A digitális átalakulás korában dolgozó frontvonalbeli munkavállalók – tartalomjegyzék:
Bevezetés
A digitális átalakulás üzleti sikerének hátterében nemcsak a technológia, hanem elsősorban azok az emberek állnak, akik használják azt. Ez különösen releváns a frontvonalbeli munkavállalók esetében, akik az Emergence 2020 jelentés szerint a globális munkaerő akár 80%-át is képviselik. A tanulmány szerint 75%-uk a munkaidejük nagy részét technológia használatával tölti, de ez gyakran nem felel meg az igényeiknek. Érdekes tény, hogy a frontvonalbeli munkavállalók 56%-ának saját eszközöket és alkalmazásokat kellett használnia a munkateljesítményük javítása érdekében.

Kik a frontvonalbeli munkavállalók?
A frontvonalbeli alkalmazottak azok az emberek, akik az étterem, kiskereskedelem, egészségügy, összeszerelés és építőipar területén dolgoznak. A digitális átalakulás korában szerepük egyre fontosabbá válik. Miért? Mert ők gyakran a cég “arca”, és hogy a vásárló hogyan érzékeli a márkát, az az ő készségeiktől és elkötelezettségüktől függ.
Ők azok az emberek, akik közvetlen kapcsolatban állnak az ügyféllel, és:
- pénztárgépeket üzemeltetnek,
- köszöntik a látogatókat,
- feldolgozzák a megrendeléseket, és
- válaszolnak az ügyfélszolgálati hívásokra.
A Microsoft szerint a frontvonalbeli munkavállalók világszerte közel 2 milliárd embert képviselnek. Számukra a digitális átalakulás a munkakörülmények és a biztonság javítását jelenti az emberi hibák kockázatának csökkentésével, balesetek megelőzésével vagy a fizikai és mentális megterhelés csökkentésével. Ez elősegíti a jobb kommunikációt a munkatársakkal is.
Hogyan erősítheti meg a digitális átalakulás a frontvonalbeli munkavállalókat
A kutatások szerint a frontvonalbeli munkavállalók akár 60%-a is elégedetlen volt a munkáltatóik által biztosított technológiával. És 44%-uk azért döntött a munkahelyváltás mellett, mert hiányzott a rugalmas munkalehetőség. Egyszerűen fogalmazva, az alkalmazottak azért mondtak fel, mert belefáradtak a monoton feladatokba és a folyamatosan változó munkarendbe.
A frontvonalbeli munkavállalók a jelenlegi munkahelyükről a fejlődési lehetőségek keresése miatt távoznak. Ezért kulcsfontosságú, hogy bevonjuk őket a digitális átalakulás folyamatába, hogy a cég sikeres legyen. Az ő visszajelzésük és javaslataik révén a cégek hatékonyan automatizálhatják a nem kívánt feladatokat, és olyan üzleti alkalmazásokat választhatnak, mint a Firmbee, amelyek reálisan támogatják a munkájukat.
De hogyan hat a digitalizáció a frontvonalbeli munkavállalókra? Például a gyártóiparban segíthet:
- automatizálni és optimalizálni a gyártási folyamatokat – azaz csökkenteni a balesetek kockázatát és a veszélyes berendezések üzemeltetésének szükségességét,
- ergonómikus munkahelyeket biztosítani – azaz biztosítani, hogy az alkalmazottak kényelmesen érezzék magukat a munkahelyükön, olyan megoldásokkal, mint az Internet of Things, amely automatikusan szabályozza a világítást a napszaknak megfelelően,
- hozzáférést biztosítani a képzésekhez – például virtuális valóság használatával a biztonságos ipari képzéshez, vagy a kiskereskedelmi szektorban az értékesítési és ügyfélszolgálati készségek javításához. felhasználóbarát kommunikációs eszközöket biztosítani, amelyek mobil eszközökön is elérhetők.
Kommunikáció a frontvonalbeli munkavállalókkal a digitális korban
A frontvonalbeli munkavállalókkal való kommunikáció a digitális átalakulás korában kihívást jelent, de egyben a cég sikerének kulcsfontosságú eleme is. Az adatok szerint a frontvonalbeli munkavállalók 96%-a jobb technológiai megoldásokat vár el a munkáltatóiktól az együttműködéshez. Ezért érdemes modern digitális eszközöket használni, amelyek megkönnyítik és egyszerűsítik a kommunikációt, például:
- Google Meet – lehetővé teszi az alkalmazottak számára, hogy könnyen videohívásokat indítsanak, akár tervezés és további hardver vagy IT segítség nélkül is.
- Firmbee – lehetővé teszi a frontvonalbeli alkalmazottak számára, hogy információkat és dokumentumokat osszanak meg más csapattagokkal.
- Slack – ez egy együttműködési eszköz, amely lehetővé teszi a frontvonalbeli alkalmazottak számára, hogy dedikált kommunikációs csatornákat hozzanak létre különböző projektek, feladatok vagy témák számára. A Slack megkönnyíti az információk, fájlok és visszajelzések valós idejű megosztását.
Frontvonalbeli munkavállalók az e-kereskedelem világában
A frontvonalbeli alkalmazottak kulcsszerepet játszanak az e-kereskedelmi szektorban. Általában a következő feladatokért felelősek:
- ügyfélszolgálat – e-mailen, szöveges és hangchat-en, vagy telefonhívásokon keresztül,
- megrendelések feldolgozása – gyakran különböző platformokról érkező megrendeléseket dolgoznak fel CRM rendszerek használatával,
- szállítás előkészítése – a fizikai boltok alkalmazottai ritkán voltak felelősek az ilyen feladatokért,
- visszatérítések kezelése – mind az ügyfélszolgálat, mind az áruk kezelése terén.
A folyamatosan változó elvárások és technológiák miatt a frontvonalbeli munkavállalóknak fel kell készülniük az élethosszig tartó tanulásra és digitális, valamint puha készségeik, például kreativitás, kommunikáció és együttműködés fejlesztésére.
A frontvonalbeli munkavállalók jövője
A digitalizáció számos kihívást jelent a frontvonalbeli munkavállalók számára. Folyamatosan alkalmazkodniuk kell a változó piaci és technológiai körülményekhez a munkáltatók és az ügyfelek igényeinek változása miatt. Ezenkívül fenyegetések is léteznek a személyes és szakmai adatok magánéletére és biztonságára. Ezért a frontvonalbeli munkavállalóknak a munkáltatóiknak oktatniuk kell őket a digitális technológiák használatával járó kockázatokról, és be kell tartaniuk az adatvédelmi és kiberbiztonsági politikákat.
Érdemes megemlíteni a következő problémákat is:
- az alkalmazottak változásokkal szembeni vonakodása, amelyet a Digital Poland által végzett felmérés szerint 25%-uk nyilatkozott,
- a munkahelyük elvesztésétől és az új technológiák általi helyettesítéstől való félelem (18%),
- az elégtelen menedzseri tudás a digitális megoldások bevezetéséről (12%).
A legnagyobb fenyegetés azonban úgy tűnik, hogy a marginalizáció vagy a társadalmi és foglalkozási kizárás kockázata azok számára, akik nem lesznek digitálisan műveltek, és nem lesznek megfelelő erőforrásaik és támogatásuk. Ezért sok cég számára kihívást jelent majd biztosítani, hogy a frontvonalbeli alkalmazottak egyenlő foglalkoztatási lehetőségekkel rendelkezzenek, függetlenül koruktól, nemüktől, hátterüktől vagy iskolai végzettségüktől.
Összegzés
A frontvonalbeli alkalmazottak nemcsak a cég márkáját mutatják be az ügyfeleknek, hanem a digitális átalakulásának szintjét is. Az elkötelezettségük, készségeik és a megfelelő eszközökhöz való hozzáférésük elengedhetetlen a hatékony és eredményes digitalizációhoz. Ezért olyan fontos, hogy a cégek megértsék igényeiket és kihívásaikat, majd megfelelő támogatást és eszközöket biztosítsanak számukra a megoldásukhoz.
A frontvonalbeli munkavállalók nemcsak a technológia felhasználói, hanem elsősorban olyan emberek, akiknek szükségük van biztonságérzetre, tiszteletre és elismerésre. Ezért olyan fontos figyelembe venni a digitális átalakulás folyamatának nemcsak technológiai, hanem társadalmi és pszichológiai aspektusait is.
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a mi szorgos méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedIn-en, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en, TikTok-on.
Andy Nichols
Egy problémamegoldó, aki 5 különböző diplomával és végtelen motivációs tartalékkal rendelkezik. Ez teszi őt tökéletes vállalkozóvá és menedzserré. Amikor alkalmazottakat és partnereket keres, a világ iránti nyitottságot és kíváncsiságot tartja a legfontosabb tulajdonságoknak.
Digitizing your business:
- Hogyan kerülhetjük el a digitális átalakulás csapdáit?
- Mi a vállalati digitalizáció?
- A digitális átalakulás és az adatbiztonság egyensúlyba hozása
- Digitális marketing
- Digitális csapatok irányítása
- Iparági digitalizáció
- Digitális képzés és bevezetés
- Felhő vs szerver. Előnyök és hátrányok
- Felhőalapú számítástechnika
- XaaS és előfizetéses üzleti modellek
- Milyen XaaS szolgáltatásokat érdemes használni egy vállalkozás működtetésekor?
- A felhő és a mesterséges intelligencia
- Mikroszolgáltatások és API-k
- A digitális vállalatok jövője
- Minden a munkafolyamat-automatizálásról
- Legjobb a fajtájában vs mindent egyben. Melyik a megfelelő az Ön számára?
- A 5 legjobb no-code eszköz, amire a cégednek szüksége van
- Játékosítás és vásárlói élmény
- Mik azok a zavaró technológiák?
- A zavaró technológiák hatása az üzletre
- A munkahelyi gamifikáció
- Gamifikáció az üzletben
- Hogyan építsünk üzleti alkalmazásokat és weboldalakat mesterséges intelligencia segítségével?
- Mik a mesterséges intelligencia kockázatai?
- A digitális kultúra ápolása. A változás és az identitás egyensúlyozása
- Hogyan vezessük be bölcsen az üzleti változást?
- Hogyan építsünk innovációs kultúrát a munkahelyen?
- A digitális átalakulás korában dolgozó frontvonalbeli munkavállalók
- Mi az a digitális gondolkodásmód?
- RPA vs API. Hogyan válasszuk ki a megfelelő automatizálási stratégiát?
- Digitális pénzügyi menedzsment és online könyvelés