Mi a konverziós arány az e-kereskedelemben? Hogyan növelhetjük és érhetünk el jobb eredményeket a marketing erőfeszítéseinkből? Talán a legpontosabb és legprofesszionálisabb mutató a marketing tevékenységek hatékonyságának és jövedelmezőségének meghatározására a konverziós arány. Hogyan használható fel a vásárlók elérésére használt stratégia optimalizálására? Mi a konverziós arány? És hogyan kezdhetjük el kihasználni a potenciálját?
Konverziós arány az e-kereskedelemben. Tartalomjegyzék:
- Konverziós arány az e-kereskedelemben – mi az?
- Hogyan számoljuk ki a konverziós arányt az e-kereskedelemben?
- Milyen konverziós arány jó?
- Konverziós arány optimalizálás: hatékonyan javítható a konverziók?
- Összegzés
Konverziós arány az e-kereskedelemben – mi az?
Mi a konverzió?
A konverziós arány témájának részletesebb megvitatásához először nézzük meg, mi a konverzió. Meghatározás szerint a konverzió egy vásárlói interakció egy hirdetéssel vagy termékinformációval (pl. linkre kattintás, videó tartalom megtekintése), amelyet egy olyan cselekvés követ, amely a hirdető számára fontos – online vásárlás, telefonhívás indítása vagy elérhetőségi adatok megadása (pl. regisztráció a weboldalon vagy hírlevélre való feliratkozás).
Honnan származik a konverziós arány?
A konverziós arány nem más, mint a konverziók száma osztva a hirdetéssel való összes interakció számával ugyanabban az időben.
Például egy 5%-os konverziós arány azt jelenti, hogy minden 1000 interakcióból 50 ember hajt végre egy olyan cselekvést, amely a hirdető számára fontos.
Miért fontos a konverziós arány az e-kereskedelemben?
Fontos paraméter, mert a hirdetési kampányok és az affiliate programok túlnyomó többsége a konverziók számáért fizet – azaz a kattintások, a hirdetési anyagok megtekintése vagy más típusú interakciók számáért.
A konverziós arány nyomon követése lehetővé teszi, hogy felmérjük, vajon a marketing tevékenységekre fordított kiadások hoznak-e várt eredményeket, és érdemes-e folytatni a választott stratégiát. Ez pontosabbá és eredményesebbé teszi a hirdetési döntéseinket.
Hogyan számoljuk ki a konverziós arányt az e-kereskedelemben?
Bár a konverzió vagy a konverziós arány kifejezések bonyolultnak tűnhetnek, a számításuk nem különösebben nehéz – különösen, ha egy kicsit gyakorolsz. Figyelembe véve, hogy mennyire fontos ez a tényező a marketingbe fektetett pénz maximális kihasználásához, érdemes rendszeresen kiszámítani.

Milyen konverziós arány jó?
Sok változótól függ. Az e-kereskedelemben a konverziós arány nagymértékben függ az iparágtól, amelyben működsz, a megrendelések forrásától, valamint a piacon való elhelyezkedéstől. Így a legjobban a partneroldalakon, tematikus blogokon és fórumokon elhelyezett hirdetések teljesítenek – itt egyes adatok szerint a konverziós arány akár 5,5%-ra is emelkedhet. A technikai és tartalmi források, amelyek a termékeidet ajánlják, tehát nagyon jól fogadottak a vásárlók által.
Konverziós arány az e-mail marketingben
A hírlevél marketing által elért eredmények kissé alacsonyabbak, bár a különbség nem jelentős – egyes tanulmányok 5 és 5,5% közötti tartományt jeleznek. A leggyakoribb módja a vásárlók elérésének a hírlevelek küldése vagy a meglévő ügyfelek adatbázisának használata.
Konverziós arány organikus forgalommal
A klasszikus ügyfélszerzés a úgynevezett organikus forgalom, azaz a keresési eredményekben való megjelenés révén nem az egyik leghatékonyabb módja a magas konverziók elérésének. Ebben az esetben a források a konverziós arányt 2% körüli ingadozásról beszélnek, ami nem egy lenyűgöző eredmény. Ezen kívül hosszú ideig kell várni az eredményekre, és a verseny valóban hatalmas lehet.
Konverziós arány a közösségi médiában
A legalacsonyabb konverziós arányok a közösségi médiában fordulnak elő, és 0,7 és 1,7% között ingadoznak. Kétségtelenül a legjobb eredményeket a Facebook éri el, amely a legnagyobb és legdrágább a lehetséges közösségi média platformok közül.
Konverziós arány optimalizálás: hatékonyan javítható a konverziók?
Nyilvánvaló, hogy nemcsak az interakció forrása befolyásolja a konverziót – a konverziós arány optimalizálása is lehetséges. Érdemes olyan szempontokra gondolni, mint a funkcionalitás, a grafikai tervezés vagy a weboldalon található tartalom – ha könnyen használható és a weboldal vonzóan néz ki, akkor jelentősen megnő a látogatásunk pontos befejezésének esélye. Ezért olyan fontos a konverzió folyamatos nyomon követése és az összes végrehajtott intézkedés és végrehajtott változtatás hatásainak figyelemmel kísérése.
A konverziós arány javításának módjai az e-kereskedelemben:
- átfogó és érdekes termékleírások közzététele,
- a fogadott fizetési módok bővítése,
- a piac és a vásárlói igények folyamatos elemzése,
- A/B tesztelés,
- kulcsszó kiválasztás,
- ügyfélre szabott cselekvésre ösztönzés.
Összegzés
A konverziós arány egy nagyon hatékony módja annak kiszámítására, hogy a hirdetésre fordított források hoznak-e várt eredményeket.
A számítása lehetővé teszi, hogy összehasonlítsuk a megszerzett interakciók elérhető forrásait, és figyelembe véve mindegyik árát, válasszuk ki az optimális megoldást.
A magas konverzió magas jövedelmezőséget jelent a boltod vagy a vállalati weboldalad számára. Tehát mindenképpen érdemes figyelmet fordítani erre a kérdésre.
Akarsz kapcsolatban maradni a tartalmunkkal? Csatlakozz a Facebook közösségünkhöz
Martin Sparks
Az e-kereskedelem iránt érdeklődők, akik folyamatosan kutatnak az interneten, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy nem hagytak ki semmilyen fontos információt a nyereséges online boltok indításával és bővítésével kapcsolatban.