Amikor hírlevelek írásáról van szó, a részletekben rejlik a lényeg, és ezek nagymértékben meghatározzák a hírlevél sikerét – egy apró hiba bármelyikben azt okozhatja, hogy az üzenet a “spam” mappába kerül, vagy figyelmen kívül hagyja a potenciális olvasó. Nézd meg, hogyan csiszolhatsz 5 részletet a hírleveledben a tökéletességig, és növelheted annak esélyeit, hogy a megfelelő postaládába kerüljön.

1. Az üzenet tárgya

Úgy tűnhet, hogy a hírlevél címe az, amit látsz, amikor megnyitod a hírleveledet, de ezen a ponton próbáld meg egy kicsit más szemszögből nézni. Képzeld el, hogy a postaládád olyan, mint egy napi újság, és a hírek témái csak cikkcímek. Általában nem is figyelsz egy olyan cikkre, amelyet unalmas vagy érthetetlen cím indít – így az utolsó dolog, amit szeretnél, az az, hogy olyan üzenetet küldj, amelynek a tárgya nem vonzó a címzett számára.

A hírleveled témájának kulcsfontosságú része a hitelesség és a bizalom – ezt az első szótól kezdve építsd fel. Mit jelent ez? Először is, azt jelenti, hogy el kell hagynod azokat a gyakorlatokat, amelyeket a rövidlátó marketingesek gyakran használnak, azaz a úgynevezett kattintásvadászatot (pl. “Keress egy millió eurót egy év alatt” egy üzleti könyvesbolt ajánlatának tárgyaként) vagy olyan információk elhelyezését, amelyek nem kapcsolódnak az üzenet tartalmához. Egy ilyen tartalmi csalódás után valószínűleg senki sem fog megnyitni egy újabb e-mailt tőled.

A manipuláció helyett a kapcsolatra összpontosíts – emeld ki a tárgysorban a címzett számára előnyös dolgot, vagy valamit, ami fontos lehet számára, például tegyél fel egy kérdést, amit gyakran hallasz az ügyfelektől.

Emeld ki a címzett számára nyújtott előnyöket (kedvezmény, ingyenes anyagok, egyedi lehetőség, egy izgalmas kérdés megválaszolása).

Ha megvan a megfelelő tartalom, foglalkozz a formával:

  • tartsd röviden és tömören,
  • ne használj TÚL SOK NAGYBETŰT,
  • szüntesd meg a sok felkiáltójelet!!!!!!!!,
  • ha lehetséges, írd úgy, hogy ne használd a “teszt” szót (ez spamként való besorolást eredményezhet),
  • 20% kedvezmény csak ma neked! és Fotós vagy? Küldd el a fotódat és nyerj értékes díjakat! jó hírlevél témák példái.
hírlevél

2. Feladó címe

Úgy tűnhet, hogy alig figyel valaki egy olyan apró részletre, mint a feladó címe, de ez számít. Ez egy újabb apró részlet, amellyel pozitív kapcsolatot építhetünk ki a címzettel, és egy professzionális és megbízható márka képét alakíthatjuk ki.

Hogyan tehetjük ezt? Először is, használj céges domaint, és ne egy ingyeneset, ami miatt az e-mail cím magáncímnek tűnik, megtévesztve a címzettet.

A domain mellett még egy megfelelő feladó nevet is ki kell választanunk. Itt a cégek különböző megoldásokat használnak, pl. [email protected], de az egyiknek egyértelmű előnye van a többivel szemben: egy valódi cég alkalmazottjának keresztnevének vagy kereszt- és vezetéknevének használata, pl. [email protected]. A megjelenített feladó névben szerepelhet a kereszt név és a márka, pl. Andrew a [Cég Neve]-től.

A Marketing Sherpa tesztje szerint egy ilyen feladó cím használata 137%-kal növelte az üzenetek megnyitási arányát (összehasonlítva egy nem személyes címről küldött üzenettel). Ennek van egy bizonyos logikája – bár az online marketing világába lépünk, a másik oldalon még mindig valós emberek vannak. Ők azok, akikkel kommunikálunk.

3. Előfejléc

Ha ez új szó számodra, hadd magyarázzuk el: az előfejléc az e-mail üzenet első mondata. Sok e-mail kliensben még azelőtt megjelenik, hogy az e-mailt megnyitnák. Ez egy újabb apró elem, amely formálja a feladó képét. Sajnos sok marketinges nem használja ki a potenciálját. Milyen előfejlécet látunk a leggyakrabban? Kattints, ha nem látod ezt az üzenetet helyesen. Nem hangzik túl hívogatóan. Itt az ideje a változásnak!

Kezeled az előfejlécet a tárgysor kiterjesztéseként, a hírlevél teljes tartalmának bevezetőjeként. Gyakran érezni fogod, hogy nem tudod mindent belefoglalni a tárgysorba, és ekkor ideális, ha további tartalmat helyezel el az előfejlécben. Elhelyezheted a linket az online üzenethez máshol a hírlevélben, pl. a tartalom végén vagy a cím alatt. Ezzel nem veszítesz semmit, de nyerhetsz egy átgondoltabb és vonzóbb üzenetet a címzett számára.

4. Személyre szabás

Paradox módon ez a legfontosabb szóra vonatkozik bármely ember számára, nevezetesen a névre. Nincs olyan ember, aki ne reagálna a nevére, akár szóban, akár írásban. Ezért olyan fontos a személyre szabás a marketingben. Amikor kapcsolatokat gyűjtesz a levelezési adatbázisodhoz, jó ötlet legalább a keresztnevet megkérdezni.

A hírlevél tartalmának létrehozásakor üdvözölheted az olvasót, mintha csak neki írnál üzenetet. Semmi sem rövidíti le a távolságot a kommunikációban, mint amikor valakit a nevén szólítasz meg.

5. Lábléc

Valószínűleg ez a legelhanyagoltabb eleme a hírleveleknek. Sokan egyszerűen átugorják, vagy egy fájdalmasan standard formulát használnak – alapvető kapcsolattartási információkat kis betűméretben helyeznek el, mintha azt akarnák, hogy senki ne vegye észre, mi is van ott valójában. Közben a lábléc is benyomást kelthet – és nem nehéz!

Az alapvető kapcsolattartási információk elhelyezése a láblécben nem hiba. Azonban érdemes figyelni arra, hogy mennyi adat hasznos valójában. Ha az üzeneted lábléce több mint 6 sort foglal el, biztos lehetsz benne, hogy senki sem fogja elolvasni az egészet. Jobb kevesebb információt tartalmazni, de vonzó és olvasható formában.

Ha már a formáról beszélünk, miért ne fűszereznéd meg a szöveget grafikákkal? Úgy tervezhető, hogy koherens egységet alkosson a cég vizuális azonosításával, ami nagyszerű kiegészítése lesz a márkád bemutatásának a hírlevélben. Ajánlott nem túlozni – egy túl nagy lábléc megzavarhatja az egész üzenet arányait, és elvonhatja a figyelmet a tényleges tartalomról.

A lábléc nagyon fontos része az leiratkozási link. Ha megnehezíted ezt a folyamatot a címzettjeid számára, valószínűleg rövid utat választanak, és spamként jelölik meg, ami közvetlenül kapcsolódik a következő hírlevelek kézbesítési problémáihoz. Nem érdemes bonyolítani az előfizetőid életét.

Mivel már a levelek küldésének témájánál tartunk, miért ne néznéd meg a blogbejegyzésünket az e-mail marketing kampányokról?

Mostantól teljesen más szemszögből nézed az e-mailjeidet? Reméljük, hogy így van! Néha elég egy apró változás ahhoz, hogy nagy hatást gyakoroljon. Nézd meg magad, hogy hoz-e pozitív eredményeket.

Zofia Lipska

Több mint 10 éves tapasztalattal a digitális marketing területén Sophia nemcsak ismeri ennek az iparágnak a szabályait, hanem ami a legfontosabb, tudja, hogyan lehet azokat megszegni a kiemelkedő és kreatív eredmények elérése érdekében.

View all posts →