Mi a közösségi média? Bár nehéz megmondani, hogy pontosan mikor történt, a közösségi média átvette a mindennapi életünket. Röviden, a közösségi média mindenkit érint, aki aktívan használja az Internetet. A hagyományos médiával ellentétben a közösségi média kétirányú kommunikációként működik. Ma szeretnénk mélyebben belemerülni abba a kérdésbe, hogy mi a közösségi média, és remélhetőleg segíthetünk Önnek az e-kereskedelmi tevékenységei fejlesztésében.

Mi a közösségi média – tartalomjegyzék:

Közösségi média

Közösségi média olyan számítástechnikai technológiák, amelyek lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy gyorsan létrehozzanak és megosszák a tartalmakat. Ez magában foglalja mind a weboldalakat, mind az alkalmazásokat.

A közösségi média egy módja annak, hogy kapcsolatba lépjünk más emberekkel a világ körül. Jelenleg több mint 3,8 milliárd ember használja ezeket az eszközöket. A közösségi média folyamatosan növekszik és változik, ahogy az alábbi diagramon is látható.

mi a közösségi média - típusok infografika

Mire használják a közösségi médiát?

A közösségi médiát a következőkre használják:

  • kommunikáció emberek között,
  • hálózatok létrehozása, pl. szakmai kapcsolatok,
  • tartalom közzététele,
  • érdeklődéseid, gondolataid stb. megosztása,
  • csoportokhoz való csatlakozás hasonló nézetekkel, érdeklődésekkel stb.,
  • marketingeszközként a cégek számára, hogy így érjék el ügyfeleiket.

A közösségi média típusai

A közösségi média felhasználói csoportok szerint osztályozható. Azonban egyes oldalak több csoportba is beletartozhatnak.

  1. Közösségi média oldalak
  2. Fő céljuk az emberek összekapcsolása és egy platform biztosítása az ötletek cseréjére és különböző tartalmak megosztására. A legnépszerűbb példák a Facebook, Linkedin, Twitter.

  3. Média hálózatok
  4. Céljuk a tartalom közzététele és terjesztése, főként felhasználók által készített fényképek és videók. Példák: Instagram és YouTube.

  5. Vita hálózatok
  6. Ezek mindenféle online fórumok, ahol a felhasználók vitázhatnak, kommentálhatnak, érvelhetnek. Példa: Reddit.

  7. Blogok
  8. A blogok segítségével lehetőség van tartalom közzétételére egy közönség számára. Ez tudatosságot és elköteleződést épít, ami az online működő cégek számára nagyobb márkamegjelenést jelenthet.

  9. Véleményekkel rendelkező hálózatok
  10. A közösségi média, mint például a TripAdvisor, befolyásolhatja a felhasználókat kereskedelmi ajánlatok biztosításával, de ugyanakkor főként tőlük is függ. Az ilyen csatornák lehetővé teszik a látogatók számára, hogy véleményeket hagyjanak, kutassanak egy márkát és ajánlatokat böngésszenek.

    a legnépszerűbb közösségi média infografika

    A legnépszerűbb közösségi média

    A Statistica weboldal szerint a világ legnépszerűbb közösségi médiái 2021 októberében a következők:

    1. Facebook – 2,895 millió aktív felhasználó,
    2. YouTube – 2,291 millió aktív felhasználó,
    3. WhatsApp – 2,000 millió aktív felhasználó,
    4. Instagram – 1,393 millió aktív felhasználó,
    5. Facebook Messenger – 1,300 millió aktív felhasználó

    Tekintse meg, hogyan működhet a közösségi média stratégia.

    Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozzon a nyüzsgő méheink közösségéhez a Facebookon és a Twitteren.

    Laura Green

    Valószínűleg nincs olyan közösségi média csatorna vagy taktika, amivel Laura ne érezné magát magabiztosnak. Legyen szó a legújabb TikTok trendre való ráugrásról, egy Pinterest kampány indításáról vagy élő közvetítésről a YouTube-on - ez a közösségi média ninja mindent megcsinált.

    View all posts →

    The most important questions

    1. Mi a közösségi média?

      A közösségi média egy számítástechnikai technológia, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy kommunikáljanak, tartalmat hozzanak létre és osszanak meg.

    2. Mik a különböző típusú közösségi média?

      Ezek webportálok, médiahálózatok, vitahálózatok, blogok és értékelőhálózatok.

    3. Mik a legnépszerűbb közösségi média platformok a világon?

      Globálisan a legnépszerűbb közösségi média platformok: Facebook, YouTube és WhatsApp.