Online tanfolyam létrehozása egy több szakaszból álló folyamat. Mielőtt a fő feladatra lépnél, vannak olyan elemek a folyamatban, amelyeket előre érdemes megfontolni. Hogyan készülj fel egy online tanfolyam létrehozására? Hogyan kezdj neki? Cikkünk a folyamat minden szakaszáról szól, olvasd el, hogy többet megtudhass.
7 dolog, amit meg kell tenned, mielőtt online tanfolyamot hozol létre – tartalomjegyzék:
- Dönts a tanfolyamod témájáról
- Határozd meg a célközönségedet
- Végezz piackutatást
- Elemezd a versenytársakat
- Állítsd be az UVP-t
- Hozz létre egy közösséget
- Online tanfolyam létrehozása – összefoglalás
Dönts a tanfolyamod témájáról
Mielőtt elkezdenéd írni az online tanfolyamodat, gondolj arra a területre, amelyről elegendő tudással rendelkezel ahhoz, hogy megoszd másokkal. A legjobb téma összekapcsolja a készségeidet, érdeklődéseidet és tapasztalataidat.
Nem szükséges, hogy szakmai tudással rendelkezz ahhoz, hogy másokat taníts. A tanfolyam résztvevői számára fontosabb dolgok vannak, mint egy bizonyítvány, és ezek: az elkötelezettséged és a szenvedélyed. Ha van bármilyen eredményed a tevékenységi területeden, használd azt irányként a fejlődésedhez, és ennek megfelelően tervezd meg az online tanfolyamodat.
Határozd meg a célközönségedet
A tanfolyam létrehozása sok órányi munkát és rengeteg erőfeszítést igényel. Ami itt kulcsfontosságú, az az, hogy a készítő elvárja, hogy a terméke mások elismerését és csodálatát elnyerje. Az elvárások nem teljesülhetnek, ha a célközönség rosszul van meghatározva.
Nem létezik olyan termék, amely mindenki számára készült – ha így van, valószínűleg senki sem fogja használni, mert egy ilyen termék nem tudja kielégíteni egy adott felhasználói csoport igényeit. Miután meghatároztad az online tanfolyamod témáját, gondolj arra, hogy ki profitálhat a legjobban a tanfolyamodból.
A célcsoportod meghatározása után próbáld meg még szűkebbre venni. Például, ha online tanfolyamokat készítesz gitározásról, próbálj meg tanfolyamokat létrehozni kezdőknek, vagy még pontosabban – olyan kezdő gitárosoknak, akik szeretnék fejleszteni a rockzenében való játékukat. Ily módon szűkítheted a célközönségedet, ami lehetővé teszi, hogy olyan ügyfeleket érj el, akik pontosan a tanfolyamod témája iránt érdeklődnek.
Végezz piackutatást
Mielőtt létrehoznád az online tanfolyamodat, gondolj a jelenlegi emberek valódi igényeire. Végezzen piackutatást, mert a feltételezéseid a tényleges ügyfelek érdeklődéséről tévesek lehetnek. A piac elemzéséhez használd az interneten elérhető megoldásokat:
- Google Trends – az eszköz hozzáférést biztosít a Google böngésző felhasználói által feltett kérdések témáiról szóló információkhoz. Ezzel az eszközzel különböző keresési típusokat hasonlíthatsz össze. Ezenkívül a weboldal lehetővé teszi a leggyakoribb kifejezések listáinak létrehozását.
- Ubbersuggest – ez az eszköz ingyenesen használható korlátozott kiadásban. Az összes funkcióhoz való hozzáféréshez az egyik három csomagért kell fizetned. A platform lehetővé teszi egy adott kifejezés kereséseinek számának és versenyképességének ellenőrzését. Hasonló funkciókat kínálnak olyan programok, mint: Ahrefs, Semrush vagy Surfer.
- AnswerThePublic – az eszköz lehetővé teszi a megadott bejegyzés keresését a böngészőben. A keresés után grafikus vizualizáció készül, amely megmutatja az internetfelhasználók által keresett kifejezéseket, amelyek tartalmazzák a megadott bejegyzést. A szabad keresések száma korlátozott.



Elemezd a versenytársakat
Elsősorban tudnunk kell a versenytársainkról és az ajánlatukról. Nem érdemes mások ötleteit másolni, de jó, ha olyan terméket hozol létre, amely kiemelkedik a tömegből. A versenytársak elemzése segíthet elérni a saját piaci résedet. Csak nézz közelebbről, és elemezd, hogy milyen tudásrész nem volt lefedve más alkotók által, majd töltsd ki a piacon lévő űrt.
Előfordulhat, hogy a téma annyira népszerű, hogy nem sok egyedi módja van a bemutatásának. Ilyen forgatókönyvben gondolkodhatsz a célcsoport megváltoztatásán. Ahelyett, hogy egy újabb tanfolyamot készítenél férfiaknak a megtakarítási menedzsmentről, próbáld meg ugyanazt a témát bemutatni egy másik felhasználói csoport számára. Mi a helyzet a nőkkel, vagy a női hallgatókkal, akik éppen most kezdik meg a pályafutásukat a munkaerőpiacon, és meg kell tanulniuk, hogyan kezeljék jobban a költségvetésüket?
Állítsd be az UVP-t
Ha el szeretnéd érni az ügyfeleidet és ösztönözni őket az online tanfolyamod megvásárlására, meg kell mutatnod nekik a tanfolyamod összes előnyét. Írj egy leírást, amelyben tájékoztatod a felhasználóidat a tanfolyam tartalmáról és a várt eredményekről – tudniuk kell, hogy milyen új tudást fognak szerezni.
A kezdő UX tervezők számára készült tanfolyamban írd, hogy a tanfolyam után a résztvevők befejezik a projektet AdobeXD-ben, és képesek lesznek használni azt a projektportfóliójukban. Az effektív UVP létrehozásáról olvass el egy cikket itt.

Hozz létre egy közösséget
Nem szükséges, hogy a terméked befejezett legyen ahhoz, hogy elkezd a jövőbeli közönséged létrehozását. Nem számít, mennyire jó lesz az online tanfolyamod, senki sem fog tudni róla, amíg nem lesz egy közönséged, aki megvásárolhatja. Teremts kapcsolatokat a potenciális vásárlóiddal előre.
Sokféleképpen létrehozhatsz egy elkötelezett közösséget a márkád számára. Gondolj a kommunikációs csatornákra, amelyeket használnak. Az önálló színanalízisről szóló tanfolyamhoz keresd a címzetteket Instagramon. Mielőtt termékeket készítenél HR szakemberek számára, fontold meg egy LinkedIn fiók létrehozását.
Amikor a közösséged készen áll, próbáld meg olyan tartalommal ellátni őket, amely vonzó és bizalmat épít a márkád iránt. Használj időt arra, hogy kiderítsd, mik az elvárásaik, valamint igényeik és szokásaik – használd ezt az információt az online tanfolyamod létrehozásakor.
Online tanfolyam létrehozása – összefoglalás
Miután minden előzetes szakasz befejeződött, elérkezett az idő az online tanfolyam létrehozására. A feladat egy több szakaszból álló és időigényes folyamat. A következő cikkben a tanfolyam létrehozásának minden lépését részletesebben bemutatjuk.
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a szorgos méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedIn-en, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en.
Martin Sparks
Az e-kereskedelem iránt érdeklődők, akik folyamatosan kutatnak az interneten, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy nem hagytak ki semmilyen fontos információt a nyereséges online boltok indításával és bővítésével kapcsolatban.
Create & sell digital products:
- Mik azok a digitális termékek?
- Miért érdemes saját digitális termékeket létrehozni?
- A legjobb értékesítési modellek digitális termékek értékesítéséhez
- Hogyan használjuk az előfizetéses modellt termékek értékesítésére?
- Mi az az e-könyv?
- Miről írjunk egy e-könyvet
- 8 példa a legjobb e-könyv készítő szoftverekre
- Hogyan készítsünk e-könyvet a Canvában?
- 11 gyakori e-könyvírási hiba, amit érdemes elkerülni
- 5 e-könyvkiadási hiba, amit el kell kerülni
- Mik azok az online tanfolyamok?
- Az online tanfolyamok típusai, amelyeket létrehozhatsz és eladhatsz
- Egy jó internetes tanfolyam 9 jellemzője
- 7 dolog, amit meg kell tenned, mielőtt online tanfolyamot készítesz
- Hogyan készítsd el a saját online tanfolyamodat?
- A legjobb online tanfolyamkészítő eszközök
- Hogyan lehet online videókurzusokat rögzíteni?
- Hogyan lehet online tanfolyamokat eladni?
- A legjobb online tanfolyampiacok
- Hogyan lehet Canva sablonokat eladni: 6 lépés a végtermékig
- Online sablonok: 7 ötlet online sablonokhoz, amelyek eladnak
- A legjobb online tanfolyamplatformok
- Mik azok a stock képek?
- Mi az a stock zene?
- Hogyan lehet eladni a stock fényképeket?
- Hogyan értékesítsd a szoftveredet?
- 6 alkalmazásmonetizálási modell
- Hogyan lehet digitális termékeket eladni az Etsy-n?
- Hogyan lehet mobilalkalmazásokat eladni?
- Hogyan készítsd el a saját mobilalkalmazásodat?
- Hogyan lehet digitális termékeket eladni a Shopify-on?
- Mit kell tudni a digitális termékek nemzetközi értékesítéséről?
- Hogyan lehet online eladni a stock videókat?
- 10 legjobb platform az e-könyvek értékesítésére
- A legjobb online piacterek sablonok online értékesítésére
- 6 stock zenei könyvtár, amivel pénzt kereshetsz
- 8 digitális termékötlet
- 5 program az alkalmazások kódolás nélküli létrehozásához
- Hogyan készítsünk e-könyvet?
- Mi a szoftver? Terjesztési típusok és módszerek
- Hogyan készítsünk stock fotót? 10 nagyszerű tipp a lenyűgöző képekhez
- 7 ok, amiért érdemes e-könyvet írni a vállalkozásod számára