Hogyan találjunk üzleti ötletet? – tartalomjegyzék:
- Üzleti ötletek forrásai
- Szükséges, hogy a sikeres üzleti ötletek teljesen eredetiek legyenek?
- Hogyan deríthetjük ki, hogy egy üzleti ötlet megvalósításra érdemes-e?
- Hogyan érvényesíthetjük az üzleti ötletünket?
- Összefoglalás
Üzleti ötletek forrásai
Az innovatív ötletek gyakran kapcsolódnak a startupokhoz. Egyre több fiatal vállalkozás működik a nemzetközi piacon. 2021-ben a globális befektetési kiadások a startupokban meghaladták a 643 milliárd dollárt, és tízszer magasabbak voltak, mint egy évtizeddel korábban. 2020-hoz képest pedig 92%-kal nőttek.
Ahhoz azonban, hogy befektetőket találj, konkrét üzleti ötletet kell bemutatnod nekik, pl. egy szokatlan terméket vagy olyan egyedi szolgáltatást, amely eddig nem volt elérhető a piacon.
Hol kereshetünk üzleti ötleteket? A válasz rövid: bárhol. Mindenhol körülöttünk vannak, és számos hely van, ahol elkezdhetjük a keresést.
Próbálj meg új emberekkel találkozni, és ismerd meg a problémáikat és álmaikat. Ily módon azonosítani fogod a piaci réseket. Az utazás és új helyek felfedezése, valamint különböző területeken megjelenő magazinok, blogok és könyvek olvasása szintén jó ösztönző lehet. Ezenkívül a már létező megoldások elemzése lehetővé teszi, hogy olyan rést találj, amely később fejleszthető.

Üzleti ötletek forrásai:
- Termékstratégia kidolgozása. Érdemes megfontolni, hogy milyen termékek hiányoztak eddig. Talán vannak mások is, akik hasonlóan éreznek, és segíthetnek kitalálni, hogy milyen konkrét ötleteket hozhatsz a táblára.
- Probléma megoldása. Gyakran találhatsz üzleti ötletet egy probléma azonosításával. Ideális esetben ez egy zavaró probléma, amely sok embert érint. Valószínűbb, hogy sokat fognak fizetni, hogy megszabaduljanak tőle (pl. az Uber a szállítási problémákra adott választ).
- Trendek megfigyelése. Hasznos figyelni a piacot és a társadalmi viselkedést. Figyelned kell a feltörekvő trendeket is, mivel a versenytársaid pontosan ugyanezt fogják tenni.
- Más vállalkozások klónozása. Amikor saját céget indítasz, gyakran kiderül, hogy egy meglévő ötlet finomítása könnyebb és jövedelmezőbb, mint valami teljesen új létrehozása. Bár nem túl kreatív, a másoló vállalkozások működhetnek és rendkívül sikeresek lehetnek, pl. az LPP (a Reserved tulajdonosa) az Indetix (a Zara tulajdonosa) által inspirálódott.
Szükséges, hogy a sikeres üzleti ötletek teljesen eredetiek legyenek?
Úgy tűnik, hogy a fenti kérdésre a válasz nyilvánvaló. De biztos vagy benne? Miért kell egy üzleti ötletnek eredetinek lennie? Ahogy korábban említettük, számos példa mutatja, hogy a már létező vállalkozásokra utaló ötletek is sikeresek lehetnek. Nyilvánvaló, hogy nem csupán a megoldások másolásáról van szó, hanem kreatív megközelítésről.
Nézd meg a modern technológiai óriásokat: a Google előtt volt a Yahoo (ki emlékszik rá ma?), a Facebook előtt pedig a Classmate stb. Az a tény, hogy egy hasonló koncepcióval rendelkező termék már létezik, nem jelenti azt, hogy fel kellene adnod az ötletet. Azonban a versenytársak megoldásait úgy kell feldolgozni, hogy egyedi koncepciók születhessenek.
Hogyan deríthetjük ki, hogy egy üzleti ötlet megvalósításra érdemes-e?
Miután megtaláltad a ragyogó üzleti ötletet, ellenőrizned kell, hogy valóban igazad van-e. Először is, érdemes megbecsülni az értékét. Hogyan teheted ezt? Mindenekelőtt tartsd szem előtt, hogy az ötletek semmit sem érnek, ha nem valósítják meg őket. Derek Sivers, zenész, programozó és üzleti motivátor által készített táblázat segíthet felmérni, mennyit kereshet az ötleted.

Hogyan használhatod ezt a táblázatot? Tegyük fel, hogy van egy nagyszerű ötleted, de nem valósítod meg. A táblázat szerint egy ilyen ötlet csak 20 USD-t ér (20 x 1 USD). Még egy gyenge ötlet is többet ér, amennyiben megvalósítják (1,000 USD). Nyilvánvaló, hogy nem támaszkodhatsz kizárólag erre a táblázatra, de legalább adhat egy áttekintést.
Hogyan érvényesíthetjük az üzleti ötletünket?
Az ötlet megvalósítása előtt azt ellenőrizni kell, hogy a termék valóban megfelel-e a vásárlók igényeinek, és hogy a vásárló hajlandó-e megfizetni a pontos árat. A hagyományos üzleti megközelítésben szükséges lesz egy SWOT-analízis. Egy szilárd üzleti terv és alapos piackutatás is hasznos lesz.
Az üzleti ötlet érvényesítésének egyéb módjai a következők:
- egyszerű MVP (Minimum Viable Product) létrehozása és a közönség tesztelése vele,
- az érdeklődés tesztelése a termék iránt egy egyszerű landing page segítségével,
- a vásárlók igényeinek megerősítése felmérésekkel és asztali kutatással,
- az ötlet terjesztése a közösségi médiában és kapcsolatok gyűjtése potenciális vásárlókkal.
Hogyan találjunk üzleti ötletet – összefoglalás
Nagyszerű üzleti koncepciót találni csak egy kiindulópont. Ha nem hajtják végre megfelelően, még a legjobb ötlet is csak egy ötlet marad. Szükséges azt érvényesíteni, majd forrást találni a finanszírozásra. Ez azonban egy külön cikk témája.
Most már tudod, hogyan találj üzleti ötletet. Olvasd el ezt is: Startup marketing stratégia.
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a nyüzsgő méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedIn-en, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en.
Andy Nichols
Egy problémamegoldó, aki 5 különböző diplomával és végtelen motivációs tartalékkal rendelkezik. Ez teszi őt tökéletes vállalkozóvá és menedzserré. Amikor alkalmazottakat és partnereket keres, a világ iránti nyitottságot és kíváncsiságot tartja a legfontosabb tulajdonságoknak.
Launch your startup:
- Hogyan indítsunk el egy startupot? 7 egyszerű és könnyű lépés
- Startup vs. vállalati munka. Melyik a megfelelő számodra?
- A startup létrehozásának előnyei és hátrányai
- Általános indulási statisztikák, amelyeket tudnod kell
- Hogyan lehet létrehozni egy startup növekedési stratégiát?
- Hogyan nevezzünk el egy startupot? Hasznos tippek és stratégiák
- Hogyan szerezhetünk üzleti tudást gyorsan? 5 legjobb gyakorlat
- Miért buknak el a startupok? 6 startup ötlet, amelyet érdemes elkerülni
- A 6 legprofibb kisvállalkozás
- 7 kérdés, hogy meghatározzuk, érdemes-e folytatni az üzleti ötletedet
- Hogyan érvényesítsd az üzleti ötletedet? 3 egyszerű lépés
- Kövesd a szenvedélyedet? A szenvedély fontossága az üzletben
- Mi az a vásárlói személyiség? 5 előny a vásárlói személyiség létrehozásából
- Hogyan találjunk üzleti ötletet?
- 5 hihetetlen cég, amely garázsban indult
- Mi a piackutatás és miért fontos?
- Hogyan teszteld valójában az üzleti ötletedet?
- Hogyan készítsünk prototípust egy termékhez?
- Hogyan építsünk MVP-t?
- Hogyan használjuk a felméréseket az üzleti ötletünk tesztelésére?
- Mi az üzleti terv? 4 típusú üzleti terv
- Mit kell tartalmaznia egy üzleti tervnek?
- Minek kell szerepelnie egy termékleírásban?
- Megvalósítási terv. Mi az, és hogyan kell létrehozni?
- Versenytárs elemzés
- Marketing stratégia
- Minden, amit a szabadalmakról tudni érdemes
- Milyen engedélyekre és licenszekre van szüksége a startupomnak?
- Mi az átlagos startup alapító fizetése?
- 4 startup adó, amit meg kell fizetned
- Melyik jogi struktúra a legjobb az Ön vállalkozása számára?
- Induló költségek. Mennyire lesz szükséged?
- A szellemi tulajdon védelme egy startupban
- Családi finanszírozás vs. önfinanszírozás
- Mi az a részvényesi megállapodás?
- Minek kell szerepelnie egy üzleti terv pénzügyi szekciójában?
- Pénzügyi menedzsment induló vállalkozások számára
- Mi az a startup?
- 8 legjobb iparág a startupok számára
- 10 hasznos eszköz az üzleti ötleted érvényesítéséhez
- A 5 legfontosabb készség, amire minden rendkívül sikeres startup alapítónak szüksége van
- Hagyományos üzleti terv vs. lean startup terv
- 6 alapvető startup fejlesztési szakasz
- 5 furcsa üzleti ötlet, ami milliókat hozott
- Hogyan ellenőrizheted, hogy a startup ötleted már létezik-e?
- Hogyan írjunk jó problémameghatározást a startupunk számára?