A startupok 90%-a azért bukik el, mert olyan terméket hoznak létre, amire a piacnak nincs szüksége. Ezért elengedhetetlen, hogy alaposan értékeljük az üzleti ötletünket. Egy MVP létrehozása segíthet ebben. Hogyan építsünk MVP-t? Olvasd el cikkünket, és tudd meg.
Hogyan építsünk MVP-t? – tartalomjegyzék:
- Mi az MVP?
- Az MVP létrehozásának előnyei
- Amit érdemes megjegyezni
- Hogyan építsünk MVP-t?
- MVP típusok
- Hogyan validáljuk az üzleti ötletünket MVP segítségével?
- Összefoglalás
Mi az MVP?
Mi az MVP? Az MVP a Minimum Viable Product (Minimum Értékesíthető Termék) rövidítése, és azt jelenti, hogy egy termék első működő verziója, amely elegendő funkcióval rendelkezik (ezek határozzák meg az értékajánlatát), hogy kielégítse a potenciális vásárlók igényeit. Az MVP lehetővé teszi, hogy minimális erőforrásokkal és költségekkel gyűjts és elemezz visszajelzéseket a termékről. Ez lehetővé teszi, hogy hatékonyan validáld az üzleti ötletedet, és ellenőrizd, hogy van-e piac számára. Ezt a megközelítést MVP Fejlesztésnek nevezik.
Az MVP létrehozásának előnyei
Mik az MVP építésének legnagyobb előnyei? Az egyik az, hogy lehetőséged van tesztelni egy ötletet és egy termékhipotézist minimális költségvetéssel. Hatalmas előny, hogy a csapatod felbecsülhetetlen tapasztalatokat szerezhet a létrehozása során. MVP építésekor nem kell annyi időt szánnod, mintha végleges terméket készítenél, ami végül is lehet, hogy nem is szükséges.
A legfontosabb dolog azonban az, hogy tesztelheted a fogyasztói trendeket a valódi piacon. Az MVP-vel kapcsolatba léphetsz potenciális vásárlókkal, és közösen létrehozhatod a végleges terméket velük. Sőt, ezen a korai szakaszban alapot építhetsz a potenciális felhasználók számára, és vonzhatod az első befektetőidet.

Amit érdemes megjegyezni
Mielőtt MVP-t fejlesztenél és elindítanád, hogy teszteld az üzleti ötletedet, fontos, hogy figyelmet fordíts több fontos kérdésre. Először is, nem érdemes sok pénzt vagy hatalmas munkát azonnal egy MVP-re költeni. Végül is csak arra van szükség, hogy gyorsan teszteld az üzleti koncepciódat.
Másodszor, jó ötlet már az MVP létrehozásának szakaszában tájékoztatni a potenciális vásárlókat a termékről. Gondolj arra is, hogy szervezz előértékesítést. Ez megmutatja, hogy az emberek hajlandóak-e fizetni a termékedért. Ne felejtsd el hirdetni az MVP-t a közösségi médiában, és készíts egy weboldalt neki.
Hogyan építsünk MVP-t?
MVP építéséhez több lépést kell követned. Gondold át, miért fejlesztesz egy terméket, és milyen problémát kell megoldania. Ezután a termékfejlesztés különböző lehetőségeire kell összpontosítanod. Jó megoldás, ha elkészíted a úgynevezett vásárlói utazási térképet, ahol azonosítanod kell a potenciális vásárlókat, és meg kell határoznod azokat a lépéseket, amelyeket a felhasználó végrehajt a cél elérése érdekében.
Sok szakértő azt is javasolja, hogy készíts egy fájdalom-nyereség térképet. Miről van szó? Azonosítanod kell azokat a lépéseket, amelyeket a termék használata során végrehajtanak, és meg kell határoznod a fájdalompontokat és az előnyöket mindegyik esetében. A következő lépés az, hogy meghatározd, milyen funkciókat kell megvalósítani az MVP-ben, és priorizálni őket. Érdemes egy termék ütemtervet is készíteni. Mindezek a lépések lehetővé teszik, hogy elkezd készíteni az MVP-det.
MVP típusok
Valójában különböző típusú MVP-ket készíthetsz. Mindez attól függ, hogy mennyire pontosan szeretnéd leképezni az ötletedet az MVP-dben. A különbségek lehetnek a vizuális tervezésben, a funkciókban és az interaktivitásban. A leggyorsabb és legegyszerűbb megoldás egy alacsony hűségű MVP.
Alacsony hűségű MVP létrehozásakor elsősorban a funkcionalitás tesztelésére kell összpontosítanod. Mivel ez csak a végleges terméked vázát képezi, jó arra, hogy ellenőrizd, érdemes-e megoldani egy problémát, és milyen funkciók lennének a legjobbak a vásárlóid számára.
A magas hűségű MVP viszont nagyon hasonlít a végleges termékhez. Realisztikus, részletes és rendkívül interaktív. Egy ilyen MVP lehetővé teszi, hogy ellenőrizd, mennyit hajlandók a vásárlók fizetni a termékért, megkönnyíti a fejlesztési stratégia elkészítését, és segít megtalálni az első felhasználóidat.
Hogyan validáljuk az üzleti ötletünket MVP segítségével?
Alacsony hűségű MVP-k esetén érdemes felméréseket és interjúkat végezni a vásárlókkal. Bemutathatod az ötletet a közösségi médiában és blogokon, valamint létrehozhatsz egy dedikált landoló oldalt. Végrehajthatod a úgynevezett hamis ajtó tesztet is, hogy mérd, hány vásárló próbál hozzáférni a termékhez. Az A/B tesztelés szintén jó megoldás.
Magas hűségű MVP-k esetén crowdfundingot használhatsz, hogy pénzt gyűjts a projekthez. Más lehetőségek közé tartozik, hogy olyan terméket kínálsz, amely kívülről automatizáltnak tűnik, de a folyamatok manuálisan zajlanak. Egy funkciót is indíthatsz egyszerre.
Hogyan építsünk MVP-t – összefoglalás
Miután az MVP-d megjelent, szükséges, hogy visszajelzést kapj a potenciális vásárlótól a termékről, és mérd a felhasználói elköteleződést. Ezután az összes információ alapos elemzést igényel, hogy segítsen felmérni, van-e piaci potenciálja az üzleti ötletnek.
Most megtudtad, hogyan építsünk MVP-t. További források: A magas hűségű és alacsony hűségű prototípusok közötti különbségek.
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a nyüzsgő méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedIn-en, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en.
Andy Nichols
Egy problémamegoldó, aki 5 különböző diplomával és végtelen motivációs tartalékkal rendelkezik. Ez teszi őt tökéletes vállalkozóvá és menedzserré. Amikor alkalmazottakat és partnereket keres, a világ iránti nyitottságot és kíváncsiságot tartja a legfontosabb tulajdonságoknak.
Launch your startup:
- Hogyan indítsunk el egy startupot? 7 egyszerű és könnyű lépés
- Startup vs. vállalati munka. Melyik a megfelelő számodra?
- A startup létrehozásának előnyei és hátrányai
- Általános indulási statisztikák, amelyeket tudnod kell
- Hogyan lehet létrehozni egy startup növekedési stratégiát?
- Hogyan nevezzünk el egy startupot? Hasznos tippek és stratégiák
- Hogyan szerezhetünk üzleti tudást gyorsan? 5 legjobb gyakorlat
- Miért buknak el a startupok? 6 startup ötlet, amelyet érdemes elkerülni
- A 6 legprofibb kisvállalkozás
- 7 kérdés, hogy meghatározzuk, érdemes-e folytatni az üzleti ötletedet
- Hogyan érvényesítsd az üzleti ötletedet? 3 egyszerű lépés
- Kövesd a szenvedélyedet? A szenvedély fontossága az üzletben
- Mi az a vásárlói személyiség? 5 előny a vásárlói személyiség létrehozásából
- Hogyan találjunk üzleti ötletet?
- 5 hihetetlen cég, amely garázsban indult
- Mi a piackutatás és miért fontos?
- Hogyan teszteld valójában az üzleti ötletedet?
- Hogyan készítsünk prototípust egy termékhez?
- Hogyan építsünk MVP-t?
- Hogyan használjuk a felméréseket az üzleti ötletünk tesztelésére?
- Mi az üzleti terv? 4 típusú üzleti terv
- Mit kell tartalmaznia egy üzleti tervnek?
- Minek kell szerepelnie egy termékleírásban?
- Megvalósítási terv. Mi az, és hogyan kell létrehozni?
- Versenytárs elemzés
- Marketing stratégia
- Minden, amit a szabadalmakról tudni érdemes
- Milyen engedélyekre és licenszekre van szüksége a startupomnak?
- Mi az átlagos startup alapító fizetése?
- 4 startup adó, amit meg kell fizetned
- Melyik jogi struktúra a legjobb az Ön vállalkozása számára?
- Induló költségek. Mennyire lesz szükséged?
- A szellemi tulajdon védelme egy startupban
- Családi finanszírozás vs. önfinanszírozás
- Mi az a részvényesi megállapodás?
- Minek kell szerepelnie egy üzleti terv pénzügyi szekciójában?
- Pénzügyi menedzsment induló vállalkozások számára
- Mi az a startup?
- 8 legjobb iparág a startupok számára
- 10 hasznos eszköz az üzleti ötleted érvényesítéséhez
- A 5 legfontosabb készség, amire minden rendkívül sikeres startup alapítónak szüksége van
- Hagyományos üzleti terv vs. lean startup terv
- 6 alapvető startup fejlesztési szakasz
- 5 furcsa üzleti ötlet, ami milliókat hozott
- Hogyan ellenőrizheted, hogy a startup ötleted már létezik-e?
- Hogyan írjunk jó problémameghatározást a startupunk számára?