A startupod csak akkor lesz sikeres, ha olyan terméket kínál, amely valóban megoldja egy ügyfél problémáját. De hogyan tudod, ki az ügyfél? Meg kell találnod a célközönségedet, és a legjobb módja ennek az, ha létrehozol egy vásárlói személyiséget. Mi az a vásárlói személyiség és hogyan lehet létrehozni? Olvasd el cikkünket és tudd meg.
Mi az a vásárlói személyiség? – tartalomjegyzék:
- Mi az a vásárlói személyiség?
- Hogyan lehet létrehozni egy vásárlói személyiséget?
- Ki készítse el a vásárlói személyiséget?
- Milyen eszközökre van szükséged a vásárlói személyiség létrehozásához?
- A vásárlói személyiség létrehozásának előnyei
- Összegzés
Mi az a vásárlói személyiség?
Először is fontos tisztázni, mi az a vásárlói személyiség. Mielőtt a vállalkozásod beindulna, szükséges meghatározni a célközönséget, amelyre a termék irányul. Nehéz hatékony marketingstratégiát építeni nélküle.
A vásárlói személyiség, amelyet gyakran marketing- vagy ügyfélszemélyiségnek is neveznek, a te ideális ügyfeledet képviseli, mivel széleskörű leírást ad azokról, akik illeszkednek az ügyfélkörödbe. A marketing személyiség létrehozása lehetővé teszi, hogy megértsd az ügyfeleid fájdalompontjait, és megoldásokat kínálj a termékeid vagy szolgáltatásaid révén.
A marketing személyiség tükrözi a potenciális ügyfeledet, és több szerepet is betölthet a vásárlási folyamatban. Öt vásárlási szerepet érdemes figyelembe venni az értékesítési folyamat során:
- kezdeményezők, akik felvetik a termék megvásárlásának ötletét,
- befolyásolók, akiknek véleménye befolyásolhatja mások vásárlási döntéseit,
- döntéshozók, akik döntenek a vásárlási döntés bármely összetevőjéről, pl. hogy vásároljanak-e, mit vásároljanak, hogyan vásároljanak,
- vásárlók, akik ténylegesen megvásárolják a terméket,
- felhasználók, akik használják a terméket.
Hogyan lehet létrehozni egy vásárlói személyiséget?
Hogyan lehet létrehozni egy marketing személyiséget? Figyelembe kell venni több ügyfél jellemzőit, és a kiválasztásuk a megadott iparágtól, a konkrét terméktől és az üzleti vállalkozástól függ. A demográfiai és szakmai adatok alapvetőek, de nem állhatsz meg itt, ha meg akarod ismerni a modell ügyfeled motivációit.
A vásárlói személyiségek létrehozásakor vedd figyelembe a következő szempontokat:
- demográfia (kor, nem, lakóhely, iskolai végzettség)
- munka (iparág, cég, pozíció, technológiai tudás)
- mindennapi élet (család, szabadidős tevékenységek, média)
- értékek (hozzáállás különböző fontos kérdésekhez, pl. ökológia)

Olyan kérdésekre is válaszolj, mint:
- Miért lehet vonzó a termék az ügyfél számára?
- Mit érhet el az ügyfél a termék használatával?
- Mi vonzhat több érdeklődést a termék iránt?
- Mi tántoríthatja el az ügyfelet a termék megvásárlásától?
Ki vegyen részt a vásárlói személyiség létrehozásában?
Minél több információt szerzel arról, ki az ideális ügyfeled, annál valószínűbb, hogy pontos leírást készítesz erről a személyről. Ezért a marketing személyiségeket mindenkinek el kell készítenie, aki kapcsolatba lép az ügyfeleiddel. Ezek az emberek közvetlen tudással rendelkeznek a konkrét problémáikról és motivációikról. Ezenkívül érdemes bevonni magukat az ügyfeleket is. Meg fogsz lepődni, mennyi információt kaphatsz tőlük, ha érdeklődnek.
Milyen eszközökre van szükséged a vásárlói személyiség létrehozásához?
Érdemes különböző eszközöket használni, amelyek megkönnyítik az ügyfélprofil létrehozását, pl. kész sablonok és a Google Analytics. Más népszerű platformok a személyiségek létrehozásához: Xtensio, Personapp.io, Smaply és Uxpressia.

A vásárlói személyiség létrehozásának előnyei
A marketing személyiségek létrehozásának előnyei a következők:
- jobb megértés a potenciális ügyfelekről
- módok keresése a tartós kapcsolatok kiépítésére az ügyfelekkel
- jobb termék testreszabás
- könnyebb funkciók megvalósítása
- időmegtakarítás
Összegzés
A marketing személyiségek létrehozása csak az ügyfelekkel való kapcsolatépítés kezdeti szakaszainak egyike, az igényeik azonosítása és megoldások nyújtása. A marketing személyiség segítségével feltérképezheted az ügyfél útját, meghatározhatod az ügyfeleid problémáit és új ötleteket fejleszthetsz ki. Érdemes a vásárlói személyiségeidet a gyakorlatban is ellenőrizni és folyamatosan fejleszteni őket a folyamat során.
Más források: A 6 legjövedelmezőbb kisvállalkozás.
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a mi szorgos méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedIn-en, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en.
Andy Nichols
Egy problémamegoldó, aki 5 különböző diplomával és végtelen motivációs tartalékkal rendelkezik. Ez teszi őt tökéletes vállalkozóvá és menedzserré. Amikor alkalmazottakat és partnereket keres, a világ iránti nyitottságot és kíváncsiságot tartja a legfontosabb tulajdonságoknak.
Launch your startup:
- Hogyan indítsunk el egy startupot? 7 egyszerű és könnyű lépés
- Startup vs. vállalati munka. Melyik a megfelelő számodra?
- A startup létrehozásának előnyei és hátrányai
- Általános indulási statisztikák, amelyeket tudnod kell
- Hogyan lehet létrehozni egy startup növekedési stratégiát?
- Hogyan nevezzünk el egy startupot? Hasznos tippek és stratégiák
- Hogyan szerezhetünk üzleti tudást gyorsan? 5 legjobb gyakorlat
- Miért buknak el a startupok? 6 startup ötlet, amelyet érdemes elkerülni
- A 6 legprofibb kisvállalkozás
- 7 kérdés, hogy meghatározzuk, érdemes-e folytatni az üzleti ötletedet
- Hogyan érvényesítsd az üzleti ötletedet? 3 egyszerű lépés
- Kövesd a szenvedélyedet? A szenvedély fontossága az üzletben
- Mi az a vásárlói személyiség? 5 előny a vásárlói személyiség létrehozásából
- Hogyan találjunk üzleti ötletet?
- 5 hihetetlen cég, amely garázsban indult
- Mi a piackutatás és miért fontos?
- Hogyan teszteld valójában az üzleti ötletedet?
- Hogyan készítsünk prototípust egy termékhez?
- Hogyan építsünk MVP-t?
- Hogyan használjuk a felméréseket az üzleti ötletünk tesztelésére?
- Mi az üzleti terv? 4 típusú üzleti terv
- Mit kell tartalmaznia egy üzleti tervnek?
- Minek kell szerepelnie egy termékleírásban?
- Megvalósítási terv. Mi az, és hogyan kell létrehozni?
- Versenytárs elemzés
- Marketing stratégia
- Minden, amit a szabadalmakról tudni érdemes
- Milyen engedélyekre és licenszekre van szüksége a startupomnak?
- Mi az átlagos startup alapító fizetése?
- 4 startup adó, amit meg kell fizetned
- Melyik jogi struktúra a legjobb az Ön vállalkozása számára?
- Induló költségek. Mennyire lesz szükséged?
- A szellemi tulajdon védelme egy startupban
- Családi finanszírozás vs. önfinanszírozás
- Mi az a részvényesi megállapodás?
- Minek kell szerepelnie egy üzleti terv pénzügyi szekciójában?
- Pénzügyi menedzsment induló vállalkozások számára
- Mi az a startup?
- 8 legjobb iparág a startupok számára
- 10 hasznos eszköz az üzleti ötleted érvényesítéséhez
- A 5 legfontosabb készség, amire minden rendkívül sikeres startup alapítónak szüksége van
- Hagyományos üzleti terv vs. lean startup terv
- 6 alapvető startup fejlesztési szakasz
- 5 furcsa üzleti ötlet, ami milliókat hozott
- Hogyan ellenőrizheted, hogy a startup ötleted már létezik-e?
- Hogyan írjunk jó problémameghatározást a startupunk számára?