A mobilalkalmazások monetizálásának modelljei – tudod, hogyan kaphatsz pénzt a lelkesedésedért és kreativitásodért? Ahogy már észrevetted, a legtöbb alkalmazás ingyenesen elérhető. Ez nyereséges? Az alkalmazás készítőinek időt és pénzt kell költeniük nagyszerű alkalmazások készítésére, majd ingyenes hozzáférést biztosítanak szoftverükhöz – ez nem egyértelmű veszteség? A kétségek eloszlatására 6 monetizálási modellt állítottunk össze az alkalmazások számára.
Alkalmazás monetizálás – tartalomjegyzék:
Mi az alkalmazás monetizálás?
A legegyszerűbb módja ennek magyarázata, hogy az alkalmazás monetizálás az a módszer, amelyet az alkalmazás készítők (és más érdekelt felek) használnak, hogy pénzt keressenek egy alkalmazáson. A Statista.com-on elérhető adatok szerint várható, hogy a mobilalkalmazások 2023-ra 935 milliárd amerikai dolláros bevételt fognak generálni. Ahogy látjuk, ez egy potenciális piac.
De ahhoz, hogy bármilyen valódi jövedelmet élvezhessünk, stratégiát kell kidolgozni arra, hogyan lehet pénzt keresni egy terméken. Először is, a felhasználóknak le kell tölteniük az alkalmazást – el kell döntenünk, hogy fizessenek-e érte. Elemezni kell a két megoldás előnyeit és hátrányait.
Több alkalmazás a piacon ingyenesen letölthető. Ennek következtében a felhasználók hozzászoktak az ingyenes ajánlatokhoz. Ráadásul a költségek viselésének szükségessége a termékkel való kalandjuk elején elriaszthatja őket a letöltéstől. Másrészt azok az emberek, akik úgy döntenek, hogy fizetnek az alkalmazásért, biztosak abban, hogy szükségük van rá, és jobban bevonódnak, így várható, hogy aktív felhasználókat kapunk.
Az ingyenes letöltés nem jelenti azt, hogy veszteséget fogsz szenvedni. Vannak más módok is az alkalmazás monetizálására, olvasd el az alábbi szöveget, hogy többet megtudj.

6 modell az alkalmazás monetizálására
Előfizetés
Freemium
Hirdetés
Tranzakciós díjak
Támogatás
- Mik azok a digitális termékek?
- Miért érdemes saját digitális termékeket létrehozni?
- A legjobb értékesítési modellek digitális termékek értékesítéséhez
- Hogyan használjuk az előfizetéses modellt termékek értékesítésére?
- Mi az az e-könyv?
- Miről írjunk egy e-könyvet
- 8 példa a legjobb e-könyv készítő szoftverekre
- Hogyan készítsünk e-könyvet a Canvában?
- 11 gyakori e-könyvírási hiba, amit érdemes elkerülni
- 5 e-könyvkiadási hiba, amit el kell kerülni
- Mik azok az online tanfolyamok?
- Az online tanfolyamok típusai, amelyeket létrehozhatsz és eladhatsz
- Egy jó internetes tanfolyam 9 jellemzője
- 7 dolog, amit meg kell tenned, mielőtt online tanfolyamot készítesz
- Hogyan készítsd el a saját online tanfolyamodat?
- A legjobb online tanfolyamkészítő eszközök
- Hogyan lehet online videókurzusokat rögzíteni?
- Hogyan lehet online tanfolyamokat eladni?
- A legjobb online tanfolyampiacok
- Hogyan lehet Canva sablonokat eladni: 6 lépés a végtermékig
- Online sablonok: 7 ötlet online sablonokhoz, amelyek eladnak
- A legjobb online tanfolyamplatformok
- Mik azok a stock képek?
- Mi az a stock zene?
- Hogyan lehet eladni a stock fényképeket?
- Hogyan értékesítsd a szoftveredet?
- 6 alkalmazásmonetizálási modell
- Hogyan lehet digitális termékeket eladni az Etsy-n?
- Hogyan lehet mobilalkalmazásokat eladni?
- Hogyan készítsd el a saját mobilalkalmazásodat?
- Hogyan lehet digitális termékeket eladni a Shopify-on?
- Mit kell tudni a digitális termékek nemzetközi értékesítéséről?
- Hogyan lehet online eladni a stock videókat?
- 10 legjobb platform az e-könyvek értékesítésére
- A legjobb online piacterek sablonok online értékesítésére
- 6 stock zenei könyvtár, amivel pénzt kereshetsz
- 8 digitális termékötlet
- 5 program az alkalmazások kódolás nélküli létrehozásához
- Hogyan készítsünk e-könyvet?
- Mi a szoftver? Terjesztési típusok és módszerek
- Hogyan készítsünk stock fotót? 10 nagyszerű tipp a lenyűgöző képekhez
- 7 ok, amiért érdemes e-könyvet írni a vállalkozásod számára
Ez a monetizálási modell már részletesen tárgyalták egy külön szövegben. Röviden, ez a modell azt jelenti, hogy a készítő fix, ciklikus díj (előfizetés) ellenében kínál hozzáférést az alkalmazáshoz. A stratégia olyan termékekhez illeszkedik, amelyek rendszeresen frissített tartalomhoz biztosítanak hozzáférést, mint például zene vagy e-könyvek.
Ez egy jó megoldás a vállalkozás számára, hogy rendszeres bevételeket generáljon. Lehetővé teszi az ügyfelek szegmentálásának kialakítását, ami jobb ajánlatot biztosít a kiválasztott felhasználóknak.
Problémás, hogy meg kell győzni az ügyfeleket az előfizetés megvásárlásáról. Hasznos lehet a ingyenes próbaidőszak, amely alatt a felhasználók lehetőséget kapnak arra, hogy megismerjék az alkalmazás funkcióit és általános értékét. Érdemes kihasználni az ingyenes próbaidőszakot a bizalom és a hűség kiépítésére, ami ösztönözheti az ügyfeleket, hogy maradjanak a megoldás mellett, ahelyett, hogy alternatívákat keresnének a versenytársak között.
A másik módja az alkalmazás monetizálásának a freemium modell. Ez azon a tényen alapul, hogy a termék alapverziója ingyenesen elérhető, míg a fejlett funkciókhoz vagy előnyökhöz való hozzáférés további díjat igényel. Az alkalmazás készítőinek jól kell kidolgozniuk a megosztást az ingyenes és a fizetős verzió között. Ha a termék alapverziója teljesen funkcionális és gazdag ingyenes megoldásokban, az ügyfél nem akarhat átállni a fizetős verzióra.
A vállalkozás szempontjából a freemium módszer nagyon jó marketingmegoldás, mert az ingyenes alkalmazásokat a kliensek szívesen töltik le. Másrészt az ügyfelek nem kötődnek ehhez a megoldáshoz, így hajlamosak lehetnek elhagyni az alkalmazást, ahelyett, hogy megvásárolnák a fizetős verziót. Ez általában a cég bevételeiben is tükröződik, amely ingadozásokat tapasztalhat a bevételekben.
Ingyenes alkalmazások esetén a bevétel a hirdetések révén keletkezik. Az alkalmazás tulajdonosa megállapodhat a hirdetővel a hirdetésre kattintások vagy megjelenítések számáról. Különböző formátumok léteznek a kreatív hirdetésekben, mint például teljes képernyős felugró ablakok, videohirdetések, bannerek stb. Ezenkívül az ilyen alkalmazások gyakran gyűjtenek adatokat a felhasználókról. Az adatokat később arra használják, hogy a tartalmat a kliens viselkedéséhez vagy érdeklődéséhez igazítsák. Népszerű példák közé tartozik a Facebook és az Instagram.
Ebben a modellben a bevétel a termékek kínálatából származik, amelyeket az alkalmazáson belül meg lehet vásárolni. Ezek lehetnek fizikai és virtuális áruk is. Sok mobiljáték ezen monetizálási modellen alapul, így a felhasználók további életeket vagy fejlesztéseket vásárolhatnak. Ez hatással van a bevonódásukra, hűségükre és csökkenti az alkalmazás elhagyásának kockázatát.
Ennek a megoldásnak az előnye, hogy az alkalmazás készítője nem nyomulós. A felhasználónak kell eldöntenie, hogy szeretne-e vásárolni az alkalmazásban.
Fizikai termékek vásárlása esetén a készítők a márkájukhoz kapcsolódó árukból is kereshetnek. Ez a legnépszerűbb szereplőkre vonatkozik, akik keresletet teremtettek a felhasználók körében a kütyük, kiegészítők, pólók és más olyan termékek iránt, amelyek tartalmazzák a logót vagy kapcsolódnak az alkalmazáshoz. Ez nem minden alkalmazás készítő számára jó megoldás.
Ha tranzakciók zajlanak az alkalmazásokon belül, használhatjuk azt a modellt, amely díjat számít fel ezekért. Egy olyan platform létrehozása, amelyen harmadik felek különböző típusú árukat adhatnak el vagy vásárolhatnak megköveteli a tulajdonostól, hogy biztosítsa a tranzakciók biztonságát, a felhasználók adatainak védelmét és a szabályozások előkészítését. A bevétel a tranzakciók számától függ, ezért az alkalmazás készítőinek nagy és aktív közösséget kell építeniük, amely szívesen használja az alkalmazást.
A kevésbé népszerű megoldás a szponzor keresése, aki hajlandó finanszírozni az alkalmazást, cserébe a bemutatott márkáért vagy termékekért. Ahhoz, hogy egy ilyen megoldás értelmes legyen, a célcsoportnak meg kell egyeznie a partner célcsoportjával. Az alkalmazás tulajdonosának ezt a partnerséget kell felajánlania annak a cégnek, amely profitálhat az üzletből.
A legnagyobb esélye a szponzorálásból származó nyereségre azoknak az alkalmazásoknak van, amelyek népszerűséget nyertek és nagy felhasználói bázissal rendelkeznek, vagy amelyek egy specifikus piacon működnek.
Összegzés
A fenti monetizálási módszerek bizonyítják, hogy a fizetős letöltéseken kívül is vannak kereseti lehetőségek. Az ingyenesen elérhető alkalmazások jövedelmet generálhatnak, amely kielégíti a készítőt és a többi kedvezményezettet. Az alkalmazás tulajdonosai az előbb említett modelleket a cég igényei és stratégiái szerint kombinálhatják.
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a szorgos méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedInen, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en, TikTokon.
Martin Sparks
Az e-kereskedelem iránt érdeklődők, akik folyamatosan kutatnak az interneten, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy nem hagytak ki semmilyen fontos információt a nyereséges online boltok indításával és bővítésével kapcsolatban.