Bolt létrehozása a Shopify-on csak az első lépés a platformon történő értékesítéshez. A következő lépések a termékek hozzáadásával és a bolt népszerűsítésének és marketingjének megfelelő módjának kiválasztásával kapcsolatosak. Hogyan lehet eladni a Shopify-on? Nézzük meg!
Hogyan lehet eladni a Shopify-on? – tartalomjegyzék:
- Termékek hozzáadása
- Személyes értékesítés
- Marketing és promóciók
- Shopify Inbox
- Elemzés
- Értékesítés külföldön
- Dinamikus vásárlási teljesítési gombok
Termékek hozzáadása
1. Termékek manuális hozzáadása
Termék hozzáadásához lépjen be az adminisztrációs panelre, és kattintson a “Termékek” fülre. Ekkor egy lista fog megjelenni, amely tartalmazza az összes terméket, készletet, rendelést, szállítmányokat, gyűjteményeket és ajándékkártyákat. A termék hozzáadásához kattintson az “Termék hozzáadása” gombra.

A termék hozzáadása oldal felugrik. Meg kell adnia az alábbi információkat:
- cím,
- termékleírás – tartalmaznia kell a kulcsszavakat, amelyek megkönnyítik a vásárlók számára az ajánlat megtalálását. Érdemes egyedi tartalomra fogadni, nem más gyártóktól másolt szövegre. A jó leírásnak tartalmaznia kell minden szükséges információt és paramétert, amelyek ösztönzik a felhasználót a vásárlásra, és válaszolnak a felmerülő kérdéseire,
- multimédia – a fényképek/videók a lehető legmagasabb minőségűek legyenek. Ne feledkezzen meg az alternatív szövegekről, amelyek javítják a keresőmotorokban való pozicionálást,
- ár (opcionális ár kedvezmény előtt és után),
- a termék gyártási költsége (ezt az összeget a vásárló nem látja),
- SKU szám és a termékek mennyisége,
- meghatározni, hogy fizikai vagy digitális termékről van-e szó,
- megadni a termék súlyát,
- opcionálisan variánsokat megadni.
A képernyő jobb oldalán a eladó helyet kap az alábbi információk megadására:
- szállítók,
- terméktípus,
- gyűjtemények,
- címkék.
A kész termékajánlatot meg lehet tekinteni a közzététel előtt.

2. Termékek hozzáadása .csv fájl használatával
A Shopify lehetővé teszi, hogy egyszerre importálja az összes termékét .csv fájl használatával. Ehhez lépjen a “Termékek” fülre, és nyomja meg az “Importálás” gombot a jobb felső sarokban. Ekkor megjelenik egy ablak, ahol feltöltheti a megfelelő fájlt. Az eladó letöltheti a minta .csv fájlt is.

A minta fájl angol nyelven érhető el. A Shopify egy külön útmutatót készített, amely minden egyes sorát magyarázza a táblázatnak, így az eladó nem lesz kétsége afelől, hogy mit kell megadnia. Az útmutató ezen a hivatkozáson érhető el.

3. Shopify gyűjtemények
A Shopify a termékeket gyűjtemények szerint kategorizálja. Ez a folyamat segít a vásárlóknak az ajánlatok keresésében kategóriák alapján, mint például női ruházat, akció, ünnepi dekorációk stb. Az eladó kétféle gyűjteményt használhat:
- automatikus gyűjtemény – az eladó a kiválasztási feltételeket (max 60) használja, és meghatározza, hogy a termékeknek mindegyiknek vagy csak néhányuknak meg kell felelnie. Amikor a tulajdonos új terméket ad hozzá, az automatikusan hozzárendelődik ahhoz a gyűjteményhez, amelynek feltételeit teljesíti. Ennek a megoldásnak a hátránya, hogy nem lehet eltávolítani egy terméket a gyűjteményből – ezt úgy lehet megkerülni, hogy a termék részleteit úgy szerkesztjük, hogy ne feleljen meg a feltételeknek,
- kézi gyűjtemény – ez a módszer több munkát igényel, mivel a termékek hozzáadása és eltávolítása manuálisan történik.
Gyűjtemény létrehozásához lépjen a “Termékek” fülre az adminisztrációs panelen → “Gyűjtemények“, és a jobb felső sarokban nyomja meg a “Gyűjtemény létrehozása” gombot.

Személyes értékesítés
A Shopify POS egy alkalmazás, amely lehetővé teszi a termékek személyes értékesítését. Ezt különböző helyszíneken, például papírboltokban, piacokon stb. lehet használni. A Shopify és a Shopify POS szinkronizálásával nyomon követheti a rendeléseket és a készletet az összes értékesítési csatornán. Személyes értékesítéshez megfelelő felszerelés szükséges. Az Egyesült Államokban, Kanadában, az Egyesült Királyságban, Írországban vagy Ausztriában található boltok közvetlenül a Shopify-tól vásárolhatnak ilyen eszközt.
Marketing és promóciók
A megfelelő marketingterv kidolgozása segíthet növelni a forgalmat és a konverziókat a boltban. A tulajdonos a következőket valósíthatja meg, hogy több felhasználót érjen el:
- Keresőoptimalizálás (SEO) – ez magában foglalja az oldal betöltési sebességét, a reszponzivitást, a termék- és kategórialeírásokat (kulcsszavakat tartalmazva), a linkelést, valamint a meta cím és meta leírás kitöltését.
- Promóció a közösségi médiában – közösségi média platformokon való fiók létrehozása lehetővé teszi az ajánlat bemutatását, a potenciális vásárlók bizalmának megnyerését és a márka imázsának építését. A Shopify lehetőséget ad arra, hogy összekapcsolja boltját a Facebookkal, Instagrammal és Pinteresttel, lehetővé téve a közvetlen értékesítést a közösségi médián keresztül. A közösségi médián vásárolt termékek automatikusan csökkentik a bolt készletét, így az eladónak nem kell manuálisan ellenőriznie. A közösségi média profilok szintén jó helyek a vásárlókkal való kapcsolattartásra és kérdéseik megválaszolására.
- Fizetett hirdetések – az eladó fizetett hirdetési formákat használhat, mint például a Google Merchant Center (hirdetések, például képek formájában), Google Ads (hasznos például display és remarketing kampányokhoz) és a Facebook Ads központ (fizetett Facebook hirdetések).
- Promóciók – az eladó választhatja, hogy promóciókat indít, például gyors értékesítéseket vagy szezonális akciókat. Lehetőség van kedvezmények felajánlására és azok kezelésére az adminisztrációs panelen → “Kedvezmények“.
Az Adminisztrációs Panel → “Marketing” alatt lehetőség van marketingkampányok és automatizálás létrehozására. A marketingkampány egy (vagy több) marketingtevékenységből áll, mint például hirdetés és tartalommarketing. A Shopify-ban a marketingtevékenységeket tervezetként lehet menteni. Az automatizálás segíthet új felhasználók megszerzésében, akik meglátogatták a boltot, de a meglévő vásárlók elérésében is (pl. e-mail marketing révén). A kampányok és automatizálás azok számára érhetők el, akik Shopify Basic csomaggal vagy annál magasabb szinttel rendelkeznek.
Shopify Inbox
A Shopify Inbox egy alkalmazás, amely lehetővé teszi, hogy csevegést adjon online boltjához. Ily módon a vásárlók üzeneteket küldhetnek az eladónak vásárlás közben. Ez az alkalmazás egy helyen összegyűjti az összes üzenetküldőt, amelyen keresztül a vásárlók kapcsolatba léphetnek egymással (pl. Facebook Messenger), így a tulajdonos egy helyről kezelheti az összes üzenetet. Az alkalmazás elérhető az interneten, és letölthető Android és iOS mobil eszközökre.
Elemzés
Az adminisztrációs panelen található egy “Analytics” fül, amelyen keresztül a kereskedő hozzáférhet a Shopify analitikáihoz és jelentéseihez. A jelentések típusa a bolt tulajdonosa által megvásárolt előfizetési csomagtól függ. Minden csomag hozzáférést biztosít az alábbi információkhoz:
- átlagos rendelési érték,
- konverziós arány,
- a rendelések és eladások száma,
- leggyakrabban megjelenített termékek és látogatott oldalak,
- forrásonként, helyszínenként, eszközönkénti ülések száma,
- a visszatérő vásárlók aránya.
A fenti adatokkal a bolt tulajdonosa rendezheti és szűrheti az időintervallumok szerint, és készíthet időszaki kimutatásokat. Az analitikák révén összegyűjtött információk segíthetnek a bolt optimalizálásában, diagnosztizálni, hogy a vásárlók milyen problémákkal szembesülnek, és megérteni, hogy mely forgalmi forrás a leghatékonyabb. Az eladó külső analitikai eszközöket is beállíthat, például a Google Analytics-t.

Értékesítés külföldön
A Shopify Markets globális elérést biztosít. Az első lépés a célpiacok azonosítása. Érdemes figyelembe venni az üzleti tevékenység könnyedségét, a piac méretét és a megtérülést. Jó gyakorlat, ha lehetővé tesszük a vásárlók számára, hogy helyi nyelven és valutában vásároljanak, és automatikusan kiszámítjuk a vámköltségeket, hogy a vásárlók ne lepődjenek meg a további költségeken. A Shopify egy külön e-könyvet készített, hogy segítsen a kereskedőknek megérteni a határokon átnyúló értékesítést.
Dinamikus vásárlási teljesítési gombok
A dinamikus vásárlási teljesítési gombok hasznosak a vásárlók számára, akik gyorsan szeretnének vásárolni. Ez a lehetőség lerövidíti a vásárlási folyamatot, mivel átugorja a bevásárlókosarat. A gomb a “Hozzáadás a kosárhoz” mellett látható. Csak egyetlen termékváltozatra használható, például egy vásárló a dinamikus gombot használhatja két arany karkötő vásárlására, de nem vásárolhat egy arany karkötőt és egy ezüst karkötőt.
Kétféle dinamikus gomb érhető el:
- márkázás nélküli – a gombon az áll, hogy “vásárolj most“. Rákattintva a vásárló átugorja a bevásárlókosarat, és folytatja a vásárlás befejezését a Shopify-on,
- márkázott – a gombon egy harmadik fél logója található, amely támogatja a gyors vásárlási teljesítést, mint például az Amazon Pay, Google Pay, Apple Pay, Shop Pay és Venmo. Az ilyen gombok csak akkor jelennek meg a vásárlónak, ha a kereskedő engedélyezte a harmadik fél gyors vásárlási módszerét a fizetési beállításokban.
Hogyan lehet eladni a Shopify-on? – Összegzés
A megfelelő termékbeállítás és a jól megválasztott marketing hatással van a konverziókra és az online bolt forgalmára. A ma leírt módszerek többsége nem igényel további pénzügyi kiadást, így a kezdők a javasolt gyakorlatokat megvalósíthatják anélkül, hogy aggódnának a költségvetés miatt.
Most már tudja, hogyan lehet eladni a Shopify-on. Nézze meg más értékesítési platformokat, mint például Etsy, Ebay vagy Amazon.
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozzon aktív közösségünkhöz a Facebookon, Twitteren, LinkedIn-en, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en.
Martin Sparks
Az e-kereskedelem iránt érdeklődők, akik folyamatosan kutatnak az interneten, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy nem hagytak ki semmilyen fontos információt a nyereséges online boltok indításával és bővítésével kapcsolatban.