Jó startup ötlet rendkívül fontos, de szükséges megerősíteni, hogy van esélye a megvalósításra. Ezt azonban a lehető leghamarabb meg kell tenni, hogy elkerüljük az időpazarlást egy sikertelen vállalkozásra. A piackutatás lehetővé teszi a leendő vállalkozók számára, hogy megkapják a szükséges válaszokat az adatalapú üzleti döntések meghozatalához. Mi a piackutatás? Miért fontos? Olvassa el cikkünket, hogy többet megtudjon.

Mi a piackutatás? – tartalomjegyzék:

  1. Mi a piackutatás?
  2. Miért érdemes piackutatást végezni?
  3. Hogyan végezzünk piackutatást?
  4. Mi most?
  5. Összefoglalás

Mi a piackutatás?

Először is, szükséges elmagyarázni, mi a piackutatás. Ez nem más, mint egy piacelemzés, amelynek tartalmaznia kell a legfrissebb piaci trendek megfigyelését, a választott piac dinamikáját és a célcsoport elemzését. A piackutatás magában foglalja a közvetlen és közvetett versenytársak adatait is, és azt, amit kínálnak.

A begyűjtött információk alapján okos üzleti döntéseket hozhat. A piackutatást évek óta használják az üzleti életben, és a kutatási módszerek folyamatosan fejlődnek. A alapos piackutatás elvégzése a legjobb módja annak, hogy érvényesítse üzleti ötletét. Ha nem elemzi a célközönséget a legelső pillanattól kezdve, biztosan nem fogja sikerre vinni a vállalatát.

mi a piackutatás

Miért fontos piackutatást végezni?

Nehéz objektíven értékelni az üzleti ötletét. Az Ön számára a kidolgozott koncepció mindig jó lesz. Az ilyen megközelítés a legjobb recept a katasztrófához. A piackutatásnak választ kell adnia arra, hogy az ötlete ígéretes-e vagy sem. Miért pazarolna időt, energiát és pénzt olyan termék vagy szolgáltatás kínálására, amire senkinek sincs szüksége?

A piackutatásnak köszönhetően megtanulja, hogyan értékesítse termékét az ügyfeleknek, megismeri az ügyfelek vásárlási szokásait, és megérti versenytársai erősségeit és gyengeségeit.

Hogyan végezzünk piackutatást?

Először egy hipotézis megfogalmazásával kezdheti, amelyet általában a kutatás fő eszközének tekintenek. Miután ezt meghatározta, folytathatja a megfelelő kutatási módszer kiválasztását. Számos elérhető kutatási módszer létezik, és a kiválasztott módszert a vállalat igényeihez kell igazítani. Ezen a ponton meg kell különböztetni az elsődleges és a másodlagos kutatást:

  • Elsődleges kutatás. Az elsődleges kutatás az a folyamat, amelyet Ön maga végez el, vagy felkér valakit, hogy végezze el Ön helyett. Ez magában foglalja az adatgyűjtést közvetlenül a kijelölt célcsoport képviselőitől. Az elsődleges kutatás példái a következők: online felmérések, fókuszcsoportos interjúk, megfigyelések, kísérletek és versenytársak helyszíneinek látogatása.
  • Másodlagos kutatás. Röviden, a másodlagos kutatás meglévő adatok, például jelentések és piaci statisztikák felhasználásáról szól. Általában gyorsabb és megfizethetőbb, mint az elsődleges kutatás. Nagyszerű információforrás lehet itt az Internet.

Az elsődleges és másodlagos kutatás is lehet kvalitatív vagy kvantitatív.

mi a piackutatás

Mi most?

Miután befejezte a piackutatását, itt az ideje értékelni az eredményeit. Ha az első eredmények nem kielégítőek, ne pánikoljon. Ne feledje, hogy a túl sok adat összezavarhatja, és pontatlan következtetésekhez vezethet. Rendszerezze jól az összes információt, és alaposan elemezze azt. Az előző erőfeszítéseit kiegészítve készítsen egy összefoglalót a kutatása alapján szerzett megállapításokról és azok átfogó magyarázatáról.

Összefoglalás

A piackutatás alapvető információkat nyújt a piacáról és a potenciális ügyfelekről. Segíthet megérteni igényeiket és motivációikat. Lehetővé teszi, hogy eldöntse, hogy az üzleti koncepciója sikeres lesz-e vagy sem. A legtöbb vállalkozás számára a piackutatás kulcsfontosságú elem a sikeres marketingstratégia kidolgozásában.

Most éppen válaszoltunk a kérdésre: Mi a piackutatás? Szeretne több tanácsot? Olvassa el ezt is: 5 kreatív ötlet egy olyan vállalkozáshoz, amelyhez kevés vagy egyáltalán nincs szükség induló tőkére.

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozzon aktív méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedInen, Instagramon, YouTube-on, Pinteresten.

Andy Nichols

Egy problémamegoldó, aki 5 különböző diplomával és végtelen motivációs tartalékkal rendelkezik. Ez teszi őt tökéletes vállalkozóvá és menedzserré. Amikor alkalmazottakat és partnereket keres, a világ iránti nyitottságot és kíváncsiságot tartja a legfontosabb tulajdonságoknak.

View all posts →

Launch your startup:

  1. Hogyan indítsunk el egy startupot? 7 egyszerű és könnyű lépés
  2. Startup vs. vállalati munka. Melyik a megfelelő számodra?
  3. A startup létrehozásának előnyei és hátrányai
  4. Általános indulási statisztikák, amelyeket tudnod kell
  5. Hogyan lehet létrehozni egy startup növekedési stratégiát?
  6. Hogyan nevezzünk el egy startupot? Hasznos tippek és stratégiák
  7. Hogyan szerezhetünk üzleti tudást gyorsan? 5 legjobb gyakorlat
  8. Miért buknak el a startupok? 6 startup ötlet, amelyet érdemes elkerülni
  9. A 6 legprofibb kisvállalkozás
  10. 7 kérdés, hogy meghatározzuk, érdemes-e folytatni az üzleti ötletedet
  11. Hogyan érvényesítsd az üzleti ötletedet? 3 egyszerű lépés
  12. Kövesd a szenvedélyedet? A szenvedély fontossága az üzletben
  13. Mi az a vásárlói személyiség? 5 előny a vásárlói személyiség létrehozásából
  14. Hogyan találjunk üzleti ötletet?
  15. 5 hihetetlen cég, amely garázsban indult
  16. Mi a piackutatás és miért fontos?
  17. Hogyan teszteld valójában az üzleti ötletedet?
  18. Hogyan készítsünk prototípust egy termékhez?
  19. Hogyan építsünk MVP-t?
  20. Hogyan használjuk a felméréseket az üzleti ötletünk tesztelésére?
  21. Mi az üzleti terv? 4 típusú üzleti terv
  22. Mit kell tartalmaznia egy üzleti tervnek?
  23. Minek kell szerepelnie egy termékleírásban?
  24. Megvalósítási terv. Mi az, és hogyan kell létrehozni?
  25. Versenytárs elemzés
  26. Marketing stratégia
  27. Minden, amit a szabadalmakról tudni érdemes
  28. Milyen engedélyekre és licenszekre van szüksége a startupomnak?
  29. Mi az átlagos startup alapító fizetése?
  30. 4 startup adó, amit meg kell fizetned
  31. Melyik jogi struktúra a legjobb az Ön vállalkozása számára?
  32. Induló költségek. Mennyire lesz szükséged?
  33. A szellemi tulajdon védelme egy startupban
  34. Családi finanszírozás vs. önfinanszírozás
  35. Mi az a részvényesi megállapodás?
  36. Minek kell szerepelnie egy üzleti terv pénzügyi szekciójában?
  37. Pénzügyi menedzsment induló vállalkozások számára
  38. Mi az a startup?
  39. 8 legjobb iparág a startupok számára
  40. 10 hasznos eszköz az üzleti ötleted érvényesítéséhez
  41. A 5 legfontosabb készség, amire minden rendkívül sikeres startup alapítónak szüksége van
  42. Hagyományos üzleti terv vs. lean startup terv
  43. 6 alapvető startup fejlesztési szakasz
  44. 5 furcsa üzleti ötlet, ami milliókat hozott
  45. Hogyan ellenőrizheted, hogy a startup ötleted már létezik-e?
  46. Hogyan írjunk jó problémameghatározást a startupunk számára?