Hogyan értékesítsd a szoftveredet? Tudod, hogyan kell csinálni? Az ideális szoftver megtervezése csak a munka egy része, amely közelebb visz a kézzelfogható előnyökhöz. A nehéz rész a termék értékesítése. Összegyűjtöttünk néhány tippet arra, hogyan értékesítheted a szoftveredet, függetlenül attól, hogy a termék egy hatalmas vállalati ügyfélnek szól, vagy SaaS szolgáltatásként fogják értékesíteni.
Hogyan értékesítsd a szoftveredet? – tartalomjegyzék:
- Oldj meg egy konkrét problémát
- Találd meg az ügyfeledet
- Lépj kapcsolatba az ügyféllel
- Tiszteld az ügyfelek idejét
- Oszd meg egy ingyenes próbaverziót
- Szerezz véleményeket
- Ne feledkezz meg az ügyfélszolgálatról
- Értékesítsd a szoftveredet – összefoglalás
Oldj meg egy konkrét problémát
A potenciális ügyfeleidnek látnia kell, hogy megérted a fájdalmukat. Győzd meg őket, hogy a terméked megoldja a problémáikat, és megkönnyíti az életüket. Mutasd be a szoftvered egyedi értékét, és hangsúlyozd, mi különböztet meg a versenytársaidtól. Ne hagyd, hogy az ügyfeleid találgassanak, miért olyan egyedi a terméked, hanem tájékoztasd őket erről a kezdetektől fogva.
A kínálatod jellemzőinek jobb bemutatása érdekében kísértést érezhetsz, hogy összehasonlító táblázatot készíts. Így kiemelheted az összes, a termékedhez kapcsolódó előnyt – azokat az előnyöket, amelyeket az ügyfeleknek figyelembe kell venniük a döntéshozatali folyamat során.
Találd meg az ügyfeledet
Amikor mindent tudsz a termékedről, el kell döntenek, ki az a személy, akit el szeretnél érni ezzel az információval. Biztosan hallottál már a célközönség kifejezésről. Az ügyfélprofilok meghatározása segíthet egységesíteni a víziódat és elérni a megcélzott közönséget. Határozd meg a célügyfeleid korát, helyét, kihívásait, munkaköreit és életcéljait. Készíthetsz egy személyiséget – ha nem vagy biztos benne, hogyan csináld, próbáld ki a ingyenes sablonunkat.

Lépj kapcsolatba az ügyféllel
Amikor tudod, ki a potenciális ügyfeled, próbálj kapcsolatba lépni vele. Kérdezd meg magadtól, milyen médiát használ a potenciális ügyfeled, és lépj aktívan jelen a médiában, hogy kiemeld a jelenlétedet. Ne cselekedj vakon! Készíts marketingtervet, amely lehetővé teszi, hogy kihasználj minden elérhető erőforrást. Gondolkodj el, milyen típusú weboldalakat látogatnak a potenciális ügyfeleid. Ezek lehetnek:
- Internetes weboldalak – ha az ügyfeleid olvasnak specifikus blogokat vagy szolgáltatásokat, mint a kiadók, ha megoszthatnák a szakmai cikkedet, amely tartalmazza a szoftvered linkjét.
- Online fórumok – ahelyett, hogy közvetlenül próbálnád eladni a termékedet, lépj interakcióba az ügyfelekkel, és nézd meg, milyen problémáik vannak, ajánld fel a segítségedet.
- Közösségi média – ha az ügyfeleid szabadidejükben Instagramot, LinkedIn-t és más közösségi média portálokat böngésznek, használd ezeket a médiákat, hogy növeld a márkád ismertségét profilok futtatásával vagy fizetett hirdetések megszerzésével.
- SEO és fizetett hirdetés – az ügyfeleid az internetes böngészőkben keresik a számukra fontos és érvényes kérdésekre a válaszokat. Tégy meg mindent, hogy a weboldalad a keresési eredmények első helyén jelenjen meg, vagy fordíts forrást egy fizetett kampányra. Kérdezd meg magadtól, melyik böngésző a legnépszerűbb az ügyfeleid körében: Google, Bing, Yahoo, vagy más?
- Készíts blogot – az értékes tartalom rendszeres közzététele segíthet növelni a weboldalad forgalmát. Ezenkívül felajánlhatsz néhány tartalmat vagy kedvezményt a hírleveledre való feliratkozásért cserébe. Ez segíthet az potenciális ügyfelek levelezési adatbázisának kiépítésében. Ezután e-mailben tarthatod a kapcsolatot az ügyfeleiddel.
Tiszteld az ügyfelek idejét
Amikor megtalálod a potenciális ügyfeledet, nem pazarolhatod el az időt, amit neked és a termékednek szánt. Üzleti ügyfelek esetén jól előre kell időpontot egyeztetned. Készülj fel a terméked bemutatására, és figyelj oda az ügyfeled kérdéseire. Ezután mutasd be a megoldásaid jellemzőit, és ami fontos, tartsd röviden a találkozót. Ne feledkezz meg arról sem, hogy legyél pontos.
Az internet felhasználói, akik a potenciális ügyfeleid, szintén nem szeretik az időhúzást. Felkeresik a weboldaladat, hogy tájékozódjanak az ajánlatról. Győződj meg róla, hogy a leírásod konkrét és pontos. Ne felejtsd el megemlíteni az összes szükséges funkciót, előnyt, paramétert és követelményt. Adj hozzá képeket és képernyőképeket, és ha lehetséges, egy filmet, amely bemutatja a szoftvered működését, vagy egy rövid útmutatót.
Oszd meg egy ingyenes próbaverziót
Néhány felhasználót nem tudsz meggyőzni egy jól megírt termékleírással vagy egy bemutató filmmel. Néhányuknak ki kell próbálnia a szoftvert, hogy eldöntse, megéri-e az árát. A 30 napos ingyenes próbaverzió helyett dönthetsz úgy, hogy alkalmazod a freemium modellt az értékesítési stratégiádhoz. Ebben az esetben a felhasználók korlátlan ideig hozzáférhetnek a termék alapverziójához, de az előrehaladott funkciók használatához extra díjat kell fizetniük.
Szerezz véleményeket
Sok ügyfél a termék megvásárlása mellett dönt, miután elolvasta a véleményeket. Ha most kezdted az értékesítést, kérheted az első ügyfeleidet vagy független tesztelőket, hogy osszák meg a véleményüket a termékedről. Oszd meg a véleményeket a weboldaladon és a közösségi médiában, hogy a potenciális ügyfelek megtudhassák, miért érdemes megvásárolni a szoftveredet.
Ne feledkezz meg az ügyfélszolgálatról
A potenciális ügyfeleid, valamint azok a felhasználók, akik már rendelkeznek a termékeiddel, szükségük lehet a szakmai segítségedre. A hatékonyan működő ügyfélszolgálat eloszlathatja a kétségeiket, és pozitív érzelmeket, valamint bizalmat építhet a márkád iránt. A mai felhasználók hozzászoktak a problémák gyors megoldásához, ezért elvárhatják, hogy 24/7 ügyféltámogatást kínálj – akár telefonos segítséggel, akár csevegésen keresztül. Dönthetsz úgy, hogy chatbotot telepítesz a weboldaladra, a leggyakrabban feltett kérdések szekciója mellett. Ne felejtsd el megadni az e-mail címedet az ügyfeleidnek – ők felbecsülhetetlen betekintést nyújthatnak a szoftvered működésébe, ami segíthet a terméked fejlesztésében.
Értékesítsd a szoftveredet – összefoglalás
Hogyan értékesítsd a szoftveredet? Ahogy már látod, a szoftverek értékesítése nem különbözik más digitális termékek értékesítésétől. Érdemes szem előtt tartani, hogy kinek szánod az ajánlatodat. A megfelelő stratégia kidolgozása és az ügyfél nyelvén való beszélés nemcsak közelebb visz a vásárlási tranzakcióhoz, hanem segít a bizalom és a lojalitás kiépítésében is.
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a szorgos méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedIn-en, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en.
Martin Sparks
Az e-kereskedelem iránt érdeklődők, akik folyamatosan kutatnak az interneten, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy nem hagytak ki semmilyen fontos információt a nyereséges online boltok indításával és bővítésével kapcsolatban.
Create & sell digital products:
- Mik azok a digitális termékek?
- Miért érdemes saját digitális termékeket létrehozni?
- A legjobb értékesítési modellek digitális termékek értékesítéséhez
- Hogyan használjuk az előfizetéses modellt termékek értékesítésére?
- Mi az az e-könyv?
- Miről írjunk egy e-könyvet
- 8 példa a legjobb e-könyv készítő szoftverekre
- Hogyan készítsünk e-könyvet a Canvában?
- 11 gyakori e-könyvírási hiba, amit érdemes elkerülni
- 5 e-könyvkiadási hiba, amit el kell kerülni
- Mik azok az online tanfolyamok?
- Az online tanfolyamok típusai, amelyeket létrehozhatsz és eladhatsz
- Egy jó internetes tanfolyam 9 jellemzője
- 7 dolog, amit meg kell tenned, mielőtt online tanfolyamot készítesz
- Hogyan készítsd el a saját online tanfolyamodat?
- A legjobb online tanfolyamkészítő eszközök
- Hogyan lehet online videókurzusokat rögzíteni?
- Hogyan lehet online tanfolyamokat eladni?
- A legjobb online tanfolyampiacok
- Hogyan lehet Canva sablonokat eladni: 6 lépés a végtermékig
- Online sablonok: 7 ötlet online sablonokhoz, amelyek eladnak
- A legjobb online tanfolyamplatformok
- Mik azok a stock képek?
- Mi az a stock zene?
- Hogyan lehet eladni a stock fényképeket?
- Hogyan értékesítsd a szoftveredet?
- 6 alkalmazásmonetizálási modell
- Hogyan lehet digitális termékeket eladni az Etsy-n?
- Hogyan lehet mobilalkalmazásokat eladni?
- Hogyan készítsd el a saját mobilalkalmazásodat?
- Hogyan lehet digitális termékeket eladni a Shopify-on?
- Mit kell tudni a digitális termékek nemzetközi értékesítéséről?
- Hogyan lehet online eladni a stock videókat?
- 10 legjobb platform az e-könyvek értékesítésére
- A legjobb online piacterek sablonok online értékesítésére
- 6 stock zenei könyvtár, amivel pénzt kereshetsz
- 8 digitális termékötlet
- 5 program az alkalmazások kódolás nélküli létrehozásához
- Hogyan készítsünk e-könyvet?
- Mi a szoftver? Terjesztési típusok és módszerek
- Hogyan készítsünk stock fotót? 10 nagyszerű tipp a lenyűgöző képekhez
- 7 ok, amiért érdemes e-könyvet írni a vállalkozásod számára