A még egy kis cég működése is egy jól átgondolt üzleti terven kell, hogy alapuljon. Ez a dokumentum egyfajta keretet ad, amely meghatározza a cég gazdasági vagy termelési tervét. Ezek a cég céljai, feladatai és tervei, amelyeket meg kell valósítani. Egy hatékony üzleti terv elkészítése az első lépés a siker eléréséhez, az online értékesítésben is. Hogyan írjunk üzleti tervet az értékesítés növelésének feladatainak teljesítésére?

Online bolt üzleti terve – tartalomjegyzék:

  1. Üzleti terv az e-kereskedelemhez és annak lényege. Az általános cselekvési terv
  2. Egy hatékony üzleti terv. Először – győződjön meg róla, hogy logikus és koherens
  3. Hogyan írjunk üzleti tervet? A koncepció legfontosabb elemei
  4. Mire jó az üzleti terv?
  5. Üzleti terv mint iránytű a célok eléréséhez
  6. Üzleti terv online bolt számára. Üzleti terv – minta dokumentum
  7. Üzleti terv – a megvalósítás példája az értékesítés növelésének kontextusában
  8. Meg lehet lenni üzleti terv nélkül?

Üzleti terv az e-kereskedelemhez és annak lényege. Az általános cselekvési terv

Az üzleti terv a cég egyik legfontosabb stratégiai dokumentuma. Ez meghatározza a pontos cégcélokat, a piac, a környezet vagy a verseny elemzésén alapulva. Ez egy tengely, egy fontos alap, amely konkrét üzleti elvárásokat jelez egy elfogadható időkereten belül.

Feltételezéseiben a jövőbe kell tekintenie – meg kell határoznia a közelgő feladatokat és azok megvalósításának koncepcióját. A terv hasznos segédeszköz és egyfajta ellenőrző eszköz lehet az elfogadott tervhez. Mindenekelőtt egyszerű nyelven kell megírni, amely könnyen értelmezhető – mindegy, hogy hagyományos üzleti koncepcióról vagy e-kereskedelmi üzleti tervről van szó.

Egy hatékony üzleti terv. Először – győződjön meg róla, hogy logikus és koherens

Egy strukturált dokumentum nemcsak lehetővé teszi a lehetőségek, kockázatok, fenyegetések és lehetőségek rendszerezését, amelyek a cég környezetében felmerülnek. A jó üzleti terv sokoldalúsága is abban rejlik, hogy a dokumentum széleskörű alkalmazhatósága. Elkészítése objektív és megbízható kell, hogy legyen.

Már a memo szakaszban hasznos az egyes pontok lebontása és érvényességük elemzése. Az online bolt üzleti tervének a kezdetektől a végéig megvalósíthatónak kell lennie.

Hogyan írjunk üzleti tervet? A koncepció legfontosabb elemei

Bármely jó vállalati stratégiai tervnek részletes üzleti esettanulmányt kell tartalmaznia. Az üzleti jellemzés a cég által végzett feladatok alapos magyarázata, valamint az üzleti célok magyarázata és indoklása.

A leírásnak reális képet kell adnia az olvasónak arról, hogyan működik a cég. A cég meghatározása, a továbbiakban az üzleti tervben, részletes piaci, versenytársi vagy működési környezet elemzéssel egészül ki. A koncepció fontos része a pénzügyi mozgások meghatározása a cégen belül.

Mire jó az üzleti terv?

Egy hatékony üzleti terv létrehozása az e-kereskedelemhez lehetővé teszi, hogy az ötleteit koncepciókká materializálja. Ez fontos a tekintetben, hogy meghatározza, hogy az üzletfejlesztéssel kapcsolatos ambiciózus tervek megvalósíthatók-e a gyakorlatban.

Információs és elemző funkciója mellett az üzleti terv hivatalos dokumentum is, amely megnyitja az utat a támogatások és támogatások megszerzéséhez. Mivel a különböző intézmények különböző irányelvekkel rendelkeznek a stratégiai koncepciókra vonatkozóan, tanácsos előre megismerkedni az adott entitás irányelveivel.

Üzleti terv mint iránytű a célok eléréséhez

A dokumentum iránytűként is szolgál, különösen a cég működésének kezdeti szakaszában. A célok meghatározása, a jövő víziója, a pénzügyekkel kapcsolatos kérdések rendszerezése lehetővé teszi a hatékonyabb üzletirányítást.

Ha tudjuk, hogyan kell üzleti tervet írni, akkor folyamatosan követhetjük a koncepció dokumentumban található irányelveket is. Az üzleti terv, mint egy térkép, megakadályozza, hogy eltévedjünk az online üzletünk minden lépésénél.

Üzleti terv online bolt számára. Üzleti terv – minta dokumentum

A különböző feltételezések helyes priorizálása egy 6 pontos tervben valósítható meg, amely tartalmazza az összes szükséges információt. Az első bekezdésnek meg kell magyaráznia a cég nevét, a fő tevékenység leírásával együtt. A második pont a cég részletes jellemzőit határozza meg, a fő célok, a tevékenység tárgya, a célcsoport vagy a működési terület alapján. A harmadik bekezdés a versenyt makroszinten szintetizálja és elemzi a környezetet. Az üzleti terv következő bekezdései a működési stratégiával, a munkaszervezéssel és a pénzügyi kérdésekkel foglalkoznak.

üzleti terv infografika

Üzleti terv – a megvalósítás példája az értékesítés növelésének kontextusában

Az online bolt üzleti terve külső és belső funkciókat is elláthat. A belső feladatok kontextusában beszélhetünk többek között az online termékértékesítés hatékonyságának növeléséről.

A stratégiai koncepció képet ad a piacon lévő tényleges versenyről, így jobban alkalmazhatja termékei jellemzőit, minőségét vagy árát a célcsoport igényeihez. Ez egy lehetőség az értékesítési csatornák bővítésére vagy azok alkalmazkodására a felmerülő lehetőségekhez, kockázatokhoz, fenyegetésekhez és kihívásokhoz.

Meg lehet lenni üzleti terv nélkül?

Az e-kereskedelemhez készült üzleti terv, amelynek feltételezéseit a cég megvalósítja, az abszolút alapja bármely jelentős online üzletnek. Ráadásul az üzleti terv különböző elemeit folyamatosan fejleszteni és módosítani kell a változó körülményekkel együtt. Ha pénzt szeretne keresni termékek online értékesítésével, elengedhetetlen egy professzionális koncepció elkészítése, annak megvalósítása és az irányelvek betartása.

Olvassa el azt is, hogy hogyan készítsen branding stratégiát egy startup számára és hogyan közelítse meg a PR-t egy kisvállalkozásban.

Ha tetszik a tartalom, amit közzéteszünk, csatlakozzon a Facebook közösségünkhöz, hogy kapcsolatban maradhasson!

Piotr Pawłowski

Terméktulajdonos, több mint 15 éves tapasztalattal a széles értelemben vett internetes marketing területén. A legkisebb probléma nélkül képes egy projektet irányítani, és minden egy helyen van. Szenvedélyesen érdeklődik a növekedési hackelés iránt, érdeklődési területei közé tartozik a projektmenedzsment, az üzletfejlesztés és a tartalommarketing. Emellett lelkes HR-rajongó is.

View all posts →