Az Amazon lehetőséget teremt a vállalkozók számára, hogy termékeikkel belépjenek a külföldi piacokra, kihasználva a már kidolgozott marketingértékeket. Hogyan lehet része ennek a rendszernek? Mik a sales szabályai az Amazonon? Milyen számviteli kérdések kapcsolódnak ehhez a tevékenységhez? Ezeket a kérdéseket a következő cikkben tárgyaljuk.

Eladás az Amazonon – tárgyalt kérdések:

Eladási szabályok az Amazonon

Ezek az alapvető eladási szabályok az Amazonon:

  • az eladó a platformon kínálja termékeit;
  • az ajánlott termékek az Amazon raktáraiba kerülnek;
  • az Amazon tárolja az árukat, amíg azok érdeklik a vásárlókat;
  • az Amazon utólagos szolgáltatásokat kínál, beleértve a visszaküldéseket, cseréket és panaszokat;
  • az Amazon a termékeket a vásárlónak szállítja.

Hogyan kezdjünk el árulni az Amazonon?

amazon screenshot

Intuitívan az első lépés az Amazonon való árulás megkezdéséhez egy fiók létrehozása a platformon. Annak érdekében, hogy ez a folyamat zökkenőmentesen menjen, jó előre felkészülni. Ehhez ajánlott összegyűjteni a következő dokumentációt és adatokat:

  • nemzetközi bankkártya,
  • aktuális telefonszám,
  • kapcsolattartó adatai,
  • a bankszámla adatai, ahová a pénzeszközöket átutalják (lehetőleg az adott országban, ahol a fiókot regisztrálták),
  • a cégre vonatkozó adatok, amelyek a megfelelő nyilvántartásba való bejegyzésből származnak (beleértve a vállalkozás típusát, a hozzárendelt regisztrációs számot, a bejegyzés dátumát, a székhely címét),
  • ÁFA-EU regisztráció

Ebben a szakaszban szükséges a fiók típusának kiválasztása – professzionális vagy egyéni.

Az előbbi havi 39,99 dolláros díjat igényel, de lehetőséget ad arra, hogy válassza meg, hány terméket árulhat havonta.

Másrészt az egyéni fiók létrehozása önmagában nem vonja maga után a “előre” díjak megfizetésének követelményét – ezek ebben az esetben minden tranzakcióhoz hozzáadódnak. Tehát, amikor a vállalkozás fejlesztésén gondolkodik, a professzionális fiók létrehozása elengedhetetlen.

A fiók regisztrálása után a következő lépéseket kell megtenni:

1. Válassza ki a termékeket és a piacokat ezt a választást a konkrét áruk iránti kereslet és a versenytársak elemzése alapján hozzák meg; a jogi természetű kérdések, különösen az adó- és fogyasztóvédelmi szabályozások is fontosak.

2. Készítse el az áruk listáját – ez a pont az árverés létrehozására vonatkozik, amely ösztönzi az áruk megvásárlását. Ezen a ponton érdemes vonzó bejegyzéseket készíteni, amelyek kiemelkednek a versenytársak közül.

3. Válassza ki az áruk szállításának preferált módját – itt használhatja az Amazon Fulfillment (FBA) szolgáltatást, amely keretében az Amazon felelős az áruk tárolásáért, csomagolásáért és szállításáért, vagy dönthet úgy, hogy ezeket a tevékenységeket saját maga végzi el.

Azonban a program használata számos előnnyel jár, mint például a vásárlók bizalmának növelése, átfogó szolgáltatásuk és a vállalkozás skálázhatóságának lehetősége – mindez két standard díj áráért: a tárolásért és a szállítás végrehajtásáért, valamint esetleges alkalmi díjakért.

4. Használja az Amazon által biztosított további eszközöket – beleértve az optimális árak és optimális készletek meghatározását.

Eladásösztönzés az Amazonon

sales on amazon example

Hatékony marketinggyakorlatok elengedhetetlen elemei az Amazon eladók tevékenységeinek. A platform által biztosított eszközök hasznosak lehetnek ebben a tekintetben, beleértve:

  • Szponzorált termékek, azaz az áruk pozicionálása a terméklista tetején vagy alján. Ebben az esetben a számlázás a CPC képleten alapul. A pozicionálás kulcsszavak használatával történik.
  • Amazon Headline Search (Szponzorált Márkák), amely lehetővé teszi három termék egyidejű népszerűsítését egy banner formájában a márka logójával, valamint három termék bemutatását egy adott címmel és értékeléssel.
  • Képes hirdetések (Termék Képes Hirdetések), amelyeket az Amazon Vendor tagokkal osztanak meg, a termék- és kategóriakártyákon jelennek meg – szintén a felhasználó korábbi tevékenységei alapján.

Amazon eladások és díjak

A professzionális fiók létrehozásának említett költségein kívül az Amazon eladónak a platform díját is meg kell térítenie az összes eladás után, minden tranzakciót külön-külön. Ennek mértéke a kategóriától és az áruk típusától függően változik, általában a bruttó összeg 5-15%-a között.

Ezekhez hozzá kell adni az áruk szállítási díját, amelyet az egységek számának alapján fizetnek. Ez is eltérően alakul a helyszín, a termék típusa, mérete és súlya függvényében.

Végül a tárolási díj az átlagos napi köbkapacitás alapján történik, amelyet köbméterben számítanak havonta, és az év folyamán a szezon függvényében változik.

Amazon és adók

Az Amazonon egy eladó, amikor árukat küld egy, az Európai Unióban található raktárba, a úgynevezett közösségen belüli áruszállítást végez, és ezért élvezheti a nulla adókulcsot.

A nemzeti Általános Forgalmi Adó (ÁFA) törvények szerint a használat feltétele, hogy az adóalany olyan vevőnek teljesített szállítást, aki rendelkezik a megfelelő és érvényes azonosító számmal a közösségen belüli tranzakciókhoz, amelyet a vevő tagállama bocsátott ki, és amely tartalmazza a kétbetűs kódot, amelyet az adózónak a vevő biztosított. Ezért érdemes megbizonyosodni arról, hogy a számla tartalmazza az ehhez a megoldáshoz való jogosultságot biztosító adatokat.

Ön akar árulni az Amazon FBA platformon? Nézze meg cikkünket.

Martin Sparks

Az e-kereskedelem iránt érdeklődők, akik folyamatosan kutatnak az interneten, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy nem hagytak ki semmilyen fontos információt a nyereséges online boltok indításával és bővítésével kapcsolatban.

View all posts →