Kereskedői fiók létrehozása és termékek hozzáadása az értékesítéshez nem garantálja az azonnali sikert. Számos mód létezik, amelyek segíthetnek több potenciális vásárló elérésében, ami magasabb bevételekhez vezethet. A következő cikk a legfontosabb elemeket tárgyalja, amelyek befolyásolják a sikert az Amazonon.

Eladás az Amazonon – tartalomjegyzék:

  1. Hogyan néz ki a termékoldal?
  2. Buy Box – Mi az?
  3. Hirdetési formák az Amazonon
  4. Értékesítési algoritmus

Hogyan néz ki a termékoldal?

A termékoldal az, amit a vásárló lát, amikor az Amazonon vásárol. Itt keresik meg az összes szükséges információt egy adott ajánlatról. Mi alkotja tehát a felépítését?

  1. Cím – a cím minden szavának nagybetűvel kell kezdődnie. A maximális karakterek száma 200, szóközökkel együtt.
  2. Képek – a hirdetés minőségének növelése érdekében 500×500 pixel vagy 1000×1000 pixel felbontású képeket kell hozzáadnia. A háttérnek fehérnek kell lennie, és a terméknek legalább a fénykép területének 80%-át kell elfoglalnia.
  3. Változatok – a 3-as számmal megjelölt terület a megadott termék elérhető változatai, pl. méretek, színek,
  4. Felsorolás – ez egy rövid leírás, amely a termék jellemzőit vázolja fel,
  5. Buy Box – amely egy kiemelt ajánlat a termékoldalon,
  6. Más ajánlatok – ugyanaz a termék, amelyet más eladók kínálnak, eltérő árakkal vagy szállítási lehetőségekkel,
  7. Leírás – tartalmazza azokat a kulcsszavakat, amelyek segítenek a vásárlóknak észrevenni a hirdetését. Az SEO alapjainak használata nemcsak a Google keresésre korlátozódik, hanem az Amazonon történő értékesítéskor is működik. A releváns kulcsszavak keresése és azok használata a termékleírás készítésekor segíthet Önnek a versenytársak előtt maradni. Jó gyakorlat az is, hogy felsorolásokat használjon a hosszú szöveges blokkok helyett, hogy a leírás olvashatóbb legyen.
selling_on_Amazon_product_page

Buy Box – Mi az?

A Buy Box egy hely a termékoldalon, ahol a termékleírás mellett található egy “Hozzáadás a kosárhoz” gomb, amelyet a vásárlók használnak az elemek kosárba helyezésére. A “Buy Box megnyerése” akkor történik, amikor az eladó által kínált termékek közül az egyik alapértelmezett helyet foglal el az oldalon. Ez növeli az eladás esélyeit, de nem garantálja azt.

  1. Kvalifikációk
  2. A Fulfillment by Amazon (FBA) szolgáltatást használó eladók automatikusan jogosultak a Buy Box megnyerésére. Más eladóknak bizonyos feltételeknek kell megfelelniük, de ez sem garantálja számukra a Buy Box helyet:

    • Az eladónak professzionális értékesítési fiókkal kell rendelkeznie,
    • Az eladónak a lehető legjobb szolgáltatási minőségi mutatókkal kell rendelkeznie – azaz rendelési hibák, lemondások és szállítási késedelmek mutatói (a státusz ellenőrizhető az “Fiók állapota” oldalon),
    • Az eladónak bizonyos számú rendelése kell legyen, amely kategóriánként változik.
  3. A Buy Box megnyerésének módjai
  4. Csak a kvalifikáció megszerzése nem garantálja a Buy Box megnyerését. Azonban vannak módok, amelyek növelhetik az esélyeit:

    • Versenyképes árképzés – az alábbi grafikon bemutatja, hogyan ellenőrizheti az árát a versenytársakhoz képest,
    • sell_on_amazon
    • Gyorsabb szállítás és ingyenes kiszállítás – ilyen lehetőségek kínálata a vásárlóknak segít megnyerni a Buy Box-ot,
    • A vásárlói szolgáltatás minősége – a lehető legjobb vásárlói szolgáltatás biztosításához figyelemmel kell kísérnie a fiókja állapotát. Az olyan mutatók, mint a hibás rendelések, késedelmek, lemondott rendelések stb. fontosak.
    • Készlet elérhetőség – egy kiskereskedő, aki naprakészen tartja a készletét, elkerüli azokat a helyzeteket, amikor készlethiány lép fel.

Hirdetési formák az Amazonon

A hirdetések az Amazonon segítenek elérni a potenciális vásárlókat, ami viszont növeli az eladásokat. A platform számos hirdetési típust kínál:

  • Amazon Szponzorált Termék Hirdetések – ez a leggyakoribb hirdetési forma az Amazonon. Az ajánlat a keresési eredmények között jelenik meg, de csak a szürke “szponzorált” címkével különbözik az organikus pozícióktól, ami diszkrét, így befolyásolja a hirdetés hatékonyságát. Az eladó csak akkor fizet a promócióért, amikor a hirdetésre kattintanak. Lehetőség van saját költségkeret beállítására is, de vegye figyelembe, hogy egyes kulcsszavak népszerűbbek és drágábbak.
  • Amazon Szponzorált Márkakampányok – korábban Fejléc Keresési Hirdetések néven ismert – a keresési eredmények felett megjelenő listák. A hirdetés három (vagy több) terméklistát mutat be, beleértve azok képeit, címsorait és márkalogóit. Ez a hirdetési forma az Amazon Márkaregistrációval rendelkező eladók számára érhető el.
  • Amazon Szponzorált Megjelenítési Hirdetések – korábban Termék Megjelenítési Hirdetések néven ismert – a remarketing egy formája. A korábbi hirdetési formákkal ellentétben ez a módszer nem kulcsszavak, hanem a közönség érdeklődése alapján működik a konkrét termékek (vagy kategóriák) iránt. Ezeket a vásárlóknak nemcsak az Amazon keresési eredményeiben, hanem a portál más oldalain és a platformmal együttműködő webhelyeken is megjelenítik. Ez a hirdetési forma csak a haladó felhasználók számára érhető el, akik tagjai az Amazon Vendor programnak.

Értékesítési algoritmus

Az Amazonnak saját algoritmusai vannak, amelyek ismerete segíthet az eladóknak elérni a potenciális vásárlókat és növelni az eladásaikat. Ez az eszköz folyamatosan változik, ezért figyelje a frissítéseket. 2020-tól az algoritmus neve A10 (korábban A9 volt). Az új verzió csak néhány részletben különbözik az előzőtől.

sell_on_amazon

Az Amazonon történő értékesítés során figyelembe kell venni a hatalmas versenyt. Ahhoz, hogy a platform potenciálját a lehető legjobban kihasználja, érdemes követni a platform által előírt szabályokat és előírásokat, valamint használni a tippeinket az Amazonon történő értékesítéshez.

Olvassa el korábbi Amazon cikkünket: Hogyan adhat hozzá terméket az Amazonon?

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozzon aktív közösségünkhöz a Facebookon és a Twitteren!

Martin Sparks

Az e-kereskedelem iránt érdeklődők, akik folyamatosan kutatnak az interneten, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy nem hagytak ki semmilyen fontos információt a nyereséges online boltok indításával és bővítésével kapcsolatban.

View all posts →