Bevezetés

A termékmenedzsment nem csupán új digitális termékek létrehozásáról és piacra dobásáról, a funkcióik javításáról és új lehetőségek hozzáadásáról szól. Ennek a folyamatnak a középpontjában az ügyfél áll. Miért? Mert az ügyfél az, aki a választásaival és preferenciáival meghatározza a termék sikerét.

Az ügyféligények azonosítása

Az ügyféligények azonosítása az a folyamat, amely során megtudjuk, mit várnak el az ügyfelek egy terméktől vagy szolgáltatástól. Jó példa lehet egy okostelefon gyártó, amely felfedezi, hogy a hosszabb akkumulátor-élettartam az a funkció, amelyet a legjobban szeretnének. Ahelyett, hogy az új tokformára vagy a jobb kamerára összpontosítana, egy olyan cég, amely figyel az ügyfeleire, az akkumulátor-technológia fejlesztésére fog összpontosítani. De hogyan lehet kideríteni, mik az igazi elvárásaik?

Hogyan lehet azonosítani az ügyféligényeket?

Az ügyféligényeket számos módon azonosíthatja. Különböző szervezetek különböző módszerekre támaszkodnak, például:

  • Ügyfélinterjúk – különösen hasznosak, ha van egy kis elkötelezett felhasználói csoportja. Például egy sporteszköz gyártó interjút készíthet aktív sportolókkal, hogy megtudja, mik az elvárásaik az eszközökkel kapcsolatban.
  • Adat-elemzés – a legjobban a széles közönség számára elérhető digitális termékek esetében működik. Például egy ruházati bolt észlelheti, hogy az ügyfelek nagyobb valószínűséggel vásárolnak természetes színű ruhákat az adatok elemzése révén.
  • Kérdőívek – bevált módszer az ügyféligények azonosítására, de megköveteli a kérdőívek létrehozásának és az azokban található adatok pontos értelmezésének képességét. Például egy online képzési cég kérdőívet készíthet a korábbi képzési programok résztvevőinek, hogy megtudja, hogyan szeretnék elmélyíteni tudásukat.

Ezeknek a módszereknek a használatával jobban megértheti ügyfelei igényeit, és testre szabhatja termékét vagy szolgáltatását. Fontos azonban, hogy ne egyetlen módszerre támaszkodjon, hanem kombinálja őket, hogy átfogóbb képet kapjon. De mi a teendő, ha az ügyfelek igényei eltérőek?

Mi az a piaci szegmentáció?

Az ügyfeleink igényei ritkán homogének, ezért az azonosítás után a következő lépés a piaci szegmentáció. Ez a folyamat a piac csoportokra osztása hasonló elvárásokkal vagy jellemzőkkel rendelkező csoportok szerint. Például egy italgyártó a piacon ízpreferenciák alapján szegmentálhat – egyes ügyfelek az édesebb italokat, míg mások a cukormentes italokat részesítik előnyben. Másrészt egy alkalmazásfejlesztő kissé eltérő elrendezést kínálhat digitális terméke legfiatalabb közönségének.

Piaci szegmentációs stratégiák

A piaci szegmentáció nem csupán a piac csoportokra osztásáról szól, hanem arról is, hogy megértsük, mely csoportok a legértékesebbek számunkra. Íme három lépés, amelyek segítenek hatékonyan szegmentálni a piacot:

  1. Azonosítson különböző szegmenseket – például, ha egy online boltja van okostelefon kiegészítők értékesítésére, a szegmensei különböző korcsoportokat, nemeket, stíluspreferenciákat, jövedelmi szinteket stb. foglalhatnak magukban.
  2. Értékelje a szegmensek jövedelmezőségét – nem minden szegmens egyformán vonzó. Értékelnie kell, hogy melyek rendelkeznek a legnagyobb potenciállal az üzlete számára. Például a fiatalok szegmense vonzó lehet a potenciális ügyfelek nagy száma miatt, de nehézségeket is okozhat a erős verseny és a fiatalok alacsony pénzügyi forrásai miatt.
  3. Válassza ki a célzott szegmenseket – végül el kell döntenie, mely szegmensekre szeretne összpontosítani. Azokat kell választania, amelyek a legvonzóbbak az Ön számára, és amelyek a legjobban illeszkednek a termékéhez és az üzleti stratégiájához.

Ne feledje, hogy a piaci szegmentáció nem egyszeri folyamat. A piac folyamatosan változik, és az ügyfelek preferenciái is változhatnak. Ezért fontos, hogy rendszeresen felülvizsgálja és frissítse a piaci szegmentációját.

Az ügyféligények és a piaci szegmentáció az termékmenedzsmentben

Az ügyféligények azonosítása és a piaci szegmentáció segíthet Önnek a termékstratégia kialakításában, a termékfunkciók tervezésében és a marketingkommunikációk személyre szabásában. Például, ha megtudja, hogy az ügyfelei több testreszabási lehetőséget igényelnek, ilyen funkciókat adhat hozzá. Ha észreveszi, hogy egy bizonyos piaci szegmens különösen érdeklődik a terméke iránt, marketing erőfeszítéseit arra a szegmensre összpontosíthatja, csökkentve ezzel a más közönségek elérésének költségeit.

ügyféligények

Összefoglalás

Az ügyféligények azonosítása és a piaci szegmentáció nem csupán divatos kifejezések, hanem ami még fontosabb, olyan eszközök, amelyek megváltoztathatják a termék sorsát. Ezeknek köszönhetően testre szabhatja ajánlatát az ügyfelei valódi igényeihez, ami növeli az elégedettségüket és lojalitásukat.

Fontos, hogy a kezdő vállalkozók már az elején szánjanak időt ügyfeleik megértésére. Ne féljen kérdezni, elemezni és tesztelni. Az ajánlatának olyan élő organizmusnak kell lennie, amely alkalmazkodik a változó környezethez. Ne feledje, hogy a mai világban az nyer, aki nyomon követi az ügyfelei igényeit. Ne féljen ettől a kihívástól! A piaci szegmentációval mint szövetségesével elérheti a megérdemelt sikert.

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozzon aktív méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedInen, Instagramon, YouTube-on, Pinteresten, TikTokon.

Andy Nichols

Egy problémamegoldó, aki 5 különböző diplomával és végtelen motivációs tartalékkal rendelkezik. Ez teszi őt tökéletes vállalkozóvá és menedzserré. Amikor alkalmazottakat és partnereket keres, a világ iránti nyitottságot és kíváncsiságot tartja a legfontosabb tulajdonságoknak.

View all posts →

Product management:

  1. Miért fontos a termék életciklus menedzsment?
  2. Termékmenedzsment bevezetése
  3. Mi a termékmenedzser szerepe?
  4. Hogyan építsünk hatékony termékstratégiát?
  5. OKR-ek vs SMART célok. Melyik keretrendszer hoz jobb eredményeket?
  6. Hogyan definiáljunk egy értékajánlatot?
  7. A vásárlói igények azonosítása és a piaci szegmentálás
  8. Digitális terméked prototípusának készítése
  9. Versenyelőny megszerzése egy hatékony terméktervvel
  10. Hogyan építsünk MVP-t?
  11. MVP vs MMP vs MMF. Kulcsfontosságú mérföldkövek a termékfejlesztésben
  12. A hipotézisvizsgálat elsajátítása
  13. Nyertes termékötlet kidolgozása. Technikák és lépések
  14. A termékminőség-irányítás javítására szolgáló bevált módszerek
  15. Stratégiák és taktikák a sikeres termékbevezetéshez
  16. A termelési optimalizálás révén a nyereségesség növelése
  17. A termék sikerének mérése
  18. Mikor érdemes nyugdíjba vonulni egy termékkel? A termék életciklusának végére vonatkozó döntéseket befolyásoló kulcsfontosságú tényezők
  19. Agilis a termékmenedzsmentben
  20. A terméktervezés jövője. Főbb trendek és előrejelzések
  21. Hogyan árazzuk be a terméket? A legnépszerűbb árazási stratégiák
  22. Feladatok elvégzése. Olyan termékek létrehozása, amelyekre a vásárlóknak valóban szükségük van.
  23. Mi a lean termékmenedzsment?
  24. Scrum és Kanban a termékmenedzsmentben.
  25. Mi az adatalapú termékmenedzsment?
  26. Mi az a growth hacking?
  27. A/B tesztelés a termékmenedzsmentben
  28. Hasznos termékmenedzsment sablonok. Hol találhatók?
  29. Stratégiai eszközök a termékmenedzsmentben
  30. 5 hasznos termékmenedzsment eszköz
  31. Hogyan lehet létrehozni és kezelni a termékdokumentációt?
  32. Hogyan használjuk a mesterséges intelligenciát a termékmenedzsmentben
  33. 6 alapvető eszköz a termékmenedzserek számára