A startup ötlet validálása előzetes és mélyreható tesztelésre osztható. A második lehetőség mindenképpen komolyabb vállalkozás, hogy megerősítse, hogy a termék számára valóban létezik piac. Tehát hogyan teszteljük a startup ötletet valójában? Olvasd el cikkünket, hogy megtudd.
Hogyan teszteld a vállalkozási ötletedet valójában? – tartalomjegyzék:
- Miért fontos a vállalkozási ötleted tesztelése?
- Prototípus fejlesztése
- Minimum életképes termék építése
- Prototípus bemutatása a potenciális ügyfeleknek
- A terméked alkalmazkodása
- Közösségi média használata
- Marketing terv készítése
- Kísérletezés
Miért fontos a vállalkozási ötleted tesztelése?
Először is, szükséges megmagyarázni, miért olyan fontos a vállalkozási ötleted tesztelése. A válasz valójában a statisztikákban rejlik. Kiderült, hogy a startupok 42%-a olyan terméket vagy szolgáltatást hoz létre, amire a piacnak nincs szüksége. Az ilyen cégek alapítói időt és pénzt pazarolnak, ami mindig ugyanúgy végződik: az egész vállalkozás kudarcával. Tehát mit tegyél, ha egy új üzleti ötletet találtál ki?
A javasolt terméknek meg kell felelnie a piaci igényeknek, és megfelelően kell marketingelni. Ezért szükséges előre biztosítani, hogy a koncepció valóban megvalósítható. Ehhez további tesztelés szükséges. Hogyan végezheted ezt fejlettebb módon, miután tudod, hogy lehet érdeklődés a terméked iránt? Az egész validálási folyamatot több szakaszra kell osztani.
Prototípus fejlesztése
Hogyan teszteld a vállalkozási ötletedet valójában? A vállalkozási ötletek egy darab papíron kezdődnek, de ott nem érhetnek véget. Szükséges kiszűrni azokat a koncepciókat, amelyek nem életképesek. Miután a piac előzetesen megerősítette az érdeklődést a javasolt termék vagy ötlet iránt, a következő lépést meg kell tenni. Ezúttal szükséges a validálásra nagyobb energiával közelíteni. Mélyreható tesztelés esetén egy prototípus terméket vagy teszt szolgáltatást kell készíteni. Mindez azért, hogy bemutathasd, és részletes visszajelzést kaphass a tesztelőktől.
Minimum életképes termék építése
A lean startup modell egyre népszerűbbé válik (iteratív megközelítés a projektmenedzsmentben). Ez valójában a hagyományos gondolkodásmód megfordítása és a kockázat minimalizálása. Nem finomítasz egy terméket, majd kiteszed azt potenciális ügyfelek értékelésére, hanem egy MVP-re összpontosítasz. Az MVP a terméked legegyszerűbb formája, amely lehetővé teszi, hogy jobban és alaposabban teszteld az egész vállalkozás potenciálját anélkül, hogy sok pénzt fektetnél be. Ezért érdemes MVP-t használni a startup ötlet validálásához.
Prototípus bemutatása a potenciális ügyfeleknek
A következő lépésben, amikor a prototípusod vagy teszt szolgáltatásod készen áll, be kell mutatnod őket a potenciális célcsoportodnak. Ekkor felhasználhatsz egy felmérést, hogy visszajelzést kapj. Több tucat embert kellene így megkérdezni. Minél többen, annál jobb. Meg kell tudni, hogy a potenciális ügyfeleid valóban azonosulnak-e a kérdéses problémával úgy, ahogyan te. Ezután kiderül, hogy a probléma valóban komoly-e a célpiac számára, és hogy az ötletnek van-e potenciálja.
A terméked alkalmazkodása
A prototípus sok fontos adatot és visszajelzést adhat, de nem feledkezhetsz meg a terméked tesztpiacra való alkalmazkodásáról. A terméknek kapcsolódnia kell a tesztpiachoz, hogy megbízható visszajelzést kaphass. Ellenkező esetben csak frusztráció és düh lesz a tesztelők között. Ez pedig sok kritikát eredményez, amely nem a termék lényegével, hanem inkább a tesztelés adott szakaszához való illeszkedésének hiányával lesz kapcsolatos.

Közösségi média és weboldal használata
A validálási folyamatban nem feledkezhetsz meg az olyan hasznos eszközökről, mint a közösségi média és egy weboldal. Egy egyszerű, a megadott termékre dedikált landing page-nek átfogó információt kell nyújtania róla, és ösztönöznie kell az embereket, hogy osszák meg véleményüket. Hasonlóképpen, a közösségi hálózati oldalak is felhasználhatók. Ezek lehetővé teszik, hogy több adatot gyűjts.
Marketing terv készítése
A vállalkozási koncepciód ellenőrzésekor érdemes tesztelni egy korábban elkészített marketing tervet. Ez információt ad arról, hogy mely marketing megoldások működtek, mely eszközök voltak hatékonyak, és melyek bizonyultak haszontalannak. A marketing terv kidolgozása a korai szakaszban a termék marketingelésének átgondolásával kell, hogy kezdődjön. A célcsoport előzetes felmérése már némi információt kell, hogy adjon. Később lehetőség lesz a tervezett marketing megoldások gyakorlati tesztelésére.
Kísérletezés
Végül egy olyan kérdés, amely az egész validálási folyamatban meglehetősen fontos. Elengedhetetlen, hogy kísérleti megközelítést alkalmazz a végrehajtott tevékenységekkel kapcsolatban. Ellenkező esetben túl óvatosan fogsz cselekedni, félve a kudarctól. Kísérleti megközelítésben fel kell készülnöd a kudarcra, vagy legalábbis a hibákra. Ez megkönnyíti az ötlet és annak különböző verzióinak tesztelését. Az ilyen kísérleti gondolkodásmódnak kéz a kézben kell járnia a tervezési gondolkodással – nyitottnak lenni a kreatív megoldásokra, a probléma meghatározására és új, kreatív folyamatok kidolgozására.
Hogyan teszteld a vállalkozási ötletedet – összefoglalás
A mélyreható piackutatás prototípus termék vagy teszt szolgáltatás segítségével véglegesen választ kell, hogy adjon arra, hogy a piac készen áll-e a vállalkozási ötletedre, és hogy szüksége van-e rá egyáltalán. Az ilyen tudás meghatározza az előrehaladási irányt, ami kulcsfontosságú.
Most megtudtad, hogyan teszteld a vállalkozási ötletedet valójában. Nézd meg más cikkeinket: Startup fejlesztés.
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a nyüzsgő méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedIn-en, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en.
Andy Nichols
Egy problémamegoldó, aki 5 különböző diplomával és végtelen motivációs tartalékkal rendelkezik. Ez teszi őt tökéletes vállalkozóvá és menedzserré. Amikor alkalmazottakat és partnereket keres, a világ iránti nyitottságot és kíváncsiságot tartja a legfontosabb tulajdonságoknak.
Launch your startup:
- Hogyan indítsunk el egy startupot? 7 egyszerű és könnyű lépés
- Startup vs. vállalati munka. Melyik a megfelelő számodra?
- A startup létrehozásának előnyei és hátrányai
- Általános indulási statisztikák, amelyeket tudnod kell
- Hogyan lehet létrehozni egy startup növekedési stratégiát?
- Hogyan nevezzünk el egy startupot? Hasznos tippek és stratégiák
- Hogyan szerezhetünk üzleti tudást gyorsan? 5 legjobb gyakorlat
- Miért buknak el a startupok? 6 startup ötlet, amelyet érdemes elkerülni
- A 6 legprofibb kisvállalkozás
- 7 kérdés, hogy meghatározzuk, érdemes-e folytatni az üzleti ötletedet
- Hogyan érvényesítsd az üzleti ötletedet? 3 egyszerű lépés
- Kövesd a szenvedélyedet? A szenvedély fontossága az üzletben
- Mi az a vásárlói személyiség? 5 előny a vásárlói személyiség létrehozásából
- Hogyan találjunk üzleti ötletet?
- 5 hihetetlen cég, amely garázsban indult
- Mi a piackutatás és miért fontos?
- Hogyan teszteld valójában az üzleti ötletedet?
- Hogyan készítsünk prototípust egy termékhez?
- Hogyan építsünk MVP-t?
- Hogyan használjuk a felméréseket az üzleti ötletünk tesztelésére?
- Mi az üzleti terv? 4 típusú üzleti terv
- Mit kell tartalmaznia egy üzleti tervnek?
- Minek kell szerepelnie egy termékleírásban?
- Megvalósítási terv. Mi az, és hogyan kell létrehozni?
- Versenytárs elemzés
- Marketing stratégia
- Minden, amit a szabadalmakról tudni érdemes
- Milyen engedélyekre és licenszekre van szüksége a startupomnak?
- Mi az átlagos startup alapító fizetése?
- 4 startup adó, amit meg kell fizetned
- Melyik jogi struktúra a legjobb az Ön vállalkozása számára?
- Induló költségek. Mennyire lesz szükséged?
- A szellemi tulajdon védelme egy startupban
- Családi finanszírozás vs. önfinanszírozás
- Mi az a részvényesi megállapodás?
- Minek kell szerepelnie egy üzleti terv pénzügyi szekciójában?
- Pénzügyi menedzsment induló vállalkozások számára
- Mi az a startup?
- 8 legjobb iparág a startupok számára
- 10 hasznos eszköz az üzleti ötleted érvényesítéséhez
- A 5 legfontosabb készség, amire minden rendkívül sikeres startup alapítónak szüksége van
- Hagyományos üzleti terv vs. lean startup terv
- 6 alapvető startup fejlesztési szakasz
- 5 furcsa üzleti ötlet, ami milliókat hozott
- Hogyan ellenőrizheted, hogy a startup ötleted már létezik-e?
- Hogyan írjunk jó problémameghatározást a startupunk számára?