A digitális termékek nemzetközi értékesítése számos előnnyel járhat egy vállalkozó számára. Először is, az eladó több potenciális vásárlót ér el, így a vállalkozása növekszik. Ennek ellenére nem minden eladó dönt úgy, hogy megteszi ezt a lépést, elsősorban azért, mert nem tudják, hol kezdjék. Ezért összegyűjtöttük a legfontosabb információkat, amelyeket figyelembe kell venni, mielőtt elkezdené digitális termékeinek külföldi értékesítését. Olvasson tovább.
A digitális termékek nemzetközi értékesítése – tartalomjegyzék:
- Piackutatás
- Webáruház
- Kereskedelmi platformok és aukciós oldalak
- Digitális termékek marketingje külföldön
Piackutatás
Ez a lépés elkerülhetetlen, ha valóban sikeres szeretne lenni nemzetközi szinten. Először is, tesztelnie kell a globális keresletet a terméke iránt. Ezt többféleképpen ellenőrizheti:
- Keresés az interneten – használja a megadott országban népszerű keresőmotorokat ehhez. Ne feledje, hogy minden országban más-más keresőmotorok népszerűek, ezért vegye figyelembe nemcsak azt, amelyet minden nap használ. Fizetett eszközök, például az Ahrefs segítségével azt is ellenőrizheti, hogy milyen kifejezéseket írnak be gyakran a felhasználók az adott országban.
- Használja a közösségi médiát és az internetes fórumokat – ilyen platformokon közvetlenül megkérdezheti a célközönségét, hogy a kínált termék valóban az, amire szükségük van. Ha nem szeretne részt venni a vitákban, egyszerűen kövesse a meglévő szálakat, és vonja le a következtetéseket a felhasználók mondásai alapján. Kérheti őket, hogy töltsenek ki egy rövid kérdőívet, amelyet például a Google Űrlapokban készített.
- Kérdezze meg a barátait/családját – fontolja meg, hogy ismer-e valakit, aki abban az országban él, ahol el szeretné kezdeni a terméke értékesítését. Ha igen, közvetlen választ kaphat arra, hogy az ajánlata talál-e vásárlókat az adott piacon.
- Vizsgálja meg a versenytársait – ha hasonló terméket már kínálnak a célpiacán, az azt jelentheti, hogy van rá kereslet. Azonban gondolkodjon el azon, hogy mi különbözteti meg önt, és hogyan tudja vonzani a potenciális vásárlókat, hogy az ön ajánlatát válasszák.
Azonnal belépni egy nemzetközi piacra nagy teher lehet az ön vállalkozásának, valamint az ön számára is (sok munka és stressz káros lehet a mentális egészségére és jólétére). Ezért érdemes kis lépéseket tenni, és választani egy olyan piacot, ahol a legnagyobb értékesítési potenciált látja. Ezután ismerkedjen meg az adott ország összes jogi követelményével és szabályával. Ne feledje, hogy alkalmazkodnia kell a boltja politikáját ezekhez.

Webáruház
A következő lépés, amely lehetővé teszi, hogy digitális termékeit külföldön értékesítse, a weboldala megfelelő előkészítése. Készen áll a webáruháza egy ilyen lépésre? Nézzük meg, mire kell figyelnie.
- Nyelv – a nyelvi akadály az egyik olyan tényező, amelyet figyelembe kell venni, amikor a weboldalát készíti a termékek külföldi értékesítésére. Miután tudja, hogy a jövőbeli vásárlói milyen nyelven beszélnek, itt az ideje lefordítani az e-kereskedelmi weboldalát. A legrosszabb megoldás, amit választhat, ha a Google fordítót vagy bármely más online elérhető fordítót használ erre a feladatra. A weboldala az ön névjegykártyája, amely hatalmas hatással van az értékesítésre és az ügyfél elégedettségére. Tehát érdemes jól lefordítani. Használja professzionális cégek vagy szabadúszók szolgáltatásait, akik folyékonyan beszélnek az adott nyelven.
- Pénznem – a külföldi vásárlók szeretik, ha az árakat a helyi pénznemükben tüntetik fel. Weboldal tulajdonosaként beállíthat fix árakat, vagy használhat automatikus pénznem kalkulátort.
- Fizetések – az embereknek lehetnek kedvenc fizetési módszereik. Néha ezek olyan megoldások lehetnek, amelyek önnek ismeretlenek, pl. Lengyelországban népszerű fizetési módszer a Blik – ez egy egyszeri 6 számjegyű kód (2 percig érvényes), amely elérhető a banki alkalmazásban, és lehetővé teszi a készpénz nélküli fizetéseket mind a boltban, mind az online áruházakban. Ilyen módszert más országokban nem használnak.
- Design – az ön weboldalának is barátságosnak kell lennie a potenciális vásárlók számára. Figyeljen a képekre és a szlogenekre – sértőek? Vagy vannak más grafikák, amelyek jobban illenének az adott ország klímájához? A szlogenjei jól vannak lefordítva a helyi nyelvre, és közvetítik a megfelelő jelentést?
- Ügyfélszolgálat – nem számít, hogy az ön vásárlói melyik országban élnek, valószínűleg egy ponton kapcsolatba akarnak lépni önnel. Ha nincs elegendő erőforrása emberek felvételére az ügyfélszolgálathoz, készíthet egy GYIK szekciót és/vagy fontolóra veheti egy chatbot bevezetését. Ezenkívül ne felejtse el lefordítani az összes dokumentumot és szabályzatot a helyi nyelvre.
Kereskedelmi platformok és aukciós oldalak
Nem minden eladónak van saját weboldala. Azonban ez nem szükséges feltétel. Lehetőség van népszerű vásárlási platformokon és aukciós oldalakon, például Amazonon vagy eBayen történő értékesítésre. Az előnye, hogy könnyen értékesíthet külföldön, és hozzáférhet sok potenciális vásárlóhoz. A fő hátrányok között azonban szerepelnek a weboldalak által felszámított jutalékok és díjak, valamint a nagy verseny.
Digitális termékek marketingje külföldön
A márkaismertség felépítése nélkül nem fog nagy mennyiségben termékeket értékesíteni. Azonban több módja is van annak, hogy nemzetközileg népszerűsítse vállalkozását:
- SEO és fizetett kampányok – mielőtt elkezdené optimalizálni a weboldalát a SEO szempontjából, és hirdetési költségvetést rendelne hozzá, ellenőrizze, hogy az ön országában milyen keresőmotorokat használnak az emberek. Néhány országban a Google lehet a népszerű keresőmotor, míg másokban a Bing, Yahoo vagy más. Elemezze, hogy milyen kulcsszavakat használnak az ön országában és globálisan.
- Közösségi média és hirdetés – a boltja népszerűsítésének második módja, ha a helyi nyelven vezeti a közösségi médiát. Ideális esetben egy olyan személy felel a profilok kezeléséért, aki nemcsak az online marketingben jártas, hanem folyékonyan beszél a nyelven is. Így nem kell aggódnia a nyelvi akadály miatt. Ne feledje, hogy nem kell minden lehetséges platformon fiókot létrehoznia. Válassza ki azokat, amelyeket a potenciális vásárlók használnak a célországban, és amelyek illeszkednek a célcsoportjához.
- Értékesítés e-kereskedelmi platformokon – amikor az Amazonon vagy az eBayen értékesít, nem kell aggódnia a marketing miatt. Ezek a óriások jelentős összegeket fordítanak a népszerűsítésre. Azonban még mindig ki kell tűnnie a versenytársak közül – néha ez a terméke árának csökkentésének árán történik.
Összegzés
A digitális termékek nemzetközi értékesítése bizonyára nagyszerű lehetőség, de egyben komoly kihívás is. Számos kérdést figyelembe kell venni, mielőtt úgy dönt, hogy megteszi ezt a lépést. Figyelembe véve a fent felsorolt pontokat, nemcsak könnyebb lesz elérnie a potenciális vásárlókat, hanem kapcsolatot is építhet velük, és megszerezheti a hűségüket.
Most már mindent tud a digitális termékek nemzetközi értékesítéséről. Nézze meg korábbi cikkeinket a digitális termékekről szóló sorozatunkban.
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozzon aktív méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedInen, Instagramon, YouTube-on, Pinteresten, TikTokon.
Martin Sparks
Az e-kereskedelem iránt érdeklődők, akik folyamatosan kutatnak az interneten, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy nem hagytak ki semmilyen fontos információt a nyereséges online boltok indításával és bővítésével kapcsolatban.
Create & sell digital products:
- Mik azok a digitális termékek?
- Miért érdemes saját digitális termékeket létrehozni?
- A legjobb értékesítési modellek digitális termékek értékesítéséhez
- Hogyan használjuk az előfizetéses modellt termékek értékesítésére?
- Mi az az e-könyv?
- Miről írjunk egy e-könyvet
- 8 példa a legjobb e-könyv készítő szoftverekre
- Hogyan készítsünk e-könyvet a Canvában?
- 11 gyakori e-könyvírási hiba, amit érdemes elkerülni
- 5 e-könyvkiadási hiba, amit el kell kerülni
- Mik azok az online tanfolyamok?
- Az online tanfolyamok típusai, amelyeket létrehozhatsz és eladhatsz
- Egy jó internetes tanfolyam 9 jellemzője
- 7 dolog, amit meg kell tenned, mielőtt online tanfolyamot készítesz
- Hogyan készítsd el a saját online tanfolyamodat?
- A legjobb online tanfolyamkészítő eszközök
- Hogyan lehet online videókurzusokat rögzíteni?
- Hogyan lehet online tanfolyamokat eladni?
- A legjobb online tanfolyampiacok
- Hogyan lehet Canva sablonokat eladni: 6 lépés a végtermékig
- Online sablonok: 7 ötlet online sablonokhoz, amelyek eladnak
- A legjobb online tanfolyamplatformok
- Mik azok a stock képek?
- Mi az a stock zene?
- Hogyan lehet eladni a stock fényképeket?
- Hogyan értékesítsd a szoftveredet?
- 6 alkalmazásmonetizálási modell
- Hogyan lehet digitális termékeket eladni az Etsy-n?
- Hogyan lehet mobilalkalmazásokat eladni?
- Hogyan készítsd el a saját mobilalkalmazásodat?
- Hogyan lehet digitális termékeket eladni a Shopify-on?
- Mit kell tudni a digitális termékek nemzetközi értékesítéséről?
- Hogyan lehet online eladni a stock videókat?
- 10 legjobb platform az e-könyvek értékesítésére
- A legjobb online piacterek sablonok online értékesítésére
- 6 stock zenei könyvtár, amivel pénzt kereshetsz
- 8 digitális termékötlet
- 5 program az alkalmazások kódolás nélküli létrehozásához
- Hogyan készítsünk e-könyvet?
- Mi a szoftver? Terjesztési típusok és módszerek
- Hogyan készítsünk stock fotót? 10 nagyszerű tipp a lenyűgöző képekhez
- 7 ok, amiért érdemes e-könyvet írni a vállalkozásod számára