A digitális termék létrehozása csupán a termékformálás összetett folyamatának kezdete. A következő lépésben a készítőnek el kell döntenie, hogyan értékesítse a termékét. Szerencsére számos hasznos értékesítési technika létezik, amelyeket a digitális termékek értékesítésére alkalmazhatunk. További információkért a digitális termékek értékesítésének legjobb modelljeiről olvassa el az alábbi cikket.
A digitális termékek értékesítésének legjobb modelljei – tartalomjegyzék:
- Hogyan válasszuk ki a legjobb értékesítési modellt?
- Digitális termékek értékesítési modelljei
- Melyik értékesítési modell a legjobb?
Hogyan válasszuk ki a legjobb értékesítési modellt?
A megfelelő értékesítési modell kiválasztása különösen fontos a digitális termék marketingjével kapcsolatos összes folyamat tervezése szempontjából. Az a jól átgondolt koncepció, amelyet ügyfeleinknek szeretnénk kínálni, nem biztos, hogy elegendő a sikeres értékesítéshez. Rendelkeznie kell egy tervvel a termék értékesítésére az ügyfelek számára.
A termék típusa szerint az értékesítési technikák és formák eltérhetnek. Az alábbi bejegyzésben bemutatunk egy listát a legnépszerűbb értékesítési eljárásokról, valamint példákat azokra az ajánlatokra, amelyek gyakran kapcsolódnak ezekhez a modellekhez.
Digitális termékek értékesítési modelljei
Egyszeri díj
Ez az értékesítési modell a leggyakrabban használt a digitális termékek értékesítésére. A működési mód hasonló a bármely boltban használtakhoz. A vásárlónak csak egyszer kell fizetnie a termékért, és ezután ő lesz a termék jogos tulajdonosa, ami azt jelenti, hogy bármilyen módon használhatja.
A digitális termékeket ugyanígy lehet értékesíteni. Hasonlóképpen, a vásárló egyszeri vásárlást végez az előre meghatározott ár megfizetésével. A vásárlás után az ügyfélnek nem kell kapcsolatban maradnia az eladóval. Ebben a modellben az ügyfél a jövőben dönthet úgy, hogy újra igénybe veszi az eladó szolgáltatásait, vagy sem. Minden a teljes élménytől és az ügyfél oldalán lévő jó vagy rossz benyomásoktól függ.
Második vásárlás esetén nincs garancia arra, hogy az ügyfél ugyanazt az eladót választja és a következő terméket tőle szerzi be. Ebben a szakaszban nincs stabil, erős kapcsolat az eladó és az ügyfél között, ezért az ügyfél később a versenytársak ajánlataira is támaszkodhat.
Ez az értékesítési modell alkalmazható digitális termékekre, mint például: fényképek, videók, dokumentumok, e-könyvek és zene. Ez nem az utolsó és egyetlen értékesítési lehetőség a digitális eladók számára, ezért olvassa el a cikket, és tudjon meg többet más hasznos értékesítési modellekről.
Csomagok
A digitális termékek értékesítésének egy másik módja csomagokban való kínálás. A termékek csomagokban való értékesítése azt jelenti, hogy több terméket tudunk egyetlen készletben kínálni. Ez az értékesítési forma sokkal jobb értéket ad az ügyfélnek, így két termék együtt olcsóbb, mint ugyanazok a termékek külön-külön.
Ugyanakkor az eladó szempontjából ennek az értékesítési modellnek számos előnye van:
- A vásárlási rendelés átlagos ára nő – az ügyfelek szívesebben vásárolnak csomagban értékesített termékeket, mert az ár kedvezőbb, vagy általában alacsonyabbnak érzékelik. Az eladó is nyer, mert az értékesítési tranzakciók összesített mennyisége nő, és általában könnyebb eladni egy csomag terméket, mint egyetlen, különálló terméket – még akkor is, ha az egyes termékek olcsóbbak.
- A marketingtevékenységek egyszerűbbek – ha több termék promóciós tevékenységeiről van szó, figyelmünket mindegyikre összpontosítjuk. Ez az értékesítési forma csökkenti az erőforrás-felhasználást, sokkal többet kellene felhasználni, ha minden terméket külön-külön hirdetnénk. Ebből a tényből adódóan a marketingkampány költségvetése, valamint a marketingtevékenységekre fordított idő szorosabban ellenőrizhető.
- Jobb értékesítés a lassan mozgó termékek esetében – néhány digitális termék, amely lassan fogy, csomagban párosítható a legjobban eladottakkal. Ennek az értékesítési technikának köszönhetően lehetőségünk van bepótolni azt az időt, amelyet a lassan mozgó termék létrehozására fordítottunk – így már nem érezzük, hogy a munkánk hiábavaló volt.
Érdemes megjegyezni, hogy az ügyfelek szeretik, ha van választási lehetőségük, ezért a csomagok mellett széleskörű egyéni termékajánlatot is kellene létrehoznunk. A csupán csomagokra korlátozott ajánlat elriaszthatja az ügyfeleket a vásárlástól, mert a csomagunk tartalmazhat olyan terméket, amelyért az ügyfelek nem akarnak fizetni, vagy éppen ellenkezőleg, a kívánt termék nem szerepel a csomagban, és nem elérhető külön vásárlásra.
Érdemes megemlíteni, hogy az eladó a saját ízlése szerint állíthatja össze a termékeket a csomagokba, de mégis vannak alapvető szabályok, amelyeket figyelembe kell venni a folyamat során. Általában a csomagokat az alábbiak alapján hozzák létre:
- téma,
- sorozathoz vagy gyűjteményhez tartozás,
- a kezdő készlet része.
Tipikusan a csomagokban kombinált termékek kiegészítik egymást, vagy bizonyos szempontból hasonlítanak egymásra. Az ilyen ajánlattal rendelkező csomag érdekes lehet az ügyfelek számára, akik aktívan keresnek specifikus, pontos típusú termékeket. Továbbá, hogy felhívják az ügyfél figyelmét, egyes eladók legjobban eladott termékekből álló csomagokat készítenek, az ilyen ajánlatokat általában nagyon vonzónak és ösztönzőnek tartják az ügyfelek számára. Az értékesítési csomagokra időkorlátot lehet alkalmazni, és szezonálisan vagy korlátozott időtartamon belül értékesíthetők.
Kezdő készletek ideális ajánlatot jelentenek a kezdő ügyfelek számára, akik szeretnék elkezdeni az utazásukat egy új digitális programmal vagy termékkel. Ezen kívül hasonló készletek készíthetők középhaladó és haladó ügyfelek számára, akik már rendelkeznek némi tudással a kínált alkalmazásokról vagy termékekről.
A termékcsomagokat kínáló eladó kísérletezhet különböző csomagokkal, és megfigyelheti, hogy melyik kombinációt vásárolják gyakran az ügyfelei. Nincs szükség arra, hogy ezeket a csomagokat egyetlen fájlformátumra korlátozzuk – gyakran a különböző formátumokat bemutató csomagok vonzóbbak, mint az egyetlen formátumban, külön értékesített termék. Például, amikor online kurzust kínál, nemcsak videofájlokat, hanem e-könyveket és PDF fájlokat is hozzáadhat feladatokkal és megbízásokkal.

Freemium modell
További információkért a freemium modellről olvassa el a cikket: Freemium modell – 7 tipp startupoknak.
Ebben a modellben a digitális termék alapverziója ingyenesen kerül kiadásra. Ugyanakkor a digitális termék kiegészítő, teljes és fizetős verziója is fejlesztés alatt áll. Alternatívaként ingyenes próbaverzió is kiadható, amelynek hozzáférése korlátozott egy bizonyos időtartamra (például 14 nap).
A LinkedIn ideális példája a freemium modellben működő platformnak. Minden felhasználó saját fiókot indíthat díjmentesen, és hozzáférhet olyan funkciókhoz, mint: kapcsolatok létrehozása, ajánlások adása és fogadása, heti állásajánlatok fogadása.
Az összes LinkedIn felhasználó számára, akik szeretnék kihasználni a platform teljes potenciálját, prémium, fizetős előfizetések állnak rendelkezésre. Ezek az előfizetések, a választott csomagtól függően, megkönnyíthetik a munkavállalók keresését és felvételét, valamint segíthetnek aktívan fejleszteni a karriert vagy felépíteni a potenciális ügyfelek bázisát.
Előfizetéses modell
Ez a modell megköveteli, hogy ismétlődő havi díjat (előfizetés) fizessenek, amely garantálja a hozzáférést bizonyos digitális termékekhez és szolgáltatásokhoz a választott csomag szerint. Ezt a megoldást hatékonyan alkalmazzák számos üzleti tevékenység területén, és egyre több vállalat választja ezt a modellt termékeik ügyfeleknek való kínálására.
A legnépszerűbb példa az előfizetéses modell alkalmazására a filmstreaming platformok, mint például a Netflix vagy az HBO GO. További információk az előfizetéses modellről, annak előnyeiről az ügyfelek és a vállalkozások számára a blogunk külön cikkében találhatók.
Melyik értékesítési modell a legjobb?
Erre a kérdésre nehéz válaszolni. Mindenekelőtt minden a digitális terméktől függ, amelyet el szeretne adni. Alkalmazások, online kurzusok, szolgáltatások vagy számítógépes programok esetén az előfizetéses modell jobb lehet, mint a többi. Bár a szolgáltatások, mint például: e-könyvek, fényképek, videók sokféle értékesítési modellben kínálhatók – mindez a saját preferenciáitól, elvárásaitól és értékesítési céljaitól függ.
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozzon aktív közösségünkhöz a Facebookon, Twitteren, LinkedInen, Instagramon, YouTube-on.
Martin Sparks
Az e-kereskedelem iránt érdeklődők, akik folyamatosan kutatnak az interneten, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy nem hagytak ki semmilyen fontos információt a nyereséges online boltok indításával és bővítésével kapcsolatban.
The most important questions
-
Melyik értékesítési modell a legjobb? Melyik modellt érdemes választani?
Amikor digitális termékek értékesítéséről van szó, a termék értékesítési modelljének kiválasztása az egyik legfontosabb döntés, amit meg kell hozni. A megfelelő értékesítési modell segítségével megtervezhetjük a költségvetésünket, eloszthatjuk az erőforrásokat, és megalapozott marketingkampányt készíthetünk. Az értékesítési modell kiválasztása a termékek típusától, valamint az eladó céljaitól és elvárásaitól függ.
-
Mik a legnépszerűbb értékesítési modellek?
A digitális termékek értékesítésére leggyakrabban használt értékesítési modellek: egyszeri díj, csomagok, freemium modell és előfizetési modell.
Create & sell digital products:
- Mik azok a digitális termékek?
- Miért érdemes saját digitális termékeket létrehozni?
- A legjobb értékesítési modellek digitális termékek értékesítéséhez
- Hogyan használjuk az előfizetéses modellt termékek értékesítésére?
- Mi az az e-könyv?
- Miről írjunk egy e-könyvet
- 8 példa a legjobb e-könyv készítő szoftverekre
- Hogyan készítsünk e-könyvet a Canvában?
- 11 gyakori e-könyvírási hiba, amit érdemes elkerülni
- 5 e-könyvkiadási hiba, amit el kell kerülni
- Mik azok az online tanfolyamok?
- Az online tanfolyamok típusai, amelyeket létrehozhatsz és eladhatsz
- Egy jó internetes tanfolyam 9 jellemzője
- 7 dolog, amit meg kell tenned, mielőtt online tanfolyamot készítesz
- Hogyan készítsd el a saját online tanfolyamodat?
- A legjobb online tanfolyamkészítő eszközök
- Hogyan lehet online videókurzusokat rögzíteni?
- Hogyan lehet online tanfolyamokat eladni?
- A legjobb online tanfolyampiacok
- Hogyan lehet Canva sablonokat eladni: 6 lépés a végtermékig
- Online sablonok: 7 ötlet online sablonokhoz, amelyek eladnak
- A legjobb online tanfolyamplatformok
- Mik azok a stock képek?
- Mi az a stock zene?
- Hogyan lehet eladni a stock fényképeket?
- Hogyan értékesítsd a szoftveredet?
- 6 alkalmazásmonetizálási modell
- Hogyan lehet digitális termékeket eladni az Etsy-n?
- Hogyan lehet mobilalkalmazásokat eladni?
- Hogyan készítsd el a saját mobilalkalmazásodat?
- Hogyan lehet digitális termékeket eladni a Shopify-on?
- Mit kell tudni a digitális termékek nemzetközi értékesítéséről?
- Hogyan lehet online eladni a stock videókat?
- 10 legjobb platform az e-könyvek értékesítésére
- A legjobb online piacterek sablonok online értékesítésére
- 6 stock zenei könyvtár, amivel pénzt kereshetsz
- 8 digitális termékötlet
- 5 program az alkalmazások kódolás nélküli létrehozásához
- Hogyan készítsünk e-könyvet?
- Mi a szoftver? Terjesztési típusok és módszerek
- Hogyan készítsünk stock fotót? 10 nagyszerű tipp a lenyűgöző képekhez
- 7 ok, amiért érdemes e-könyvet írni a vállalkozásod számára