dgdfg
Amikor már ismered az e-mail marketing eszközeit és a mögöttük rejlő lehetőségeket, itt az ideje, hogy megírd az első üzenetet. Ez a kihívás megfelelő felkészülést igényel, végül is attól függ, hogy a címzettek szeretnék-e megkapni és elolvasni a további e-maileket. Ma megtanulod, hogyan készíts hírlevelet, és hogyan válaszd ki a megfelelő tartalmat, hogy elérd a kívánt hatást.
Hogyan készíts hírlevelet – tartalomjegyzék:
- Gondolkodj, mielőtt írsz
- Néhány szó a… szavakról
- Cselekvésre ösztönzés – egy varázslat varázsa
- Hírlevél készítése – lépésről lépésre
Szeretnél e-maileket küldeni az ügyfeleknek, de nem tudod, hol kezd? Olvasd el, hogyan készíthetsz érdekes és hatékony hírlevelet.
Gondolkodj, mielőtt írsz
A lelkesedés és a cselekvés iránti vágy hullámán szeretnénk leülni, és néhány perc alatt megírni egy e-mailt a kapcsolati adatbázisunknak, és azonnal nagy válaszra számítani. Sajnos ez nem ilyen egyszerű – az első szó megírása előtt alaposan át kell gondolni, hogy mit szeretnél belefoglalni egy ilyen e-mailbe, és miért küldöd el. Az üzenet tervezésének javítása érdekében érdemes feltenni magadnak néhány irányadó kérdést:
Milyen célt szeretnék elérni egy adott üzenet küldésével?
Ez a kiindulópont bármely hírlevél számára. Gondolkodj el azon, mi az, ami igazán fontos számodra. Szeretnéd értesíteni az ügyfeleket egy új ajánlatról? Ösztönözni őket, hogy látogassanak el egy adott oldalra? Tájékoztatni egy új termékről? Ingyenes tartalmat kínálni egy adott témában? A cél meghatározása a kezdetekkor sokkal könnyebbé teszi a szöveg és a vizuális elemek későbbi kiválasztását.
Milyen tartalom érdekelheti az ügyfeleimet?
Most, hogy létrejött egy cél, itt az ideje, hogy megtaláld a megfelelő eszközöket annak eléréséhez. Mi vonzza az ügyfeleid figyelmét? Mi fontos számukra? Ha a hírleveled olyan tartalmat tartalmaz vagy utal rá, amely releváns a címzett számára (pl. megmutatja, hogyan lehet megoldani egy konkrét problémát, amely a termékeddel vagy szolgáltatásoddal kapcsolatos), növeled annak esélyét, hogy a címzett megnyissa az e-mailt, elolvassa azt teljes egészében, és végrehajtja a várt cselekvést.
Mire van szükséged egy vizuálisan vonzó és informatív üzenet létrehozásához?
Nincs univerzális recept egy jó hírlevélhez, de használhatsz egy marék bevált összetevőt, amelyek a megfelelő arányokban a kívánt hatást fogják elérni. Gondold át, mit szeretnél bemutatni, olvashatóbb lesz-e a címzett számára szövegként vagy grafikaként, vagy talán inkább vizuális formában, mint egy videó.
Ha egy külső weboldalt szeretnél célozni, gondolj egy gombra a hírleveledben és egy releváns üzenetre rajta, azaz egy cselekvésre ösztönzésre. Lehet, hogy kiderül, hogy egy megfelelő landing oldal, egy külső weboldal, amely egyetlen célra összpontosít, hasznos lesz a hírleveled számára – erről többet írok az egyik következő cikkben. Közben fókuszáljunk a tartalomra, magára a szövegre.
Néhány szó a… szavakról
Bár a vizuális aspektus rendkívül fontos, a szöveg marad az elsődleges információhordozó a hírlevélben. Érdemes elegendő időt és figyelmet szentelni neki. Mire érdemes figyelni írás közben?
Elsősorban világosságra és átláthatóságra. Bármilyen reklámszöveget írva egy történetet mesélünk el, amelynek annyira érdekelnie kell az olvasót, hogy a megfelelő pillanatban részt akarjon venni benne azáltal, hogy végrehajtja az író által megfogalmazott cselekvést, például rákattint egy linkre. Ezért győződj meg arról, hogy a történeted minden eleme összefügg, és a címzett nem téved el az olvasás során.
Különösen figyelj a szókincs választására. Kerüld az ipari zsargont vagy a szakmai kifejezéseket, ahol nem szükséges – különösen, ha olyan ügyfelet célozol meg, aki nem szükséges, hogy tudja, hogyan működnek a termékeid vagy szolgáltatásaid a háttérben. Írás közben képzeld el, hogy a vevőddel beszélsz. Használj viszonylag rövid, pontos mondatokat és kifejezéseket, amelyeket könnyen megértenek.
Cselekvésre ösztönzés – a varázslat varázsa
Ezt most említem meg, de ez nem jelenti azt, hogy kevésbé fontos, mint a hírlevél többi eleme. Azt is mondanám, hogy az üzenet tartalmának tervezése a cselekvésre ösztönzéssel kell, hogy kezdődjön. Ez egy rövid szlogen, amelynek célja, hogy konkrét viselkedést váltson ki a címzettből, pl. egy adott tartalom megtekintését vagy egy versenyen való részvételt.
A szlogennek rövidnek és pontosnak kell lennie, így felejtsd el a titokzatos “Tovább” vagy “Következő” kifejezéseket. Legyél konkrét. Mi történik, amikor a címzett rákattint a gombra? Új termékeket fog látni? Összehasonlítja az ajánlatokat? Ingyenes tartalmat tölt le? Videót néz? Semmi sem áll az útjában, hogy cselekvésre ösztönzés legyen: “Nézd meg a videót”, “Töltsd le az útmutatót”, “Nézd meg az ajánlatot”. Így a címzett tudja, mire számíthat, és érdeklődéssel léphet a következő oldalra.

Hírlevél készítése – lépésről lépésre
Ha már van egy célod és az eszközök, hogy kifejezd – itt az ideje, hogy elkezdj írni. Ez egy pite – mondják azok, akik úgy érzik, hogy az írás az ő asztaluk. És ha nem vagy közéjük tartozó, ne aggódj, meg tudod csinálni, ha követed ezeket a lépéseket.
Vázolj fel egy tervet a szöveghez három elemmel: bevezetés, fő rész, következtetés. Az első rész bevezeti a címzettet a hírlevél témájába, a második rész részletesebb információkat tartalmaz, a harmadik pedig egy előre meghatározott cselekvésre ösztönöz. Ez egy bevált recept egy világos és hatékony szöveghez.
Adj hozzá más elemeket a tartalomtervhez, pl. grafikák, linkek, videók, gombok. Győződj meg arról, hogy a szöveggel együtt egy koherens egészet alkotnak, és kiegészítik egymást. Írd meg a szöveg első vázlatát, alkalmazva a hírleveled nyelvezetét arra, amit a közönséged társít veled. Ha jogi irodát vezetsz és formális kommunikációt folytatsz, tartsd meg ezt a stílust. Ha viszont egy kevésbé formális üzletet vezetsz, és lazábban kommunikálsz az ügyfeleiddel, nincs szükség a stílus megváltoztatására.
Győződj meg arról, hogy az üzeneted elemei rendezettek. A szövegnek olyan háttéren kell lennie, amely nem nehezíti az olvasást. A grafikáknak és videóknak a megfelelő méretben és minőségben kell megjelenniük, hogy a megtekintésük öröm legyen. Figyelj a megfelelő méretű gombra, amely a külső oldalra vezet, és a megfelelő cselekvésre ösztönző üzenetre.
Ne küldd el azonnal a hírlevelet – várj legalább néhány órát, és lehetőleg egy napot, ha tudsz. Ezután nézd át és olvasd el újra mindent. Biztosan észre fogsz venni olyan helyeket, amelyek javításra és változtatásra szorulnak, lehetőségeket a szöveg lerövidítésére vagy fontos információk hozzáadására. Ez teljesen normális – a jó szövegek megírása időt igényel, és az első vázlat ritkán a legjobb.
Mielőtt hírlevelet küldenél a kapcsolati bázisodnak, küldj egy teszt e-mailt a fiókodba. Ellenőrizd, hogy minden elem helyesen jelenik meg, és hogy a linkek működnek és a megfelelő oldalakra vezetnek. Ha szükséges, végezz javításokat, tesztelj újra, és csak ezután küldd el a címzetteknek.
Mielőtt elküldenéd, győződj meg arról, hogy az üzeneted nem tartalmaz olyan apró hibákat, mint a elmozdult grafikák. Ezenkívül ellenőrizd újra: világosság, vonzó grafikák és pontos üzenetek.
Remélem, ez a rövid útmutató magabiztosságot ad a jövőbeli hírlevelek írásához. Minden egyes következő üzenettel könnyebbé kell válnia – nemcsak azért, mert a gyakorlat tökéletesít, hanem azért is, mert egyre jobban megismered a közönséged preferenciáit. Az ő reakcióik a konkrét tartalomra megkönnyítik számodra a hatékonyabb e-mailek létrehozását.
Olvasd el a cikkünket is a 5 hírlevél részlet, ami valóban számít és csatlakozz a Facebook közösségünkhöz, hogy kapcsolatban maradj!
Szerző: Kasia Kramnik – a közösségi média és tartalommarketing szakértője. Munkájában ötvözi az írás, a kommunikáció és az új média iránti szenvedélyét. Szereti a sokszínűséget, ami a portfóliójában is megjelenik – a marketingtől és közösségi médiától kezdve a gyógyszeriparig és kozmetikai iparig. Magánéletében a jó mozi és fikció rajongója, a tánc és a vizuális művészetek lelkes támogatója.
Zofia Lipska
Több mint 10 éves tapasztalattal a digitális marketing területén Sophia nemcsak ismeri ennek az iparágnak a szabályait, hanem ami a legfontosabb, tudja, hogyan lehet azokat megszegni a kiemelkedő és kreatív eredmények elérése érdekében.