A startup ötlet validálása előzetes és mélyreható tesztelésre osztható. A második lehetőség mindenképpen komolyabb vállalkozás, hogy megerősítse, hogy a termék számára valóban létezik piac. Tehát hogyan teszteljük a startup ötletet valójában? Olvasd el cikkünket, hogy megtudd.

Hogyan teszteld a vállalkozási ötletedet valójában? – tartalomjegyzék:

  1. Miért fontos a vállalkozási ötleted tesztelése?
  2. Prototípus fejlesztése
  3. Minimum életképes termék építése
  4. Prototípus bemutatása a potenciális ügyfeleknek
  5. A terméked alkalmazkodása
  6. Közösségi média használata
  7. Marketing terv készítése
  8. Kísérletezés

Miért fontos a vállalkozási ötleted tesztelése?

Először is, szükséges megmagyarázni, miért olyan fontos a vállalkozási ötleted tesztelése. A válasz valójában a statisztikákban rejlik. Kiderült, hogy a startupok 42%-a olyan terméket vagy szolgáltatást hoz létre, amire a piacnak nincs szüksége. Az ilyen cégek alapítói időt és pénzt pazarolnak, ami mindig ugyanúgy végződik: az egész vállalkozás kudarcával. Tehát mit tegyél, ha egy új üzleti ötletet találtál ki?

A javasolt terméknek meg kell felelnie a piaci igényeknek, és megfelelően kell marketingelni. Ezért szükséges előre biztosítani, hogy a koncepció valóban megvalósítható. Ehhez további tesztelés szükséges. Hogyan végezheted ezt fejlettebb módon, miután tudod, hogy lehet érdeklődés a terméked iránt? Az egész validálási folyamatot több szakaszra kell osztani.

Prototípus fejlesztése

Hogyan teszteld a vállalkozási ötletedet valójában? A vállalkozási ötletek egy darab papíron kezdődnek, de ott nem érhetnek véget. Szükséges kiszűrni azokat a koncepciókat, amelyek nem életképesek. Miután a piac előzetesen megerősítette az érdeklődést a javasolt termék vagy ötlet iránt, a következő lépést meg kell tenni. Ezúttal szükséges a validálásra nagyobb energiával közelíteni. Mélyreható tesztelés esetén egy prototípus terméket vagy teszt szolgáltatást kell készíteni. Mindez azért, hogy bemutathasd, és részletes visszajelzést kaphass a tesztelőktől.

hogyan teszteld a vállalkozási ötletedet

Minimum életképes termék építése

A lean startup modell egyre népszerűbbé válik (iteratív megközelítés a projektmenedzsmentben). Ez valójában a hagyományos gondolkodásmód megfordítása és a kockázat minimalizálása. Nem finomítasz egy terméket, majd kiteszed azt potenciális ügyfelek értékelésére, hanem egy MVP-re összpontosítasz. Az MVP a terméked legegyszerűbb formája, amely lehetővé teszi, hogy jobban és alaposabban teszteld az egész vállalkozás potenciálját anélkül, hogy sok pénzt fektetnél be. Ezért érdemes MVP-t használni a startup ötlet validálásához.

Prototípus bemutatása a potenciális ügyfeleknek

A következő lépésben, amikor a prototípusod vagy teszt szolgáltatásod készen áll, be kell mutatnod őket a potenciális célcsoportodnak. Ekkor felhasználhatsz egy felmérést, hogy visszajelzést kapj. Több tucat embert kellene így megkérdezni. Minél többen, annál jobb. Meg kell tudni, hogy a potenciális ügyfeleid valóban azonosulnak-e a kérdéses problémával úgy, ahogyan te. Ezután kiderül, hogy a probléma valóban komoly-e a célpiac számára, és hogy az ötletnek van-e potenciálja.

A terméked alkalmazkodása

A prototípus sok fontos adatot és visszajelzést adhat, de nem feledkezhetsz meg a terméked tesztpiacra való alkalmazkodásáról. A terméknek kapcsolódnia kell a tesztpiachoz, hogy megbízható visszajelzést kaphass. Ellenkező esetben csak frusztráció és düh lesz a tesztelők között. Ez pedig sok kritikát eredményez, amely nem a termék lényegével, hanem inkább a tesztelés adott szakaszához való illeszkedésének hiányával lesz kapcsolatos.

hogyan teszteld a vállalkozási ötletedet

Közösségi média és weboldal használata

A validálási folyamatban nem feledkezhetsz meg az olyan hasznos eszközökről, mint a közösségi média és egy weboldal. Egy egyszerű, a megadott termékre dedikált landing page-nek átfogó információt kell nyújtania róla, és ösztönöznie kell az embereket, hogy osszák meg véleményüket. Hasonlóképpen, a közösségi hálózati oldalak is felhasználhatók. Ezek lehetővé teszik, hogy több adatot gyűjts.

Marketing terv készítése

A vállalkozási koncepciód ellenőrzésekor érdemes tesztelni egy korábban elkészített marketing tervet. Ez információt ad arról, hogy mely marketing megoldások működtek, mely eszközök voltak hatékonyak, és melyek bizonyultak haszontalannak. A marketing terv kidolgozása a korai szakaszban a termék marketingelésének átgondolásával kell, hogy kezdődjön. A célcsoport előzetes felmérése már némi információt kell, hogy adjon. Később lehetőség lesz a tervezett marketing megoldások gyakorlati tesztelésére.

Kísérletezés

Végül egy olyan kérdés, amely az egész validálási folyamatban meglehetősen fontos. Elengedhetetlen, hogy kísérleti megközelítést alkalmazz a végrehajtott tevékenységekkel kapcsolatban. Ellenkező esetben túl óvatosan fogsz cselekedni, félve a kudarctól. Kísérleti megközelítésben fel kell készülnöd a kudarcra, vagy legalábbis a hibákra. Ez megkönnyíti az ötlet és annak különböző verzióinak tesztelését. Az ilyen kísérleti gondolkodásmódnak kéz a kézben kell járnia a tervezési gondolkodással – nyitottnak lenni a kreatív megoldásokra, a probléma meghatározására és új, kreatív folyamatok kidolgozására.

Hogyan teszteld a vállalkozási ötletedet – összefoglalás

A mélyreható piackutatás prototípus termék vagy teszt szolgáltatás segítségével véglegesen választ kell, hogy adjon arra, hogy a piac készen áll-e a vállalkozási ötletedre, és hogy szüksége van-e rá egyáltalán. Az ilyen tudás meghatározza az előrehaladási irányt, ami kulcsfontosságú.

Most megtudtad, hogyan teszteld a vállalkozási ötletedet valójában. Nézd meg más cikkeinket: Startup fejlesztés.

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a nyüzsgő méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedIn-en, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en.

Andy Nichols

Egy problémamegoldó, aki 5 különböző diplomával és végtelen motivációs tartalékkal rendelkezik. Ez teszi őt tökéletes vállalkozóvá és menedzserré. Amikor alkalmazottakat és partnereket keres, a világ iránti nyitottságot és kíváncsiságot tartja a legfontosabb tulajdonságoknak.

View all posts →

Launch your startup:

  1. Hogyan indítsunk el egy startupot? 7 egyszerű és könnyű lépés
  2. Startup vs. vállalati munka. Melyik a megfelelő számodra?
  3. A startup létrehozásának előnyei és hátrányai
  4. Általános indulási statisztikák, amelyeket tudnod kell
  5. Hogyan lehet létrehozni egy startup növekedési stratégiát?
  6. Hogyan nevezzünk el egy startupot? Hasznos tippek és stratégiák
  7. Hogyan szerezhetünk üzleti tudást gyorsan? 5 legjobb gyakorlat
  8. Miért buknak el a startupok? 6 startup ötlet, amelyet érdemes elkerülni
  9. A 6 legprofibb kisvállalkozás
  10. 7 kérdés, hogy meghatározzuk, érdemes-e folytatni az üzleti ötletedet
  11. Hogyan érvényesítsd az üzleti ötletedet? 3 egyszerű lépés
  12. Kövesd a szenvedélyedet? A szenvedély fontossága az üzletben
  13. Mi az a vásárlói személyiség? 5 előny a vásárlói személyiség létrehozásából
  14. Hogyan találjunk üzleti ötletet?
  15. 5 hihetetlen cég, amely garázsban indult
  16. Mi a piackutatás és miért fontos?
  17. Hogyan teszteld valójában az üzleti ötletedet?
  18. Hogyan készítsünk prototípust egy termékhez?
  19. Hogyan építsünk MVP-t?
  20. Hogyan használjuk a felméréseket az üzleti ötletünk tesztelésére?
  21. Mi az üzleti terv? 4 típusú üzleti terv
  22. Mit kell tartalmaznia egy üzleti tervnek?
  23. Minek kell szerepelnie egy termékleírásban?
  24. Megvalósítási terv. Mi az, és hogyan kell létrehozni?
  25. Versenytárs elemzés
  26. Marketing stratégia
  27. Minden, amit a szabadalmakról tudni érdemes
  28. Milyen engedélyekre és licenszekre van szüksége a startupomnak?
  29. Mi az átlagos startup alapító fizetése?
  30. 4 startup adó, amit meg kell fizetned
  31. Melyik jogi struktúra a legjobb az Ön vállalkozása számára?
  32. Induló költségek. Mennyire lesz szükséged?
  33. A szellemi tulajdon védelme egy startupban
  34. Családi finanszírozás vs. önfinanszírozás
  35. Mi az a részvényesi megállapodás?
  36. Minek kell szerepelnie egy üzleti terv pénzügyi szekciójában?
  37. Pénzügyi menedzsment induló vállalkozások számára
  38. Mi az a startup?
  39. 8 legjobb iparág a startupok számára
  40. 10 hasznos eszköz az üzleti ötleted érvényesítéséhez
  41. A 5 legfontosabb készség, amire minden rendkívül sikeres startup alapítónak szüksége van
  42. Hagyományos üzleti terv vs. lean startup terv
  43. 6 alapvető startup fejlesztési szakasz
  44. 5 furcsa üzleti ötlet, ami milliókat hozott
  45. Hogyan ellenőrizheted, hogy a startup ötleted már létezik-e?
  46. Hogyan írjunk jó problémameghatározást a startupunk számára?