Mi az e-kereskedelem? Kik az online vásárlók? Miért olyan előnyös az online vásárlás? Az e-kereskedelem kifejezést a 20. század 90-es évei óta használják. Az e-kereskedelmi ipar növekedése az utóbbi években még inkább látható. Ezért érdemes tudni, mi az e-kereskedelem és kik az online vásárlók.

Mi az e-kereskedelem – tartalomjegyzék:

  1. Mi az e-kereskedelem?
  2. Online bolt
  3. Hogyan fejlődött az e-kereskedelem?
  4. Alap statisztikák
  5. Online vásárlók – globális statisztikák
  6. Mi az e-kereskedelem? – Összefoglalás

Mi az e-kereskedelem?

Az e-kereskedelem vagy elektronikus kereskedelem egy olyan kereskedési forma, amely a modern technológiai és kommunikációs megoldások használatával valósul meg. Az e-kereskedelem legnépszerűbb formái a webáruházak, de léteznek más modellek is, mint például a aukciós oldalak, elektronikus banki szolgáltatások vagy apróhirdetési weboldalak. Az elektronikus kereskedelem kizárólag online is végezhető – például e-könyv kereskedelem, vagy technikák keveréke lehet – a választás és a fizetés online történik, de a szállítás hagyományosan valósul meg. Az e-kereskedelem lehetővé teszi fizikai termékek és digitális áruk és szolgáltatások értékesítését is.

Az e-kereskedelem fő típusai:

  • B2C, üzlet a fogyasztónak – tranzakciók cégek és egyéni fogyasztók között
  • B2B, üzlet az üzletnek – tranzakciók két cég között
  • C2C, fogyasztó a fogyasztónak – tranzakciók két magánszemély között

Online bolt

Az online boltok a legnépszerűbb e-kereskedelmi üzleti modellek. Ajánlatuk általában természetes személyeknek szól. Számos elem befolyásolja az e-boltok népszerűségét, ezek a következők:

  • A bérleti díjjal kapcsolatos költségek hiánya, amely általában szükséges egy állandó bolt számára
  • A vásárlás 24/7 lehetséges
  • Gyors összehasonlítás sok eladó ára között
  • A bolt kezelése és a vásárlás bármely helyről a világon elvégezhető
  • Időmegtakarítás

A tevékenység formájától és az e-kereskedelmi platform típusától függetlenül minden online bolt rendelkezik:

  • Főoldal – ez egyfajta névjegykártya, amelyet a potenciális vásárló lát. Jól meg kell tervezni, hogy ösztönözze az ügyfelet a bolt választékának böngészésére és vásárlásra.
  • Kategóriák – az ügyfél könnyebben talál terméket, ha a választék kategóriákra van osztva. Ez lerövidíti a vásárlási folyamatot és pozitív élményt nyújt az ügyfélnek a platform használata során.
  • Termékkártya – amely bemutatja a kínálatot. Tartalmaznia kell a termék leírását és képeit, valamint információkat a rendelkezésre állásról, a szállításhoz szükséges időről és az árról.
  • Kosár – a jól megtervezett kosárnak intuitívnak kell lennie az ügyfél számára, hogy tudja, mit kell tennie a vásárlási folyamat minden szakaszában.
  • Általános szerződési feltételek – a legfontosabb dokumentumok, amelyeket ügyvéd segítségével kell megírni. A dokumentum tájékoztatja az ügyfelet a megállapodás feltételeiről, a visszatérítés vagy visszaküldés feltételeiről, valamint a fizetési és szállítási módokról. Ezenkívül ebben a dokumentumban az ügyfél megtalálhatja a cég adatait, mint például az adószám, cím és a cég teljes neve.
Mi az e-kereskedelem

Hogyan fejlődött az e-kereskedelem?

Az online vásárlás népszerűsége évről évre növekszik. A pandémia hatással volt az e-kereskedelem fejlődésének növekedésére és átalakította a vásárlói szokásokat. A becslések szerint az elektronikus kereskedelem továbbra is növekedni fog, de a korlátozások enyhítése, a hagyományos vásárlás iránti vágy, valamint az utazásra és szórakozásra való költés lassuláshoz vezethet a növekedési ütemben.

A kényelem hatással van az online vásárlás népszerűségére. Sok vásárló egyre biztonságosabbnak érzi magát online vásárlás közben. Szélesebb választék áll rendelkezésre a vásárlás formáit, valamint a fizetési és szállítási lehetőségeket illetően.

Az e-kereskedelmi ipar további fejlődése elkerülhetetlen. A piaci verseny fokozódik, és a cégek kénytelenek olyan megoldásokat bevezetni, amelyek versenyelőnyt adhatnak nekik. Egyre több új technológiát használnak, hogy segítsenek az eladóknak lépést tartani a trendekkel.

Alap statisztikák

A statisztikák elemzése segíthet a cégeknek, hogy megfelelő fejlődési irányt válasszanak és előre jelezzék a következő hónapok trendjeit. Az e-kereskedelem és az online vásárlás iparágához kapcsolódó alap statisztikák a következők:

  • Kína a vezető ország a kiskereskedelemben és a világ legnagyobb e-kereskedelmi piaca.
  • Jelenleg 7,9 millió e-kereskedelmi kiskereskedő van a világon.
  • 18% az e-kereskedelem értéke a kiskereskedelmi eladásokban.
  • 70% az összes online látogatás okostelefonon történt.
  • Az internetfelhasználók akkor döntenek az online vásárlás mellett, ha a szállítás ingyenes.
Mi az e-kereskedelem

Online vásárlók – globális statisztikák

Jelenleg 7,9 milliárd ember él a világon, míg 27,2%-uk vásárol árukat az interneten. Vannak eltérések a vásárlási választásokban a vásárló neme szerint. A nők gyakrabban vásárolnak online: ruhákat, sporteszközöket, élelmiszereket, könyveket és gyógyszereket. A férfiak számítógép alkatrészeket, elektronikai termékeket és utazásokat vásárolnak. A világ minden tájáról érkező vásárlók a PayPal-t választják kedvenc fizetési módként.

A statisztikák szerint az Egyesült Államokban az online vásárlók 38,4%-a 35 év alatti egyének. A legszámosabb online vásárlói csoport a 25 és 35 év közötti emberekből áll.

Számos oka van annak, hogy az emberek online vásároljanak, ezek a következők:

  • Ingyenes szállítás
  • Kuponok és kedvezmények
  • Más ügyfelek által hagyott vélemények és értékelések
  • Átlátható visszatérítési politika
  • Könnyű és gyors vásárlási folyamat
  • A következő napi szállítás
  • Hűségpontok
  • Környezetbarát termékek

Mi az e-kereskedelem? – Összefoglalás

Millió online vásárló vált az e-kereskedelem fejlődésének hajtóerejévé. Őket már nem lehet figyelmen kívül hagyni a kereskedelem perifériás területén. Az e-kereskedelem folyamatosan növekvő iparág. Az online bolt birtoklása a kereskedelem standard módjává vált. Néhány ágazat nem értékesít online, de előrejelzések szerint kénytelenek lesznek online kereskedni, mivel a piac és a vásárlói szokások ezt megkövetelik.

Mi az e-kereskedelem? Megtaláltad a választ! Olvasd el ezt is: Weboldal forgalom és webes konverziós arány – 2 jó ok, hogy mérjük őket

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a nyüzsgő méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedIn-en, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en.

Martin Sparks

Az e-kereskedelem iránt érdeklődők, akik folyamatosan kutatnak az interneten, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy nem hagytak ki semmilyen fontos információt a nyereséges online boltok indításával és bővítésével kapcsolatban.

View all posts →