9. A 6 legprofibb kisvállalkozás
  10. 7 kérdés, hogy meghatározzuk, érdemes-e folytatni az üzleti ötletedet
  11. Hogyan érvényesítsd az üzleti ötletedet? 3 egyszerű lépés
  12. Kövesd a szenvedélyedet? A szenvedély fontossága az üzletben
  13. Mi az a vásárlói személyiség? 5 előny a vásárlói személyiség létrehozásából
  14. Hogyan találjunk üzleti ötletet?
  15. 5 hihetetlen cég, amely garázsban indult
  16. Mi a piackutatás és miért fontos?
  17. Hogyan teszteld valójában az üzleti ötletedet?
  18. Hogyan készítsünk prototípust egy termékhez?
  19. Hogyan építsünk MVP-t?
  20. Hogyan használjuk a felméréseket az üzleti ötletünk tesztelésére?
  21. Mi az üzleti terv? 4 típusú üzleti terv
  22. Mit kell tartalmaznia egy üzleti tervnek?
  23. Minek kell szerepelnie egy termékleírásban?
  24. Megvalósítási terv. Mi az, és hogyan kell létrehozni?
  25. Versenytárs elemzés
  26. Marketing stratégia
  27. Minden, amit a szabadalmakról tudni érdemes
  28. Milyen engedélyekre és licenszekre van szüksége a startupomnak?
  29. Mi az átlagos startup alapító fizetése?
  30. 4 startup adó, amit meg kell fizetned
  31. Melyik jogi struktúra a legjobb az Ön vállalkozása számára?
  32. Induló költségek. Mennyire lesz szükséged?
  33. A szellemi tulajdon védelme egy startupban
  34. Családi finanszírozás vs. önfinanszírozás
  35. Mi az a részvényesi megállapodás?
  36. Minek kell szerepelnie egy üzleti terv pénzügyi szekciójában?
  37. Pénzügyi menedzsment induló vállalkozások számára
  38. Mi az a startup?
  39. 8 legjobb iparág a startupok számára
  40. 10 hasznos eszköz az üzleti ötleted érvényesítéséhez
  41. A 5 legfontosabb készség, amire minden rendkívül sikeres startup alapítónak szüksége van
  42. Hagyományos üzleti terv vs. lean startup terv
  43. 6 alapvető startup fejlesztési szakasz
  44. 5 furcsa üzleti ötlet, ami milliókat hozott
  45. Hogyan ellenőrizheted, hogy a startup ötleted már létezik-e?
  46. Hogyan írjunk jó problémameghatározást a startupunk számára?