A CTA jelentése “cselekvésre ösztönzés”. Ez a kulcsfontosságú elem a levelezésekben, a céloldalakon és a weboldalakon. A CTA lényege, hogy meggyőzze a címzettet, hogy végezzen el egy konkrét cselekvést – iratkozzon fel egy hírlevélre, töltsön le egy e-könyvet vagy vásároljon. Hogyan lehet javítani a CTA-t? Bemutatjuk a bevált taktikákat.

Ez a szlogen elengedhetetlen ahhoz, hogy ösztönözze az ügyfelet a kijelölt cselekvés végrehajtására. Tehát hogyan lehet hatékony CTA-t generálni? Íme néhány bevált taktika.

Hogyan javítható a CTA – Tartalomjegyzék:

Hogyan javítható a CTA?

Fontos szem előtt tartani, hogy a konkrét kampány kitűzött céljainak hatékony eléréséhez más cselekvésre ösztönző szlogen javaslatokat kell kidolgozni, mint a tipikus “Kattints ide”. Próbálj meg a potenciális ügyfeled szemszögéből nézni, és gondolj egy olyan javaslatra, amely arra ösztönözné őket, hogy végezzenek el egy adott tevékenységet. Kommunikáld azokat az előnyöket, amelyek a linkre kattintásból származnak. Ez lehet egy szlogen, amely tükrözi a szükségletet, például “Tölts le egy e-könyvet, és generálj leadeket, mint egy profi”.

cselekvésre ösztönzés kötelező elemei infografika

Egy hatékony cselekvésre ösztönzés motivál

A cselekvésre ösztönzésed célja, hogy egyszerűsítse az életet, és ne jelezzen erőfeszítést a címzett részéről. Így jobb gyakorlat lesz “Használj ki” szlogeneket használni a “Vásárolj” helyett. Az emberek általában nem szeretnek megválni a pénzüktől. Ezért ahelyett, hogy arra ösztönöznéd az ügyfelet, hogy költsön, mutasd meg nekik az előnyt, amit azzal nyernek, hogy időt vagy pénzt fektetnek a CTA-ban megjelölt cselekvés végrehajtásába. Fejlessz olyan szlogeneket, amelyek többek, mint a parancs mód tükröződése – motiválniuk is kell.

Hozz létre rövid CTA-kat

Ne feledd, hogy a gombokon nem sok hely van a szöveg számára. A legjobban olvasható gombok azok, amelyek korlátozott számú szót tartalmaznak. Ebben az esetben is érvényes a “kevesebb több” szabály. Ha a gombod túl hosszú, valószínűleg elveszíti olvashatóságát, és fennáll a kockázata, hogy az ügyfél nem veszi észre. Ez magyarázza, miért érdemes erőfeszítéseket tenni rövid, de figyelemfelkeltő szlogen létrehozására. Ezenkívül ne felejtsd el igazítani a nyelvet a célközönségedhez.

Ügyesen győzz meg

Kerüld el, amennyire csak lehet, az olyan kifejezések használatát, mint a “ingyenes jelentés”. Ajánlott az imperatív mód használata, azaz “vedd fel az ingyenes jelentést”. Számos CTA teszt megmutatta, hogy a legjobban működő a első személyű forma használata, azaz: “Ingyenes jelentést töltök le”. A felszínen triviálisnak tűnhet, de érdemes tesztelni a saját kampányodon, hogy egy ilyen apró változás hogyan módosíthatja a címzett cselekvését.

Hangsúlyozd a társadalmi bizonyítékot a CTA alatt

Használj ki a CTA gomb környezetét is. Egy jó gyakorlat, amely növeli a cselekvésre ösztönzés hatékonyságát, ha hozzáadsz némi társadalmi bizonyítékot. Példa? A gomb alatt feltüntetheted, hogy már 20 000 ember tette meg (letöltötte, megvásárolta, feliratkozott a hírlevélre) ezt korábban. Használhatsz olyan meglévő ajánlásokat is, amelyek olyan ügyfelektől származnak, akik már megtették ezt a lépést. Ez megnyugtatja az új közönségedet, hogy a helyes cselekvést hajtják végre.

Gondoskodj a CTA gomb esztétikájáról

A gomb formája és színe, a gomb környezete a szlogennel – gondoskodj ezeknek az elemeknek a vizuális vonzerejéről. Mindez hatással van az ügyfél cselekvésére.

Tesztelj különböző CTA lehetőségeket – a gomb elhelyezkedését, színét stb. Lehet, hogy észre fogod venni, hogy néha egy apró módosítás növelheti a hatékonyságodat. Ezenkívül kerüld az általánosságokat, a “iratkozz fel a hírlevélre” helyett próbáld ki a “szerezz 10 tippet, hogy hatékonyabban dolgozhass”. Mindenekelőtt – tesztelj, változtass, elemezz – ilyen gyakorlatokkal elérheted a tökéletességet a figyelemfelkeltő CTA-k írásában.

CTA típusok

Egy meggyőző cselekvésre ösztönzés a céljaid elérésének kulcsa

Ha a cselekvésre ösztönzés tervezésének szakaszában vagy – alkalmazd a fent említett taktikákat. Használj előnyökre összpontosító nyelvet, és figyelj a konkrétságra és az ügyfél értékére. Ezenkívül teszteld a gombok grafikai tervezését, hasonlítsd össze őket, és vonj le következtetéseket. De ne feledd, hogy csak egy elemet változtass egyszerre – színt, szöveget vagy társadalmi bizonyítékot – különben nem tudod meghatározni, hogy melyik módosítás bizonyult kulcsfontosságúnak.

Ha érdekelnek a további SEO témák, nézd meg ezt a cikket, ahol 7 dolgot tárgyalunk, amit érdemes szem előtt tartani.

Zofia Lipska

Több mint 10 éves tapasztalattal a digitális marketing területén Sophia nemcsak ismeri ennek az iparágnak a szabályait, hanem ami a legfontosabb, tudja, hogyan lehet azokat megszegni a kiemelkedő és kreatív eredmények elérése érdekében.

View all posts →