Hogyan értékesítsd a szoftveredet? Tudod, hogyan kell csinálni? Az ideális szoftver megtervezése csak a munka egy része, amely közelebb visz a kézzelfogható előnyökhöz. A nehéz rész a termék értékesítése. Összegyűjtöttünk néhány tippet arra, hogyan értékesítheted a szoftveredet, függetlenül attól, hogy a termék egy hatalmas vállalati ügyfélnek szól, vagy SaaS szolgáltatásként fogják értékesíteni.

Hogyan értékesítsd a szoftveredet? – tartalomjegyzék:

  1. Oldj meg egy konkrét problémát
  2. Találd meg az ügyfeledet
  3. Lépj kapcsolatba az ügyféllel
  4. Tiszteld az ügyfelek idejét
  5. Oszd meg egy ingyenes próbaverziót
  6. Szerezz véleményeket
  7. Ne feledkezz meg az ügyfélszolgálatról
  8. Értékesítsd a szoftveredet – összefoglalás

Oldj meg egy konkrét problémát

A potenciális ügyfeleidnek látnia kell, hogy megérted a fájdalmukat. Győzd meg őket, hogy a terméked megoldja a problémáikat, és megkönnyíti az életüket. Mutasd be a szoftvered egyedi értékét, és hangsúlyozd, mi különböztet meg a versenytársaidtól. Ne hagyd, hogy az ügyfeleid találgassanak, miért olyan egyedi a terméked, hanem tájékoztasd őket erről a kezdetektől fogva.

A kínálatod jellemzőinek jobb bemutatása érdekében kísértést érezhetsz, hogy összehasonlító táblázatot készíts. Így kiemelheted az összes, a termékedhez kapcsolódó előnyt – azokat az előnyöket, amelyeket az ügyfeleknek figyelembe kell venniük a döntéshozatali folyamat során.

Találd meg az ügyfeledet

Amikor mindent tudsz a termékedről, el kell döntenek, ki az a személy, akit el szeretnél érni ezzel az információval. Biztosan hallottál már a célközönség kifejezésről. Az ügyfélprofilok meghatározása segíthet egységesíteni a víziódat és elérni a megcélzott közönséget. Határozd meg a célügyfeleid korát, helyét, kihívásait, munkaköreit és életcéljait. Készíthetsz egy személyiséget – ha nem vagy biztos benne, hogyan csináld, próbáld ki a ingyenes sablonunkat.

Hogyan értékesítsd a szoftveredet?

Lépj kapcsolatba az ügyféllel

Amikor tudod, ki a potenciális ügyfeled, próbálj kapcsolatba lépni vele. Kérdezd meg magadtól, milyen médiát használ a potenciális ügyfeled, és lépj aktívan jelen a médiában, hogy kiemeld a jelenlétedet. Ne cselekedj vakon! Készíts marketingtervet, amely lehetővé teszi, hogy kihasználj minden elérhető erőforrást. Gondolkodj el, milyen típusú weboldalakat látogatnak a potenciális ügyfeleid. Ezek lehetnek:

  • Internetes weboldalak – ha az ügyfeleid olvasnak specifikus blogokat vagy szolgáltatásokat, mint a kiadók, ha megoszthatnák a szakmai cikkedet, amely tartalmazza a szoftvered linkjét.
  • Online fórumok – ahelyett, hogy közvetlenül próbálnád eladni a termékedet, lépj interakcióba az ügyfelekkel, és nézd meg, milyen problémáik vannak, ajánld fel a segítségedet.
  • Közösségi média – ha az ügyfeleid szabadidejükben Instagramot, LinkedIn-t és más közösségi média portálokat böngésznek, használd ezeket a médiákat, hogy növeld a márkád ismertségét profilok futtatásával vagy fizetett hirdetések megszerzésével.
  • SEO és fizetett hirdetés – az ügyfeleid az internetes böngészőkben keresik a számukra fontos és érvényes kérdésekre a válaszokat. Tégy meg mindent, hogy a weboldalad a keresési eredmények első helyén jelenjen meg, vagy fordíts forrást egy fizetett kampányra. Kérdezd meg magadtól, melyik böngésző a legnépszerűbb az ügyfeleid körében: Google, Bing, Yahoo, vagy más?
  • Készíts blogot – az értékes tartalom rendszeres közzététele segíthet növelni a weboldalad forgalmát. Ezenkívül felajánlhatsz néhány tartalmat vagy kedvezményt a hírleveledre való feliratkozásért cserébe. Ez segíthet az potenciális ügyfelek levelezési adatbázisának kiépítésében. Ezután e-mailben tarthatod a kapcsolatot az ügyfeleiddel.

Tiszteld az ügyfelek idejét

Amikor megtalálod a potenciális ügyfeledet, nem pazarolhatod el az időt, amit neked és a termékednek szánt. Üzleti ügyfelek esetén jól előre kell időpontot egyeztetned. Készülj fel a terméked bemutatására, és figyelj oda az ügyfeled kérdéseire. Ezután mutasd be a megoldásaid jellemzőit, és ami fontos, tartsd röviden a találkozót. Ne feledkezz meg arról sem, hogy legyél pontos.

Az internet felhasználói, akik a potenciális ügyfeleid, szintén nem szeretik az időhúzást. Felkeresik a weboldaladat, hogy tájékozódjanak az ajánlatról. Győződj meg róla, hogy a leírásod konkrét és pontos. Ne felejtsd el megemlíteni az összes szükséges funkciót, előnyt, paramétert és követelményt. Adj hozzá képeket és képernyőképeket, és ha lehetséges, egy filmet, amely bemutatja a szoftvered működését, vagy egy rövid útmutatót.

Oszd meg egy ingyenes próbaverziót

Néhány felhasználót nem tudsz meggyőzni egy jól megírt termékleírással vagy egy bemutató filmmel. Néhányuknak ki kell próbálnia a szoftvert, hogy eldöntse, megéri-e az árát. A 30 napos ingyenes próbaverzió helyett dönthetsz úgy, hogy alkalmazod a freemium modellt az értékesítési stratégiádhoz. Ebben az esetben a felhasználók korlátlan ideig hozzáférhetnek a termék alapverziójához, de az előrehaladott funkciók használatához extra díjat kell fizetniük.

Szerezz véleményeket

Sok ügyfél a termék megvásárlása mellett dönt, miután elolvasta a véleményeket. Ha most kezdted az értékesítést, kérheted az első ügyfeleidet vagy független tesztelőket, hogy osszák meg a véleményüket a termékedről. Oszd meg a véleményeket a weboldaladon és a közösségi médiában, hogy a potenciális ügyfelek megtudhassák, miért érdemes megvásárolni a szoftveredet.

Ne feledkezz meg az ügyfélszolgálatról

A potenciális ügyfeleid, valamint azok a felhasználók, akik már rendelkeznek a termékeiddel, szükségük lehet a szakmai segítségedre. A hatékonyan működő ügyfélszolgálat eloszlathatja a kétségeiket, és pozitív érzelmeket, valamint bizalmat építhet a márkád iránt. A mai felhasználók hozzászoktak a problémák gyors megoldásához, ezért elvárhatják, hogy 24/7 ügyféltámogatást kínálj – akár telefonos segítséggel, akár csevegésen keresztül. Dönthetsz úgy, hogy chatbotot telepítesz a weboldaladra, a leggyakrabban feltett kérdések szekciója mellett. Ne felejtsd el megadni az e-mail címedet az ügyfeleidnek – ők felbecsülhetetlen betekintést nyújthatnak a szoftvered működésébe, ami segíthet a terméked fejlesztésében.

Értékesítsd a szoftveredet – összefoglalás

Hogyan értékesítsd a szoftveredet? Ahogy már látod, a szoftverek értékesítése nem különbözik más digitális termékek értékesítésétől. Érdemes szem előtt tartani, hogy kinek szánod az ajánlatodat. A megfelelő stratégia kidolgozása és az ügyfél nyelvén való beszélés nemcsak közelebb visz a vásárlási tranzakcióhoz, hanem segít a bizalom és a lojalitás kiépítésében is.

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a szorgos méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedIn-en, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en.

Martin Sparks

Az e-kereskedelem iránt érdeklődők, akik folyamatosan kutatnak az interneten, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy nem hagytak ki semmilyen fontos információt a nyereséges online boltok indításával és bővítésével kapcsolatban.

View all posts →

Create & sell digital products:

  1. Mik azok a digitális termékek?
  2. Miért érdemes saját digitális termékeket létrehozni?
  3. A legjobb értékesítési modellek digitális termékek értékesítéséhez
  4. Hogyan használjuk az előfizetéses modellt termékek értékesítésére?
  5. Mi az az e-könyv?
  6. Miről írjunk egy e-könyvet
  7. 8 példa a legjobb e-könyv készítő szoftverekre
  8. Hogyan készítsünk e-könyvet a Canvában?
  9. 11 gyakori e-könyvírási hiba, amit érdemes elkerülni
  10. 5 e-könyvkiadási hiba, amit el kell kerülni
  11. Mik azok az online tanfolyamok?
  12. Az online tanfolyamok típusai, amelyeket létrehozhatsz és eladhatsz
  13. Egy jó internetes tanfolyam 9 jellemzője
  14. 7 dolog, amit meg kell tenned, mielőtt online tanfolyamot készítesz
  15. Hogyan készítsd el a saját online tanfolyamodat?
  16. A legjobb online tanfolyamkészítő eszközök
  17. Hogyan lehet online videókurzusokat rögzíteni?
  18. Hogyan lehet online tanfolyamokat eladni?
  19. A legjobb online tanfolyampiacok
  20. Hogyan lehet Canva sablonokat eladni: 6 lépés a végtermékig
  21. Online sablonok: 7 ötlet online sablonokhoz, amelyek eladnak
  22. A legjobb online tanfolyamplatformok
  23. Mik azok a stock képek?
  24. Mi az a stock zene?
  25. Hogyan lehet eladni a stock fényképeket?
  26. Hogyan értékesítsd a szoftveredet?
  27. 6 alkalmazásmonetizálási modell
  28. Hogyan lehet digitális termékeket eladni az Etsy-n?
  29. Hogyan lehet mobilalkalmazásokat eladni?
  30. Hogyan készítsd el a saját mobilalkalmazásodat?
  31. Hogyan lehet digitális termékeket eladni a Shopify-on?
  32. Mit kell tudni a digitális termékek nemzetközi értékesítéséről?
  33. Hogyan lehet online eladni a stock videókat?
  34. 10 legjobb platform az e-könyvek értékesítésére
  35. A legjobb online piacterek sablonok online értékesítésére
  36. 6 stock zenei könyvtár, amivel pénzt kereshetsz
  37. 8 digitális termékötlet
  38. 5 program az alkalmazások kódolás nélküli létrehozásához
  39. Hogyan készítsünk e-könyvet?
  40. Mi a szoftver? Terjesztési típusok és módszerek
  41. Hogyan készítsünk stock fotót? 10 nagyszerű tipp a lenyűgöző képekhez
  42. 7 ok, amiért érdemes e-könyvet írni a vállalkozásod számára