Gyakran mondják, hogy egy erős üzleti ötlet a csata fele. A valóságban azonban nem minden koncepció kínál nagy potenciált a további fejlesztésre. Hogyan ellenőrizhetjük, hogy működni fog-e? Van-e mód a hitelesítésére? A következő cikkben elmagyarázzuk, hogyan érvényesítheted az üzleti ötletedet 3 egyszerű lépésben. Olvass tovább.

Hogyan érvényesítsd az üzleti ötletedet? – tartalomjegyzék:

  1. Piackutatás végezni
  2. Visszajelzést kapni a célközönségedtől
  3. Teszteld a termékedet
  4. Összefoglalás

Piackutatás végezni

Az üzleti ötleted érvényesítése 3 szakaszra osztható. Mielőtt továbblépnél a vállalkozásoddal, végezz piackutatást, hogy kiderítsd, van-e hely a terméked számára. Ez egyszerűen annyit jelent, hogy ellenőrizd a potenciális ügyfelek számát, akik érdeklődhetnek a szolgáltatásaid iránt. Számos kulcskérdést kell elemezni ebben a szakaszban.

Először is, fel kell mérned, hány ügyfélre van szükséged ahhoz, hogy a jövőbeli vállalkozásod nyereséges legyen. Gondolj a körülbelül szükséges tranzakciók számára, amelyek profitot generálnak. Ezután figyelembe kell venned, hogy van-e elegendő potenciális ügyfél. Határozd meg a célcsoportodat, és készíts egy vásárlói személyiséget. Elemezd a statisztikákat, hogy meghatározd a piaci részesedésedet.

Az üzleti ötleted érvényesítésének másik lépése, hogy ellenőrizd, kik a versenytársaid. Számos versenytárs azt jelentheti, hogy a piac már telített, és el kell gondolkodnod, hogyan tűnhetsz ki közülük. Mit tehetsz, hogy ösztönözd a versenytársaid ügyfeleit, hogy a te termékedet használják? Ha nincs verseny, feltételezheted, hogy a szóban forgó piac még nem alakult ki, így az üzleti koncepciód nagy potenciállal bír a további fejlesztésre.

Az üzleti ötleted érvényesítésekor érdemes különböző információforrásokat használni. Érdemes elemezni a kiválasztott iparágban elérhető piaci jelentéseket és az statisztikai hivatalok adatait.

érvényesítsd az üzleti ötletedet

Visszajelzést kapni a célközönségedtől

Miután elvégezted a piackutatást, itt az ideje, hogy a potenciális ügyfelekre összpontosíts. Ebben a szakaszban visszajelzést kell kapnod a célcsoportod képviselőitől. Ez az egyetlen módja annak, hogy megtudd, hogy a tervezett vállalkozás megfelel-e az ügyfelek igényeinek. Egyébként érdemes új értékesítési ötleteket is keresni. Érdemes kideríteni, hogy a termék mely jellemzőit értékelik a legjobban, és melyeket a legrosszabbul. A potenciális ügyfeleket arról is meg kell kérdezni, hogy melyik vásárlási csatornát részesítik előnyben.

Azonban mielőtt feltennéd a fenti kérdéseket, meg kell határoznod, hogy kinek tedd fel őket. Itt kezdődik a munka a fókuszcsoportokkal és interjúkkal. Hol érdemes kezdeni? A legjobb, ha a barátokkal és a családdal kezded. Kérd meg őket, hogy lépjenek kapcsolatba a barátaikkal, akik illeszkednek a célcsoportodba. A közösségi média és az online fórumok szintén erőteljes eszközök.

Van néhány módja annak, hogy visszajelzést kapj a potenciális ügyfeleidtől. Kapcsolatba léphetsz velük személyesen, és közvetlenül kérdezhetsz. Más megoldások a közösségi média felmérések és a hagyományos kérdőívek. Meg kell jegyezni, hogy a felmérések fontosak, de nem mindig megbízhatóak. Sajnos az emberek hajlamosak egyet mondani és mást tenni. Ezen nem tudsz változtatni, de figyelembe kell venned.

érvényesítsd az üzleti ötletedet

Teszteld a termékedet

Ha pontosan szeretnéd érvényesíteni az üzleti ötletedet, először teszteld. Valójában ez egyáltalán nem igényel sok pénzt. Ha új terméket vezetsz be, nem szükséges, hogy azonnal rendelkezzen minden funkcióval. Elég, ha kifejlesztesz egy Minimális Fenntartható Terméket (MVP). Bár az MVP a fejlesztés korai fázisában lévő termék, vonzhatja az első ügyfeleidet.

Ebben a lépésben el kell indítanod az értékesítési csatornáidat is. Tesztelj különböző verziókat a termékedből, és ellenőrizd a keresletet iránta. Visszajelzést kell kapnod az első ügyfeleidtől is, akik elmondják, hogy az üzleti ötleted érdemes-e folytatni, és hogy merre kellene haladnia a cégednek.

Hogyan érvényesítsd az üzleti ötletedet – összefoglalás

A startup fejlesztés korai szakaszaiban alaposan elemezni és értékelni kell az üzleti ötletedet. Még ha jónak is tűnik számodra, ez nem jelenti azt, hogy sikeres lesz. Először végezz piackutatást, ismerd meg az ügyfeleid igényeit, majd teszteld a felkínált megoldásokat.

Most megtanultad, hogyan érvényesítsd az üzleti ötletedet. Más cikkek, amelyek érdekelhetnek: 7 kérdés, hogy meghatározd, érdemes-e folytatni az üzleti ötletedet.

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a nyüzsgő méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedInen, Instagramon, YouTube-on, Pinteresten.

Andy Nichols

Egy problémamegoldó, aki 5 különböző diplomával és végtelen motivációs tartalékkal rendelkezik. Ez teszi őt tökéletes vállalkozóvá és menedzserré. Amikor alkalmazottakat és partnereket keres, a világ iránti nyitottságot és kíváncsiságot tartja a legfontosabb tulajdonságoknak.

View all posts →

Launch your startup:

  1. Hogyan indítsunk el egy startupot? 7 egyszerű és könnyű lépés
  2. Startup vs. vállalati munka. Melyik a megfelelő számodra?
  3. A startup létrehozásának előnyei és hátrányai
  4. Általános indulási statisztikák, amelyeket tudnod kell
  5. Hogyan lehet létrehozni egy startup növekedési stratégiát?
  6. Hogyan nevezzünk el egy startupot? Hasznos tippek és stratégiák
  7. Hogyan szerezhetünk üzleti tudást gyorsan? 5 legjobb gyakorlat
  8. Miért buknak el a startupok? 6 startup ötlet, amelyet érdemes elkerülni
  9. A 6 legprofibb kisvállalkozás
  10. 7 kérdés, hogy meghatározzuk, érdemes-e folytatni az üzleti ötletedet
  11. Hogyan érvényesítsd az üzleti ötletedet? 3 egyszerű lépés
  12. Kövesd a szenvedélyedet? A szenvedély fontossága az üzletben
  13. Mi az a vásárlói személyiség? 5 előny a vásárlói személyiség létrehozásából
  14. Hogyan találjunk üzleti ötletet?
  15. 5 hihetetlen cég, amely garázsban indult
  16. Mi a piackutatás és miért fontos?
  17. Hogyan teszteld valójában az üzleti ötletedet?
  18. Hogyan készítsünk prototípust egy termékhez?
  19. Hogyan építsünk MVP-t?
  20. Hogyan használjuk a felméréseket az üzleti ötletünk tesztelésére?
  21. Mi az üzleti terv? 4 típusú üzleti terv
  22. Mit kell tartalmaznia egy üzleti tervnek?
  23. Minek kell szerepelnie egy termékleírásban?
  24. Megvalósítási terv. Mi az, és hogyan kell létrehozni?
  25. Versenytárs elemzés
  26. Marketing stratégia
  27. Minden, amit a szabadalmakról tudni érdemes
  28. Milyen engedélyekre és licenszekre van szüksége a startupomnak?
  29. Mi az átlagos startup alapító fizetése?
  30. 4 startup adó, amit meg kell fizetned
  31. Melyik jogi struktúra a legjobb az Ön vállalkozása számára?
  32. Induló költségek. Mennyire lesz szükséged?
  33. A szellemi tulajdon védelme egy startupban
  34. Családi finanszírozás vs. önfinanszírozás
  35. Mi az a részvényesi megállapodás?
  36. Minek kell szerepelnie egy üzleti terv pénzügyi szekciójában?
  37. Pénzügyi menedzsment induló vállalkozások számára
  38. Mi az a startup?
  39. 8 legjobb iparág a startupok számára
  40. 10 hasznos eszköz az üzleti ötleted érvényesítéséhez
  41. A 5 legfontosabb készség, amire minden rendkívül sikeres startup alapítónak szüksége van
  42. Hagyományos üzleti terv vs. lean startup terv
  43. 6 alapvető startup fejlesztési szakasz
  44. 5 furcsa üzleti ötlet, ami milliókat hozott
  45. Hogyan ellenőrizheted, hogy a startup ötleted már létezik-e?
  46. Hogyan írjunk jó problémameghatározást a startupunk számára?