Hogyan lehet startupot létrehozni? Sok időt és energiát igényel egy vállalat elindítása és az üzleti ötleted megvalósítása. Íme, hogyan valósíthatod meg ezt 7 egyszerű és könnyű lépésben. Olvass tovább.
Hogyan lehet startupot létrehozni? 7 egyszerű és könnyű lépés – tartalomjegyzék:
- Találj ki egy startup ötletet
- Végezz piackutatást
- Dönts a üzleti modellen
- Írj üzleti tervet
- Fejlessz ki egy termék prototípust
- Szerezz finanszírozást
- Regisztráld a vállalkozásodat
- Hogyan lehet startupot létrehozni – összefoglalás
Találj ki egy startup ötletet
Hogyan lehet startupot létrehozni? Nyilvánvalóan minden egy üzleti ötlettel kezdődik. Ez minden startup alapelve. Bárhol megtalálható, és bármi lehet a te inspirációd. A tökéletes startup ötlet keresésekor a legjobb, ha az emberek problémáit elemzed, és azon gondolkodsz, hogyan tudnád megoldani őket. Nem szükséges teljesen egyedi koncepciót kitalálni, de például bevezethetsz egy új alkalmazást egy létező termékhez, és kínálhatsz néhány termékfejlesztést.
Végezz piackutatást
A következő lépés a piacelemzés. Értékeld a piaci értéket és azonosítsd a potenciális versenytársaidat. Ellenőrizd, hogy más cégek már kínálnak-e hasonló terméket, és miben különbözik a tiédtől. Meg kell határozni, mi az egyedi értéke, és miért tűnik ki a tömegből.
Érdemes elemezni a közeli és távoli versenytársakat is. Miután azonosítottad ezeket a szervezeteket, kereshetsz kulcsfontosságú pénzügyi információkat róluk. Ez a legkönnyebb a tőzsdén jegyzett cégek esetében. Ne felejtsd el megvizsgálni a versenytársak termékeinek árait.

Dönts a üzleti modellen
Most meg kell határoznod az USP-t (Egyedi Értékajánlat), amely megmagyarázza, miért érdemes az ügyfélnek veled üzletelni a versenytársaid helyett. Ehhez üzleti modellt kell készítened. A legjobb, ha egy kész sablont használsz, és a legnépszerűbb a Business Model Canvas (BMC). A következő információkat kell tartalmaznia:
- Kulcsfontosságú partnerségek. Kik a startupod kulcsfontosságú partnerei? Milyen szolgáltatások elengedhetetlenek a startupod működéséhez? Milyen kulcsfontosságú erőforrásokkal rendelkeznek a partnereid?
- Ügyfél szegmensek. Kinek készíted a terméket? Kik a fő ügyfeleid?
- Kulcsfontosságú tevékenységek. Milyen kulcsfontosságú lépéseket kell tenni a szükséges érték biztosításához? Milyen lesz a forgalmazási csatornák és a bevételi források? Hogyan alakíthatók ki ügyfélkapcsolatok?
- Kulcsfontosságú erőforrások. Milyen kulcsfontosságú erőforrásokra van szükség az értékajánlatod kínálatához? Milyen erőforrásokra van szükség a forgalmazási csatornákhoz és a tervezett bevételi forrásokhoz?
- Értékajánlat. Milyen értéket fogsz nyújtani az ügyfélnek? Milyen problémákat fogsz megoldani? Milyen termék- és szolgáltatáscsomagot kínálsz az egyes ügyfél szegmenseknek?
- Ügyfélkapcsolatok. Milyen kapcsolatokat várnak el az ügyfelek? Hogyan kapcsolódik az ügyfélkapcsolatok kialakítása az üzleti modell többi részéhez?
- Csatornák. Milyen csatornákat használsz az ügyfelekkel való kapcsolatok kialakításához? Hogyan integrálják ezeket a csatornákat? Melyik csatorna a legjobb?
- Költségszerkezet. Milyen költségek merülnek fel az elfogadott üzleti modell által? Milyen költségek merülnek fel a kulcsfontosságú erőforrások, partnerek és tevékenységek által?
- Bevételi források. Mit fognak az ügyfelek megfizetni? Mennyit fognak fizetni? Lesznek-e a termék vagy szolgáltatás egyes elemei ingyenesek? Mik azok az elemek?
Írj üzleti tervet
A jóváhagyott modell alapján üzleti tervet kell írnod, amely tisztázza az üzleti modell korábban elfogadott feltételeit. Most itt az idő, hogy felmérd a vállalkozás jövedelmezőségét. Ez segít megismerni a pénzügyi szükségleteidet és gyors megtérülést biztosítani.
Fejlessz ki egy termék prototípust
Miután van egy hipotézised a jövőbeli termékedről, összpontosíts a validálására. Készíts egy Minimális Fenntartható Terméket (MVP), amely lehetővé teszi, hogy teszteld az új koncepciót a célközönségeddel különleges technológia nélkül. Az MVP segítségével visszajelzést kaphatsz az ügyfeleidtől, és új irányt határozhatsz meg a termékfejlesztéshez.

Szerezz finanszírozást
Ez egy jó szakasz, hogy külső finanszírozást keress a startupod számára. Különböző forrásokból szerezhetsz tőkét. Először érdemes a családhoz és a barátokhoz fordulni. Tőkét szerezhetsz egyéni befektetőktől, üzleti angyaloktól és bankoktól is. Jó ötlet különböző startup és technológiai eseményeken részt venni, technikai egyetemeket látogatni, és akár közösségi médiát is használni a finanszírozás keresésére.
Regisztráld a vállalkozásodat
A vállalkozásod regisztrálása a startup létrehozásának utolsó szakasza. Most az egyik dolog, amire gondolnod kell, az a jogi üzleti struktúrája. A startupok gyakran vállalat formáját öltik, amelynek tulajdonjoga részvények és részvények formájában oszlik meg a részvényesek között.
Hogyan lehet startupot létrehozni – összefoglalás
A startup létrehozása összetett folyamat. Ezért érdemes több szakaszra bontani. Az üzleted egy ötlettel kezdődik, amely névvé alakul, és végül valósággá válik. Azok a startupok, amelyeket jól kidolgozott cselekvési terv és vízióval rendelkező stratégia alapján fejlesztenek, nagyobb eséllyel élik túl.
Most megtanultad, hogyan lehet startupot létrehozni. Van benned annyi, hogy elindítsd? Nézd meg a projektmenedzsment szoftverünket fejlesztők számára.
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a nyüzsgő méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedInen, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en.
Andy Nichols
Egy problémamegoldó, aki 5 különböző diplomával és végtelen motivációs tartalékkal rendelkezik. Ez teszi őt tökéletes vállalkozóvá és menedzserré. Amikor alkalmazottakat és partnereket keres, a világ iránti nyitottságot és kíváncsiságot tartja a legfontosabb tulajdonságoknak.
Launch your startup:
- Hogyan indítsunk el egy startupot? 7 egyszerű és könnyű lépés
- Startup vs. vállalati munka. Melyik a megfelelő számodra?
- A startup létrehozásának előnyei és hátrányai
- Általános indulási statisztikák, amelyeket tudnod kell
- Hogyan lehet létrehozni egy startup növekedési stratégiát?
- Hogyan nevezzünk el egy startupot? Hasznos tippek és stratégiák
- Hogyan szerezhetünk üzleti tudást gyorsan? 5 legjobb gyakorlat
- Miért buknak el a startupok? 6 startup ötlet, amelyet érdemes elkerülni
- A 6 legprofibb kisvállalkozás
- 7 kérdés, hogy meghatározzuk, érdemes-e folytatni az üzleti ötletedet
- Hogyan érvényesítsd az üzleti ötletedet? 3 egyszerű lépés
- Kövesd a szenvedélyedet? A szenvedély fontossága az üzletben
- Mi az a vásárlói személyiség? 5 előny a vásárlói személyiség létrehozásából
- Hogyan találjunk üzleti ötletet?
- 5 hihetetlen cég, amely garázsban indult
- Mi a piackutatás és miért fontos?
- Hogyan teszteld valójában az üzleti ötletedet?
- Hogyan készítsünk prototípust egy termékhez?
- Hogyan építsünk MVP-t?
- Hogyan használjuk a felméréseket az üzleti ötletünk tesztelésére?
- Mi az üzleti terv? 4 típusú üzleti terv
- Mit kell tartalmaznia egy üzleti tervnek?
- Minek kell szerepelnie egy termékleírásban?
- Megvalósítási terv. Mi az, és hogyan kell létrehozni?
- Versenytárs elemzés
- Marketing stratégia
- Minden, amit a szabadalmakról tudni érdemes
- Milyen engedélyekre és licenszekre van szüksége a startupomnak?
- Mi az átlagos startup alapító fizetése?
- 4 startup adó, amit meg kell fizetned
- Melyik jogi struktúra a legjobb az Ön vállalkozása számára?
- Induló költségek. Mennyire lesz szükséged?
- A szellemi tulajdon védelme egy startupban
- Családi finanszírozás vs. önfinanszírozás
- Mi az a részvényesi megállapodás?
- Minek kell szerepelnie egy üzleti terv pénzügyi szekciójában?
- Pénzügyi menedzsment induló vállalkozások számára
- Mi az a startup?
- 8 legjobb iparág a startupok számára
- 10 hasznos eszköz az üzleti ötleted érvényesítéséhez
- A 5 legfontosabb készség, amire minden rendkívül sikeres startup alapítónak szüksége van
- Hagyományos üzleti terv vs. lean startup terv
- 6 alapvető startup fejlesztési szakasz
- 5 furcsa üzleti ötlet, ami milliókat hozott
- Hogyan ellenőrizheted, hogy a startup ötleted már létezik-e?
- Hogyan írjunk jó problémameghatározást a startupunk számára?