Egy sikeres startup felépítése hosszú út, ezért tudnod kell, hogy melyik ösvényt fogod követni. A startup életciklusának minden szakasza számos kihívással néz szembe, amelyek vagy elősegíthetik, vagy tönkretehetik az újonnan létrehozott vállalkozást. Olvasd el cikkünket, és tudj meg többet a 6 alapvető startup fejlesztési szakaszról.

Startup fejlesztési szakaszok – tartalomjegyzék:

  1. Startup fejlesztési szakaszok
  2. Előmag szakasz
  3. Mag szakasz
  4. Kezdő szakasz
  5. Növekedési szakasz
  6. Terjeszkedési szakasz
  7. Kilépési szakasz
  8. Összefoglalás

Startup fejlesztési szakaszok

A minden startup lényege, hogy növekedjen és elérje azt a szakaszt, ahol nyilvános vállalattá válhat, készen a globális terjeszkedésre. Sajnos a startupok 90%-a nem lép be a fejlesztés végső szakaszába, és 10%-uk még az első vagy második szakaszon sem jut túl.

A leggyakoribb ok, amiért a startupok megbuknak, a piaci kereslet félreértelmezése (42%), ezt követi a finanszírozás hiánya (29%). Azok a projektek, amelyek túlélnek, hat fejlesztési szakaszon mennek keresztül. A Facebook, az Airbnb, a Twitter, a LinkedIn vagy az Uber példák az ilyen sikeres vállalatokra. Mik a 6 alapvető startup fejlesztési szakasz?

Előmag szakasz

Minden az előmag szakaszban kezdődik, amelyet ötlet szakaszként is tekintenek. Ezen a ponton elemzed a piacot, keresel egy rést, amelyben szeretnéd fejleszteni a termékedet, és formát adsz az ötletednek. Itt az ideje, hogy feltegyél magadnak néhány kérdést:

  • Valóban a problémára adott válasz a megoldásom?
  • Hogyan befolyásolhatja a megoldásom a piacot?
  • Hasonlít más, már a piacon lévő megoldásokra?

Az előmag szakaszban meghatározod a vállalat vízióját és küldetését, létrehozod a kritikus mérföldköveket, kidolgozol egy akciótervet az üzleti céljaid elérésére, és a valódi ügyféligényekre összpontosítasz.

startup fejlesztési szakaszok

Mag szakasz

A mag szakaszban a vállalkozásod szervezettebbé válik, és általában van egy szakértőkből álló csapatod. Az egyik fő célja az, hogy érvényesítse az eredeti üzleti ötletet. A feladatod most egy korai termékprototípus kidolgozása, hogy bemutathasd azt a potenciális befektetőknek, és meghatározd a felhasználói érdeklődést. Még nem kell olyan funkcionálisnak és életképesnek lennie, mint egy MVP (Minimum Viable Product). Még mindig fejleszted és teszteled, hogy meghatározd a megvalósíthatóságát.

A bootstrapping egy rendkívül népszerű módszer egy új vállalkozás finanszírozására a mag szakaszában. Röviden, ez azt jelenti, hogy a személyes erőforrásaidat használod a startupod skálázására. Azonban fontolóra veheted az angyalbefektetőktől, crowdfundingból és támogatásokból származó források megszerzését is.

Kezdő szakasz

Most már jogi vállalkozásod van, alapvető szervezeti struktúrával. Ezen a ponton még mindig javítod az MVP-ket, és folyamatos piackutatást végzel.

Mivel valószínűleg elfogyott a pénzed a bootstrapping során, itt az ideje, hogy külső finanszírozásra válts, hogy a céged elindulhasson. Ezért részletes üzleti tervet kell készítened, és meg kell próbálnod azonosítani azokat a befektetőket, akik hajlandóak lennének forrást biztosítani számodra. Ez egy ideális lehetőség, amely lehetővé teszi a startupok számára, hogy különböző piacokon növekedjenek.

Növekedési szakasz

A növekedési fázis a startup fejlesztésének egyik legnehezebb szakaszának számít. A legtöbb fiatal vállalkozás még erre a pontra sem jut el. A céged most már nagy számú ügyfelet vonzott, és elérte a stabil bevételi forrást. Ekkor veszítesz el kontrollt az egész vállalkozás felett, mivel kénytelen vagy megfelelő menedzsment szakembereket felvenni.

A külső finanszírozás itt is rendkívül fontos, mivel nehéz a gyors fejlődésről beszélni nélküle. A növekedési szakasz végére a cégednek jól kidolgozott marketing stratégiával, költségvetéssel és csapattal kell rendelkeznie, hogy megfeleljen a jelenlegi igényeinek.

Terjeszkedési szakasz

Ebben a szakaszban a vállalkozásod új piacokra és szektorokra kezd terjeszkedni. Most könnyebb lehet befektetőket találni, mivel bíznak a startup sikerében. Ezen a fázison a startupod más cégeket is megszerezhet, új technológiákat fejleszthet és kiegészítő termékeket hozhat létre.

Új emberek csatlakoznak az igazgatósághoz, és velük együtt érkezik a friss tudás. Nagyon ajánlott most mérni a kockázatokat és reális célokat kitűzni, mivel sok vállalat itt túlbecsüli a képességeit, és végül megbukik.

Kilépési szakasz

Ez a startup fejlesztési folyamat utolsó szakasza. Valaki azt mondhatja, hogy ez a kemény munkád csúcspontja. Ezenkívül a befektetők végre profitot is kereshetnek. A kilépési szakasz vagy a startupod eladásával, vagy az IPO-val (Első Nyilvános Kínálat) érhet véget. Ez az a szakasz, amikor a céged több piacon is ismertté válik, és gyakran globális elérhetőséget nyer.

Startup fejlesztési szakaszok – összefoglalás

Egy startup elindítása sok munkát és tervezést igényel. A legtöbb projekt nem jut túl a kezdeti fejlesztési szakaszokon, vagy még az ötlet szakaszán sem. Azonban, ha önmotivált, szenvedélyes és kreatív ember vagy egy innovatív ötlettel, máris jó úton jársz.

Olvasd el ezt is: Sikeres startup szabadúszók alkalmazásával.

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a szorgos méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedInen, Instagramon, YouTube-on, Pinteresten.

Andy Nichols

Egy problémamegoldó, aki 5 különböző diplomával és végtelen motivációs tartalékkal rendelkezik. Ez teszi őt tökéletes vállalkozóvá és menedzserré. Amikor alkalmazottakat és partnereket keres, a világ iránti nyitottságot és kíváncsiságot tartja a legfontosabb tulajdonságoknak.

View all posts →

Launch your startup:

  1. Hogyan indítsunk el egy startupot? 7 egyszerű és könnyű lépés
  2. Startup vs. vállalati munka. Melyik a megfelelő számodra?
  3. A startup létrehozásának előnyei és hátrányai
  4. Általános indulási statisztikák, amelyeket tudnod kell
  5. Hogyan lehet létrehozni egy startup növekedési stratégiát?
  6. Hogyan nevezzünk el egy startupot? Hasznos tippek és stratégiák
  7. Hogyan szerezhetünk üzleti tudást gyorsan? 5 legjobb gyakorlat
  8. Miért buknak el a startupok? 6 startup ötlet, amelyet érdemes elkerülni
  9. A 6 legprofibb kisvállalkozás
  10. 7 kérdés, hogy meghatározzuk, érdemes-e folytatni az üzleti ötletedet
  11. Hogyan érvényesítsd az üzleti ötletedet? 3 egyszerű lépés
  12. Kövesd a szenvedélyedet? A szenvedély fontossága az üzletben
  13. Mi az a vásárlói személyiség? 5 előny a vásárlói személyiség létrehozásából
  14. Hogyan találjunk üzleti ötletet?
  15. 5 hihetetlen cég, amely garázsban indult
  16. Mi a piackutatás és miért fontos?
  17. Hogyan teszteld valójában az üzleti ötletedet?
  18. Hogyan készítsünk prototípust egy termékhez?
  19. Hogyan építsünk MVP-t?
  20. Hogyan használjuk a felméréseket az üzleti ötletünk tesztelésére?
  21. Mi az üzleti terv? 4 típusú üzleti terv
  22. Mit kell tartalmaznia egy üzleti tervnek?
  23. Minek kell szerepelnie egy termékleírásban?
  24. Megvalósítási terv. Mi az, és hogyan kell létrehozni?
  25. Versenytárs elemzés
  26. Marketing stratégia
  27. Minden, amit a szabadalmakról tudni érdemes
  28. Milyen engedélyekre és licenszekre van szüksége a startupomnak?
  29. Mi az átlagos startup alapító fizetése?
  30. 4 startup adó, amit meg kell fizetned
  31. Melyik jogi struktúra a legjobb az Ön vállalkozása számára?
  32. Induló költségek. Mennyire lesz szükséged?
  33. A szellemi tulajdon védelme egy startupban
  34. Családi finanszírozás vs. önfinanszírozás
  35. Mi az a részvényesi megállapodás?
  36. Minek kell szerepelnie egy üzleti terv pénzügyi szekciójában?
  37. Pénzügyi menedzsment induló vállalkozások számára
  38. Mi az a startup?
  39. 8 legjobb iparág a startupok számára
  40. 10 hasznos eszköz az üzleti ötleted érvényesítéséhez
  41. A 5 legfontosabb készség, amire minden rendkívül sikeres startup alapítónak szüksége van
  42. Hagyományos üzleti terv vs. lean startup terv
  43. 6 alapvető startup fejlesztési szakasz
  44. 5 furcsa üzleti ötlet, ami milliókat hozott
  45. Hogyan ellenőrizheted, hogy a startup ötleted már létezik-e?
  46. Hogyan írjunk jó problémameghatározást a startupunk számára?