Fokozatosan egyre hajlandóbbak vagyunk hirdetéseket megjeleníteni népszerű közösségi média oldalakon. Mielőtt elköltöd a költségvetésedet ezekre a tevékenységekre, érdemes megnézni néhány tippet, amelyek segíthetnek növelni az erőfeszítéseid hatékonyságát.
Facebook és Instagram hirdetések – tartalomjegyzék:
- Tesztelj és optimalizálj
- Facebook és Instagram Hirdetések – Hirdetéskezelő
- Indítsd el a nagylelkűséget
- Folyamatosan tanulj
- Dolgozz a már meglévő ügyfélcsoportokkal
- Lépj mobilra
- Remarketing dinamikus hirdetésekkel
- Figyelj a hírekre, trendekre és gondolkodtasd el az ügyfeleidet
- A lovas és az elefánt
Nemrégiben a Facebook és az Instagram egyesítette hirdetési megoldásait, és most már bárki, aki rendelkezik Facebook fiókkal és olyan eszközökkel dolgozik, mint a Hirdetéskezelő, hirdetési kampányokat hozhat létre mindkét közösségi média platformon.

Tesztelj és optimalizálj
Ezek a legfontosabb és alapvető elvek a hirdetéshez minden közösségi hálózaton. Annak köszönhetően, hogy minden változtatás azonnal megtörténik, lehetőségünk van összehasonlítani a különböző tényezők hatását a hirdetés hatékonyságára.
És a következő tényezők a következők:
- grafika, a grafika mérete, annak tartalma,
- szöveg, szöveg hossza, cselekvésre ösztönzés,
- különböző hirdetési formátumok használata (pl. egy fotó, több fotó – úgynevezett multiprodukt hirdetés – videó vagy talán egy kollázs),
- célcsoport (annak precizitása, kompatibilitása a potenciális ügyfélcsoportunkkal, a hirdetések illesztése az emberekhez),
- aktuális elemek használata, stb.
Röviden, minden vessző számít. Az „élő organizmuson” végzett teszteléssel analóg hirdetést hozhatunk létre különböző grafikákkal vagy ugyanazzal a grafikával, de különböző szöveggel.
Fejlett statisztikákat is kapunk, így tudjuk, hogyan teljesítenek a hirdetések. Tekintsd át ezeket a statisztikákat, és hozz üzleti döntéseket ezek alapján. Nagyon könnyű elköltögetni a költségvetésedet gondatlan befektetésekkel.
Facebook és Instagram Hirdetések – Hirdetéskezelő
Bár ez egy meglehetősen bonyolult eszköz, tanuld meg és használd a javadra. A Hirdetéskezelő további funkciókat biztosít és segít a költségvetés kezelésében.
A speciális MR opciók között, amelyek változnak (egyelőre) szerepelnek (például): új célok, pl. lead generálás, amelyről alább lesz szó, a lehetőség, hogy konkrét érdeklődések alapján célozzunk, további formátumok (pl. multiprodukt vagy videó diavetítés), a “lépj velünk kapcsolatba” akciógomb létrehozásának lehetősége, a lehetőség, hogy hosszabb címsorokat és hirdetési szövegeket írjunk, mint korábban, a speciális karakterek (pl. emotikonok) használatának lehetősége, a lehetőség, hogy pl. a használt mobil szoftver alapján célozzunk, a célcsoportok jobb szűkítése. Ha még nem állítottál be hirdetéseket az Instagramon, akkor azokat közvetlenül a Hirdetéskezelőben találod a Hirdetés elhelyezése alatt.
Indítsd el a nagylelkűséget
Én a Gary Vaynerchuk-féle hála gazdaságának híve vagyok. Ez a hirdetésekben is alkalmazható, ahol mielőtt megkérnénk a közönségünket, hogy vásároljanak egy terméket vagy végezzenek el valamilyen cselekvést, felajánlhatunk nekik valami teljesen ingyeneset.
Eladsz cipőt? Állíts be egy hirdetést a landing oldalon, ahol egy e-mail megosztása után valaki ingyenes e-könyvet kap a divat trendekről. Ily módon sok cipőmodellt hirdethetünk, és ami még jobb – már van egy e-mailünk, amelyet a jövőben felhasználhatunk.
A levél, a hírlevél mellett, egy erőteljes hirdetési eszköz lehet. A közönségek testreszabásával létrehozhatunk egy hirdetési csoportot azokból az emberekből, akik letöltötték az e-könyvünket. Az ilyen csoport konverziós aránya magasabb lesz, mert ezek azok az emberek, akik már reagáltak vagy kitöltöttek egy űrlapot (és megismerték a márkánkat is). A magasabb konverzió jobb pénzügyi ajánlatokat is jelent a Facebook által.
Folyamatosan tanulj
Az új hirdetési formátumok valóban széles lehetőségeket kínálnak. A helyi cégek számára geotargetált hirdetések, különböző márkák számára hirdetések az Instagramon, a jobb optimalizálás érdekében a árazási paraméterek beállításai változnak.
Havonta új funkciókat ad ki a Facebook, amelyeket használhatsz. A változások között eddig megtalálható a hirdetéskezelő felületének újratervezése, a konverziós és remarketing pixelek egyesítése egybe. Továbbá, pontosabb célzás, jobb hirdetésoptimalizálás, multiprodukt hirdetések, dinamikus termékhirdetések, geotargetált hirdetések, lead generáló hirdetések, vagy hirdetések az Instagramon.
Dolgozz a már meglévő ügyfélcsoportokkal
A legtöbb e-kereskedelem demográfiai és viselkedési jellemzők alapján használ célcsoportokat. Azonban bővítheted a hatókörödet, és olyan címzetteket kereshetsz, akik már kapcsolatba léptek a márkánkkal. Ezt többek között a konverziós pixel (hirdetések a weboldal látogatóinak), a Facebook alkalmazások alapján készült hirdetések, vagy a testreszabott közönségek feltöltésének lehetőségével teheted meg. Sokkal jobb ápolni azokat a leadeket, akik már találkoztak a cégünkkel, és meggyőzni őket a vásárlásról, mint folyamatosan idegenekre támaszkodni.
Lépj mobilra
Úgy becsülik, hogy a Facebook felhasználók körülbelül fele mobil eszközöket használ a hírfolyamuk megtekintésére. Ez azt jelenti, hogy elengedhetetlen mobil felhasználókra célzott hirdetéseket létrehozni.
Először is, ne feledd, hogy a mobil hirdetések másképp jelennek meg. Hosszú videók, kis képek, vagy android felhasználók hirdetései iOS eszközökön nem működnek.
Másodszor, a mobil felhasználók kevésbé hajlamosak rákattintani a hirdetésekre. És biztosan, ha egy weboldalra látogatnak, elvárják, hogy az optimalizálva legyen mobil eszközökre.
Harmadszor, a mobil és táblagép formátumok speciális megoldásokat kényszerítettek ki, pl. lead hirdetések amelyek lehetővé teszik, hogy a Facebook adataiból töltsenek ki egy űrlapot. Érdemes használni őket.
Remarketing dinamikus hirdetésekkel
A Facebook egy másik érdekes formátumot is kínál – főként online boltok számára – nevezetesen dinamikus termékhirdetéseket. A dinamikus termékhirdetések jelenleg elérhetők külső eszközökben, mint például a Fasttony.es, de valószínűleg hamarosan belépnek a Power Editorba. Ennek köszönhetően, ahelyett, hogy egy adott személy által meglátogatott termék hirdetését mutatnánk, meghatározhatunk egy hirdetéskészletet, amelyet a felhasználónak megjelenítünk.
Figyelj a hírekre, trendekre és gondolkodtasd el az ügyfeleidet
A jelenlegi eseményekhez, évszakokhoz, napszakokhoz és így tovább kapcsolódó hirdetések mindig magasabb konverziós arányokkal és több kattintással rendelkeznek. A standard ötletek között a úgynevezett aktuális események felhasználására sportesemények (meccsek, olimpia, sportolók sikerei), napszak (reggel, délután, este), évszakok, a nap részei (reggeli, ebédszünet, munka után, lefekvés előtt), élet események (esküvő, eljegyzés, születésnap, új munka, költözés, utazások – mind megtalálhatók a demográfiai kiválasztási panelen), politikai és társadalmi események, fontos és jól ismert dátumok (Függetlenség Napja, ünnepek, új tanév, vakációk), időjárás (különösen helyi hirdetések esetén).
Az emberek sokkal hajlandóbbak megnézni azokat a hirdetéseket, amelyek kérdéseket tesznek fel vagy érzelmeket keltenek, mint például a vitát vagy a tipikus gondolkodás kihívását, ösztönözve a kontemplációra. Ez különösen ajánlott, ha fontos számunkra az elköteleződés generálása a fanoldalunkon.
A lovas és az elefánt
A lovas a racionalitásunk – ő határozza meg a célt és próbálja irányítani az elefántot. Az állat az érzelmeink megnyilvánulása. És jól tudjuk, ki nyer. Míg az embernek megvannak az eszközei, a vadállat figyelmen kívül hagyhat bármit, ha van véleménye.
Ugyanez vonatkozik a hirdetések tervezésére is. Foglalkozz mind a racionális oldalával, mind az érzelmi igényekkel. Ezt könnyen elérhetjük, ha a szöveget a haszon nyelvén írjuk (itt ajánlom Cialdini olvasását és az emberek befolyásolásának szabályait, beleértve azt, hogy az emberek jobban félnek a veszteségtől, mint hogy nyereséget keressenek), vagy olyan grafikák kiválasztásával, amelyek stimulálják az érzékeinket.
Ha egy szállodát vagy egy utazási célpontot hirdetünk, válasszunk egy gyönyörű fényképet a tengerpartról vagy egy szép belsőről, és a tartalomban nyúljunk a napfény iránti vágyhoz (különösen most, télen). Egy új krém hirdetése bemutathat egy formás arcot a fényképen, és leírhatja a használat előnyeit (ne pazarold az időt, és törődj a bőröddel!). Ezek csak illusztráló példák, hogy érzékeltessük a lényeget.
A jól használt Facebook hirdetések nagyszerű eszközök lehetnek a közösségi média stratégiában. Sajnos gyakran kiderül, hogy az emberek elköltik a költségvetésüket hatástalan formákba fektetve, nem törődve a közönségükkel, vagy rosszul célozva a tartalmat. Kár, mert csak feleslegesen veszítenek pénzt. Szerencsére a hirdetések létrehozása és jól kezelése nem olyan nehéz, mint amilyennek a cikk elolvasása után tűnhet, igaz?
Ha szeretnéd tudni, hogyan készíthetsz jó Facebook hirdetéseket, kattints ide
A Facebook közösségünkhöz is csatlakozhatsz Facebookon és kövess minket Twitteren, és soha ne maradj le semmiről!
Zofia Lipska
Több mint 10 éves tapasztalattal a digitális marketing területén Sophia nemcsak ismeri ennek az iparágnak a szabályait, hanem ami a legfontosabb, tudja, hogyan lehet azokat megszegni a kiemelkedő és kreatív eredmények elérése érdekében.