Egy sikeres startup felépítése hosszú út, ezért tudnod kell, hogy melyik ösvényt fogod követni. A startup életciklusának minden szakasza számos kihívással néz szembe, amelyek vagy elősegíthetik, vagy tönkretehetik az újonnan létrehozott vállalkozást. Olvasd el cikkünket, és tudj meg többet a 6 alapvető startup fejlesztési szakaszról.
Startup fejlesztési szakaszok – tartalomjegyzék:
- Startup fejlesztési szakaszok
- Előmag szakasz
- Mag szakasz
- Kezdő szakasz
- Növekedési szakasz
- Terjeszkedési szakasz
- Kilépési szakasz
- Összefoglalás
Startup fejlesztési szakaszok
A minden startup lényege, hogy növekedjen és elérje azt a szakaszt, ahol nyilvános vállalattá válhat, készen a globális terjeszkedésre. Sajnos a startupok 90%-a nem lép be a fejlesztés végső szakaszába, és 10%-uk még az első vagy második szakaszon sem jut túl.
A leggyakoribb ok, amiért a startupok megbuknak, a piaci kereslet félreértelmezése (42%), ezt követi a finanszírozás hiánya (29%). Azok a projektek, amelyek túlélnek, hat fejlesztési szakaszon mennek keresztül. A Facebook, az Airbnb, a Twitter, a LinkedIn vagy az Uber példák az ilyen sikeres vállalatokra. Mik a 6 alapvető startup fejlesztési szakasz?
Előmag szakasz
Minden az előmag szakaszban kezdődik, amelyet ötlet szakaszként is tekintenek. Ezen a ponton elemzed a piacot, keresel egy rést, amelyben szeretnéd fejleszteni a termékedet, és formát adsz az ötletednek. Itt az ideje, hogy feltegyél magadnak néhány kérdést:
- Valóban a problémára adott válasz a megoldásom?
- Hogyan befolyásolhatja a megoldásom a piacot?
- Hasonlít más, már a piacon lévő megoldásokra?
Az előmag szakaszban meghatározod a vállalat vízióját és küldetését, létrehozod a kritikus mérföldköveket, kidolgozol egy akciótervet az üzleti céljaid elérésére, és a valódi ügyféligényekre összpontosítasz.

Mag szakasz
A mag szakaszban a vállalkozásod szervezettebbé válik, és általában van egy szakértőkből álló csapatod. Az egyik fő célja az, hogy érvényesítse az eredeti üzleti ötletet. A feladatod most egy korai termékprototípus kidolgozása, hogy bemutathasd azt a potenciális befektetőknek, és meghatározd a felhasználói érdeklődést. Még nem kell olyan funkcionálisnak és életképesnek lennie, mint egy MVP (Minimum Viable Product). Még mindig fejleszted és teszteled, hogy meghatározd a megvalósíthatóságát.
A bootstrapping egy rendkívül népszerű módszer egy új vállalkozás finanszírozására a mag szakaszában. Röviden, ez azt jelenti, hogy a személyes erőforrásaidat használod a startupod skálázására. Azonban fontolóra veheted az angyalbefektetőktől, crowdfundingból és támogatásokból származó források megszerzését is.Kezdő szakasz
Most már jogi vállalkozásod van, alapvető szervezeti struktúrával. Ezen a ponton még mindig javítod az MVP-ket, és folyamatos piackutatást végzel.
Mivel valószínűleg elfogyott a pénzed a bootstrapping során, itt az ideje, hogy külső finanszírozásra válts, hogy a céged elindulhasson. Ezért részletes üzleti tervet kell készítened, és meg kell próbálnod azonosítani azokat a befektetőket, akik hajlandóak lennének forrást biztosítani számodra. Ez egy ideális lehetőség, amely lehetővé teszi a startupok számára, hogy különböző piacokon növekedjenek.
Növekedési szakasz
A növekedési fázis a startup fejlesztésének egyik legnehezebb szakaszának számít. A legtöbb fiatal vállalkozás még erre a pontra sem jut el. A céged most már nagy számú ügyfelet vonzott, és elérte a stabil bevételi forrást. Ekkor veszítesz el kontrollt az egész vállalkozás felett, mivel kénytelen vagy megfelelő menedzsment szakembereket felvenni.
A külső finanszírozás itt is rendkívül fontos, mivel nehéz a gyors fejlődésről beszélni nélküle. A növekedési szakasz végére a cégednek jól kidolgozott marketing stratégiával, költségvetéssel és csapattal kell rendelkeznie, hogy megfeleljen a jelenlegi igényeinek.
Terjeszkedési szakasz
Ebben a szakaszban a vállalkozásod új piacokra és szektorokra kezd terjeszkedni. Most könnyebb lehet befektetőket találni, mivel bíznak a startup sikerében. Ezen a fázison a startupod más cégeket is megszerezhet, új technológiákat fejleszthet és kiegészítő termékeket hozhat létre.
Új emberek csatlakoznak az igazgatósághoz, és velük együtt érkezik a friss tudás. Nagyon ajánlott most mérni a kockázatokat és reális célokat kitűzni, mivel sok vállalat itt túlbecsüli a képességeit, és végül megbukik.
Kilépési szakasz
Ez a startup fejlesztési folyamat utolsó szakasza. Valaki azt mondhatja, hogy ez a kemény munkád csúcspontja. Ezenkívül a befektetők végre profitot is kereshetnek. A kilépési szakasz vagy a startupod eladásával, vagy az IPO-val (Első Nyilvános Kínálat) érhet véget. Ez az a szakasz, amikor a céged több piacon is ismertté válik, és gyakran globális elérhetőséget nyer.
Startup fejlesztési szakaszok – összefoglalás
Egy startup elindítása sok munkát és tervezést igényel. A legtöbb projekt nem jut túl a kezdeti fejlesztési szakaszokon, vagy még az ötlet szakaszán sem. Azonban, ha önmotivált, szenvedélyes és kreatív ember vagy egy innovatív ötlettel, máris jó úton jársz.
Olvasd el ezt is: Sikeres startup szabadúszók alkalmazásával.
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a szorgos méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedInen, Instagramon, YouTube-on, Pinteresten.
Andy Nichols
Egy problémamegoldó, aki 5 különböző diplomával és végtelen motivációs tartalékkal rendelkezik. Ez teszi őt tökéletes vállalkozóvá és menedzserré. Amikor alkalmazottakat és partnereket keres, a világ iránti nyitottságot és kíváncsiságot tartja a legfontosabb tulajdonságoknak.
Launch your startup:
- Hogyan indítsunk el egy startupot? 7 egyszerű és könnyű lépés
- Startup vs. vállalati munka. Melyik a megfelelő számodra?
- A startup létrehozásának előnyei és hátrányai
- Általános indulási statisztikák, amelyeket tudnod kell
- Hogyan lehet létrehozni egy startup növekedési stratégiát?
- Hogyan nevezzünk el egy startupot? Hasznos tippek és stratégiák
- Hogyan szerezhetünk üzleti tudást gyorsan? 5 legjobb gyakorlat
- Miért buknak el a startupok? 6 startup ötlet, amelyet érdemes elkerülni
- A 6 legprofibb kisvállalkozás
- 7 kérdés, hogy meghatározzuk, érdemes-e folytatni az üzleti ötletedet
- Hogyan érvényesítsd az üzleti ötletedet? 3 egyszerű lépés
- Kövesd a szenvedélyedet? A szenvedély fontossága az üzletben
- Mi az a vásárlói személyiség? 5 előny a vásárlói személyiség létrehozásából
- Hogyan találjunk üzleti ötletet?
- 5 hihetetlen cég, amely garázsban indult
- Mi a piackutatás és miért fontos?
- Hogyan teszteld valójában az üzleti ötletedet?
- Hogyan készítsünk prototípust egy termékhez?
- Hogyan építsünk MVP-t?
- Hogyan használjuk a felméréseket az üzleti ötletünk tesztelésére?
- Mi az üzleti terv? 4 típusú üzleti terv
- Mit kell tartalmaznia egy üzleti tervnek?
- Minek kell szerepelnie egy termékleírásban?
- Megvalósítási terv. Mi az, és hogyan kell létrehozni?
- Versenytárs elemzés
- Marketing stratégia
- Minden, amit a szabadalmakról tudni érdemes
- Milyen engedélyekre és licenszekre van szüksége a startupomnak?
- Mi az átlagos startup alapító fizetése?
- 4 startup adó, amit meg kell fizetned
- Melyik jogi struktúra a legjobb az Ön vállalkozása számára?
- Induló költségek. Mennyire lesz szükséged?
- A szellemi tulajdon védelme egy startupban
- Családi finanszírozás vs. önfinanszírozás
- Mi az a részvényesi megállapodás?
- Minek kell szerepelnie egy üzleti terv pénzügyi szekciójában?
- Pénzügyi menedzsment induló vállalkozások számára
- Mi az a startup?
- 8 legjobb iparág a startupok számára
- 10 hasznos eszköz az üzleti ötleted érvényesítéséhez
- A 5 legfontosabb készség, amire minden rendkívül sikeres startup alapítónak szüksége van
- Hagyományos üzleti terv vs. lean startup terv
- 6 alapvető startup fejlesztési szakasz
- 5 furcsa üzleti ötlet, ami milliókat hozott
- Hogyan ellenőrizheted, hogy a startup ötleted már létezik-e?
- Hogyan írjunk jó problémameghatározást a startupunk számára?