Tudja, hogyan lehet a előfizetési modellt használni termékek értékesítésére? Az előfizetés jó az Ön cégének? A Recharge által végzett kutatás jelentős növekedést mutat az előfizetési modell népszerűségében az e-kereskedelemben. A statisztikák azt mutatják, hogy az előfizetési modell közvetlen hatással van az átlagos rendelési érték (AOV) és az ügyfél élettartam érték (LTV) növekedésére. Olvassa el a cikket, hogy többet megtudjon.

Hogyan használjuk az előfizetési modellt termékek értékesítésére? – tartalomjegyzék:

  1. Mi az előfizetési modell?
  2. Az előfizetés típusai
  3. Az ügyfél percepciója és az üzleti modell
  4. Üzleti modellek a digitális térben
  5. Az előfizetési modell előnyei és hátrányai
  6. Az előfizetési modell példái digitális termékek értékesítésében

Mi az előfizetési modell?

Az előfizetési modellben az ügyfél úgy dönt, hogy állandó díjat fizet a választott ajánlat vagy szolgáltatás hozzáféréséért. Ez az értékesítési forma mind a fizikai, mind a digitális termékek értékesítésére használható. A múltban a rendszeres kifizetéseket a kedvenc papíralapú magazinok előfizetéseire használták, míg jelenleg a modellt különböző iparágak termékeinek értékesítésére alkalmazzák.

Az előfizetési modell fő fókusza a hosszú távú együttműködés a eladó és az ügyfél között. A jobb ügyfélkapcsolat lehetővé teszi az eladó számára, hogy rendszeres, stabil havi bevételt szerezzen. Ez az oka annak, hogy érdemes időt szánni egy olyan üzleti modell megtervezésére, amely megfelel az Ön tevékenységeinek, így összekapcsolhatja az ügyfelet a termékével és a márkájával.

Az előfizetés típusai

Az előfizetési modellre való áttérés előtt érdemes megismerkedni a megkülönböztető előfizetési típusokkal, ezért az alábbi bekezdésben három előfizetési modell leírását találja a kapcsolódó alkalmazási példákkal.

  1. Hozzáférési előfizetési modell
  2. Az ügyfél számára a fő érték abban rejlik, hogy hozzáférése van olyan termékekhez, amelyek mások számára nem elérhetők. Ez lehet hozzáférés konkrét tartalomhoz (kiadványok, filmek, zene és még sok más), valamint olyan szolgáltatásokhoz, amelyek más termékekhez kapcsolódnak, mint például: ingyenes szállítás, kedvezmények. A hozzáférési előfizetési modellt gyakran használják a megosztáson alapuló gazdaság modelljében, ahol a termékeket megosztják és használják, de nem feltétlenül birtokolják – ezt az előfizetési modellt olyan márkák alkalmazták, mint az Airbnb, Uber, Bolt és Free Now.

  3. Kiválasztási előfizetési modell
  4. Ez a modell jó megoldás azoknak a cégeknek, akik szeretnék meglepni ügyfeleiket. Ebben az előfizetési modellben az ügyfelek nem tudják, hogy pontosan milyen terméket fognak kapni. A cég kiválasztást végez, és egy sor terméket szállít a piaca alapján. A kiválasztási előfizetési modell a leggyakoribb, és a legjobbnak bizonyult az élelmiszer-, szépség- és ruházati iparban.

  5. Utántöltési előfizetési modell
  6. Ez a második legnépszerűbb előfizetési modell, magas konverziós arányokkal. Ebben a modellben a termékeket rendszeresen szállítják az ügyfeleknek, általában mindennapi, szükséges termékekre használják, mint például: friss zöldségek, gyümölcsök, dobozos diéták, higiéniai termékek és még sok más.

Az ügyfél percepciója és az üzleti modell

Az előfizetések az ügyfél percepciója szerint kategorizálhatók, és az ügyfelek két fő okból találhatják érdekesnek az előfizetési modellt: kényelem és felfedezés.

Az felfedezési előfizetések esetében a szolgáltatások olyan ügyfelekre összpontosítanak, akiknek nem volt közvetlen kapcsolatuk a termékkel, és csak a ajánlásokra támaszkodva döntöttek a vásárlás mellett.

A kényelem előfizetés megkönnyíti az ügyfelek életének egyes aspektusait. Az ügyfél rendszeresen megrendeli a megjelölt terméket vagy szolgáltatást olyan szolgáltatások használatával, amelyek lehetővé teszik a rendelés automatizálását.

Üzleti modellek a digitális térben

A digitális térre jellemző termékek befolyásolják a cég által használt végső előfizetési modell formáját. Ennek megfelelően két üzleti modellt különböztethetünk meg a következők szerint:

  • SaaS modell (szoftver mint szolgáltatás) – ez az üzleti modell a szolgáltatás hozzáférésének biztosítására épít anélkül, hogy vásárlásra lenne szükség. Az alkalmazás folyamatosan használható a rendszeres díjakért cserébe.
  • XaaS modell (bármi mint szolgáltatás) – a SaaS modell kiterjesztése, amely szélesebb szolgáltatási spektrumot foglal magában, például: adatbázis mint szolgáltatás (DbaaS), asztali számítógép mint szolgáltatás (DaaS), kommunikáció mint szolgáltatás (CaaS), monitoring mint szolgáltatás (MaaS). A szolgáltatás díjazása analóg módon történik a SaaS modellhez.
Hogyan használjuk az előfizetési modellt termékek értékesítésére?

Az előfizetési modell előnyei és hátrányai

Az előfizetési modell fő előnyei:

  • Egyszerű kereslet-előrejelzés – az előfizetők számának ismerete lehetővé teszi, hogy megbecsüljük, hány terméket fognak eladni havonta. Fizikai termékek értékesítése esetén ez megkönnyíti a készletkezelést, hogy minimalizálja a tárolási költségeket.
  • Hosszú távú kapcsolat az ügyfelekkel – az ügyfelek, akik kifizetik havi díjaikat, jobb és megbízhatóbb bevételi forrássá válnak a cég számára. Hűségesek lesznek a márkához, és szívesebben töltenek ki értékelő kérdőíveket, amelyek segítenek az eladónak megérteni az ügyfelek viselkedését és jobban igazítani az ajánlatot.
  • Alacsonyabb költség az új ügyfelek elérésére – az előfizetési modellben az eladó ritkán viseli az új potenciális ügyfelek elérésével kapcsolatos költségeket. Az ügyfél, aki már eldöntötte, hogy szolgáltatást vásárol, nem igényli, hogy újra megkeressék, hogy ösztönözzék a termék újbóli megvásárlására.
  • Új megoldások tesztelése – a stabil ügyfelekkel az eladó igazíthatja ajánlatát az igényeikhez. Ezenkívül, mivel hozzáférése van az ügyfelek megbízható véleményeihez, az eladó tesztelheti új termékeit és szolgáltatásait, mielőtt azokat a szélesebb piacra bevezetné.

Az előfizetési modell fő hátrányai:

  • Növekvő verseny – az előfizetési értékesítési modell népszerűsége miatt a verseny is növekszik.
  • Nehezen vonzza az ügyfeleket – az ügyfeleknek több időre van szükségük ahhoz, hogy eldöntsék, hogy elkezdik az előfizetést. Az egyszeri kifizetésekhez képest az előfizetési kifizetés ritkán impulzus alapján hozott döntés.
  • Unalom – az ügyfelek fáradtnak és unottnak érezhetik magukat az előfizetett termékkel vagy szolgáltatással. Az eladónak új, érdekes értékeket kell biztosítania a stabil ügyfelek számára, különben nem tudja megvédeni üzletét a magas lemondási aránytól.

Az előfizetési modell példái digitális termékek értékesítésében

  1. A szolgáltatás előfizetése
  2. A Microsoft népszerű példája az előfizetési modellnek. A cég különböző típusú terveket kínál ügyfeleinek, amelyek különböző termékekhez biztosítanak hozzáférést: Excel, PowerPoint, Word és így tovább. A csomagok rendszeresen fizethetők: havonta vagy évente egyszer.

    Hasonlóképpen az Adobe cég különleges terveket kínál, amelyeket az ügyfél az előfizetés részeként kaphat. Az ügyfél igényei szerint csomagok állnak rendelkezésre: cégek, egyéni felhasználók, iskolák, felsőoktatási intézmények, diákok és tanárok számára.

  3. Online szórakoztatás előfizetése
  4. Olyan cégek, mint a Netflix, HBO Go, Amazon Prime és Disney Plus filmekhez és filmsorozatokhoz biztosítanak hozzáférést az előfizetés megvásárlásáért cserébe. Az ilyen szolgáltatások előnye a TV-vel szemben a hozzáférhetőség. A felhasználó nem függ a műsoridőtől, és bármikor megnézheti kedvenc filmjeit. A streaming platformok gyors hozzáférést biztosítanak az új filmek megjelenéséhez.

Hogyan használjuk az előfizetési modellt termékek értékesítésére?

Összegzés

Az ügyfelek a kényelem miatt döntenek az előfizetés mellett. Nem kell emlékezniük a kifizetési határidőkre, mivel azok automatikusan levonásra kerülnek az ügyfél számlájáról. Ezenkívül az ügyfél maga teljes mértékben ellenőrzi a választásait. Sok ügyfél dönt úgy, hogy fizetett előfizetést vásárol egy podcastra, hogy támogassa kedvenc művészét, valamint hogy hallgathassa a programját. Ahogy látjuk, az előfizetési modell bevezetése érdemes megfontolni bármely digitális termékeket gyártó cég számára.

Ha szeretné megtudni, hogyan értékesítheti még digitális termékeit, olvassa el cikkünket: A legjobb értékesítési modellek digitális termékek értékesítésére.

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozzon aktív közösségünkhöz a Facebookon, Twitteren, LinkedInen, Instagramon, YouTube-on.

Martin Sparks

Az e-kereskedelem iránt érdeklődők, akik folyamatosan kutatnak az interneten, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy nem hagytak ki semmilyen fontos információt a nyereséges online boltok indításával és bővítésével kapcsolatban.

View all posts →

The most important questions

  1. Mi az előfizetés?

    Az előfizetés egy módja a termék vagy szolgáltatás ismétlődő értékesítésének az ügyfél számára, gyakran egy csomag részeként.

  2. Mik a fő előfizetési típusok?

    A szolgáltatás észlelése szerint különböző előfizetési típusok különböztethetők meg. A termékek típusa hatással van az előfizetési modellre, amely lehet: hozzáférés, kurálás vagy utánpótlás. Az ügyfél észlelését figyelembe véve az előfizetések két csoportra oszthatók: felfedező és kényelmi előfizetések, míg a digitális térben az előfizetés SaaS vagy XaaS modellek formáját öltheti.

Create & sell digital products:

  1. Mik azok a digitális termékek?
  2. Miért érdemes saját digitális termékeket létrehozni?
  3. A legjobb értékesítési modellek digitális termékek értékesítéséhez
  4. Hogyan használjuk az előfizetéses modellt termékek értékesítésére?
  5. Mi az az e-könyv?
  6. Miről írjunk egy e-könyvet
  7. 8 példa a legjobb e-könyv készítő szoftverekre
  8. Hogyan készítsünk e-könyvet a Canvában?
  9. 11 gyakori e-könyvírási hiba, amit érdemes elkerülni
  10. 5 e-könyvkiadási hiba, amit el kell kerülni
  11. Mik azok az online tanfolyamok?
  12. Az online tanfolyamok típusai, amelyeket létrehozhatsz és eladhatsz
  13. Egy jó internetes tanfolyam 9 jellemzője
  14. 7 dolog, amit meg kell tenned, mielőtt online tanfolyamot készítesz
  15. Hogyan készítsd el a saját online tanfolyamodat?
  16. A legjobb online tanfolyamkészítő eszközök
  17. Hogyan lehet online videókurzusokat rögzíteni?
  18. Hogyan lehet online tanfolyamokat eladni?
  19. A legjobb online tanfolyampiacok
  20. Hogyan lehet Canva sablonokat eladni: 6 lépés a végtermékig
  21. Online sablonok: 7 ötlet online sablonokhoz, amelyek eladnak
  22. A legjobb online tanfolyamplatformok
  23. Mik azok a stock képek?
  24. Mi az a stock zene?
  25. Hogyan lehet eladni a stock fényképeket?
  26. Hogyan értékesítsd a szoftveredet?
  27. 6 alkalmazásmonetizálási modell
  28. Hogyan lehet digitális termékeket eladni az Etsy-n?
  29. Hogyan lehet mobilalkalmazásokat eladni?
  30. Hogyan készítsd el a saját mobilalkalmazásodat?
  31. Hogyan lehet digitális termékeket eladni a Shopify-on?
  32. Mit kell tudni a digitális termékek nemzetközi értékesítéséről?
  33. Hogyan lehet online eladni a stock videókat?
  34. 10 legjobb platform az e-könyvek értékesítésére
  35. A legjobb online piacterek sablonok online értékesítésére
  36. 6 stock zenei könyvtár, amivel pénzt kereshetsz
  37. 8 digitális termékötlet
  38. 5 program az alkalmazások kódolás nélküli létrehozásához
  39. Hogyan készítsünk e-könyvet?
  40. Mi a szoftver? Terjesztési típusok és módszerek
  41. Hogyan készítsünk stock fotót? 10 nagyszerű tipp a lenyűgöző képekhez
  42. 7 ok, amiért érdemes e-könyvet írni a vállalkozásod számára