A startupod csak akkor lesz sikeres, ha olyan terméket kínál, amely valóban megoldja egy ügyfél problémáját. De hogyan tudod, ki az ügyfél? Meg kell találnod a célközönségedet, és a legjobb módja ennek az, ha létrehozol egy vásárlói személyiséget. Mi az a vásárlói személyiség és hogyan lehet létrehozni? Olvasd el cikkünket és tudd meg.

Mi az a vásárlói személyiség? – tartalomjegyzék:

  1. Mi az a vásárlói személyiség?
  2. Hogyan lehet létrehozni egy vásárlói személyiséget?
  3. Ki készítse el a vásárlói személyiséget?
  4. Milyen eszközökre van szükséged a vásárlói személyiség létrehozásához?
  5. A vásárlói személyiség létrehozásának előnyei
  6. Összegzés

Mi az a vásárlói személyiség?

Először is fontos tisztázni, mi az a vásárlói személyiség. Mielőtt a vállalkozásod beindulna, szükséges meghatározni a célközönséget, amelyre a termék irányul. Nehéz hatékony marketingstratégiát építeni nélküle.

A vásárlói személyiség, amelyet gyakran marketing- vagy ügyfélszemélyiségnek is neveznek, a te ideális ügyfeledet képviseli, mivel széleskörű leírást ad azokról, akik illeszkednek az ügyfélkörödbe. A marketing személyiség létrehozása lehetővé teszi, hogy megértsd az ügyfeleid fájdalompontjait, és megoldásokat kínálj a termékeid vagy szolgáltatásaid révén.

A marketing személyiség tükrözi a potenciális ügyfeledet, és több szerepet is betölthet a vásárlási folyamatban. Öt vásárlási szerepet érdemes figyelembe venni az értékesítési folyamat során:

  • kezdeményezők, akik felvetik a termék megvásárlásának ötletét,
  • befolyásolók, akiknek véleménye befolyásolhatja mások vásárlási döntéseit,
  • döntéshozók, akik döntenek a vásárlási döntés bármely összetevőjéről, pl. hogy vásároljanak-e, mit vásároljanak, hogyan vásároljanak,
  • vásárlók, akik ténylegesen megvásárolják a terméket,
  • felhasználók, akik használják a terméket.

Hogyan lehet létrehozni egy vásárlói személyiséget?

Hogyan lehet létrehozni egy marketing személyiséget? Figyelembe kell venni több ügyfél jellemzőit, és a kiválasztásuk a megadott iparágtól, a konkrét terméktől és az üzleti vállalkozástól függ. A demográfiai és szakmai adatok alapvetőek, de nem állhatsz meg itt, ha meg akarod ismerni a modell ügyfeled motivációit.

A vásárlói személyiségek létrehozásakor vedd figyelembe a következő szempontokat:

  • demográfia (kor, nem, lakóhely, iskolai végzettség)
  • munka (iparág, cég, pozíció, technológiai tudás)
  • mindennapi élet (család, szabadidős tevékenységek, média)
  • értékek (hozzáállás különböző fontos kérdésekhez, pl. ökológia)
vásárlói személyiség

Olyan kérdésekre is válaszolj, mint:

  • Miért lehet vonzó a termék az ügyfél számára?
  • Mit érhet el az ügyfél a termék használatával?
  • Mi vonzhat több érdeklődést a termék iránt?
  • Mi tántoríthatja el az ügyfelet a termék megvásárlásától?

Ki vegyen részt a vásárlói személyiség létrehozásában?

Minél több információt szerzel arról, ki az ideális ügyfeled, annál valószínűbb, hogy pontos leírást készítesz erről a személyről. Ezért a marketing személyiségeket mindenkinek el kell készítenie, aki kapcsolatba lép az ügyfeleiddel. Ezek az emberek közvetlen tudással rendelkeznek a konkrét problémáikról és motivációikról. Ezenkívül érdemes bevonni magukat az ügyfeleket is. Meg fogsz lepődni, mennyi információt kaphatsz tőlük, ha érdeklődnek.

Milyen eszközökre van szükséged a vásárlói személyiség létrehozásához?

Érdemes különböző eszközöket használni, amelyek megkönnyítik az ügyfélprofil létrehozását, pl. kész sablonok és a Google Analytics. Más népszerű platformok a személyiségek létrehozásához: Xtensio, Personapp.io, Smaply és Uxpressia.

vásárlói személyiség

A vásárlói személyiség létrehozásának előnyei

A marketing személyiségek létrehozásának előnyei a következők:

  • jobb megértés a potenciális ügyfelekről
  • módok keresése a tartós kapcsolatok kiépítésére az ügyfelekkel
  • jobb termék testreszabás
  • könnyebb funkciók megvalósítása
  • időmegtakarítás

Összegzés

A marketing személyiségek létrehozása csak az ügyfelekkel való kapcsolatépítés kezdeti szakaszainak egyike, az igényeik azonosítása és megoldások nyújtása. A marketing személyiség segítségével feltérképezheted az ügyfél útját, meghatározhatod az ügyfeleid problémáit és új ötleteket fejleszthetsz ki. Érdemes a vásárlói személyiségeidet a gyakorlatban is ellenőrizni és folyamatosan fejleszteni őket a folyamat során.

Más források: A 6 legjövedelmezőbb kisvállalkozás.

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a mi szorgos méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedIn-en, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en.

Andy Nichols

Egy problémamegoldó, aki 5 különböző diplomával és végtelen motivációs tartalékkal rendelkezik. Ez teszi őt tökéletes vállalkozóvá és menedzserré. Amikor alkalmazottakat és partnereket keres, a világ iránti nyitottságot és kíváncsiságot tartja a legfontosabb tulajdonságoknak.

View all posts →

Launch your startup:

  1. Hogyan indítsunk el egy startupot? 7 egyszerű és könnyű lépés
  2. Startup vs. vállalati munka. Melyik a megfelelő számodra?
  3. A startup létrehozásának előnyei és hátrányai
  4. Általános indulási statisztikák, amelyeket tudnod kell
  5. Hogyan lehet létrehozni egy startup növekedési stratégiát?
  6. Hogyan nevezzünk el egy startupot? Hasznos tippek és stratégiák
  7. Hogyan szerezhetünk üzleti tudást gyorsan? 5 legjobb gyakorlat
  8. Miért buknak el a startupok? 6 startup ötlet, amelyet érdemes elkerülni
  9. A 6 legprofibb kisvállalkozás
  10. 7 kérdés, hogy meghatározzuk, érdemes-e folytatni az üzleti ötletedet
  11. Hogyan érvényesítsd az üzleti ötletedet? 3 egyszerű lépés
  12. Kövesd a szenvedélyedet? A szenvedély fontossága az üzletben
  13. Mi az a vásárlói személyiség? 5 előny a vásárlói személyiség létrehozásából
  14. Hogyan találjunk üzleti ötletet?
  15. 5 hihetetlen cég, amely garázsban indult
  16. Mi a piackutatás és miért fontos?
  17. Hogyan teszteld valójában az üzleti ötletedet?
  18. Hogyan készítsünk prototípust egy termékhez?
  19. Hogyan építsünk MVP-t?
  20. Hogyan használjuk a felméréseket az üzleti ötletünk tesztelésére?
  21. Mi az üzleti terv? 4 típusú üzleti terv
  22. Mit kell tartalmaznia egy üzleti tervnek?
  23. Minek kell szerepelnie egy termékleírásban?
  24. Megvalósítási terv. Mi az, és hogyan kell létrehozni?
  25. Versenytárs elemzés
  26. Marketing stratégia
  27. Minden, amit a szabadalmakról tudni érdemes
  28. Milyen engedélyekre és licenszekre van szüksége a startupomnak?
  29. Mi az átlagos startup alapító fizetése?
  30. 4 startup adó, amit meg kell fizetned
  31. Melyik jogi struktúra a legjobb az Ön vállalkozása számára?
  32. Induló költségek. Mennyire lesz szükséged?
  33. A szellemi tulajdon védelme egy startupban
  34. Családi finanszírozás vs. önfinanszírozás
  35. Mi az a részvényesi megállapodás?
  36. Minek kell szerepelnie egy üzleti terv pénzügyi szekciójában?
  37. Pénzügyi menedzsment induló vállalkozások számára
  38. Mi az a startup?
  39. 8 legjobb iparág a startupok számára
  40. 10 hasznos eszköz az üzleti ötleted érvényesítéséhez
  41. A 5 legfontosabb készség, amire minden rendkívül sikeres startup alapítónak szüksége van
  42. Hagyományos üzleti terv vs. lean startup terv
  43. 6 alapvető startup fejlesztési szakasz
  44. 5 furcsa üzleti ötlet, ami milliókat hozott
  45. Hogyan ellenőrizheted, hogy a startup ötleted már létezik-e?
  46. Hogyan írjunk jó problémameghatározást a startupunk számára?