Sokféle online kurzust hozhat létre és értékesíthet az Interneten. Nézzük meg közelebbről őket, hogy segítsünk eldönteni, melyik típusú internetes kurzus a legjobb az Ön számára.
Online kurzusok típusai, amelyeket létrehozhat és értékesíthet – tartalomjegyzék:
Videókurzusok
Ez az online kurzus elsődleges típusa. A szerzőnek meg kell határoznia a kurzus témáját és a tananyag terjedelmét, majd később rögzíti az oktatási tartalmat. A kurzus kiadása előtt a szerzőnek át kell néznie a felvételt, hogy eltávolítsa az összes hibát és pontatlanságot. Az ilyen típusú internetes kurzus, ha elkészült, időkorlát nélkül kínálható eladásra.
A kliensek bármikor fizethetnek az internetes kurzushoz való hozzáférésért és élvezhetik a jelentős tartalmat. Vissza-vissza térhetnek a kurzusban, és áttekinthetik a választott leckéiket, hogy többször is elemezhessék a megadott tartalmat.
A videókurzusok hátránya, hogy amelyeket előre kell rögzíteni, az az, hogy a résztvevőknek nincs közvetlen kapcsolatuk az oktatóval. Sok szerző megadja elérhetőségeit, és arra bátorítja a felhasználókat, hogy küldjenek üzeneteket kérdések esetén, de a szerző válasza nem mindig érkezik meg olyan gyorsan, ahogyan azt a résztvevő néha szükségesnek érzi.
A videókurzusok sok különböző témát bemutathatnak. Érdemes elgondolkodni azon, hogy a videókurzus nem olyan dolog-e, ami gyorsan elavul és irrelevánssá válik. Ilyen helyzetben a kliensek nem biztos, hogy hajlandóak fizetni a kurzusért, mert tudatában lesznek annak, hogy tudásuk hamarosan nem lesz aktuális.
Az egyik legnépszerűbb platform, amely különböző videókurzusokat kínál, a Udemy.com. Érdemes figyelemmel kísérni ezt a weboldalt, mivel gyakran kedvező árengedményeket kínálnak a kurzusok árából. A kurzusok választéka hatalmas, és bárki találhat valami megfelelőt magának. Az Udemy kurzusok jól megtervezettek – a kurzus leírási fülén információkat találhatunk a kurzus időtartamáról és részletes tartalmáról. Olvashatjuk a kurzus más résztvevői által hagyott véleményeket és az oktatóval kapcsolatos információkat.

Webináriumok
A webináriumok hasonlóak a videókurzusokhoz, mert mindkettő videofelvételeken alapul. Van egy különbség – itt az adás élőben zajlik. Ennek a megoldásnak a hatalmas előnye a lehetőség, hogy interakcióba lépjünk az esemény résztvevőivel. A résztvevők élőben hagyhatják el kommentjeiket és kérdéseiket, és Ön, mint oktató, valós időben válaszolhat minden kérdésükre.
A webináriumoknak is vannak hátrányai. Mindenekelőtt csak egy nagyon specifikus pillanatban érhetők el. A résztvevőknek előre be kell ütemezniük az eseményt a naptárukba. Néha, még jól beállított emlékeztetők mellett is, a résztvevő elfelejtheti a webináriumot, és nem vesz részt a találkozón.
Az oktató szempontjából az online adás nagyon stresszes. Még ha az oktató gondosan fel is készül, váratlan technikai problémák is felmerülhetnek, nem is beszélve a hirtelen, meglepő élethelyzetekről, amelyek megakadályozhatják az oktatót abban, hogy részt vegyen a webináriumon.
Az oktató dönthet fizetős vagy ingyenes webináriumok létrehozása között. A második forgatókönyv nem feltétlenül jelenti azt, hogy nem kapunk semmilyen előnyt a tevékenységből. A webináriumunk révén potenciális ügyfeleket szerezhetünk, és ami nyilvánvaló, a webinárium során említhetjük más termékeinket vagy szolgáltatásainkat, növelve ezzel az értékesítés esélyét.
A ClickMeeting platformnak köszönhetően pénzt kereshetünk webináriumok létrehozásával és vezetésével. Az oktató maga döntheti el, hogy mely webináriumai ingyenesek és melyek fizetősek. Különböző csomagok állnak rendelkezésre, amelyek az oktatók igényeihez vannak igazítva. Az összes szolgáltatás árlistája itt található.

Interaktív kurzusok
Az interaktív kurzusok létrehozásának számos előnye van. Támogatják az aktív tanulási folyamatot. A videók puszta nézése nem biztos, hogy olyan hatékony, mint más tanulási formák. Többet tudunk tanulni, miközben gyakorlunk, így a feladatok megoldása és a kvízek kitöltése nem rossz opció.
Az oktatók szempontjából az interaktív kurzusok jó megoldást jelentenek, hogy további értéket kínáljanak az oktatási tartalomhoz. Az oktatónak nem kell tipikus tanítási módszereket alkalmaznia, amelyek a tanulási folyamat ellenőrzésére és mérésére összpontosítanak – a technológia ezt lehetővé teszi – a kurzus résztvevői dönthetnek a tanulásuk idejéről és időtartamáról, és egyénileg tesztelhetik magukat feladatok megoldásával és tesztek kitöltésével.
Ha valaha is próbáltál megtanulni egy másik idegen nyelvet, akkor már használtál interaktív kurzusokat anélkül, hogy észrevetted volna. Például a FluentU számos olyan eszközt vezetett be, amelyek megkönnyítik a tanulási folyamatot. Választhatunk videók, audiofájlok, flashcardok és kvízek között – mindezek segítenek a tudás gyorsabb és könnyebb elsajátításában.

Bevezető kurzusok
Amikor elkezdi az internetes kurzusokkal kapcsolatos kalandját, érdemes egy bevezető kurzussal kezdeni a választott témájához. Miért olyan előnyös ez? Elsősorban, mert csak egy elemet tárgyal a megadott iparágból, ami azt jelenti, hogy nem kell kiterjedt kurzust készítenie bonyolult és kiterjedt modultervvel. A kisebb tudásfragmentszekre összpontosító kurzus előkészítése kevesebb időt és erőforrást igényel.
A bevezető kurzus közzététele lehetővé teszi, hogy felmérje a téma iránt érdeklődő résztvevők valós számát. A célközönsége lehet, hogy erősen érdeklődik a téma iránt, vagy éppen ellenkezőleg, egyáltalán nem. A vélemények segítenek kideríteni a kurzusával kapcsolatos véleményüket, és ez segíthet abban, hogy a jövőben még jobb kurzusokat hozzon létre.
Tanúsított internetes kurzus
Az ilyen kurzusok, a tudás mellett, dokumentumot is lehetővé tesznek, amely igazolja a résztvevő készségeit. A tudás iránti vágy általában nem az egyetlen ok, amiért új kurzust vásárolnak és iratkoznak fel. Gyakran a kliensek azért döntenek a feliratkozás mellett, mert szükségük van a tanúsítványra az önéletrajzukban vagy a szakmai portfóliójukban, hogy bizonyítsák kompetenciáikat a jövőbeli munkáltatójuk előtt.
A tanúsított internetes kurzus létrehozásának folyamata megköveteli az oktatótól, hogy sok szakmai tudással rendelkezzen. Valódi elkötelezettség is szükséges. A tanúsított kurzusok ára általában magasabb, mint a hagyományos kurzusoké, és ez azt jelenti, hogy a minőségüknek kiválónak kell lennie.
Összegzés
Sokféle online kurzus létezik, amelyeket létrehozhatunk és értékesíthetünk online. Minden típus különböző tudás és elkötelezettség birtoklását igényli. Fontolja meg minden kurzustípus jellemzőit, előnyeit és követelményeit, mielőtt belekezdene a létrehozásuk folyamatába.
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozzon aktív közösségünkhöz a Facebookon, Twitteren, LinkedIn-en, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en.
Martin Sparks
Az e-kereskedelem iránt érdeklődők, akik folyamatosan kutatnak az interneten, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy nem hagytak ki semmilyen fontos információt a nyereséges online boltok indításával és bővítésével kapcsolatban.
Create & sell digital products:
- Mik azok a digitális termékek?
- Miért érdemes saját digitális termékeket létrehozni?
- A legjobb értékesítési modellek digitális termékek értékesítéséhez
- Hogyan használjuk az előfizetéses modellt termékek értékesítésére?
- Mi az az e-könyv?
- Miről írjunk egy e-könyvet
- 8 példa a legjobb e-könyv készítő szoftverekre
- Hogyan készítsünk e-könyvet a Canvában?
- 11 gyakori e-könyvírási hiba, amit érdemes elkerülni
- 5 e-könyvkiadási hiba, amit el kell kerülni
- Mik azok az online tanfolyamok?
- Az online tanfolyamok típusai, amelyeket létrehozhatsz és eladhatsz
- Egy jó internetes tanfolyam 9 jellemzője
- 7 dolog, amit meg kell tenned, mielőtt online tanfolyamot készítesz
- Hogyan készítsd el a saját online tanfolyamodat?
- A legjobb online tanfolyamkészítő eszközök
- Hogyan lehet online videókurzusokat rögzíteni?
- Hogyan lehet online tanfolyamokat eladni?
- A legjobb online tanfolyampiacok
- Hogyan lehet Canva sablonokat eladni: 6 lépés a végtermékig
- Online sablonok: 7 ötlet online sablonokhoz, amelyek eladnak
- A legjobb online tanfolyamplatformok
- Mik azok a stock képek?
- Mi az a stock zene?
- Hogyan lehet eladni a stock fényképeket?
- Hogyan értékesítsd a szoftveredet?
- 6 alkalmazásmonetizálási modell
- Hogyan lehet digitális termékeket eladni az Etsy-n?
- Hogyan lehet mobilalkalmazásokat eladni?
- Hogyan készítsd el a saját mobilalkalmazásodat?
- Hogyan lehet digitális termékeket eladni a Shopify-on?
- Mit kell tudni a digitális termékek nemzetközi értékesítéséről?
- Hogyan lehet online eladni a stock videókat?
- 10 legjobb platform az e-könyvek értékesítésére
- A legjobb online piacterek sablonok online értékesítésére
- 6 stock zenei könyvtár, amivel pénzt kereshetsz
- 8 digitális termékötlet
- 5 program az alkalmazások kódolás nélküli létrehozásához
- Hogyan készítsünk e-könyvet?
- Mi a szoftver? Terjesztési típusok és módszerek
- Hogyan készítsünk stock fotót? 10 nagyszerű tipp a lenyűgöző képekhez
- 7 ok, amiért érdemes e-könyvet írni a vállalkozásod számára