Bolt létrehozása a Shopify-on csak az első lépés a platformon történő értékesítéshez. A következő lépések a termékek hozzáadásával és a bolt népszerűsítésének és marketingjének megfelelő módjának kiválasztásával kapcsolatosak. Hogyan lehet eladni a Shopify-on? Nézzük meg!

Hogyan lehet eladni a Shopify-on? – tartalomjegyzék:

  1. Termékek hozzáadása
  2. Személyes értékesítés
  3. Marketing és promóciók
  4. Shopify Inbox
  5. Elemzés
  6. Értékesítés külföldön
  7. Dinamikus vásárlási teljesítési gombok

Termékek hozzáadása

1. Termékek manuális hozzáadása

Termék hozzáadásához lépjen be az adminisztrációs panelre, és kattintson a “Termékek” fülre. Ekkor egy lista fog megjelenni, amely tartalmazza az összes terméket, készletet, rendelést, szállítmányokat, gyűjteményeket és ajándékkártyákat. A termék hozzáadásához kattintson az “Termék hozzáadása” gombra.

1. How to sell on Shopify

A termék hozzáadása oldal felugrik. Meg kell adnia az alábbi információkat:

  • cím,
  • termékleírás – tartalmaznia kell a kulcsszavakat, amelyek megkönnyítik a vásárlók számára az ajánlat megtalálását. Érdemes egyedi tartalomra fogadni, nem más gyártóktól másolt szövegre. A jó leírásnak tartalmaznia kell minden szükséges információt és paramétert, amelyek ösztönzik a felhasználót a vásárlásra, és válaszolnak a felmerülő kérdéseire,
  • multimédia – a fényképek/videók a lehető legmagasabb minőségűek legyenek. Ne feledkezzen meg az alternatív szövegekről, amelyek javítják a keresőmotorokban való pozicionálást,
  • ár (opcionális ár kedvezmény előtt és után),
  • a termék gyártási költsége (ezt az összeget a vásárló nem látja),
  • SKU szám és a termékek mennyisége,
  • meghatározni, hogy fizikai vagy digitális termékről van-e szó,
  • megadni a termék súlyát,
  • opcionálisan variánsokat megadni.

A képernyő jobb oldalán a eladó helyet kap az alábbi információk megadására:

  • szállítók,
  • terméktípus,
  • gyűjtemények,
  • címkék.

A kész termékajánlatot meg lehet tekinteni a közzététel előtt.

2. How to sell on Shopify

2. Termékek hozzáadása .csv fájl használatával

A Shopify lehetővé teszi, hogy egyszerre importálja az összes termékét .csv fájl használatával. Ehhez lépjen a “Termékek” fülre, és nyomja meg az “Importálás” gombot a jobb felső sarokban. Ekkor megjelenik egy ablak, ahol feltöltheti a megfelelő fájlt. Az eladó letöltheti a minta .csv fájlt is.

3. How to sell on Shopify

A minta fájl angol nyelven érhető el. A Shopify egy külön útmutatót készített, amely minden egyes sorát magyarázza a táblázatnak, így az eladó nem lesz kétsége afelől, hogy mit kell megadnia. Az útmutató ezen a hivatkozáson érhető el.

4. How to sell on Shopify

3. Shopify gyűjtemények

A Shopify a termékeket gyűjtemények szerint kategorizálja. Ez a folyamat segít a vásárlóknak az ajánlatok keresésében kategóriák alapján, mint például női ruházat, akció, ünnepi dekorációk stb. Az eladó kétféle gyűjteményt használhat:

  • automatikus gyűjtemény – az eladó a kiválasztási feltételeket (max 60) használja, és meghatározza, hogy a termékeknek mindegyiknek vagy csak néhányuknak meg kell felelnie. Amikor a tulajdonos új terméket ad hozzá, az automatikusan hozzárendelődik ahhoz a gyűjteményhez, amelynek feltételeit teljesíti. Ennek a megoldásnak a hátránya, hogy nem lehet eltávolítani egy terméket a gyűjteményből – ezt úgy lehet megkerülni, hogy a termék részleteit úgy szerkesztjük, hogy ne feleljen meg a feltételeknek,
  • kézi gyűjtemény – ez a módszer több munkát igényel, mivel a termékek hozzáadása és eltávolítása manuálisan történik.

Gyűjtemény létrehozásához lépjen a “Termékek” fülre az adminisztrációs panelen → “Gyűjtemények“, és a jobb felső sarokban nyomja meg a “Gyűjtemény létrehozása” gombot.

5. How to sell on Shopify

Személyes értékesítés

A Shopify POS egy alkalmazás, amely lehetővé teszi a termékek személyes értékesítését. Ezt különböző helyszíneken, például papírboltokban, piacokon stb. lehet használni. A Shopify és a Shopify POS szinkronizálásával nyomon követheti a rendeléseket és a készletet az összes értékesítési csatornán. Személyes értékesítéshez megfelelő felszerelés szükséges. Az Egyesült Államokban, Kanadában, az Egyesült Királyságban, Írországban vagy Ausztriában található boltok közvetlenül a Shopify-tól vásárolhatnak ilyen eszközt.

Marketing és promóciók

A megfelelő marketingterv kidolgozása segíthet növelni a forgalmat és a konverziókat a boltban. A tulajdonos a következőket valósíthatja meg, hogy több felhasználót érjen el:

  • Keresőoptimalizálás (SEO) – ez magában foglalja az oldal betöltési sebességét, a reszponzivitást, a termék- és kategórialeírásokat (kulcsszavakat tartalmazva), a linkelést, valamint a meta cím és meta leírás kitöltését.
  • Promóció a közösségi médiában – közösségi média platformokon való fiók létrehozása lehetővé teszi az ajánlat bemutatását, a potenciális vásárlók bizalmának megnyerését és a márka imázsának építését. A Shopify lehetőséget ad arra, hogy összekapcsolja boltját a Facebookkal, Instagrammal és Pinteresttel, lehetővé téve a közvetlen értékesítést a közösségi médián keresztül. A közösségi médián vásárolt termékek automatikusan csökkentik a bolt készletét, így az eladónak nem kell manuálisan ellenőriznie. A közösségi média profilok szintén jó helyek a vásárlókkal való kapcsolattartásra és kérdéseik megválaszolására.
  • Fizetett hirdetések – az eladó fizetett hirdetési formákat használhat, mint például a Google Merchant Center (hirdetések, például képek formájában), Google Ads (hasznos például display és remarketing kampányokhoz) és a Facebook Ads központ (fizetett Facebook hirdetések).
  • Promóciók – az eladó választhatja, hogy promóciókat indít, például gyors értékesítéseket vagy szezonális akciókat. Lehetőség van kedvezmények felajánlására és azok kezelésére az adminisztrációs panelen → “Kedvezmények“.

Az Adminisztrációs Panel → “Marketing” alatt lehetőség van marketingkampányok és automatizálás létrehozására. A marketingkampány egy (vagy több) marketingtevékenységből áll, mint például hirdetés és tartalommarketing. A Shopify-ban a marketingtevékenységeket tervezetként lehet menteni. Az automatizálás segíthet új felhasználók megszerzésében, akik meglátogatták a boltot, de a meglévő vásárlók elérésében is (pl. e-mail marketing révén). A kampányok és automatizálás azok számára érhetők el, akik Shopify Basic csomaggal vagy annál magasabb szinttel rendelkeznek.

Shopify Inbox

A Shopify Inbox egy alkalmazás, amely lehetővé teszi, hogy csevegést adjon online boltjához. Ily módon a vásárlók üzeneteket küldhetnek az eladónak vásárlás közben. Ez az alkalmazás egy helyen összegyűjti az összes üzenetküldőt, amelyen keresztül a vásárlók kapcsolatba léphetnek egymással (pl. Facebook Messenger), így a tulajdonos egy helyről kezelheti az összes üzenetet. Az alkalmazás elérhető az interneten, és letölthető Android és iOS mobil eszközökre.

Elemzés

Az adminisztrációs panelen található egy “Analytics” fül, amelyen keresztül a kereskedő hozzáférhet a Shopify analitikáihoz és jelentéseihez. A jelentések típusa a bolt tulajdonosa által megvásárolt előfizetési csomagtól függ. Minden csomag hozzáférést biztosít az alábbi információkhoz:

  • átlagos rendelési érték,
  • konverziós arány,
  • a rendelések és eladások száma,
  • leggyakrabban megjelenített termékek és látogatott oldalak,
  • forrásonként, helyszínenként, eszközönkénti ülések száma,
  • a visszatérő vásárlók aránya.

A fenti adatokkal a bolt tulajdonosa rendezheti és szűrheti az időintervallumok szerint, és készíthet időszaki kimutatásokat. Az analitikák révén összegyűjtött információk segíthetnek a bolt optimalizálásában, diagnosztizálni, hogy a vásárlók milyen problémákkal szembesülnek, és megérteni, hogy mely forgalmi forrás a leghatékonyabb. Az eladó külső analitikai eszközöket is beállíthat, például a Google Analytics-t.

6. How to sell on Shopify

Értékesítés külföldön

A Shopify Markets globális elérést biztosít. Az első lépés a célpiacok azonosítása. Érdemes figyelembe venni az üzleti tevékenység könnyedségét, a piac méretét és a megtérülést. Jó gyakorlat, ha lehetővé tesszük a vásárlók számára, hogy helyi nyelven és valutában vásároljanak, és automatikusan kiszámítjuk a vámköltségeket, hogy a vásárlók ne lepődjenek meg a további költségeken. A Shopify egy külön e-könyvet készített, hogy segítsen a kereskedőknek megérteni a határokon átnyúló értékesítést.

Dinamikus vásárlási teljesítési gombok

A dinamikus vásárlási teljesítési gombok hasznosak a vásárlók számára, akik gyorsan szeretnének vásárolni. Ez a lehetőség lerövidíti a vásárlási folyamatot, mivel átugorja a bevásárlókosarat. A gomb a “Hozzáadás a kosárhoz” mellett látható. Csak egyetlen termékváltozatra használható, például egy vásárló a dinamikus gombot használhatja két arany karkötő vásárlására, de nem vásárolhat egy arany karkötőt és egy ezüst karkötőt.

Kétféle dinamikus gomb érhető el:

  • márkázás nélküli – a gombon az áll, hogy “vásárolj most“. Rákattintva a vásárló átugorja a bevásárlókosarat, és folytatja a vásárlás befejezését a Shopify-on,
  • márkázott – a gombon egy harmadik fél logója található, amely támogatja a gyors vásárlási teljesítést, mint például az Amazon Pay, Google Pay, Apple Pay, Shop Pay és Venmo. Az ilyen gombok csak akkor jelennek meg a vásárlónak, ha a kereskedő engedélyezte a harmadik fél gyors vásárlási módszerét a fizetési beállításokban.

Hogyan lehet eladni a Shopify-on? – Összegzés

A megfelelő termékbeállítás és a jól megválasztott marketing hatással van a konverziókra és az online bolt forgalmára. A ma leírt módszerek többsége nem igényel további pénzügyi kiadást, így a kezdők a javasolt gyakorlatokat megvalósíthatják anélkül, hogy aggódnának a költségvetés miatt.

Most már tudja, hogyan lehet eladni a Shopify-on. Nézze meg más értékesítési platformokat, mint például Etsy, Ebay vagy Amazon.

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozzon aktív közösségünkhöz a Facebookon, Twitteren, LinkedIn-en, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en.

Martin Sparks

Az e-kereskedelem iránt érdeklődők, akik folyamatosan kutatnak az interneten, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy nem hagytak ki semmilyen fontos információt a nyereséges online boltok indításával és bővítésével kapcsolatban.

View all posts →