Mi a konverziós arány az e-kereskedelemben? Hogyan növelhetjük és érhetünk el jobb eredményeket a marketing erőfeszítéseinkből? Talán a legpontosabb és legprofesszionálisabb mutató a marketing tevékenységek hatékonyságának és jövedelmezőségének meghatározására a konverziós arány. Hogyan használható fel a vásárlók elérésére használt stratégia optimalizálására? Mi a konverziós arány? És hogyan kezdhetjük el kihasználni a potenciálját?

Konverziós arány az e-kereskedelemben. Tartalomjegyzék:

  1. Konverziós arány az e-kereskedelemben – mi az?
  2. Hogyan számoljuk ki a konverziós arányt az e-kereskedelemben?
  3. Milyen konverziós arány jó?
  4. Konverziós arány optimalizálás: hatékonyan javítható a konverziók?
  5. Összegzés

Konverziós arány az e-kereskedelemben – mi az?

Mi a konverzió?

A konverziós arány témájának részletesebb megvitatásához először nézzük meg, mi a konverzió. Meghatározás szerint a konverzió egy vásárlói interakció egy hirdetéssel vagy termékinformációval (pl. linkre kattintás, videó tartalom megtekintése), amelyet egy olyan cselekvés követ, amely a hirdető számára fontos – online vásárlás, telefonhívás indítása vagy elérhetőségi adatok megadása (pl. regisztráció a weboldalon vagy hírlevélre való feliratkozás).

Honnan származik a konverziós arány?

A konverziós arány nem más, mint a konverziók száma osztva a hirdetéssel való összes interakció számával ugyanabban az időben.

Például egy 5%-os konverziós arány azt jelenti, hogy minden 1000 interakcióból 50 ember hajt végre egy olyan cselekvést, amely a hirdető számára fontos.

Miért fontos a konverziós arány az e-kereskedelemben?

Fontos paraméter, mert a hirdetési kampányok és az affiliate programok túlnyomó többsége a konverziók számáért fizet – azaz a kattintások, a hirdetési anyagok megtekintése vagy más típusú interakciók számáért.

A konverziós arány nyomon követése lehetővé teszi, hogy felmérjük, vajon a marketing tevékenységekre fordított kiadások hoznak-e várt eredményeket, és érdemes-e folytatni a választott stratégiát. Ez pontosabbá és eredményesebbé teszi a hirdetési döntéseinket.

Hogyan számoljuk ki a konverziós arányt az e-kereskedelemben?

Bár a konverzió vagy a konverziós arány kifejezések bonyolultnak tűnhetnek, a számításuk nem különösebben nehéz – különösen, ha egy kicsit gyakorolsz. Figyelembe véve, hogy mennyire fontos ez a tényező a marketingbe fektetett pénz maximális kihasználásához, érdemes rendszeresen kiszámítani.

konverziós arány infografika Mi ennek a gyakorlati jelentése?

Milyen konverziós arány jó?

Sok változótól függ. Az e-kereskedelemben a konverziós arány nagymértékben függ az iparágtól, amelyben működsz, a megrendelések forrásától, valamint a piacon való elhelyezkedéstől. Így a legjobban a partneroldalakon, tematikus blogokon és fórumokon elhelyezett hirdetések teljesítenek – itt egyes adatok szerint a konverziós arány akár 5,5%-ra is emelkedhet. A technikai és tartalmi források, amelyek a termékeidet ajánlják, tehát nagyon jól fogadottak a vásárlók által.

Konverziós arány az e-mail marketingben

A hírlevél marketing által elért eredmények kissé alacsonyabbak, bár a különbség nem jelentős – egyes tanulmányok 5 és 5,5% közötti tartományt jeleznek. A leggyakoribb módja a vásárlók elérésének a hírlevelek küldése vagy a meglévő ügyfelek adatbázisának használata.

Konverziós arány organikus forgalommal

A klasszikus ügyfélszerzés a úgynevezett organikus forgalom, azaz a keresési eredményekben való megjelenés révén nem az egyik leghatékonyabb módja a magas konverziók elérésének. Ebben az esetben a források a konverziós arányt 2% körüli ingadozásról beszélnek, ami nem egy lenyűgöző eredmény. Ezen kívül hosszú ideig kell várni az eredményekre, és a verseny valóban hatalmas lehet.

Konverziós arány a közösségi médiában

A legalacsonyabb konverziós arányok a közösségi médiában fordulnak elő, és 0,7 és 1,7% között ingadoznak. Kétségtelenül a legjobb eredményeket a Facebook éri el, amely a legnagyobb és legdrágább a lehetséges közösségi média platformok közül.

Konverziós arány optimalizálás: hatékonyan javítható a konverziók?

Nyilvánvaló, hogy nemcsak az interakció forrása befolyásolja a konverziót – a konverziós arány optimalizálása is lehetséges. Érdemes olyan szempontokra gondolni, mint a funkcionalitás, a grafikai tervezés vagy a weboldalon található tartalom – ha könnyen használható és a weboldal vonzóan néz ki, akkor jelentősen megnő a látogatásunk pontos befejezésének esélye. Ezért olyan fontos a konverzió folyamatos nyomon követése és az összes végrehajtott intézkedés és végrehajtott változtatás hatásainak figyelemmel kísérése.

A konverziós arány javításának módjai az e-kereskedelemben:

  • átfogó és érdekes termékleírások közzététele,
  • a fogadott fizetési módok bővítése,
  • a piac és a vásárlói igények folyamatos elemzése,
  • A/B tesztelés,
  • kulcsszó kiválasztás,
  • ügyfélre szabott cselekvésre ösztönzés.

Összegzés

A konverziós arány egy nagyon hatékony módja annak kiszámítására, hogy a hirdetésre fordított források hoznak-e várt eredményeket.

A számítása lehetővé teszi, hogy összehasonlítsuk a megszerzett interakciók elérhető forrásait, és figyelembe véve mindegyik árát, válasszuk ki az optimális megoldást.

A magas konverzió magas jövedelmezőséget jelent a boltod vagy a vállalati weboldalad számára. Tehát mindenképpen érdemes figyelmet fordítani erre a kérdésre.

Akarsz kapcsolatban maradni a tartalmunkkal? Csatlakozz a Facebook közösségünkhöz

Martin Sparks

Az e-kereskedelem iránt érdeklődők, akik folyamatosan kutatnak az interneten, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy nem hagytak ki semmilyen fontos információt a nyereséges online boltok indításával és bővítésével kapcsolatban.

View all posts →