A széleskörű digitalizáció és a gyors technológiai növekedés korában egyre több vállalat dönt úgy, hogy digitalizálja a képzést és a betanítást. A klasszikus, személyes találkozókra és analóg formában történő információátadásra épülő képzési megközelítések helyét a modern technikák veszik át. Így a résztvevők és a szervezők is profitálhatnak a technológiai fejlődésből. Ebben a cikkben közelebbről megvizsgáljuk a digitális képzés és betanítás eszközeit, technológiáit, kihívásait és kilátásait. Olvass tovább.

Digitális képzés és betanítás – tartalomjegyzék:

  1. Bevezetés
  2. A digitális képzési és betanítási módszerek áttekintése
  3. Adat-elemzés a képzési folyamatban
  4. Kihívások és nehézségek a képzés digitális átalakításában
  5. A digitális átalakulás jövője a képzési iparban
  6. Összefoglalás

Bevezetés

A képzés és a betanítás digitalizálása nem csupán online tanfolyamok bevezetését jelenti a személyes találkozók helyett. Ez magában foglalja az oktatási platformok, a tanulásmenedzsment rendszerek (LMS), a gamifikációs elemeket használó e-learning és olyan technológiák alkalmazását, mint a kiterjesztett valóság (AR) és a virtuális valóság (VR). Ezekkel a modern eszközökkel a vállalatok hatékonyan és eredményesen végezhetik a képzéseket, azokat a résztvevők igényeihez és elvárásaihoz igazítva. De milyen képzési formákat érdemes választani ahhoz, hogy a munkavállalók hozzáférjenek a legfrissebb ipari tudáshoz, és hogy gyorsan és hatékonyan tudják betanítani az új munkatársakat?

betanítás

A digitális képzési és betanítási módszerek áttekintése

A munkavállalói képzés és betanítás digitalizálásának folyamatában a szervezetek a következő egyszerű és népszerű megoldásokat alkalmazhatják:

  • webináriumok – vezető szakemberek által tartott,
  • online tanfolyamok – elérhetők olyan oktatási platformokon, mint a Udemy vagy a Coursera,
  • mobilalkalmazások – nyelvtanulásra használják.

Mindegyik módszer célja, hogy vonzó és figyelemfelkeltő módon biztosítsa a résztvevők számára a szükséges információkat, miközben rugalmas és az egyéni igényekhez igazított. Azonban egy érdekesebb horizont nyílik meg, amikor a specializált képzés és betanítás kerül szóba, amelyek figyelembe veszik a vállalat sajátosságait. Ezeket a L&D szakemberek testre szabják, akik a fejlesztőkkel dolgoznak együtt. Például lehetnek digitális képzési tanfolyamok, amelyek lehetővé teszik a következő tanulását:

  • gépek üzemeltetése – teljesen biztonságos virtuális valóságban (VR),
  • gyártási folyamat – olyan alkalmazások révén, amelyek valós időben jelenítik meg a releváns utasításokat egy okostelefon képernyőjén kiterjesztett valóságban (AR),
  • tárgyalás – előre meghatározott helyzetekben való részvétellel a virtuális valóságban.

Ennek érdekében a nagyobb szervezetek LMS platformokat, vagyis Tanulásmenedzsment Rendszereket használnak, amelyek lehetővé teszik a munkavállalók számára, hogy javaslatokat kapjanak a szakmai fejlődésre és a képzésekre, amelyekben részt vehetnek, sőt a képzések megismétlésének szükségességét is, összhangban a legújabb tanulási és megőrzési megállapításokkal. A munkáltatók ezzel szemben információkat nyernek a képzési adatokból, mint például a feladatok teljesítési ideje, a válaszok pontossága vagy a tanulás gyakorisága.

Adat-elemzés a képzési folyamatban

A képzés és a betanítás digitalizálása lehetővé teszi az adatelemzés sokoldalú alkalmazását. Az egyik legérdekesebb alkalmazás az adatok felhasználása a képzési folyamat támogatására a gamifikációnak köszönhetően. A gamifikáció a játék elemeinek bevezetése olyan tevékenységekbe, amelyek nem közvetlenül kapcsolódnak a játékokhoz, mint például a digitális képzés vagy betanítás. Ezek közé tartozhatnak:

  • pontok,
  • szintek,
  • teljesítmények, vagy
  • verseny.

A gamifikáció célja a résztvevők elköteleződésének növelése, valamint a tanulásra és az együttműködésre való motivációjuk fokozása. Eszköze pedig az a data, amelyet az alkalmazások és a képzési programok gyűjtenek a tanulási folyamat során. A gamifikációt alkalmazó rendszerekben a következő stratégiák alkalmazhatók.

  • Jutalmazási rendszer bevezetése – motiválja a résztvevőket a képzési célok elérésére. A jutalmak közé tartozhatnak a pontok, teljesítményjelvények, érmek, vagy a következő szinthez vagy képzéshez való hozzáférés.
  • Verseny és együttműködés – a verseny elemeinek bevezetése, mint például a ranglisták vagy pontszámok lehetővé teszi a munkavállalók számára, hogy összehasonlítsák teljesítményüket másokkal. Ugyanakkor ösztönzi őket az együttműködésre csapatfeladatok vagy csoportcélok létrehozásával.
  • Interaktivitás és részvétel – az interaktív eszközök, amelyek mérhető eredményeket nyújtanak, mint például kvízek, felmérések vagy szimulációk, növelik az aktív részvételt a képzési folyamatban.

A haladás nyomon követésével, az eredmények elemzésével és a személyre szabott tanulási utak kidolgozásával a vállalatok biztosíthatják, hogy a képzés igazodjon a résztvevők tudásához és készségeihez. Ezenkívül az adatelemzés lehetővé teszi számukra, hogy azonosítsák a tudásbeli hiányosságokat, így a figyelmet azokra a területekre összpontosíthatják, amelyek különleges támogatást igényelnek.

Kihívások és nehézségek a képzés digitális átalakításában

A képzés és a betanítás digitalizálásának számos előnye ellenére a szervezetek néhány kihívással és nehézséggel is szembesülhetnek. A munkáltatók és a munkavállalók ellenállása a változásokkal szemben, technológiai akadályok vagy kiberbiztonsági kockázatok csak néhány példa. A digitális megoldások bevezetésének magasabb költségei szintén a gyakran említett akadályok közé tartoznak. Azonban ha ezeket összehasonlítjuk a hatékony hagyományos képzés költségeivel, a képzési folyamat digitalizálása nagyon költséghatékony megoldásnak bizonyul.

A digitális átalakulás jövője a képzési iparban

A képzési szektor digitalizálása gyorsan fejlődik a következők miatt:

  • a távmunkák elterjedése,
  • a virtuális valóság (VR) fejlődése,
  • a kiterjesztett valóság (AR) elérhetősége.

Az adatelemzés és a gépi tanulás révén a képzés a munkáltatók igényeihez és a munkavállalók képességeihez igazítható. A jövőben várhatóan személyre szabottabb tanfolyamok, a data analytics jobb kihasználása és a kiterjesztett és virtuális valóság technológiák fokozottabb alkalmazása vár ránk, hogy teljesen elmerülhessünk a tanulási folyamatban.

Összefoglalás

A képzés és a betanítás szektorának digitalizálása olyan folyamat, amely számos előnyt hoz a szervezeteknek és a tanulóknak. A modern technológiáknak köszönhetően lehetséges a képzések hatékony és vonzó módon történő lebonyolítása. Ugyanakkor az adatelemzés lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy folyamatosan javítsák a képzési folyamatot, és testre szabják azt az egyéni igényeknek és elvárásoknak megfelelően. Kétségtelen, hogy a digitalizálás jelentős szerepet fog játszani a képzési iparban, amely hozzájárul a munkavállalók még jobb felkészítéséhez a munkaerőpiac kihívásaira.

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a mi szorgos méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedInen, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en, TikTok-on.

Andy Nichols

Egy problémamegoldó, aki 5 különböző diplomával és végtelen motivációs tartalékkal rendelkezik. Ez teszi őt tökéletes vállalkozóvá és menedzserré. Amikor alkalmazottakat és partnereket keres, a világ iránti nyitottságot és kíváncsiságot tartja a legfontosabb tulajdonságoknak.

View all posts →

Digitizing your business:

  1. Hogyan kerülhetjük el a digitális átalakulás csapdáit?
  2. Mi a vállalati digitalizáció?
  3. A digitális átalakulás és az adatbiztonság egyensúlyba hozása
  4. Digitális marketing
  5. Digitális csapatok irányítása
  6. Iparági digitalizáció
  7. Digitális képzés és bevezetés
  8. Felhő vs szerver. Előnyök és hátrányok
  9. Felhőalapú számítástechnika
  10. XaaS és előfizetéses üzleti modellek
  11. Milyen XaaS szolgáltatásokat érdemes használni egy vállalkozás működtetésekor?
  12. A felhő és a mesterséges intelligencia
  13. Mikroszolgáltatások és API-k
  14. A digitális vállalatok jövője
  15. Minden a munkafolyamat-automatizálásról
  16. Legjobb a fajtájában vs mindent egyben. Melyik a megfelelő az Ön számára?
  17. A 5 legjobb no-code eszköz, amire a cégednek szüksége van
  18. Játékosítás és vásárlói élmény
  19. Mik azok a zavaró technológiák?
  20. A zavaró technológiák hatása az üzletre
  21. A munkahelyi gamifikáció
  22. Gamifikáció az üzletben
  23. Hogyan építsünk üzleti alkalmazásokat és weboldalakat mesterséges intelligencia segítségével?
  24. Mik a mesterséges intelligencia kockázatai?
  25. A digitális kultúra ápolása. A változás és az identitás egyensúlyozása
  26. Hogyan vezessük be bölcsen az üzleti változást?
  27. Hogyan építsünk innovációs kultúrát a munkahelyen?
  28. A digitális átalakulás korában dolgozó frontvonalbeli munkavállalók
  29. Mi az a digitális gondolkodásmód?
  30. RPA vs API. Hogyan válasszuk ki a megfelelő automatizálási stratégiát?
  31. Digitális pénzügyi menedzsment és online könyvelés