Üzleti terv készítésekor ne feledkezzünk meg olyan fontos elemekről, mint a piaci és versenytárselemzés. Végül is az üzleti környezet felismerése kulcsfontosságú az egész vállalkozás potenciáljának azonosításához és a piac meghódításához szükséges lépések meghatározásához.

Versenytárselemzés – tartalomjegyzék:

  1. Piackutatás
  2. Piac mérete
  3. Versenytársi mátrix
  4. SWOT elemzés
  5. Versenytárselemzés
  6. Mi az a termékpozicionáló térkép?

Piackutatás

Egy startupnak nemcsak a hatalmas versennyel kell megküzdenie, hanem a megfelelő piaci rés megtalálásával is. Ahhoz azonban, hogy ez lehetséges legyen, alapos piackutatást kell végezni. Ha ezen a szakaszon hibázik, a startupja egyszerűen csődbe mehet.

A piackutatás kulcsfontosságú a vállalata számára, ezért bele kell foglalni az üzleti tervébe. Csak így fogják komolyan venni. Ezért szükséges megbecsülni a piac méretét és az Ön vállalkozásának helyzetét az azonosított piacon, valamint elemezni a fő versenytársait. Mindez megkönnyíti a befektetők meggyőzését, hogy támogassák a vállalatát.

Piac mérete

Becsülje meg, hány ügyfélnek lehet szüksége a termékére. Ne feltételezze, hogy mindenki versengeni fog az Ön által kínált termékért. Az elemzésnek megbízhatónak és reálisnak kell lennie. Gyűjtsön össze annyi adatot, amennyit csak tud.

Először is meg kell ismernie az ideális ügyfele profilját, ami alapos elemzést igényel a kiválasztott fogyasztói csoportban. Emellett tanulmányozza a választott iparág trendjeit. Minden a kínált terméktől függ. Gondosan ellenőrizze, hogy egy adott piac a következő években emelkedő vagy csökkenő tendenciát mutat-e.

Versenytársi mátrix

Az üzleti terv fontos eleme a verseny megbízható elemzése. A legjobb megoldás egy versenytársi mátrix létrehozása. Ez segít azonosítani a versenytársakat, elemezni a termékeiket, értékesítési és marketing stratégiáikat. Ez a megközelítés lehetővé teszi, hogy felmérje, hol áll a piacon, hogyan különböztetheti meg magát a versenytársaitól, és hogyan győzheti le őket.

A versenytársi mátrix a versenytárselemzés vizualizációja. Valójában különböző típusú ilyen mátrixok léteznek:

  • SWOT elemzés
  • versenyelőny mátrix
  • versenytársi profil mátrix
  • árképzési mátrix
  • értékesítési mátrix
  • haszon mátrix
versenytárselemzés

SWOT elemzés

Az egyik legnépszerűbb módszer annak értékelésére, hogy egy vállalat hogyan viszonyul a versenytársaihoz, a SWOT (erősségek, gyengeségek, lehetőségek és fenyegetések) elemzés. Az elemzés segít a vállalkozók számára megalapozott üzleti döntések meghozatalában, például abban, hogy érdemes-e belépni egy új piacra vagy sem.

Az első két paraméter – erősségek és gyengeségek – belső kérdésekre vonatkozik, mint például a csapat, a helyszín, a szellemi tulajdon és a vállalat hírneve. Ezek a kérdések idővel változhatnak. A következő két paraméter – lehetőségek és fenyegetések – külső tényezőkhöz kapcsolódik, mint például a verseny, a piaci trendek és az anyagárak. A vállalatoknak nincs befolyásuk rájuk, és nem tudják megváltoztatni őket.

Versenytárselemzés

Három fontos tényező van, amely segíthet megkülönböztetni a vállalatát a versenytársaktól és erős piaci pozíciót kialakítani. Először is ellenőrizze, hogy elérheti-e a költségvezetést. Az ötlet az, hogy megnézze, van-e lehetőség a profit maximalizálására, miközben alacsonyabb árakat kínál, mint a versenytársak.

A második kérdés az, amit megkülönböztetésnek nevezhetünk. Ezúttal arról van szó, hogy elemezze, hogyan különbözik a terméke vagy szolgáltatása a piacon már elérhető legjobb termékektől, és milyen jellemzők teszik még versenyképesebbé.

Végül fontos a piac szegmentálása és egy olyan rés megtalálása, amely lehetővé teszi, hogy erős pozíciót nyerjen, és a jövőben más közönségeket célozzon meg.

versenytárselemzés

Mi az a termékpozicionáló térkép?

A versenyelőny keresését nagymértékben megkönnyítheti a úgynevezett pozicionáló térkép. Végül is ahhoz, hogy hatékonyan harcoljon a versennyel, jó, hatékony stratégiára van szüksége. A pozicionáló térkép egy diagram, amely lehetővé teszi, hogy összehasonlítsa a termékét a versennyel, és azonosítsa az új termékek lehetőségeit.

Hogyan készítsünk versenytársi pozicionáló térképet? Ossza fel a papírlapot négy egyenlő részre. Az egyes metsző tengelyek különböző tényezőket képviselhetnek (pl. ár-funkcionalitás, ár-haszon, hasznosság-hatékonyság). Ez a konkrét terméktől és annak legfontosabb jellemzőitől függ.

Ezután helyezze el a versenytársakat a megfelelő helyre körök rajzolásával. Minél nagyobb egy adott versenytárs piaci részesedése, annál nagyobb a kör. Végül a saját termékét is el kell helyeznie a diagramon. Ez a technika lehetővé teszi, hogy könnyen és gyorsan vizualizálja a piaci helyzetét.

Most már tudja, mi az a versenytárselemzés. Olvassa el ezt is: Hogyan népszerűsítsünk egy startupot?

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozzon aktív méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedIn-en, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en.

Andy Nichols

Egy problémamegoldó, aki 5 különböző diplomával és végtelen motivációs tartalékkal rendelkezik. Ez teszi őt tökéletes vállalkozóvá és menedzserré. Amikor alkalmazottakat és partnereket keres, a világ iránti nyitottságot és kíváncsiságot tartja a legfontosabb tulajdonságoknak.

View all posts →

Launch your startup:

  1. Hogyan indítsunk el egy startupot? 7 egyszerű és könnyű lépés
  2. Startup vs. vállalati munka. Melyik a megfelelő számodra?
  3. A startup létrehozásának előnyei és hátrányai
  4. Általános indulási statisztikák, amelyeket tudnod kell
  5. Hogyan lehet létrehozni egy startup növekedési stratégiát?
  6. Hogyan nevezzünk el egy startupot? Hasznos tippek és stratégiák
  7. Hogyan szerezhetünk üzleti tudást gyorsan? 5 legjobb gyakorlat
  8. Miért buknak el a startupok? 6 startup ötlet, amelyet érdemes elkerülni
  9. A 6 legprofibb kisvállalkozás
  10. 7 kérdés, hogy meghatározzuk, érdemes-e folytatni az üzleti ötletedet
  11. Hogyan érvényesítsd az üzleti ötletedet? 3 egyszerű lépés
  12. Kövesd a szenvedélyedet? A szenvedély fontossága az üzletben
  13. Mi az a vásárlói személyiség? 5 előny a vásárlói személyiség létrehozásából
  14. Hogyan találjunk üzleti ötletet?
  15. 5 hihetetlen cég, amely garázsban indult
  16. Mi a piackutatás és miért fontos?
  17. Hogyan teszteld valójában az üzleti ötletedet?
  18. Hogyan készítsünk prototípust egy termékhez?
  19. Hogyan építsünk MVP-t?
  20. Hogyan használjuk a felméréseket az üzleti ötletünk tesztelésére?
  21. Mi az üzleti terv? 4 típusú üzleti terv
  22. Mit kell tartalmaznia egy üzleti tervnek?
  23. Minek kell szerepelnie egy termékleírásban?
  24. Megvalósítási terv. Mi az, és hogyan kell létrehozni?
  25. Versenytárs elemzés
  26. Marketing stratégia
  27. Minden, amit a szabadalmakról tudni érdemes
  28. Milyen engedélyekre és licenszekre van szüksége a startupomnak?
  29. Mi az átlagos startup alapító fizetése?
  30. 4 startup adó, amit meg kell fizetned
  31. Melyik jogi struktúra a legjobb az Ön vállalkozása számára?
  32. Induló költségek. Mennyire lesz szükséged?
  33. A szellemi tulajdon védelme egy startupban
  34. Családi finanszírozás vs. önfinanszírozás
  35. Mi az a részvényesi megállapodás?
  36. Minek kell szerepelnie egy üzleti terv pénzügyi szekciójában?
  37. Pénzügyi menedzsment induló vállalkozások számára
  38. Mi az a startup?
  39. 8 legjobb iparág a startupok számára
  40. 10 hasznos eszköz az üzleti ötleted érvényesítéséhez
  41. A 5 legfontosabb készség, amire minden rendkívül sikeres startup alapítónak szüksége van
  42. Hagyományos üzleti terv vs. lean startup terv
  43. 6 alapvető startup fejlesztési szakasz
  44. 5 furcsa üzleti ötlet, ami milliókat hozott
  45. Hogyan ellenőrizheted, hogy a startup ötleted már létezik-e?
  46. Hogyan írjunk jó problémameghatározást a startupunk számára?