Azt hiszed, hogy egy forradalmi ötlettel álltál elő, amely segít elindítani egy nyereséges startupot és meghódítani a globális piacokat. Aztán jön a kiábrándító gondolat. A legtöbb startup üzlet csalódást keltően végződik, még akkor is, ha zseniális koncepciókra épülnek. Miért buknak el a startupok? Olvasd el cikkünket, hogy többet megtudj.

Miért buknak el a startupok? – tartalomjegyzék:

  1. Miért buknak el a startupok?
  2. 6 startup ötlet, amit érdemes elkerülni
  3. Összegzés

Miért buknak el a startupok?

Mielőtt konkrét startup ötletekről beszélnénk, amelyek általában kudarcot vallanak, érdemes elemezni azokat az okokat, amelyek miatt még látszólag jó üzleti koncepciók is sikertelenek lesznek. Számos kulcsfontosságú pontot érdemes kiemelni.

A fiatal vállalkozások elsősorban a kereslet hiánya miatt buknak el egy adott termék vagy szolgáltatás iránt. Gyakran kiderül, hogy valaki más már kifejlesztett egy hasonló megoldást, és látszólag a piac telítetté vált.

A startupok kudarcának egy másik gyakori oka az üzleti modell hiánya. Enélkül nem tudod megszerezni és megtartani az ügyfeleket. Sok startup alapító fájdalmasan tapasztalta ezt.

A harmadik probléma egyszerűen egy rossz termék kifejlesztése, amely nem felel meg az ügyfél elvárásainak. Egy jó üzleti ötletet is tönkretehet a megfelelő marketing hiánya. Ha a vállalkozásod nem tűnik ki a tömegből, nem fogja felhívni a figyelmet és az ügyfeleket.

Továbbá, a startupok gyakran buknak el rossz termékárazás miatt. Ennek következtében nehéz elérniük a nullszaldós pontot, ahol nyereségessé válhatnak.

A startupok kudarcának egyéb okai a következők:

  • magas égési ráta
  • finanszírozás hiánya
  • éles verseny
  • jogi problémák

Alább összeállítottunk egy ellenőrzőlistát azokról az üzleti ötletekről, amelyek általában kudarcot vallanak.

miért buknak el a startupok

6 startup ötlet, amit érdemes elkerülni

Keresőmotorok

Időnként néhány kezdő vállalkozó, akit vonz a keresőmotor piaca, megjelenik. Nem riadnak vissza attól, hogy ez egy rendkívül kemény piac, amelyet olyan óriások uralnak, mint a Google és a Bing. Azonban a keresőmotor startupok remélik, hogy nagyot lépnek be, és forradalmasítják a piacot. Sokan már próbálkoztak, és mindig kudarcot vallottak, például a Cuil vagy a Wolfram Alpha.

Email alternatívák

Óriási számú startup próbálta helyettesíteni az emailt más kommunikációs megoldásokkal. Mindannyian katasztrofálisan megbuktak. Még az email fiók javítására irányuló különböző ötletek sem voltak sikeresek. Ennek ellenére az ezen a koncepción alapuló startupok továbbra is megjelennek és eltűnnek.

Helyi hírszolgáltatások

Kiderül, hogy egy csábító startup ötlet lehet egy helyi hírszolgáltatások hálózatának létrehozása. A probléma az, hogy az ilyen közösségek kiépítése általában nem jövedelmező. A média piac nagyon nehéz, mivel a verseny éles, és a nyereségesség nehezen elérhető. Az ilyen niche vállalkozásoknak nincs esélyük a sikerre.

Micropaymentek

A startup alapítók lelkesednek a micropaymentek ötletéért, különösen az online tartalomért való fizetés kontextusában. A felkínált megoldások gyakran hasonlóak. Például a címzett szeretne elolvasni egy fizetős cikket egy portálon, támogatni egy bloggert egy érdekes posztért stb., így könnyen teljesít egy kifizetést erre a konkrét célra. Elméletben érdekesnek hangzik, de a gyakorlatban a micropaymentekbe való befektetés eddig mindig üzleti kudarcot vallott.

miért buknak el a startupok

Gyerekeknek szánt vállalkozások

A fiatal gyermekeknek szánt cégek jónak tűnnek, de a gyakorlatban éppen ellenkezőleg. Sok startup próbál olyan termékeket és szolgáltatásokat kínálni, amelyek a gyermekekre irányulnak, de ezek valójában niche közönségek. Ennek következtében az ilyen vállalkozások egyszerűen nem sikeresek. A legnagyobb probléma akkor merül fel, amikor egy termék egy adott korú gyermeknek szól, aki éppen felnő, és egyre kevesebb gyermek születik.

Autóipari cégek

Sok vállalkozónak van kedve forradalmasítani az autóipart. A kocsikkal kapcsolatos ötletek sokak számára ideálisak a startupok számára, és a Tesla példaként említhető a sikerre. Fontos azonban megjegyezni, hogy bár a cég néhány nehézséggel találkozott az úton, kezd profitálni az elektromobilitás növekvő trendjéből.

Évekig azonban az eladásaik alacsonyak voltak, és még mindig nem a legjobbak. Ezen kívül meg kell jegyezni, hogy szinte minden nagy autógyártó most áttér az elektromos motorokra, így a verseny élesedett. Mindenesetre a Tesla után megjelent autóipari üzleti ötletek többsége kudarcot vallott.

Zenei cégek

Nehezen beszélhetünk olyan nagy online zenei vállalkozásokról, amelyek sikeresek voltak. Egyszerűen nem léteznek. A legismertebb startup ebben a kategóriában a Spotify, de a piacon eltöltött sok év után még ez a világhírű márka is veszteséges. Például a Spotify 2021 végén 44,6 millió dolláros adóssággal zárta az évet.

Miért buknak el a startupok? – összegzés

Összegzésképpen óvatosnak kell lenned a startup ötletekkel. Mindig szükséges a piac alapos elemzése és a tényleges fogyasztói igények felmérése. Néhány koncepció gyakran kudarcot vall, mert rosszul valósítják meg őket, mások egyszerűen nem működnek a piacon, és még a legjobb üzleti terv sem változtat ezen.

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a szorgos méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedInen, Instagramon, YouTube-on, Pinteresten.

Andy Nichols

Egy problémamegoldó, aki 5 különböző diplomával és végtelen motivációs tartalékkal rendelkezik. Ez teszi őt tökéletes vállalkozóvá és menedzserré. Amikor alkalmazottakat és partnereket keres, a világ iránti nyitottságot és kíváncsiságot tartja a legfontosabb tulajdonságoknak.

View all posts →

Launch your startup:

  1. Hogyan indítsunk el egy startupot? 7 egyszerű és könnyű lépés
  2. Startup vs. vállalati munka. Melyik a megfelelő számodra?
  3. A startup létrehozásának előnyei és hátrányai
  4. Általános indulási statisztikák, amelyeket tudnod kell
  5. Hogyan lehet létrehozni egy startup növekedési stratégiát?
  6. Hogyan nevezzünk el egy startupot? Hasznos tippek és stratégiák
  7. Hogyan szerezhetünk üzleti tudást gyorsan? 5 legjobb gyakorlat
  8. Miért buknak el a startupok? 6 startup ötlet, amelyet érdemes elkerülni
  9. A 6 legprofibb kisvállalkozás
  10. 7 kérdés, hogy meghatározzuk, érdemes-e folytatni az üzleti ötletedet
  11. Hogyan érvényesítsd az üzleti ötletedet? 3 egyszerű lépés
  12. Kövesd a szenvedélyedet? A szenvedély fontossága az üzletben
  13. Mi az a vásárlói személyiség? 5 előny a vásárlói személyiség létrehozásából
  14. Hogyan találjunk üzleti ötletet?
  15. 5 hihetetlen cég, amely garázsban indult
  16. Mi a piackutatás és miért fontos?
  17. Hogyan teszteld valójában az üzleti ötletedet?
  18. Hogyan készítsünk prototípust egy termékhez?
  19. Hogyan építsünk MVP-t?
  20. Hogyan használjuk a felméréseket az üzleti ötletünk tesztelésére?
  21. Mi az üzleti terv? 4 típusú üzleti terv
  22. Mit kell tartalmaznia egy üzleti tervnek?
  23. Minek kell szerepelnie egy termékleírásban?
  24. Megvalósítási terv. Mi az, és hogyan kell létrehozni?
  25. Versenytárs elemzés
  26. Marketing stratégia
  27. Minden, amit a szabadalmakról tudni érdemes
  28. Milyen engedélyekre és licenszekre van szüksége a startupomnak?
  29. Mi az átlagos startup alapító fizetése?
  30. 4 startup adó, amit meg kell fizetned
  31. Melyik jogi struktúra a legjobb az Ön vállalkozása számára?
  32. Induló költségek. Mennyire lesz szükséged?
  33. A szellemi tulajdon védelme egy startupban
  34. Családi finanszírozás vs. önfinanszírozás
  35. Mi az a részvényesi megállapodás?
  36. Minek kell szerepelnie egy üzleti terv pénzügyi szekciójában?
  37. Pénzügyi menedzsment induló vállalkozások számára
  38. Mi az a startup?
  39. 8 legjobb iparág a startupok számára
  40. 10 hasznos eszköz az üzleti ötleted érvényesítéséhez
  41. A 5 legfontosabb készség, amire minden rendkívül sikeres startup alapítónak szüksége van
  42. Hagyományos üzleti terv vs. lean startup terv
  43. 6 alapvető startup fejlesztési szakasz
  44. 5 furcsa üzleti ötlet, ami milliókat hozott
  45. Hogyan ellenőrizheted, hogy a startup ötleted már létezik-e?
  46. Hogyan írjunk jó problémameghatározást a startupunk számára?