A jelenlegi szeszélyes hirdetési piac megköveteli a közösségi média jelenlétét. Az online hirdetés terén az Instagram és a Facebook, nagyrészt egyedüli tulajdonosként, kereskedelmi megoldásokat kínálnak a vállalatok számára.
Érdeklik a közösségi média hirdetések? Ellenőrizze, hogy melyik érdemes a fő hirdetési csatornaként való fogadásra, és hol érheti el a várt eredményeket.
Facebook és Instagram hirdetés összehasonlítás – tartalomjegyzék:
- Facebook és Instagram – különbségek és hasonlóságok
- Mire érdemes figyelni a hirdetési platform kiválasztásakor?
- Facebook és Instagram hirdetés – melyiket válasszuk?
Facebook és Instagram – különbségek és hasonlóságok
Nemrég még a két közösségi hálózat összehasonlítása mindig a Facebook javára dőlt el. A legnagyobb felhasználói bázissal és a legnagyobb hirdetési bevétellel büszkélkedhetett. Azonban ez a helyzet meglehetősen gyorsan változik. Ma az Instagram az első számú a hirdetők körében. A hirdetési kiadások dinamikájának növekedése tehát döntő mértékben az ő javára billent. Mik a változások okai?
Paradox módon a Facebook és Instagram felhasználók nem annyira hasonlítanak egymásra, mint első pillantásra tűnhet. Természetesen ez nem jelenti azt, hogy nincsenek olyan emberek, akik mindkét platformon rendelkeznek fiókkal. Azonban biztonsággal feltételezhető, hogy a Facebookot használó ügyfelek főként posztokat és státuszokat preferálnak, míg az Instagram felhasználói a fényképeket, fiókokat és történeteket részesítik előnyben. Ezt tükrözni kell a számukra bemutatott hirdetési formákban. A Facebook oldalán egy sokkal kiterjedtebb ökoszisztémát kell megmenteni – a Facebook hirdetések más oldalakon és még a Messengeren is megjeleníthetők.
Mindkét portál ezzel szemben meglehetősen hasonló szabályokat kínál a kampány létrehozásához. Előre meghatározhatja a kampány célját. Választhat a vállalat imázsának építése, interakciók kiváltása, egy konkrét cselekvés (pl. kapcsolatfelvétel egy képviselővel, komment írása vagy a weboldalra belépés) és a tipikus értékesítés között. A választott céltól függően használhatja az előre definiált hirdetési formák egyikét, amely lehetővé teszi, hogy jobban elérje ügyfeleit.
Mire érdemes figyelni a hirdetési platform kiválasztásakor?
Természetesen a legértelmesebbnek tűnik, hogy hirdetési célokra azt a platformot használja, amelyen a népszerűsített vállalat már rendelkezik aktív fiókkal, posztokkal és az általuk biztosított tartalomra feliratkozó emberekkel.
Mindkét közösségi hálózat nagyon hatékony eszköz lehet az ügyfelek vonzására. Nem érdemes magát egy adott megoldásra korlátozni. Jó megoldás egyszerűen az, ha mindkét oldalon fenntart egy profilt, és összehasonlítja kampányai hatásait – figyelembe véve a költségeket és az általuk hozott eredményeket. Lehet, hogy egyes kínált termékek vagy szolgáltatások jobban fognak eladni a Facebookon, míg mások csak az Instagramon. Ugyanez igaz lehet a hirdetési formátumokra is – egyes tartalmak természetesebben illeszkednek az Instagram “falába”, míg mások jobban interakcióba lépnek a Facebook hírfolyamán megjelenő tartalommal.
A versenytársak jelenléte és ügyfélszerzési erőfeszítéseik is fontosak. Míg az egyik platform használata értékes jelzés lehet a hatékonyságáról, másrészt valószínűleg magasabb hirdetési árakat jelent a többi iparági szereplővel való versengés szükségessége miatt.
Néha jövedelmezőbb egy olyan rést találni, amely lehetővé teszi, hogy egy viszonylag korlátozott, de teljesen új ügyfélkört érjen el, akiket a verseny még nem ért el az ajánlatával. Ezenkívül jelentősen alacsonyabb áron.
Facebook és Instagram hirdetés – melyiket válasszuk?
Ellentétben a látszattal, nem lehet egyértelműen meghatározni, hogy melyik ajánlat éri el jobban egy adott portál ügyfeleit. Bár úgy tűnhet, hogy az Instagram jobban “eladja” az olyan termékeket, mint a ruházat, kütyük vagy dísztárgyak. A Facebook erősségei a szolgáltatások és képzések lesznek, de ez túlzott általánosítás. Sok más tényezőt is figyelembe kell venni – a versenytársak lépéseit, céljait, preferált formáit, helyét, fogyasztói szokásait vagy a célcsoportot.
Igaz, hogy statisztikailag az Instagramon a videós tartalom sokkal magasabb interakciókat ér el. A legnagyobb márkák lelkesen kihasználják, különösen a függőleges formátumú videók iránti ízléssel, amelyek jelenleg a legjobban teljesítenek az értékesítés szempontjából.

Ezenkívül az Egyesült Államokból származó elérhető adatok azt mutatják, hogy a nők hozták meg a legtöbb vásárlási döntést a háztartásokban, így a hölgyeknek szóló kampányok általában jobb eredményeket produkálnak. Ez lehet egy javaslat a közzétett tartalom megfelelő célzására, de mindenképpen érdemes a saját marketing stratégiáján dolgozni, és nem lemondani a piackutatásról.
Ha szeretné felfedezni a közösségi média profilok fenntartásának témáját, itt információkat talál a vállalati Instagram fiókok kezeléséről, és itt néhány tippet hogyan népszerűsítheti hatékonyan a cégét a Facebookon.
Laura Green
Valószínűleg nincs olyan közösségi média csatorna vagy taktika, amivel Laura ne érezné magát magabiztosnak. Legyen szó a legújabb TikTok trendre való ráugrásról, egy Pinterest kampány indításáról vagy élő közvetítésről a YouTube-on - ez a közösségi média ninja mindent megcsinált.