Bevezetés

A digitális átalakulás üzleti sikerének hátterében nemcsak a technológia, hanem elsősorban azok az emberek állnak, akik használják azt. Ez különösen releváns a frontvonalbeli munkavállalók esetében, akik az Emergence 2020 jelentés szerint a globális munkaerő akár 80%-át is képviselik. A tanulmány szerint 75%-uk a munkaidejük nagy részét technológia használatával tölti, de ez gyakran nem felel meg az igényeiknek. Érdekes tény, hogy a frontvonalbeli munkavállalók 56%-ának saját eszközöket és alkalmazásokat kellett használnia a munkateljesítményük javítása érdekében.

frontline workers

Kik a frontvonalbeli munkavállalók?

A frontvonalbeli alkalmazottak azok az emberek, akik az étterem, kiskereskedelem, egészségügy, összeszerelés és építőipar területén dolgoznak. A digitális átalakulás korában szerepük egyre fontosabbá válik. Miért? Mert ők gyakran a cég “arca”, és hogy a vásárló hogyan érzékeli a márkát, az az ő készségeiktől és elkötelezettségüktől függ.

Ők azok az emberek, akik közvetlen kapcsolatban állnak az ügyféllel, és:

  • pénztárgépeket üzemeltetnek,
  • köszöntik a látogatókat,
  • feldolgozzák a megrendeléseket, és
  • válaszolnak az ügyfélszolgálati hívásokra.

A Microsoft szerint a frontvonalbeli munkavállalók világszerte közel 2 milliárd embert képviselnek. Számukra a digitális átalakulás a munkakörülmények és a biztonság javítását jelenti az emberi hibák kockázatának csökkentésével, balesetek megelőzésével vagy a fizikai és mentális megterhelés csökkentésével. Ez elősegíti a jobb kommunikációt a munkatársakkal is.

Hogyan erősítheti meg a digitális átalakulás a frontvonalbeli munkavállalókat

A kutatások szerint a frontvonalbeli munkavállalók akár 60%-a is elégedetlen volt a munkáltatóik által biztosított technológiával. És 44%-uk azért döntött a munkahelyváltás mellett, mert hiányzott a rugalmas munkalehetőség. Egyszerűen fogalmazva, az alkalmazottak azért mondtak fel, mert belefáradtak a monoton feladatokba és a folyamatosan változó munkarendbe.

A frontvonalbeli munkavállalók a jelenlegi munkahelyükről a fejlődési lehetőségek keresése miatt távoznak. Ezért kulcsfontosságú, hogy bevonjuk őket a digitális átalakulás folyamatába, hogy a cég sikeres legyen. Az ő visszajelzésük és javaslataik révén a cégek hatékonyan automatizálhatják a nem kívánt feladatokat, és olyan üzleti alkalmazásokat választhatnak, mint a Firmbee, amelyek reálisan támogatják a munkájukat.

De hogyan hat a digitalizáció a frontvonalbeli munkavállalókra? Például a gyártóiparban segíthet:

  • automatizálni és optimalizálni a gyártási folyamatokat – azaz csökkenteni a balesetek kockázatát és a veszélyes berendezések üzemeltetésének szükségességét,
  • ergonómikus munkahelyeket biztosítani – azaz biztosítani, hogy az alkalmazottak kényelmesen érezzék magukat a munkahelyükön, olyan megoldásokkal, mint az Internet of Things, amely automatikusan szabályozza a világítást a napszaknak megfelelően,
  • hozzáférést biztosítani a képzésekhez – például virtuális valóság használatával a biztonságos ipari képzéshez, vagy a kiskereskedelmi szektorban az értékesítési és ügyfélszolgálati készségek javításához. felhasználóbarát kommunikációs eszközöket biztosítani, amelyek mobil eszközökön is elérhetők.

Kommunikáció a frontvonalbeli munkavállalókkal a digitális korban

A frontvonalbeli munkavállalókkal való kommunikáció a digitális átalakulás korában kihívást jelent, de egyben a cég sikerének kulcsfontosságú eleme is. Az adatok szerint a frontvonalbeli munkavállalók 96%-a jobb technológiai megoldásokat vár el a munkáltatóiktól az együttműködéshez. Ezért érdemes modern digitális eszközöket használni, amelyek megkönnyítik és egyszerűsítik a kommunikációt, például:

  • Google Meet – lehetővé teszi az alkalmazottak számára, hogy könnyen videohívásokat indítsanak, akár tervezés és további hardver vagy IT segítség nélkül is.
  • Firmbee – lehetővé teszi a frontvonalbeli alkalmazottak számára, hogy információkat és dokumentumokat osszanak meg más csapattagokkal.
  • Slack – ez egy együttműködési eszköz, amely lehetővé teszi a frontvonalbeli alkalmazottak számára, hogy dedikált kommunikációs csatornákat hozzanak létre különböző projektek, feladatok vagy témák számára. A Slack megkönnyíti az információk, fájlok és visszajelzések valós idejű megosztását.

Frontvonalbeli munkavállalók az e-kereskedelem világában

A frontvonalbeli alkalmazottak kulcsszerepet játszanak az e-kereskedelmi szektorban. Általában a következő feladatokért felelősek:

  • ügyfélszolgálat – e-mailen, szöveges és hangchat-en, vagy telefonhívásokon keresztül,
  • megrendelések feldolgozása – gyakran különböző platformokról érkező megrendeléseket dolgoznak fel CRM rendszerek használatával,
  • szállítás előkészítése – a fizikai boltok alkalmazottai ritkán voltak felelősek az ilyen feladatokért,
  • visszatérítések kezelése – mind az ügyfélszolgálat, mind az áruk kezelése terén.

A folyamatosan változó elvárások és technológiák miatt a frontvonalbeli munkavállalóknak fel kell készülniük az élethosszig tartó tanulásra és digitális, valamint puha készségeik, például kreativitás, kommunikáció és együttműködés fejlesztésére.

A frontvonalbeli munkavállalók jövője

A digitalizáció számos kihívást jelent a frontvonalbeli munkavállalók számára. Folyamatosan alkalmazkodniuk kell a változó piaci és technológiai körülményekhez a munkáltatók és az ügyfelek igényeinek változása miatt. Ezenkívül fenyegetések is léteznek a személyes és szakmai adatok magánéletére és biztonságára. Ezért a frontvonalbeli munkavállalóknak a munkáltatóiknak oktatniuk kell őket a digitális technológiák használatával járó kockázatokról, és be kell tartaniuk az adatvédelmi és kiberbiztonsági politikákat.

Érdemes megemlíteni a következő problémákat is:

  • az alkalmazottak változásokkal szembeni vonakodása, amelyet a Digital Poland által végzett felmérés szerint 25%-uk nyilatkozott,
  • a munkahelyük elvesztésétől és az új technológiák általi helyettesítéstől való félelem (18%),
  • az elégtelen menedzseri tudás a digitális megoldások bevezetéséről (12%).

A legnagyobb fenyegetés azonban úgy tűnik, hogy a marginalizáció vagy a társadalmi és foglalkozási kizárás kockázata azok számára, akik nem lesznek digitálisan műveltek, és nem lesznek megfelelő erőforrásaik és támogatásuk. Ezért sok cég számára kihívást jelent majd biztosítani, hogy a frontvonalbeli alkalmazottak egyenlő foglalkoztatási lehetőségekkel rendelkezzenek, függetlenül koruktól, nemüktől, hátterüktől vagy iskolai végzettségüktől.

Összegzés

A frontvonalbeli alkalmazottak nemcsak a cég márkáját mutatják be az ügyfeleknek, hanem a digitális átalakulásának szintjét is. Az elkötelezettségük, készségeik és a megfelelő eszközökhöz való hozzáférésük elengedhetetlen a hatékony és eredményes digitalizációhoz. Ezért olyan fontos, hogy a cégek megértsék igényeiket és kihívásaikat, majd megfelelő támogatást és eszközöket biztosítsanak számukra a megoldásukhoz.

A frontvonalbeli munkavállalók nemcsak a technológia felhasználói, hanem elsősorban olyan emberek, akiknek szükségük van biztonságérzetre, tiszteletre és elismerésre. Ezért olyan fontos figyelembe venni a digitális átalakulás folyamatának nemcsak technológiai, hanem társadalmi és pszichológiai aspektusait is.

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a mi szorgos méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedIn-en, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en, TikTok-on.

Andy Nichols

Egy problémamegoldó, aki 5 különböző diplomával és végtelen motivációs tartalékkal rendelkezik. Ez teszi őt tökéletes vállalkozóvá és menedzserré. Amikor alkalmazottakat és partnereket keres, a világ iránti nyitottságot és kíváncsiságot tartja a legfontosabb tulajdonságoknak.

View all posts →

Digitizing your business:

  1. Hogyan kerülhetjük el a digitális átalakulás csapdáit?
  2. Mi a vállalati digitalizáció?
  3. A digitális átalakulás és az adatbiztonság egyensúlyba hozása
  4. Digitális marketing
  5. Digitális csapatok irányítása
  6. Iparági digitalizáció
  7. Digitális képzés és bevezetés
  8. Felhő vs szerver. Előnyök és hátrányok
  9. Felhőalapú számítástechnika
  10. XaaS és előfizetéses üzleti modellek
  11. Milyen XaaS szolgáltatásokat érdemes használni egy vállalkozás működtetésekor?
  12. A felhő és a mesterséges intelligencia
  13. Mikroszolgáltatások és API-k
  14. A digitális vállalatok jövője
  15. Minden a munkafolyamat-automatizálásról
  16. Legjobb a fajtájában vs mindent egyben. Melyik a megfelelő az Ön számára?
  17. A 5 legjobb no-code eszköz, amire a cégednek szüksége van
  18. Játékosítás és vásárlói élmény
  19. Mik azok a zavaró technológiák?
  20. A zavaró technológiák hatása az üzletre
  21. A munkahelyi gamifikáció
  22. Gamifikáció az üzletben
  23. Hogyan építsünk üzleti alkalmazásokat és weboldalakat mesterséges intelligencia segítségével?
  24. Mik a mesterséges intelligencia kockázatai?
  25. A digitális kultúra ápolása. A változás és az identitás egyensúlyozása
  26. Hogyan vezessük be bölcsen az üzleti változást?
  27. Hogyan építsünk innovációs kultúrát a munkahelyen?
  28. A digitális átalakulás korában dolgozó frontvonalbeli munkavállalók
  29. Mi az a digitális gondolkodásmód?
  30. RPA vs API. Hogyan válasszuk ki a megfelelő automatizálási stratégiát?
  31. Digitális pénzügyi menedzsment és online könyvelés